/spanien/barcelona/forum/23693.aspx/spanien/barcelona/forum/23693.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr Barca
2007-02-17 11:18
Jag hoppas innerligt att Rijkaard stannar kvar i Barca. Han har gjort mycket för Barca och spelarna ser verkligen upp till honom. Han om någon har vunnit mycket och har massor att lära sina spelare.

Däremot skulle det inte förvåna mig om han lämnar. Men som sagt, tiden får utvisa.

Hiddink är en av de verkligt stora tränarna. Han har med små medel byggt upp världslag. Han förtjänar respekt. Dock ser jag en liten nackdel med Hiddink. Han har inte tränat ett lag med många stjärnor som ex Barca. Jag vet inte om det är någon nackdel, men det är fakta. Det krävs en man av hårda nävar för att tygla stjärnor som Eto`o, Ronnie m fl. Hiddink kan vara lite av en chansning.

Vad säger ni själva?
Barcelona Holländaren
2007-02-17 11:12
Oj, fyra inlägg på rad. Oh well.

Jag är själv rätt säker på att Rijkaard stannar så länge laget ångar på. Någon längre ner nämnde Johan Cruyff men det kommer definitivt inte att hända. Två namn man nog defintivt inte ska räkna bort är Johan Neeskens och Henk ten Cate eftersom båda de två herrarna varit en del av lagets organisation i framgångsrika tider.
Barcelona Holländaren
2007-02-17 11:08
Ämne: Holländaren//

Hid....
Han gjorde det rätt hyggligt i PSV som inte är särskilt mycket mindre än Barcelona...
Barcelona Holländaren
2007-02-17 11:07
Ämne: Vill inte direkt kas....
Jag jobbar också inom media och jag håller inte med dig för fem öre. Det har hänt åtskilliga gånger att tidningar mixat ihop en tid av oro med lite gamla rykten för att skapa någonting som verkar trovärdigt. Citat behöver inte betyda någonting.
Barcelona Holländaren
2007-02-17 11:03
Ämne: om nu rijkaard drar,....
Jag gillar att folk tar hänsyn till vår offensiva spelideologi...
La Galacticó
2007-02-17 10:44
Kolla på min nya video i länktipset! Se och njut! Har alltid gillat honom!
Barcelona Smogen
2007-02-17 09:16
Hmm....ja, Det blir otroligt svårt att ersätta Rijkaard, han verkar ju verkligen ha fått alla spelare att komma överens bra, båda på och utanför plan. Sen vet jag inte om jag håller med om att han skulle brista i sitt engagemang. Tänk bara på näven han slog i rutan under Espanyol matchen.

Men jag förstår ändå om han vill lämna för t.ex. Milan. Han har ju ändå spelat där tidigare, fast det är inte heller så konstigt att dessa spekulationer kommer nu. En tidning lever på att sälja lösnummer.
Man funderar lite....hmm...och lägger ihop det som hänt i veckan

+ turbulens i Barca...
+ Laporta försvarar Eto'o...inte Rijkaard
+ spelarna snackar sig varma om Eto'o...inte Rijkaard
+ Milan verkar laddar hårt för nästa år...
+ Milan och Rijkaard har förknippats innan

= Aha...Rijkaard lämnar nog till säsongen, eller i alla fall...Det är en nyhet som säljer svinbra och som dessutom verkar trovärdig.
Vips så har man en bra story.
Efter nyheten släpptes har ju spelarna gått ut och talat sig varma om Mister, dom kanske själva blev lite oroliga. Sen hoppas jag verkligen att fansen på onsdag visar hur mycket man älskar Rijkaard!
Barcelona Luça Toni #30
2007-02-17 04:57
om nu rijkaard drar, så hoppas jag & tror på att Lippi kommer, där kommer vi ha en riktigt bra tränare med meriter som ytterst få tränare kan mäta sig mot. God natt boyyys
Barcelona Ronaldiiinho
2007-02-17 04:26
Messi_Ronaldinho//
Instämmer med dig totatlt..
Det var ju mannen bakom de här segrarna (CL o Liga)..
Jag hoppas verkligen att han inte lämmnar som du sa vi har sett Real Madrid Del Bosque kanske var den bästa dom har haft, kanske samma med barca att Rijklaard är den bästa. Vi får hoppas på det bästa..
VIVA LA BARCA !
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-02-17 04:06
Det enda jag oroar mig för är ifall Barca's bländande spel på plan kommer stanna kvar ifall Rijkaard lämnar. Vi såg ju när Del Bosque var borta från Santiago Bernabeu och plötsligt gick Real Madrid i kras. Det viktigaste är i första hand klubbens framtid. Sedan får tränarna och spelarna göra vad de vill.
Barcelona Mr Barca
2007-02-17 01:29
Det händer väldigt mkt inom Barca för tillfället. Även om media älskar sådant här och det hittas på till höger och vänster, finns det ändå ett ordspråk: "Ingen rök utan eld". Känns som det kan finnas en gnutta sanning bland allt skit som skrivs.

Jag har svårt att tänka mig att Eto skulle lämna Barca. Hans hjärta och själ finns där och kommer förmodligen alltid att finnas. Vad gäller Ronnie kan jag börja med att säga så här: Han är brasse och min erfarenhet säger att brassar trivs exeptionellt bra i Spanien. Lite grann som hemma. Jag har svårt att tro att han skulle lämna för kalla England el taktiska Italien.

Då återstår Rijkaard. Det verkar vara en tränare som sätter personliga mål. Så snart han uppnått dem el misslyckas stiger han åt sidan. Ta Hollands landslag som ex, dem åkte ut i Em på hemmaplan mot Italien. Det första han gjorde var att säga upp sig. Han tog då ledigt och återkom ett par år senare.

Det känns som om han gjort sitt i Barca. Han verkar inte lika engagerad under matcherna. Vilka fler mål skulle han kunna ha? Han har vunnit cl och ligan. Mkt mer går inte att vinna.
Det är inte alls omöjligt att han lämnar till sommaren. Tiden får utvisa. Dock inget vi bör gräma oss för. Stjärnor kommer och går, likaså gör tränare.
Forza Barca och Rijkaard
Barcelona Mamacita!
2007-02-17 01:05
Ämne: Det skulle vara jätt....
Förstår precis vad du menar. Riktigt turbulent blev det helt plötsligt. Rörigt blev det hela från ingenstans känn det som, och laget har alltid vart tajt juh .. men jag tror iaf att Dinho och Messi är trogna Barca.. Däremot Eto vet man inte då han visat lite missnöje ändå, han verkar vilja va någon annanstans just nu

Det skulle verkligen va synd om Rijkaard skulle lämna. Men han kommer inte heller bra överens med presidenten o så. Han jobbar hårt med lagen, och den här säsongen har vart tuff. Kontraktet går ut nästa år.. Svårt att se en ny tränare till laget.

Hoppas vi laddar nu inför dom kommande matcherna! Det här måste gå vägen, vi har inte råd med några misstag!
Barcelona Lion0
2007-02-17 00:39
Det skulle vara jätte tråkigt om Rijkaard lämnade. En duktig tränare som har god relation med spelarna. Sen har jag läst också att han vill ta paus nu från fotbollen. Men om han skulle lämna så skulle jag gärna vilja se Huddink eller Koeman. Van Basten är väll inte riktigt rutinerad och han har inte bra relation med stor spelarna. Om jag ska vara ärlig så fattar jag inte hur Svennis skulle passa in i Barca. Sen Scolari är en duktig tränare, han har lett Brasilien till VM Guld, Em silver med Portugal och 4:e plats i VM. Fina meriter.

Men jag hoppas att Rijkaard inte lämnar. Sen är det riktigt jobbigt nu när man hör & läser att klubbar är intresserade av Ronaldinho, Eto'o och Messi och även Dos Santos(Liverpool). Det verkar som om det känns riktigt jobbigt nu i Barca och jag hoppas att allt ordar sig.

Futból Club de Barcelona en mi corazon.
Recreativo HeavyRossonerri
2007-02-16 23:51
Har sett ett par klipp på Bojan Krkic. Killen driver som Kaká. Kolla in hans händer när han driver! Aja, kanske pinsamt. Men han påminner om Kaká.
Barcelona _Giovanni_
2007-02-16 23:02
tror ni att rijkard lämnar barce elr det är löng tidningar ljuger mycket men om dom inte ljuger så tycker jag att inte svennis ska var tränare till barca
Barcelona Smogen
2007-02-16 23:02
Hmm....något som kan göra er glada istället....

Taget från: http://www.fcbarcelonablog.com/

"FC Barcelona home grown talent Bojan Krkic, 16 years old from Linyola, has got a great future ahead of him. Last weekend he scored 2 goals in the 3-0 victory over U.E. Lleida and is already the Pichichi of Barca B. He scored 7 goals or a total of 20. Since he is playing as a regular in Quique Costas team the reserve team has changed. Krkic is developing fast and in huige steps. Last year he was promoted with 15 years to the Juvenile (U19) and this year, with 16 years, he should gain some experience in senior football. Now, he is a lready a regular and the top goalscorer of the team.

Football experts are convinced that Bojan will make his debut for the first team next sesaon.

Barca B coach Quique Coasts was in a serious crisis just weeks ago. Barca B was bottom of the table of the Segunda B (Spain´s third Division). But the boy from Linyola, with its self-confidence, skills and overall with his goals got the team back to life.

His stats are impressive. Bojan Krkic scored 7 goals in only 870 minutes playing time. 5 of them in the last 4 matches. He played 11 matches, 9 of them in the starting line-up.
When the youngster joined Barca B this season, the team had only won 1 match so far, since Bojan played they added another 5 victories.

Bojan is happy with his development and revealed:
I am scoring goals and this helps the team to win. Things go very well for me on a personal level and Barça B is improving a lot. I already feel privileged by playing for Barca B with only 16 years. I am very young and I have still a long way to go. This is why I am only thinking of Barca B at the moment.

Bojan Krkic has also been called up for Spain´s U18 to play the Meridian Cup."
Barcelona Smogen
2007-02-16 22:55
Vill inte direkt kasta bensin på oron. Men jag jobbar inom media och när en tidning som AS (tillsammans med andra spanska tidningar) går ut och CITERAR källor om att Rijkaard FUNDERAR på att sluta efter säsongen, då ligger det troligtvis något i det.
De kan naturligtvis blivit förda bakom ljuset och eldat nyheten lite, men han funderar nog allvarligt på att sluta efter säsongen. Tyvärr!

Det gör en naturligtvis fruktansvärt orolig. Jag älskar hur Barca ställer upp laget och spelar på plan med hög press etc. Hoppas verkligen inte det ändras med en ny tränare, men å andra sidan....att börja prata om en ny tränare redan nu är ändå att gå händelserna ganska långt i förväg.
Barcelona Ibbe Gbg
2007-02-16 22:38
ifall Rijkaard lämnar så får dom gärna värva svennis, han tror jag skulle vara rätt gubbe, gillar även att ge unga chansen o då lär han få me santos o
bojan på bänken :P
Barcelona Ghazza
2007-02-16 22:26
Hämta Svennis!

Nej men seriöst, Koeman ligger väldigt högt upp på min personliga lista. Schuster vet jag inte om Barca skulle må så bra av. Väldigt defensiv som nämns här nedanför. Vi får se helt enkelt.
Barcelona barca dani
2007-02-16 21:51
tror ni inte att henk ten cate skulle göra ett bra jobb då han har ju ändå varit 2a tränare ett tag förrut så han vet vad som gäller och så kanske spelarna känner honom lite mer, vad tror ni om de?

visca barca!
Eusebio
2007-02-16 19:50
Holländaren//

Hiddink vore en dröm, men jag tror inte att han gör sig i stora lag..
Eusebio
2007-02-16 19:50
Samtidigt som jag respekterar Rijkaard väldigt mycket och inte hoppas att han lämnar, tycker jag inte att vi ska lägga oss ner och dö om så händer.. Mister är en mycket talangfull tränare, men jag tror att han när han tillträdde sin post 2003 kom till något av ett dukat bord. Ronaldinho var på uppgång, Eto'o likaså, och Laporta hade äntligen fått ordning på ekonomin.

Kontentan av det där är att Rijkaard nog inte är en briljant tränare, och jag är övertygad om att vi kan hitta en minst lika bågevad om han väljer att lämna.
Amish
2007-02-16 19:46
Cruyff borde göra comeback som tränare. Han skulle kunna göra dagens Barca till ett av de bästa lagen genom tiderna.
Barcelona Holländaren
2007-02-16 19:43
Rijkaard ska ingenstans på ett bra tag.

Och när han sticker vill jag varken ha Scolari, Schuster eller ens van Basten, utan snarare Hiddink, Koeman eller Adriaanse.

Scolari och Schuster är defensiva tränare, van Basten har med all tydlig önskvärdhet visat att han inte kan få storspelare att hålla sams...
Barcelona 19
2007-02-16 19:30
Fc Barcelona / Ronaldinho

Han kanske vill ha utmaningar med andra klubbar.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-16 19:14
Innan vi börjar dra slutsatser från alla håll fråga er själva vad för anledning har Rijkaard för att bryta kontraktet i förväg?

Såvitt jag vet har han kontrakt till 2008 har tränaren själv sagt att han kanske lämnar?

isånnafall får ni dra fram länken. Vinner vi enbart ligan iår så har Rijkaard vunnit rätt mycket på sina år med Barcelona om han nu vill ha en ny utmaning så beslutar han det när säsongen är slut och inte mitt i.

Sportal,goal,expressen,aftonbladet klassas inte som en pålitlig sida så sluta upp med att länka dessa. Vill vi läsa påhitt så går vi själva in till dessa tabloid sider och håller in åsikterna som har nåt med skit siderna att göra.

Barca går inte under ifall Rijkaard skulle besluta sig för att byta klubb, han har byggt upp nåt alldeles för stort för att det ska falla platt som en pannkaka!

Vi har en bra ledning och kommer inte förhasta sig i nån medemåtta till tränare så jag är iallfall lugn och ser fram emot Barca framtiden.

Sluta tro allt som står i skit siter ni kommer bara ge er själva en massa huvudvärk.

Visca el barca visca catalunya
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-02-16 19:09
Varför Vill Rijkaard sluta i Barcelona han har ju dem bästa spelarna och dessutom har han vunnit 1 CL 2 La liga med Barcelona ?
2007-02-16 19:09
Varför Vill Rijkaard sluta i Barcelona han har ju bästa spelare och han har dessutom vunnit 1 CL 2 La liga ?
2007-02-16 19:03
Har Rijkaard gått ut och sakt att han vill lämna eller ? isåfall dem kanske hittar på ?
Barcelona João Pinto
2007-02-16 18:45
Hoppas verkligen att Rijkaard och REM stannar! Tror tyvärr att det skulle kunna betyda ett mellanår om det fina sammararbetet skulle tvingas splittras. Att byta tränare och spelare i en väldigt samkört lag är alltid vanskligt.
Annons: