/spanien/barcelona/forum/23706.aspx/spanien/barcelona/forum/23706.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona el Flaco
2007-02-09 19:37
Javier Saviola säger att OM han lämnar klubben så tänker han inte dra till Real Madrid utan isåna fall åker han utomlands. Juventus nämns som potentiell klubblösning för den lille kaninen. Ja hoppas dock personligen på att han stannar hos oss, men det är bara min åsikt då.
Barcelona Rambla
2007-02-09 19:32
Captian:

Hehe, jag har suttit och läst inlägg nu i ca 15 min och fått mig en del goda skratt. Vilken cirkus, eller vilket zoo som någon beskrev det. :D
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-09 19:27
Vilket jädra krig det har brytit upp här på svenskafans, jag syftar på den mellan Rossoneris och Madridistas. Riktigt skoj att läsa :)

De skriver även diss-krönikor mot varandra, riktigt roligt, fortsätt gärna!

Små Madridistas som inte kan uttrycka sig och föra en disskussion, men ändå vill hävda sig, är nog det roligaste på detta comunity :)

Kaka, borde verkligen känna sig älskad.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-02-09 19:13
Ämne: Någon som vet vilken....
Skulle tro att de tränar klockan 10 men jag skulle också gissa på att träningen sker i Camp Nou och därmed är stängd. Men du kan antingen chansa och vara där klockan tio på morgonen eller så mailar du OAB och frågar, jag gjorde så och fick då veta när de tränar. Hur länge är du i Barcelona?
OAB's mail: oab@club.fcbarcelona.com
Barcelona Rambla
2007-02-09 18:58
Heh, Oleguer är som han är på både gott och ont. Han säger vad han tycker, står för sina politiska åsikter och hycklar inte. Välutbildad är han också, dessutom så har han skrivit en roman, Camí d’Ítaca (eller Road to Ithaca på engelska). Även om jag inte delar hans politiska åsikter så respekterar jag honom väldigt mycket. En väldigt intressant artikel av Sid Lowe om Oleguer i länktipset.

tarrak:
Oleguer är väl Barças motsvarighet till Blåvitts Röde Ruben kan man väl säga? :D

UhUh-Oleguer!
Barcelona Södan9
2007-02-09 18:22
Någon som vet vilken tid barca tränar imorgon? Är i barcelona och vill gå och titta.

mvh
Barcelona Smogen
2007-02-09 16:34
Jag la en liten comment om det på Goal. vet inte heller särskilt mycket om situationen som Oleguer uttalar sig om. Men tror att om fler människor i världen var som Oleguer så hade vi haft en bättre värld.
Barcelona tarrak
2007-02-09 16:25
Etooooo/Som det står i länken så har han uttalat sitt stöd för en terroristmisttänkt kille vid namn De Juana Chaos. Han passar även på att kritisera det spanska rättsystemet.
Barcelona Etooooo
2007-02-09 16:19
Vad har oleguer sagt i pressen?
Barcelona tarrak
2007-02-09 16:16
Smogen/Då jag är väldigt dåligt insatt i det fallet som Ole uttalade sig om så avstår jag från att kommentera det, men rent generellt så är han lite av en hjäte för mig då han både har en hjärna och ett hjärta vilket är ovanligt i en värld fylld av robotar (även kallade fotbollspelare). Jag ska ner till Barcelona i April och hade faktiskt planerat att köpa en Oleguer-tröja men jag får väl kolla lite närmare på vad han sagt som är så upprörande.
Barcelona Smogen
2007-02-09 16:03
Hmm....vi kanske kan snacka lite om Oleguer, och vad han tydligen sagt till pressen??? :)

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=229908

eller så kan vi ju fortsätta snacka om.... :)

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=230046
Barcelona Myrran
2007-02-09 15:54
Anton_
De har inte spelat på månader, och vart ligger vi i ligan?
Have some faith dude...
Barcelona Myrran
2007-02-09 15:53
tarrak
Haha, jo det ska bli härligt med REM där framme igen. Det kan ju faktiskt bli en klackspark åtminstånde, men jag kan också nöja mig om Messi dribblar runt 5-6 försvarare och sedan lite retfullt lobbar in bollen över målvakten. Det funkar också.
Barcelona Anton_
2007-02-09 15:51
Skönt att eto`o och Messi är tillbaka det behöver de båda för att vinna ligan!!!!!!!
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:50
Myrran/Ja, det är helt sjukt. Samtidigt är jag som ett barn inför julafton när jag tänker på helgens match. Att få se både Samu och Messi igen känns fantastiskt. Förhoppningsvis kanske vi rent av kan få se lite fint spel, vilket var ett tag sen.
Barcelona Myrran
2007-02-09 15:46
Det måste verkligen hända lite runt Barca då de mest erkända på Les Rambles börjar ta upp tranfers av spelare som Johnny Ekström.

Och alla små barn runt om i Sverige, det var en sarkastiskt inlägg av mig. Kolla på wiki va det betyder.
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:46
Eller som Johnny själv kommenterade målet:
"Det blev lite fippel och jag sprang....sen blev det mål."

3€ för han autograf, vilket fynd!

Ursäkta för allt tjat om il ciclone, blev lite uttråkad av C. Ronaldo-spekulationerna. Jag ska lägga ner!
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:36
Johnny Bråttom aka Kallebäcks-expressen är kult för tusan :D

Glömmer heller aldrig hans mål mot Polen. Total lycka. Nere i Empoli är han en legend, il cyclone.
Barcelona Evička
2007-02-09 15:35
Ämne: Korrekt! Vår vän Gas....
Jo, en och annan prestation kan jag väl påminna mig också, men jag minns honom nog inte som en avde riktigt stora. Men, men jag böjer mig för Maradona. Han måste ha rättare än jag.
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:34
Korrekt! Vår vän Gaspart visade framfötterna redan på den tiden. En kopia av kontraktet finns för övrigt i tidningen.

Evièka/Enligt Maradona är han den bästa svenska spelaren genom tiderna:) Jag har ingen aning, minns bara hans solomål mot Polen och att han var galet snabb.
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:27
Hehe, trodde inte det skulle vara så lätt. Måste ha varit Gaspart och Nunez? Gissar på Gaspart som körde sin övertalningsförmåga på Nunez. :D
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:23
Rambla/Fin tanke men fel! Du får en chans till:) Tänk på att det rör sig om ett 8-års kontrakt för en relativt oprövad anfallare. Övergångssumman skulle också vara den största någonsin för en svensk spelare. Du kanske känner igen mönstret?

Övriga är också välkomna att ta en chansning:)
Barcelona Evička
2007-02-09 15:23
Läste just om Johnny E. DEt hade jag inte heller en susning om och hade inte kunnat drömma om. 8 år är ju inte lite. Var han så bra?
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-09 15:22
Tänk pâ att icke-matchdagar mâste fotbollspressen ljuga ihop 75 sidor spekulationer.
Fakta är att Barça vägrade att "omförhandla" Dinhos kontrakt vid juluppehâllet vilket man tidigare lovat den ngt snikna brodern. Detta kan ju ha väckt en viss surhet och visst kan man dâ skrämmas med Milans intresse som uppenbart finns.
Ronaldinho har en nästan olöslig utköpsklausul vilket gör att han mâste gâ ut och ta avstând frân att spela i Barça och göra sig helt omöjlig för att Barcelona skall kunna tänka sig att sätta sig vid förhandlingsbordet. Med den image Ronaldinho har är svârt att tänka sig det scenariot. Om sedan Milan kan tänka sig att lösa utköpsklausulen är det ju en annan femma. Hursomhelst har inte Ronaldinho ngt värde eftersom han inte gâr att ersätta.
Det finns ingen spelare med hans högstanivâ och imagevärdet ár astronomiskt.
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:19
tarrak:

Vågar man sätta en slant på Cruyff?
Barcelona Evička
2007-02-09 15:17
Den här diskussionen om R10 eventuellt lämnar börjar bli lite tjatig, liksom den om en viss ManU-spelare. I dag kan ingen ha en aning om hur det blir, det är ingen idé att hålla på och älta detta.
Förlåt, jag blev bara så trött!
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:16
Rambla/Ja det var efter att IFK vann över Barça med 3-0 och Johnny spelade fram till samtliga mål. Sedan lyckades Barça med samma recultat på Camp Nou och vann efter straffläggning. Vågar du chansa på vem som var den drivande kraften bakom värvningen från Barças sida?
Barcelona Gullinho
2007-02-09 15:09
Kommer aldrig att förlåta Ronaldinho om han lämnar oss för Milan eller nån annan skit klubb! Milan tröjan klär inte honom usch!

C.Ronaldo, om den killen kommer så flyger jag i taket...älskar att se han spela!
Men det lär ju inte hända eftersom han skulle kosta en slant.
Barcelona Etooooo
2007-02-09 15:06
Ja hoppas dinho aldrig lämnar barca. Han e kung fan
Barcelona Etooooo
2007-02-09 15:05
Annons: