/spanien/barcelona/forum/23710.aspx/spanien/barcelona/forum/23710.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-07 23:19
Rambla/

Dos Santos i Mexikos landslagstrupp. Fy satan vad nice. Nu blev jag lycklig. Ett stort steg upp för hans del :)

Aaa, jag ska också ha läst det. Han är nu fullt frisk och disponibel för uttagning mot Racing, ut i fall Rijkaard vill. Detta tycker jag är ett måste, för om två veckor börjar det bli riktigt heta matcher. Och både Messi och Eto'o måste upp i form.
Barcelona Evička
2007-02-07 23:17
Ämne: Ämne: The Dyn....
Det var inte en sekund för tidigt. Det måste finnas mer intressanta saker att snacka om.

Jag läste också om Messi, himla kul.
Barcelona Rambo~
2007-02-07 23:15
Ämne: The Dynasty (2004 - ....
Gjorde Eto något mål?
Barcelona Rambla
2007-02-07 23:14
Ämne: The Dynasty (2004 - ....
Ja vi lägger ner Ronaldo-snacket nu ett tag framöver. :))

Dos Santos, är inte han uttagen i Mexikos landslagstrupp tillsammans med Rafa Marquez?

I dagens träningsmatch på Mini Estadi så var tydligen även också Messi förvånansvärt pigg och rapp enligt tidningarna.
2007-02-07 23:10
The Dynasty (2004 - ?)

Håller bane mig med. Att det inte ska finnas något annat att säga. Vi har ju tagit upp alla möjliga detaljer och vinklar om C.Roanldo dealen.

Skönt att Barca spelarna fick spela en avgörande roll i deras respektive lag. Detta höjer självförtroendet, vilket vi kommer att behöva inför den kommande månaden. Såg inte Iniestas mål, men av det jag läst så var det en riktig pärla.

På tal om att disskutera. Bojan och Eto'o spelade idag ihop under träningsmatchen på La Masia. Och det ska ha gjort det underbart tillsammans, mycket bra samspel ska ha präglat de, av det jag läst. De blev matchens lirare och artister. Bojan kom in efter 35 min, alltså andra halvlek då matchen spelades i 70 min.

Trevligt för Bojan att imponera på Barca spelarna och ledarna :)

Dessvärre deltog Dos Santos inte, vet dock inte varför.
Atlético Traversa!
2007-02-07 23:06
Saviolas mål finns på länken..
Barcelona Ghazza
2007-02-07 23:04
Herregud vilket mål av Iniesta! Och Puyol är ju säkerheten själv. Blir tufft för Spanien utan honom och Ramos mot Danmark.
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-07 22:45
Suck... detta ständiga tjat om C. Ronaldo. Finns det verkligen inget mer intressant Barca-relaterat att diskutera?
Barcelona Holländaren
2007-02-07 22:25
Ämne: Aa , De är sant .. N....
Rijkaard hatar honom inte.
Han bara ogillar giriga spelare.
Real Madrid Ronaldo - R9
2007-02-07 22:20
Gooal Iniesta...
Barcelona Rambla
2007-02-07 22:19
Oj Oj Oj, vilket klassmål av el vampiro Iniesta. Upp i krysset. :D
Real Madrid Ronaldo - R9
2007-02-07 22:16
Aa , De är sant .. Någon som vet varför Reejkard hatar han så mycket ?
Zaragoza redhot-erik
2007-02-07 22:03
behåll saviola.. c. ronaldo är väl den ända som skulle kunna ersätta ronaldinho, iallafall den form ronaldo är i nu :)
Barcelona Rambla
2007-02-07 22:02
Relay*:

Schuster brinner inte av något speciellt maräng-hat som tex Stoichkov gjorde/gör. Han är mycket älskad i Barcelona av fansen och tog staden och klubben till sitt hjärta, han tog till sig klubbens värderingar, den sk barcelonisme. Så nog har han ett culéhjärta. När det till slut blev osämja med klubbledningen så gick han till Real Madrid. Har han spelat för den klubben så kan han säkert också utan problem även bli tränare för den.
Barcelona Holländaren
2007-02-07 21:59
Ämne: Saviolia is hot hot ....
Donera snarare.
2007-02-07 21:57
Riktigt jävla klassmål Saviola gjorde mot Frankrike. Klackade bollen mellan benen på Escudé i förspelet med Zanetti, lurade hela Frankrikes backlinje. Han gör just nu en bra match :)

Riktigt skön match att titta på, råder er att göra det, stream finns på rojadirecta.com
Real Madrid Ronaldo - R9
2007-02-07 21:56
Saviolia is hot hot hot hot hot , och ni tänker sälja han ?
Barcelona Barca#1!
2007-02-07 21:39
va nära!!
Barcelona Holländaren
2007-02-07 21:26
Massa Real-fans på fyran!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-07 21:22
Saviola har gjort mål för Argentina :D
Barcelona Relay*
2007-02-07 21:17
Ämne: Visst känns det väld....
Håller fullständigt med dig att Barcelona borde matcha fram egna talanger framför att köpa färdiga världsstjärnor. C Ronaldo må vara bra men dyr hellre då matcha fram en minst lika bra spelare från dom egna leden.
Barcelona Relay*
2007-02-07 21:15
Ämne: Berndt Schuster, 8 s....
Och ändå spekuleras det hejvilt att han kan tänkas ta över som tränare för Real. Hur stort Barcelonahjärta har man egentligen då?
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-02-07 21:11
Ämne: Rambla du är den end....
Reagerade på det du sa. Respekt för?
Respekt skall man har för alla människor. Däremot tappar jag respekt för dig när du uttalar dig så.

Btw. Ursäkta ni andra om det är lite off topic.
Luís Garcia
2007-02-07 21:03
Ämne: Ämne: Har en ....
Håller med. Tror faktiskt båda är ute efter marknadsvärdet, speciellt Real Madrid eftersom Beckham nu drar till Usa.

Om Ronaldinho väljer att lämna Barca så kommer vi att köpa in Cristiano som ersättare, det är jag nästan helt 100 på. Men Ronaldinho frågan har blivit ett mystiskt ämne. Man vet inte nu längre om han kommer att stanna eller lämna.
Barcelona Blaugrana_1899
2007-02-07 20:31
Så galet skönt att både Eto´o och Messi är tillbaka nu, om 2 veckor mot liverpool så hoppas jag att vi får se den magiska trion från start, med Eto´o och Messi tillbaka så står vi för fotbollsvärldens farligaste offensiv.
Barcelona Rambla
2007-02-07 20:22
Ämne: Har en fråga, vad sk....Vem vet vad för planer ledningen har? De kanske har beslutat sig för att casha in på Ronaldinho och sälja av honom till Milan? Kan ju vara så att han själv bett om en flytt? Sen är det ju inte säkert att man vill värva C.Ronaldo bara för att Sport och EMD dagligen skriver om det. Kan vara ett vilospår.

Om du tänker efter, till den här säsongen så bantade Rijkaard truppen till 22 man (precis som Mourinho i Chelsea som fick samma problem med truppen) vilket skulle spetsa till truppen och göra den än bättre enligt Rijkaard. Mera samansvetsat gäng osv. Vad hände? Istället flera skador och usel fysisk form på många spelare. Eto'o skadade sig nästan genast och har varit borta i 4 mån, Messi i 3 mån nu. Ronaldinho har varit blek hela hösten utom sista månaden innan vinteruppehållet. Många av spelarna, bla Deco, Marquez, Edmilson och Zambrotta har dragits med skavanker som inte har velat läka fullt ut.

Så nog finns det täckning för en stjärna som C.Ronaldo om man nu verkligen har beslutat sig för det, speltid lär hela anfallstrion tillsammans med honom få ändå. Frågan är bara om det är något han går med på? Tveksamt. Dessutom, och det är min personliga uppfattning, är inte C.Ronaldo en spelare man bygger ett lag kring som det känns att Real Madrid i så fall vill göra. I Barcelona får han smälta in där flera spelare redan styr spelet.

Till sist, du har rätt. Jag anser inte heller att han behövs i dagens Barça. Inte spelmässigt åtminstone. Vi borde flytta upp Giovani Dos Santos så fort som möjligt och låta han se och lära av de andra 3 stora.

Kan det vara så att det är marknadsvärdet Laporta är ute efter, precis som även säkert Calderon är?
Barcelona Gaucho 10
2007-02-07 20:10
vet någon om Ronaldinho är med i helgen?
Barcelona Rambla
2007-02-07 20:07
Ämne: Rambla du är den end....
Haha, jag har nog lika lite rätt som du. Angående C.Ronaldo. Han kan hamna i Barça, han kan hamna i Madrid. Ja, han tom hamna på månen. Hur ovisst som helst. :D
Barcelona BARÇAAA
2007-02-07 20:05
Rambla du är den enda i deta forum,som jag har respekt för.Kanske du har rätt?
Barcelona Rambla
2007-02-07 19:56
Ämne: Jag ber till GUD att....
Jag ber till gud att han inte spelar för Barça nästa år.

Xavier:
Jag vet inte hur det ligger till med återköps-klausul på Quaresma. Han användes ju som en del av värvningen av Deco. Känns lite konstigt att vi skulle ha återköpsrätt på honom då, men kanske har Holländaren mer info om det.
Annons: