/spanien/barcelona/forum/23730.aspx/spanien/barcelona/forum/23730.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona r.Hyder
2007-01-04 21:11
Mes Qué Un Club.

Vem ska han peta? Han vill säkerligen inte vara bänkvärmare. Och på ett tremanna mittfällt är han inget för!
Barcelona Mes Qué Un Club.
2007-01-04 21:01
Måste bara säga att jag kan inte håller med er som säger att Ronaldo inte är något för Barcelona. Killen passar i vår spelstil och är nått fruktansvärt bra!

Visca El Barca!
Barcelona daudan
2007-01-04 20:46
Va tippar ni i nästa möte mott Getafe?
Själv tror ja på en 2-0 seger för barca
Barcelona Duda
2007-01-04 19:50
Nja, det som har hänt är ju att Sevilla nu är ett mycket starkt lag som är med och slåss i toppen, då har han ju ingen större anledning att vilja lämna heller. Sedan att han har skrivit på ett nytt kontrakt är ju bara bra för honom, men man vet aldrig. Chelski kanske kommer med ett bud han inte kan motstå? ;)

Det känns i alla fall som att det är dags att börja tänka på framtiden. Vänsterback till att börja med. Gio och Sylvinho blir inte yngre!
Barcelona Gabriel
2007-01-04 19:38
Tyvärr så är det antagligen bara att glömma Daniel Alves eftersom han tecknade på en förlägning alldelles nyss, han skulle som sagt kosta allt för mycket. Det såg väldigt bra ut med Alves för ett år sedan, sedan hände något - Belletti gjorde det avgörande målet i CL-finalen och efter det var det som att någon hade förtrollat Rijkaards skalle. Helt plötsligt var inte Alves nödvändig då han anser att han och Belletti är alltför lika varandra i spelstilen. Synd bara att gode Rijkaard glömde att tänka på att Belletti börjar komma till åren och inte har särskilt många år kvar inom toppfotbollen.

Suck :/
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2007-01-04 19:27
Ämne: Ämne: du kan ....
ja duda!! du läste rätt vi kan glömma daniel alves!! alves kostar nu mella 400-600 mijloner kr och finns ingen chans att barca lägger så mycke pengar på en spelare! vi hade chansen att köpa honom för ett år sen men Rajkarde ville inte ha honom
Barcelona Duda
2007-01-04 19:22
Ämne: du kan glömma att ni....
Vadå, så bara för att man skrivit på ett nytt kontrakt så är det helt plötsligt omöjligt att värva spelaren? :)
Sevilla Sevilla_FC
2007-01-04 18:49
du kan glömma att ni får daniel alves eftersom han precis tecknat nytt kontrakt till 2012 :)
Barcelona Etoooo
2007-01-04 18:38
Ja vill ha daniel alves! Han äger
Barcelona Ghazza
2007-01-04 18:32
Nja... En målvakt som antagligen blir reserv bakom Valdes för 100 mille? Som sagt, det finns bättre ställen att lägga de pengarna på. Sedan har jag aldrig hört Jorquera klaga. Tvärtom, av det jag har läst i spansk media så kämpar han alltid och han vet att Valdes går före. Han gjorde några matcher förra året och då såg han bra ut. Och dessutom är han Culé. Nej värva en ytterback säger jag.
Barcelona Myrran
2007-01-04 18:01
Skulle absolut inte tacka nej till Mascherano. Han va bra under vm. Och att han inte har lyckas i West Hem beror väl på några saker. Miljön, Spelidér mm.
Skulle vara en bra förstärkning till klubben.
Barcelona Rambla
2007-01-04 17:14
Ämne: Även den defensiva m....
Du har rätt, han har eu-pass. Det verkar dock vara en krånglig värvning då han ägs av det där MSI-group. Även Tevez. Känns ju nästan som om de är livegna stackarna.

Tänk om Zaragoza värvade honom som det står i vissa artiklar. Hade ju varit katastrof om vi missade det tillfället. Av det jag såg av honom i VM så var han fantastisk. Är knappast förvånad att han inte lyckas som i ett lag som West Ham, medspelarna är för dåliga vilket gör även honom sämre. I ett passningsskickligt och tekniskt lag så kommer han till sin rätt.
Barcelona Gabriel
2007-01-04 17:08
Även den defensiva mittfältsplatsen skulle behövas förstärkas, det är sant. Mascherano vore en bra värvning, han har EU-pass dessutom ifall jag inte missförstått mig.
Barcelona Rambla
2007-01-04 17:06
Ämne: Jorquera har inte sa....
För att inte att tala om defensiv mittfältare. Hur ofta är inte Edmilson och tidigare även Motta skadade? Mascherano vill bort från West Ham. Varför hugger man inte och slår till på honom för?
Barcelona Alesito
2007-01-04 17:05
1. abidal in
2. målvakt
3. ut med guly
Barcelona Gabriel
2007-01-04 16:58
Jorquera har inte sagt något om att han vill lämna till nästa säsong, om han har dessa avsikter och nämnt dem till ledningen och Rijkaard så har det isånnafall skett bekom kulisserna. Isånnafall behövs självklart en ny målvakt men jag står på mig när jag tycker att det finns viktigare positioner att förstärka, som ytterbacksplatersena. Gio, Sylvinho och Belletti börjar alla komma till åren. Där behövs det förstärkning omgående.
Barcelona Alesito
2007-01-04 16:53
enligt goal.com så har palacio förnyat sitt kontrakt med boca så det blir ingen palacio som der ser ut nu i barca...
Barcelona Tompa
2007-01-04 16:48
Gabriel:
Jag håller med om att C Ronaldo är ett onödigt köp, särskilt med tanke på prislappen. Vad gäller Ustari tror jag att Jorquera meddelat att han vill flytta för att få mer speltid och om det stämmer behövs verkligen en förstärkning på målvaktsfronten.
Barcelona Sóm més que un club
2007-01-04 16:40
Inlägg nr 100.000 är mitt..

Samma historia efter sommaruppehâllet.
Jag köper inte det.
Det är ganska solklart när 1:a träningen är. Bara att boka ett plan som är pâ plats minst 24 timmar innan. Har man en förmögenhet att tillgâ kan man välja och vraka bland flygen.
Barcelona Alesito
2007-01-04 16:38
reser ganska ofta till sydamerika inte allt för sälsynt att det blir förseningar, många anslutningar och mycket folk som ska med.. inget att klaga över snälla, sånt händer bara...
2007-01-04 16:31
Ämne: Ämne: Är lite....I detta fallet Ronaldinho och Marquez. Man bör kunna begära att de skall vara pâ plats för första träningen utvilade och inte jetlaggad. Inte skall man planera att dyka upp ett par timmar innan första träningen och missa den pga förseningar.
Barcelona CE_Barça
2007-01-04 16:31
ingen dålig räddning på slutet av filmen, grym!
Barcelona Myrran
2007-01-04 16:19
Ämne: Är lite lack pâ att ....
Vilka menar du nu? Och spelare kan väl inte hjälpa att flygbolagen strular till det? Och bara för att man har pengar så kanske man inte vill betala för en privat jet och flyga över halva jorden för att ett flygplan blev försenat 2 h?
Barcelona Myrran
2007-01-04 16:16
BarcaRamil
Jao klart den borde. Men den är ju från youtube och videor där ifrån ska man inte dra några slutsatser ifrån. Men alltid lite kul och få se lite bilder på spelaren och liknande.
2007-01-04 16:12
Är lite lack pâ att stjärnorna, främst de Brasilianska inte ansluter i tid efter semester. Märkligt att man fâr problem med flyförbindelser när man har nästan obegränsade resurser. Jag fattar om en fattig student som försöker knâpa ihop lâgprislinjerna torskar men vi snackar multimiljonärer. Thuram hoppade över semestern för att kunna läka sin skada pâ bästa sätt, ett föredöme.
Fâr hoppas att de inte pâ Ronaldo-vis lagt pâ sig 10kg i alla fall.
Barcelona BarcaRamil
2007-01-04 16:10
Myrran

Det känns som om att videon visa bara när han var bra jag tycker att den borde blanda lite.
Barcelona Rambla
2007-01-04 16:10
jojjenina:

Det kostar €140 per år. Då får man förtur till biljetter, alltid till lägre pris.

Gabriel:

Håller faktiskt med om det mesta. Onödiga pengar på positioner vi inte behöver förstärka. Annars vet ju inte du och jag vad Jorquera har för avsikter? Han kanske redan sagt till att han vill lämna efter den här säsongen? Bara en tanke. Rubén verkar inte ha något större förtroende i alla fall.
Barcelona Alesito
2007-01-04 16:05
tycker det är bra att barca nu eventuelt värvar en målvakt, alla vet ju att valdes inte alltid agerar som han ska och slarvar.. kanske bra att han får känna av lite press och får jobba för en plats i startelvan...
Barcelona Myrran
2007-01-04 16:04
En liten video på Ustari. Längst ner på sidan.
Barcelona Gabriel
2007-01-04 16:02
Återigen, jag kan inte förstå mig på hur ledningen resonerar när de planerar värvningar inför nästa säsong. 10 mille på en målvakt som ska vara backup? Det är vansinne. Det är pengar som kan användas på mycket bättre sätt. Kanske riskerar att bli tjatig nu men jag hade lagt hela krutet på att försöka fixa in Daniel Alves. Om det sen finns extrapengar kvar i transferbudgeten får man mer än gärna fixa in en konkurent till Valdes. Men att slänga iväg 10 miljoner euro på en målvaktstalang när det fortfarande finns priosaker kvar att ta hand om är för mig obegripligt. Likadant med Palacio. Ja menar, Boca har redan förkastat ett bud på 19 mille på killen - va fan begär det. Vi har inget behov av att förstärka anfallsfronten, återigen - lägg pengarna på något vettigare!

Åh jag blir galen snart. Hoppas dessa rykten inte stämmer minsta lilla.

*C.Ronaldo - Onödigt, skit i honom!
*Ustari - Inte prio, fixa annat först!
*Palacio - Onödigt, skit i honom!
*Xabi Alonso - Låter mycket bra, men svår deal!
*Abidal - Låter också bra, men föredrar Dani Alves!

Jag saknar Rosell! - Läs länktips angående Rosell
Annons: