/spanien/barcelona/forum/23719.aspx/spanien/barcelona/forum/23719.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca__elve
2006-12-07 21:31
HAHAHAH ! vart har du läst det någonstans ?
Porto-fan!
2006-12-07 21:31
El Conejo
Alltså jag läste nått sånt med.. Men det kan lika gärna vara skitsnack... Men jag hoppas att det stämmer när det gäller Real Madrid.
El Conejo
2006-12-07 21:27
Är detta sant att Valencia,Betis,R.Madrid samt Barca blivit anklagade för fusk?
Barcelona Leo_Messi19
2006-12-07 21:27
Är inte lottningen imorgon? Är den nästa fredag?
Barcelona barca__elve
2006-12-07 21:25
jag vet att Dos Santos inte e EU-spelare men det som förvåna mig att Eto'o inre e Eu-spelare har han inte varit i spanien långt tid nu eller ?
Barcelona La Rambla
2006-12-07 21:16
..while Ronaldinho is in such form that Eidur Gudjohnsen left the Nou Camp saying: "One of these days he will make the ball talk."

Trevlig artikel. Eidur är skön. :-)
Barcelona La Rambla
2006-12-07 21:14
Jag har skrivit tidigare men gör det igen. Dos Santos har inget eu-pass, det är dock under behandling, men så länge han inte har det så får han inte pendla mellan A och B-lag då det inte är tillåtet i la liga. Därför är det inte troligt att han spelar för A-laget i ligan så länge han inte har ett pass.
Barcelona Lion0
2006-12-07 21:11
barca__elve

Eto'o är icke-EU spelare. Sen måste vi ta det lugnt med Dos Santos, han är ung. Vi får inte ha bråttom, han kan komma in någon match o känna på spelet men jag tycker att vi borde ta det lugnt med Dos Santos. Inge brådska.
Barcelona barca__elve
2006-12-07 20:48
Har en fråga Marquez har fått sitt pass nu, och ronaldinho kommer säkert få det nu i januari, men jag ser ingen mer som inte i EU varför inte då ta upp Dos Santos och låta han spela, eller känner Reijkard att Dos Santos inte är redo för A-lags fotbolls spel än ????
Porto-fan!
2006-12-07 20:46
Kim
Jaa men det är min önskan alltså se Porto-Barca i semi eller Final... Europas kanske 2 offensiva lag. Quaresma&Ronaldinho..
Barcelona Kim
2006-12-07 20:32
Ämne: Det skulle bli kul o....
Jag är ganska övertygad om att även de flesta culés hyser ganska stor kärlek till Ricardo Quaresma.
Porto-fan!
2006-12-07 20:29
Det skulle bli kul om vi mötts i FiNAL/SEMI! Jag är en stor Porto fan. Jag gillar erat lag. Ronaldinho & QUARESMA SHOW!!!!!!!!
Barcelona amerdinho
2006-12-07 20:29
Barcelona Kim
2006-12-07 20:05
Ämne: Den förklaringen had....
Det var en ironisering över att dessa två i stort sett är de enda som får någon som helst speltid numera. Eller har du några andra spelare på lager med engelskt pass som spelar lite då och då?

Kom med namn på engelska spelare som får någon sånär regelbunden speltid i Arsenal. Annars bryter vi denna diskussion här och nu.
Barcelona II Barça II
2006-12-07 20:01
Hazuki//
Jag vill inte lägga mig i er diskussion, men kan du inte bara släppa det? Det hela har gått lite för långt. Han menar ju inget illa och jag förstår inte varför du tar åt dig så som du gör.

Edit: Lycka till mot Chelski!
Barcelona Barca Lover
2006-12-07 19:36
skulle inte förvåna mig ett dugg om barca möter lyon...
Hazuki
2006-12-07 19:35
Den förklaringen hade funkat om det inte vore för den efterföljande meningen "Numera finns två, Hoyte & Walcott" som måste syfta på den totala spelartruppen.

Vad är det du menar? Arsenal har vid flera tillfällen inte haft en enda engelsman i matchtruppen, men nu har man två? Snurrigt, och även det är ju fel.
Barcelona Barcc
2006-12-07 19:34
Tarrak//
Som du säger, det känns mer som ett sundhetstecken att vara kritiserad av de forum som nämndes.
Barcelona Kim
2006-12-07 19:18
Men snälla lilla Hazuki, läs vad jag har skrivit. Jag citerar mig själv, om det går bra för dig.

Vad jag anmärkte på när jag skrev texten om Arsenal, var att laget många gånger har rest till bortamatcher utan en enda engelsman i truppen. Detta är en ganska extraordinär situation, då det mig veterligen inte förekommer någon annanstans, att ett lag inte har en enda spelare som representerar landet varifrån laget kommer.

Jag påstår inte att Arsenal inte har haft några engelsmän i den totala spelartruppen, utan att man har spelat matcher där det i den uttagna truppen inte finns en enda engelsman, alltså 11 startande spelare + 5 avbytare. Jag är fullt medveten om spelare som Campbell, Adams, Parlour, Cole och andra engelsmän, som har varit fantastiska många gånger.

Det har aldrig varit min intention att provocera dig som Arsenalsupporter, utan snarare att skriva något underhållande för culés. Just det sistnämnda är anledningen till att jag skriver på denna sajt.
Barcelona La Rambla
2006-12-07 18:54
Ämne: La Rambla//

God t....
Haha! Fair enough. Vet inte vad jag tänkte på. :)
Hazuki
2006-12-07 18:38
La Rambla//

God ton och glada miner är okej med mig, så länge du aldrig någonsin mer skriver "_den gode_ Ashley".

:-)
Barcelona La Rambla
2006-12-07 18:31
Hazuki:

Vid närmare eftertanke har du rätt, hade så när glömt bort den gode Ashley och Sol. Sen så har väl åtminstone jag koll på de flesta engelska spelare i Arsenal de senaste tio åren, inget märkvärdigt med det i och för sig, medans andra kanske mer generaliserar och går mer efter medias klyschor så som det franska Arsenal.

Ja, utagerat och jag förstår din poäng. Bara vi forsätter att hålla god ton och glada miner. :)
Hazuki
2006-12-07 18:14
La Rambla//

Jag förstår syftet med artikeln, och har inte heller några problem med pikar om att Arsenal har få engelsmän. Kräver inte heller direkt någon jätteresearch - som att artikelförfattaren ska veta att vi har lovande engelsmän som Fabrice Muamba i truppen, som för närvarande är utlånad till Birmingham där han gör riktigt bra ifrån sig - men det är just påståendet om att vi inte haft NÅGRA engelsmän som för mig är något ofattbart. Ashley Cole borde alla känna till, och dessutom hade vi en engelsman som faktiskt gjorde mål på er i finalen i Paris. Är det menat som ironi förstår jag helt enkelt inte det roliga.

Men nog om det nu, jag anser saken utagerad.

Nemo//

Nix, läste av egen fri vilja. Själv då? Du läste inte mina inlägg under pistolhot?
Barcelona Zamboza
2006-12-07 18:13
Ämne: Hazuki/Vad anhanget ....Bra svar.

Nemo

Chelsea och Arsenal ogillar oss inte enbart pga cl segern, utan även för att vi slog dem på vägen dit så det sved extra hårt.
Barcelona La Rambla
2006-12-07 17:57
Hazuki:

Personligen så har åtminstone inte jag några problem med att du kritiserar artikeln. Jag anser bara att du är lite övernitisk när det gäller faktafel. Möjligtvis är dessa fakta viktiga för dig, och då har jag full respekt för det.

Det känns inte som om artikeln var skriven med någon jätteresearch som bakgrund när det gäller Walcotts speltid i minuter, antal engelsmän i truppen osv. På något sätt känns det som om det inte heller var tanken bakom hela artikeln att ha exakt korrekt data, utan mer en text där författaren svävade iväg lite och försökt skämta till det.

Sen att dra in historiska drabbningar culés vs. chelseafans på SF känns lite väl irrelevant, eller hur? Vad har det med detta att göra? Bara för att vissa personer har betett sig illa, betyder det att alla andra blivit ifråntagna rätten att påpeka saker och ting? Och nej, jag tycker absolut inte att alla gooners är övernitiska eller lättstötta.
Barcelona Nemo
2006-12-07 17:54
John Petrucci

Vad petig man ska vara.

Jag räknar åren efter turneringar.
Spanien John Petrucci
2006-12-07 17:46
Nemo//

Det är fortfarande år 2006 så ni vann faktist iår.
Barcelona Nemo
2006-12-07 17:44
tarrak. Chelsea och Arsenal ogillar oss för att vi vann Champions League förra året. :-)
Barcelona tarrak
2006-12-07 17:38
Hazuki/Vad anhanget som härjar på The Shed anser, skiter nog de flesta av oss i. Att Svenskafans skamfläck, där man obehindrat får hylla fascistiska diktatorer och önska livet ur vissa folkslag, ogillar "oss" känns bara som ett sundhetstecken.
Barcelona Jay-z
2006-12-07 17:38
Evièka // Vadå tycker du inte att man ska reagera på den artikeln. Den är ju över drivet patriotisk. Fattar inte VF svenkar bry sig om att det är få engelsmän i Arsenal det är ganska ironiskt faktist. Den där artikeln du länka upp kan uppfatts ganska rasistisk också.
Så inte konstigt att Arsenal fansen reagera
Annons: