/spanien/barcelona/forum/23695.aspx/spanien/barcelona/forum/23695.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andreas
2006-12-10 15:47
Kom att tänka på en intressant sak. Om man ska se något positivt med Eto'os och Messis skador så är det ju Ronaldinhos uppgående form. Det känns som om han verkligen kände att med dessa två borta så var det verkligen dags för honom att stiga fram. Och som han har gjort det, fortfarnade mängder med assister men nu också i toppen av skytteligan. Imponernade!

Det känns lite som den Ronaldinho som spelade första säsongen även om han fick lite för mycket ansvar. Jag hoppas bara att han inte slutar med detta när Eto'o och Messi kommer tillbaka. Tänk er själva Dinho i denna formen och Eto'o och Messi tillbaka. Då lär det bli åka av!
Real Madrid Real__madridfanZ
2006-12-10 15:46
Om ni inte hadde ronaldinio så hadde ni inte varit någonting( bara ett skit lag)!
Barcelona Zamboza
2006-12-10 15:22
Evicka

Mycket möjligt att det mesta av bonusen går till spelarna precis som i cl, men det motiverar spelarna säkert än mer att vinna. Sen får säkert klubben också lite över att sätta in på kontot.
Barcelona Woofi
2006-12-10 15:03
Såg nån reklam att klubblags vm skulle sändas på bet24tv, är det inte det som sänds på viasatsport 1 när det inte är några ordinarie sändningar? har kollat på bet24.com men inte funnit något. Någon som vet hur det ligger till?

Edit. Har kollat lite och funnit att man måste vara kund på bet24.com för att få till gång till stream av klubblags vm.
Barcelona Ravo
2006-12-10 14:44
Tror att de gör så att de visar den matchen där det går en svensk på onsdagar, iallafall de matcherna som jag har följt lite så har en svensk vart där. Men de visade Chelsea-Barcelona på 6:an.
Barcelona Barcaaa10
2006-12-10 14:40
När dem väl sänder en match så är det den dåligast av alla.. Tex Porto Mot Arsenal dem vet att matchen slutar 0-0 och den kommer bli katastrof så sänder dem den ändå för att 6an tv är gratis...
Barcelona Ravo
2006-12-10 14:35
dem sänder CL på tisdagar och onsdagar men då är det på viasat kanalerna. Ganska dåligt av dem men saken är att de vill att fler ska skaffa dessa kanaler.
Barcelona Barcaaa10
2006-12-10 14:31
Svenska kanaler sänder inte Klubblags vm för dem är så fattiga... Och jag stör mig på att dem inte sänder CL varje tisdag och onsdag...
det är verkligen störande.
Barcelona Engen
2006-12-10 14:22
Någon som vet vom någon svensk kanal kommer sända
VM för Klubblag?
Barcelona Evička
2006-12-10 14:21
Zamboza
Den eventuella vinsten går förmodligen till bonuspengar till spelarna. Om jag inte missminner mig gick klubben back med ett antal miljoner efter CL-vinsten. Så någon ekonomiska vinstmotiv tror jag inte finns.

Dani
Lite omständigt att åka till Japan och spela för att han ska få speltid, även om just det i och för sig kan vara något positivt.
Barcelona /_/MoMo/_/
2006-12-10 14:16
va tyckte ni om matchen igår?
Barcelona joninho__90
2006-12-10 14:05
Länktipset är den bästa länken jag har där man kan se alla barcas mål från första början och även LADDA NER dem !
Barcelona EsCúle
2006-12-10 13:53
Haha!

Engelska landslagsmän skjuter vilt

I ligan slåss de om titeln.
Men kampen är minst lika hård framför dataskärmen.
Spelare i Manchester United och Chelsea ägnar nämligen sin fritid åt att försöka döda varandra i spelet SOCOM US Navy Seals, enligt The Sun.
Den som varit uppmärksam under Manchester Uniteds senaste matcher har noterat spelarnas nya målgest.
John O´Shea, Darren Fletcher och nu senast Cristiano Ronaldo har ställt sig på knä och låtsats hålla i en raketgäver – precis som i spelet US Navy Seals.
Anledningen ska vara att Chelseas Frank Lampard och John Terry möter Uniteds Wayne Rooney och Rio Ferdinand i ”battles” på nätet. Unitedspelarna firar helt enkelt sin serieledning med att försöka ”skjuta” Chelsea längre ner i tabellen.

Källa: Aftonblaskan.

För övrigt så tycker man att vi nog borde vunnit med ett par fler bollar i gårdagens match, men vi tar 3 poäng och det är det som är viktigast!

Visca el Barça!
Barcelona Barcaaa10
2006-12-10 13:46
Nu är det Vm för klubbar som gäller :) Ta hem den
VISCA EL BARCA
Barcelona Lion0
2006-12-10 13:32
/_/MoMo/_/

Vi möter Betis borta.
Barcelona Backstrom
2006-12-10 13:28
Jag vet inte vem det är som driver fcbgoles.info.se - Men jag tänkte bara säga cred till den som gör det! Det är en välbehövd sida, hoppas den fortsätter uppdateras regelbundet med samtliga mål!

Tack för engagemanget!
Barcelona II Barça II
2006-12-10 12:53
Härligt med seger igår!
Ronaldinho är inte bara framspelaren längre, han har utvecklats och inte nog med att han leder assist ligan så leder han skytteligan. Man kan inte låta bli att älska honom.

Visca el Barça i Ronaldinho!
Barcelona Brankt
2006-12-10 12:22
Ronaldinho i storform. Härligt!!!!!!!!
Barcelona Menos Mal
2006-12-10 11:53
Hola Cules.

Målet från gårdagen finns i länktips.

Visca El Barca.
Barcelona /_/MoMo/_/
2006-12-10 11:48
vilket lag möter barca nästa match?
Barcelona /_/MoMo/_/
2006-12-10 11:44
Ämne: Glömde säga Grattis ....
tack!
Real Madrid Kungen Ronaldo
2006-12-10 10:36
Glömde säga Grattis för segern igår grabbar! Lycka till.
Barcelona Dani
2006-12-10 01:53
Ämne: Dani

Varför skul....Zebra,

Självklart hör frågor rörande Barça hemma här! Men det jag menade var att det är näst intill omöjligt att jämföra dessa två upplagor av Barça. Dels har fotbollen utvecklats, dels är det väldigt olika personligheter i de olika lagen.

Att man inte kan jämföra är dock självfallet min egen subjektiva åsikt, och jag menade på intet vis att nedvärdera någon som så ställer lagen mot varandra.

Vad tycker du själv? Jag själv är tyvärr aningen för ung för att ha upplevt Cruijff-eran. Fast jag håller med dig om Luis Enrique, det är min absoluta idol - alla kategorier!

Edit: Musten och Kim slog huvudet på spiken!
Barcelona Kim
2006-12-10 01:47
Nej du, zebra, inte ska du gå till Reals forum. Du är så välkommen så att jämföra de båda lagen här på vårt forum. :)
Barcelona Musten
2006-12-10 01:46
zebra/
tror att han var lite smått ironisk när han skrev det och menar nog att de är för bra för att jämföras, eller att de var på en helt egen nivå.

Själv hoppas man ju få se Dos Santos på tv till våren ;D om jävla TV4+ kunde visa matcherna bara....!
Mallorca zebra
2006-12-10 01:26
Dani

Varför skulle man inte jämföra? Detta är ett forum där man ska diskutera saker o ting o jag undrade bara om vad ni barca supportrar tyckte var bäst, vart är problemet? O sen för det andra så handlar det om Barca spelare o inget annat som inte har med Barcelona o göra.

Eller du kanske tycker jag ska gå till Reals forum o ställa frågor om barca eller?
Mallorca zebra
2006-12-10 01:17
La Rambla

Med tanke på att det var lättare att vinna Cl innan så kan man ju hålla med att dom var ojämnare! Ronaldo var som bäst då han lira i Barca men var även helt okej i Inter. Glömmer inte hans mål där han fintar bort 4-5 man.

Luis Enrique o Stoichkov är mina favoriter från er klubb. Jag Personligen håller På Juventus.

Kanske en Zalayeta säger något=).
Barcelona Dani
2006-12-10 01:02
Evička,

Vitsen skulle väl möjligen vara att Dos Santos får spela ett par matcher med a-laget...

Ang jämförelsen mellan Cruijffs och Rijkaards "dream teams", man jämför helt enkelt inte dessa upplagor av Barça! Basta!
Barcelona Zamboza
2006-12-10 01:02
Ravveee

Nu snackar jag om ligaspelet, och där har Ruud inte målat sen Osasuna matchen. Det borde du väl förstå.

Evicka

Jag tror att det beror på att segraren kammar hem mycket pengar. Har läst nånstans att segerpremien ligger på runt 3 miljoner euro.
Barcelona La Rambla
2006-12-10 00:58
zebra:

När laget är intakt (Eto'o och Messi) och allt stämmer, då är det en härlig fotboll som presteras. Speciellt när det defensiva fungerar över hela planen. Flygande anfall med one-touch-spel blandat med härliga kross från kant till kant av flera spelare.

Det laget med de spelarna så var det fler fixstjärnor blandat med mer ordinära lagspelare. Alla lag och spelare har sin charm, allt handlar egentligen om smaksak. Romario, Ronaldo och Pep tex var helt underbara att skåda i Barçatröjan för att inte tala om den fantastiske Rivaldo. Det känns dock som om den tidens lag var ojämnare.
Annons: