/spanien/barcelona/forum/23692.aspx/spanien/barcelona/forum/23692.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-12-14 23:35
Nu tycker jag alla överdriver att Ronaldinho var ''fantastisk'' i dagens match. Han var bra, men imponerade inte så värst mycket. Han slarvade mycket vissa stunder, som hela laget..spec efter 3-0 målet:p Alla ni som har sett ''highligts'' får ju uppfattningen om att han var helt underbar, men de som såg matchen(jag ,t.ex) kan säga nu att han inte var så himla bra som många här inne påpekar- Men det räcker ju att han gör 2-3 finter eller slår nån bra pass till att folk säger att han var helt underbar...
Barcelona Rambla
2006-12-14 23:21
Ämne: jag hoppas vi får Ly....
Är nästan beredd att hålla med. Enligt mig så är faktiskt Man U, Liverpool, Arsenal och i viss mån Bayern de svåraste moståndarna för oss. Vi börjar hemma på Camp Nou. Brittiska lag är experter att spela defensivt borta och försöka få in ett mål på en kontring. Alla de tre brittiska lagen har bra försvarspel, Arsenal är väl med Henry det vassaste på omställningar. Fast och andra sidan, varken Lyon eller Milan är speciellt sämre på försvarspel. Oavsett vilket lag vi än lottas mot så blir det en svår motståndare att besegra. Otroligt viktigt att inte släppa in mål på Camp Nou. Personligen så ser jag helst att vi slipper Arsenal och Milan just av den anledningen att vi mötte dem i förra CL. Det hade varit kul med ett lag vi ej mött på ett bra tag. Lika bra att ta sig an Lyon direkt.
Barcelona Gabriel
2006-12-14 23:07
jag hoppas vi får Lyon.
Barcelona Alenoinho
2006-12-14 22:42
Ronaldinho asså shit vilken kille...
såg nyss highlights från matchen och han var ju mer än fantastisk !!!!!!!!!!!!!

Ärligt talat tycker jag att Matti fernandez är bättre än den överskattade higuain
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-14 22:29
Higuain, ännu en bortsprungen själ. Vi ser redan hur det går för Cassano och Reyes. Gick inte vidare för Owen heller.

Messi är fortfarande största talangen och Aguero är enligt mig närmast men fortfarande inte bäst. Messi = Maradona Jr.
Barcelona Anolecrab
2006-12-14 22:28
Vadå Zambotta spelar som Olegur. Vänta så får ni se hur grymm han kan vara
Barcelona Ravo
2006-12-14 22:27
Va glad man är idag!! :D inte bara över segern men jag fick min barca mössa idag! :D:D har på den nu :)
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-14 22:26
Bevis på att vi är bäst. Utklassar flera lag utan 2 nyckelspelare (Eto'o och Messi).

FORCA BARCA !
Barcelona Rambla
2006-12-14 21:59
Har precis sett dagens match som jag laddat ner tidigare. När ni nu ändå nämner Zambrotta kan jag berätta att han var hur bra som helst. Klockren i både offensiv och defensiv. Han är på väg mot sin fulla potential, var så säkra.

Är det någon mer än jag som är glatt överraskad och förvånad över Mottas icke existerande skador så här långt under säsongen (peppar peppar)? Rijkaard brukar alltid byta ut honom vid ca 60 min. Kanske just för att inte slita på honom, precis som med Xavi. Nu har ju Motta visserligen inte startat i alla matcher men har trots det fått mest speltid av alla på pivoteplatsen. Hoppas att detta håller i sig.
Barcelona Nemo
2006-12-14 21:55
Ska vi vinna hela turnering så gäller det att slå de bästa lagen. Kom an Lyon, kom an Man U.
Barcelona Nemo
2006-12-14 21:53
HöstZambrotta har kanske inte varit den Zambrotta som vi är vana vid att se. Men den senaste månaden har han faktiskt höjt sig i spelet. Och har gjort väldigt bra matcher för oss.

Han får gärna bli den Zambrotta som vi är vana att se lite längre fram i vår. :-)
Barcelona Holländaren
2006-12-14 21:49
Zambrotta. Vad tycker ni om den killen hittills? Jag är nog mest konfunderad. Av de matcherna jag sett, dvs de flesta, har han spelat ungefär likadant som Oleguer. Det känns som vi alltså köpt en svindyr Oleguer.
Barcelona Jay-z
2006-12-14 21:29
Alltså det verakr som dom flesta här går efter hur bra lagen har gått i ligan osv. Det laget som passar vårt spel bäst är nog Bayern och Man U. Arsenal och Lyon gillar att möta teckniska lag och CL finalen hadde kunna sluta hur som helst om Lehman inte blev utvisad. Lyon vill jag helst inte möta riktigt bra deffensiva och tuffa spelare som inte ger sig i närkamperna. Man U skulle nog passa oss och Bayern också. Måste bara säga att man alldrig ska underskatta liverpool stort misstag dom är bra i Cl det har dom bevisa under åren.
Barcelona Taherinho
2006-12-14 21:19
Maste bara saga det...tyvarr sag jag inte hela matchen idag...sag bara 6 minuters highlights...assa vilket underbart lag vi har!!! Oh...Ronaldinho Oh Ronaldinho...han ar helt helt fantastiskt o se pa!!!!!!!!!!!!!!!! Pele ar for mig storst men efter trots att en viss Diego (Armando Maradona) var helt underbar sa tycker jag att var Dinho ar o kommer bli battre!!! Tack Ronaldinho...
Barcelona RonaaaldinhooR10
2006-12-14 20:50
Jag hoppas att vi möter Bayern eller Liverpool
Barcelona Myrran
2006-12-14 20:49
Lyon och Manchester är mardröms lottningar i CL även om vi kan slå dem så blir riktigt tufft.
Arsenal är en vild chansning, för om de får en bra start på matchen så är det ett lag lika bra om inte bättre än förra året men om de får en dålig start på matchen går nästan luften ur dem.
Liverpool har jag inte sett så mkt av men verkar att vara en av de lättare att möta.
Milan borde vara lättast av alla lag pga. de har inte presterat i ligan som förrut och deras backlinje trots erfarenheten inte vara allt för svår att snurra upp en eller två gånger.
Bayern har jag ingen anning var dem står men har ju alltid varit ett topplag i europa, kanske är lite sämre nu utan Ballack...
Möter helst Arsenal eller Milan.
Barcelona Barca Barca
2006-12-14 20:48
Personligen hoppas jag på Lyon. Visst de spelade ut Real, men jag sitter här och tänker hur ska de försvara sig mot ett snabbt passningspel som barca har och en Ronaldinho i storform gör inte saken lättare. Låt oss slå ut de "bästa/svåraste" först.
Barcelona Älskade Barça
2006-12-14 20:34
Vilka hoppas ni på i åttondelen?

Jag hoppas nog på Bayern som vi förmodligen slår ganska lätt.
Och Liverpool skulle vi nog inte ha nå större problem mot.
Manchester tror jag skulle vara det svåraste alternativet, men det är möjligt att Lyon är svårare.
Barcelona Zamboza
2006-12-14 20:11
Lottning imorgon 12.00 på eurosport. Lagen vi kan möta är Bayern, Arsenal, Man United, Lyon, Liverpool och Milan. Av dessa slipper jag helst Lyon och Man United fram till en eventuell kvarts- eller semifinal. Jag vill helst möta Bayern, för jag tror vi slår dem rätt säkert även om det blir tufft. Jag kan dock även tänka mig Milan, Arsenal och Liverpool som ingen av dem har imponerat nämnvärt.
Barcelona Ravo
2006-12-14 19:54
nepp han fick ingen speltid
Real Madrid adddelito-94
2006-12-14 19:41
kaka kommer till madrid hans agent är i madrid för att förhandla kontraktett
Barcelona Jojjje
2006-12-14 19:14
Väldigt bra spel i dagens match efter vad jag har hört. Hade tyvär inte möjliget att se matchen och därför undrar jag om det är någon som vet om Dos Santos fick någon speltid?
Barcelona Barca#1
2006-12-14 18:59
skit snygga mål mot club america. Valdes har verligen utvecklats. snart borde aragones få upp ögonen på honom. Ronaldinho i toppform synd att hans lobb inte gick i mål.
Barcelona Klint
2006-12-14 18:50
Det vet man aldrig. Men om det är sant det som du skrev så vill han antagligen inte det. För övrigt så hoppas jag att Kaka går till Real så kanske man slipper se Guti.
2006-12-14 18:47
så Kaka vill inte till real ?
Barcelona Klint
2006-12-14 18:42
Calderon är en jävla åsna. Mycket snack och lite verkstad. Han har nog bara ett behov att synas i media lite väl ofta, så vi får ta hans löften om spelare med en ganska stor nypa salt.
2006-12-14 18:40
Ok tack :D
då ska Calderon Drömma vidare :D
Barcelona Klint
2006-12-14 18:39
Det betyder typ: "Min önskan är att fortsätta i Milan"
2006-12-14 18:15
Kaká: "Mi deseo es seguir en el Milan"

nån som kan översätta?
Barcelona Myrran
2006-12-14 17:30
Tack för länken till sammandraget.
Det verkade ju vara en riktigt underhållande match. Ronaldinhos lobb va bland det värsta jag sett på länge, så himla synd att den inte gick in bara...
Annons: