/spanien/barcelona/forum/237.aspx/spanien/barcelona/forum/237.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Iniesta70.
2017-01-21 23:21
Själv har man "hängt" med Barca så länge jag kan minnas, kommer inte ens ihåg hur mitt liv såg ut innan vi träffades. Barca har blivit som en familjemedlem med åren, nåt som man alltid måste ha i åtanke och ta hänsyn till, så man inte missar eller glömmer bort den gamla "släktingen". Jag har upplevt saker som att Kluivert var prisutdelare på MTV awards när det gick av stapeln i Kataloniens högkvarter nån gång i början av 2000-talet. Kommer också i håg Rustus korta sejour i Barca tröjan innan han blev petad av en ung Valdes. Vem kan glömma Del Hornos otrevliga uppvaknande han fick av en ung virvelvind som blev Messi med hela världen. Och alla nätter jag grubblade över vad Barca skulle ta vägen när Ronaldinho förr eller senare skulle tvingas lägga Barca tröjan på bänken av en eller annan orsak, svaret kom ju egentligen innan han ens hann avsluta sin bländande era i Barca tröjan. Holländare som kommit och gått, vissa gav livslånga avtryck, vissa borde aldrig ha kommit. Xavi, Puyol, Iniesta har alla klampat rakt in i mitt hjärta och vägrat att lämna, inte ens när man hade fester, kalas, släktmiddagar , jobb, föräldramöten, avslutningar, sjukdomar, älskarinnor, snöstormar, problem med paraboler, inget fick mig att svika mina grabbar, och oftast svek dom inte mig. Alla veckor de senaste 25 åren, på ett ungefär, startar alltid med en koll på när Barca lirar, när dom lirar och mot vilka dom lirar, sen går man vidare från det. Det dyker ofta upp lite krokben och andra hinder på vägen till match. Ibland får man ljuga, ibland får man ställa in, ibland får man justera, ibland får man muta, ibland får man kompromissa, ibland blir det tjafs, ibland blir man osams, ibland får man Mr Samuel Adams som sällskap under matchen, ibland blir det en fulwhiskey som tröst efter matchen. Jag har gråtit, jag har skrattat, man har lämnat matcher i vrede, man har "gjort slut", man har krupit tillbaka på knäna, jag har fått be om ursäkt, man har förlåtit, jag har kallat dom för namn, jag har jublat. Tröjor har kastats det har köpts nya, man har blivit förförd, jag har blivit besviken, jag har blivit mörkrädd, jag har sett ljuset, jag har gett upp, vi har återuppstått. Men jag har aldrig varit " otrogen". Kommer aldrig vara. Men ibland så får passionen sig en törn, just nu så känns det lite som att man bara "håller handen", inget mer. Jag jublade mer över ärkerivalernas torsk mot Sevilla än vad jag jublade över vår egna exorcism över Sociedad på Anoeta. Lucho ska ha en eloge för att han sliter hårt för det han tror på, men..vi tycker helt enkelt olika.
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-21 23:03
Nu är det upp till Lucho o laget att verkligen ge allt för att vinna nästkommande matcher. Denna perioden är otroligt viktig, varför? Real Madrid är i bedrövlig form, de står på ett ben just nu och vi får verkligen inte ge de självförtroendet tillbaka. Vi måste ösa på o pressa de, för poäng kommer de tappa när de känner oss nafsa de i röven. Deras schema är stentufft, det är en nyckelperiod för oss att gå förbi. Förra säsongen vek vi ner oss i el clasico som gjorde att Zidane (som var pressad då) fick andrum, sen gick de o vann CL o var sjukt nära att vinna ligatiteln. Vi får inte göra samma misstag. Full gas!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Soko
2017-01-21 22:23
Brukar inte titta på Serie A men ikväll tittar jag på Milan- Napoli och tyxker att de bjuder på bra fotboll. Napoli ger mig hopp om att de kan visst slå ut Real .
Insigne och Mertens skulle vara roliga att se i Barca. De har vår DNA.

ps. Tonelli i Napoli , gud vad han är likt Otamendi :)
Tiki-Taka
2017-01-21 22:11
Barca får skylla sig själva, man tappar inte mot alaves och malaga på hemmaplan....bittra poängtapp som man känner av i detta läge!!!
2017-01-21 21:32
[QUOTE=S.Eto'o]Ojjj Gabriel Jesus har vart mer involverad i anfallet på 45 sekunder än Paco har vart hela liga säsongen....... [/QUOTE] Han var ju första prio, men han ville till City o Pep har jag för mig. Han kommer bli stor.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-01-21 20:28
Vi måste bara vinna imorgon borta mot Eibar för att inte låta Real få luft och ytterligare ryck i ligan . Allt förutom 3 poäng imorgon är skandal. Vamosss
Barcelona S.Eto'o
2017-01-21 20:11
Ojjj Gabriel Jesus har vart mer involverad i anfallet på 45 sekunder än Paco har vart hela liga säsongen.......
Barcelona Barcelona y Ars
2017-01-21 20:07
Sorgligt att man måste lägga sig för att få straff.
Hade Sterling lagt sig hade han fått straff.
Istället 2-2.
Barcelona Soko
2017-01-21 20:06
@Soko:

6 skott på mål 6 mål.
Vilken mardröm för Bravo sedan han lämnade Barca .
Barcelona Kröjjf
2017-01-21 20:04
@El Tridente:
Att du "antyder" att det var Ramos avgörande mål i två CL - finaler som du fäste din vikt vid, är nog en underdrift som heter duga. Det fattade ju till och med jag efter att ha läst ditt inlägg. Där du uttryckligen hänvisar just till detta faktum. Vad jag själv utgick ifrån i min replik till dina synpunkter i spörsmålet, var istället följande mening: "Det är nu man undrar hur lyckades Cannavaro få guldbollen?" Jag tolkade det inte som en antydan, utan tog det mer som en fråga med tanke på det avslutande tecknet. Och försökte därför svara på den efter bästa förmåga. Vad står för övrigt "Aja" för? Jag är sannolikt en av mycket få härinne som inte med ett ord beklagat mig över att Ronaldo fick sin fjärde "Ballon d´or för ett tag sen. Men "antytt" vad jag tycker om detta faktum, gjorde jag förvisso så sent som idag. Skäms på mig.
Barcelona Soko
2017-01-21 19:46
Tro det eller ej men Bravo har släppt 5 mål på 5 sista skott på mål!
Barcelona Soko
2017-01-21 19:36
PSG är på uppgång och Cavani är stekhet nu när han spelar på sin rätta position. Killen har redan gjort 20 mål i ligan och är på god väg att slå rekord.
Hoppas de vinner ett tag till och sedan tappar formen mot oss.
Barcelona Kröjjf
2017-01-21 19:24
@El Pistolero #9:
Avgörande vet vi väl inte? Det enda vi vet med viss säkerhet efter att ha spelat och sett fotboll, är väl att båda lagen i en match agerar lite annorlunda när det står 1-0 än om resultattavlan visar 2-0. Själv funderar jag istället över en annan och än tydligare offsidesituation i andra halvleken, vare sig viftades eller blåstes för, förrän situationen var överspelad. Frågan är vad som hänt, om det hade gjorts mål då också. Vem vet?
Barcelona El Tridente
2017-01-21 19:10
@Kröjjf:

Antal gjorda mål förstår vem som helst att det inte är den avgörande faktorn, det jag antyder är att hans mål varit helt avgörande för 2 CL titlar.
Att göra 17 mål i CL mot Malmö och wolfsburg säger mig absolut ingenting men det är denna snubbe som får guldbollen.

Var absolut inte avgörande för EM titeln heller, det är det sämsta som hänt fotbollen någonsin att en som säljer kalsonger och parfymer mest i världen får guldbollen.

Ramos förtjänade detta pris mer.

Aja det har varit mycket tjat om att Ronaldo inte förtjänade priset och det erkänner t.o.m Reals mest inbitna fans.
Barcelona Soko
2017-01-21 19:07
Pep har så mycket otur att det inte är sant. Hans lag skapar massor med chanser men bollen vill inte in. Och sen blir det typsikt att motståndarna gör mål på kontringar. ps. Totenham är totalt utspelade men lyckades klara 0-0 i halvtid. Hade vi varit på andra sidan hade vi definitivt släppt in ett par mål redan, med sån "tur" vi brukar ha.
Barcelona Kröjjf
2017-01-21 18:49
@El Tridente:

Vad som krävs för att en mittback ska föräras ballon d´or, är att man varit en direkt avgörande faktor i försvarsspelet, under det år för vilket man får den. Om det vore antal avgörande och gjorda mål som räknas, ja då kan målvakter se sig om efter ett annat pris. Så också de allra flesta försvarare, liksom alla defensiva mittfältare.
2017-01-21 18:13
Tråkigt att Real Madrids andra mål som var offside blev avgörande...
Barcelona El Tridente
2017-01-21 18:12

Ramos har något gemensamt med Messi, det är att dessa två vet hur man avgör viktiga matcher.

Offensivt så måste Ramos vara den bästa mittbacken någonsin.

Defensivt så håller han samma nivå som många andra mittbackar i ligan.
Real Madrid fortsätter att spela skit och Ronaldo får inga tap-ins.

Denna ligan lever i högsta grad och hoppas att vi kan rulla upp segrar på rad så ska detta vända snart =)
Barcelona Kröjjf
2017-01-21 18:11
Ni som återkommande klagar på Suárez och ibland frågar er om man får vara så klumpigt dålig, var oerhört tacksamma för att inte Christiano Ronaldo spelar i hans ställe.
Barcelona Carles Puyol Beast
2017-01-21 18:11
Rätt sjukt att Real leder ligan tack vare oss. Hur kunde vi kryssa hemma mot Malaga med tanke på hur vi spelade mot Malaga, Alaves också en av dem. 6 poäng åt helvete. Zidane kommer vinna ligan om vi ger bort enkla poäng till Real. Vi får hoppas att laget spelar bra imorgon.
Barcelona BARCA-més que un club
2017-01-21 18:07
För penaldo är sen största ego divan till fotbollspelare i historien
2017-01-21 17:54
Benzema är en smart spelare så synd att han spelar med en diva som CR. CR passar sällan honom.
2017-01-21 17:49
[QUOTE=El Pistolero #9]Juanpi, så svag för den spelaren! [/QUOTE] Juanpi goal!
Barcelona FCB_Messi
2017-01-21 17:49
Att kommentatorn inte ens nämner att Ronaldo tog ner den bollen med armen . Är han blind eller ? Istället säger han "tog ner den fint".. jävla mupp.
2017-01-21 17:38
2-1. Bara ett mål till sen är vi nästan i ikapp. Malaga ser ut att ge Real ett helvete :) GILLAS
Barcelona Kröjjf
2017-01-21 17:12
Kommentatorn hävdar att denne ständigt omhuldade Ronaldo, har en förmåga att alltid resa sig ur spillrorna av sig själv och visa världen vad han kan: Mål! I bästa fall.
Barcelona neymar JR
2017-01-21 17:02
Pistolero Haha exakt, defensivt är han vilse men offensivt harrejävlar vad bra han är där.
Tycker Malaga gör en bra halvlek men Ramos CF är för effektiv idag :) Matchen är inte död men vid 3-0 eller 3-1 så är det då kört för Malaga. Man måste tro.
Barcelona papillon
2-0 målet är offside, tråkigt.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
2017-01-21 17:00
Om det är någon som borde ha fått Ballon D'or i Real, så borde Ramos ha fått den alla dagar i veckan. Han gör skillnaden i Real.
Annons: