/spanien/barcelona/forum/23689.aspx/spanien/barcelona/forum/23689.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2006-12-15 16:16
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]/Jag tror inte att det är speciellt många som har något emot de nämnda spelarna, då samtliga lämnade på ett ganska odramatiskt sätt och ingen av dem hade haft någon större chans att ta en plats i startelvan.
Barcelona Sóm més que un club
2006-12-15 16:13
Ämne: "Innan du bespo....
Pride...
"Sa bara att domaren blåser att man inte får tacklas i eran liga, därför tycker jag att PL är en bättre liga."
Jo tycker man sâ kanske PL är bättre...I korpen tacklas det ¨hârt
Barcelona Civello
2006-12-15 16:07
Det handlar inte om att jag ska bli nöjd. Dom eviga debatterna om vem/vad/vilka som är bäst leder aldrig någon vart.

Du håller med Luís Garcia i ena inlägget om att var och en har sin smak, för att i inlägget över komma med kommentarer som "la liga bättre än PL!! Hahahaha =D den va bra =D.". "I spanien så är det ju teknisk gå fotboll, och så fort man petar på varandra så blåser ju domaren för frispark!!" & "Tar man botten lagen i PL så skulle ju dom utklassa de spanska bottenlagen lätt!".

Är ganska säker att det är ett antal personer här inne som inte är villiga att hålla med dig om det där. Självklart ska du få uttrycka dig och tala om vad du tycker, men det där ser jag mer som provocerande än som något konstruktivt till att få igång en bra diskussion.

Som sagt, det finns ingen poäng med att hålla på och jämföra vem/vilka som är bäst hit och dit. Det resulterar oftast i pajkastning.
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]
2006-12-15 16:05
"Innan du bespottar La-liga och deras rykte så tänk efter lilla grabben. Barca och Real Madrid är Megaklubbar som har byggt upp sin legendstatus genom historia, inte något jävla fakebygge...."

J.Janerique//

Ända fejkbygget i PL är väll chelski. LFC, manure & arsenal är väll inte fejk. och kallar du dom inte mega klubbar så värkar du vara inne i en liten "glob".

C.Ronaldo filmar ja! Finns spelare i Pool som filmar med, alla lag har filmare även i Spanien, men jag har inte ens nämt ngt med filmningar så.. Sa bara att domaren blåser att man inte får tacklas i eran liga, därför tycker jag att PL är en bättre liga.

Men som ngn sa, kan vi lägga ner disskusionen?

Det jag frågade förrut med var hur ser ni BARCA fans på Garcia, Zenden & Reina som har spelat i Barca??
Barcelona Sóm més que un club
2006-12-15 15:59
Ämne: la liga bättre än PL....
Pride of England
Det där med att botten och mittenlagen skulle vara bättre o Pl är totalt taget ur luften det kan du plocka ned statistik pâ. Exempel UEFA cup finalen i fjol. Klasskillnad.
J.Janerique
2006-12-15 15:57
Totalt onödig diskussion, håller med. Men bara för att du ska komma ur din lilla glob bakom skärmen: Det kommer ta minst 2 år för Serie A att tvätta upp efter sig och bli en respekterad liga. Och det är inte vi som tillåter affärsmän sköta våra klubbar som deras lilla leksak. Tänk på det, varenda dag läser man rapporter om hur en Engelsk klubb ska tas över av någon som verkligen har stort hjärta för klubben* Ironi *

Innan du bespottar La-liga och deras rykte så tänk efter lilla grabben. Barca och Real Madrid är Megaklubbar som har byggt upp sin legendstatus genom historia, inte något jävla fakebygge....

Ps.

Filmar inte ngn i Premier Leage? Hahahah. Asgarv. Har du ens sett C.Ronaldo spela???...
Barcelona tarrak
2006-12-15 15:53
Men snälla lägg ner den där utomordentligt fåniga diskussionen om vilken liga som är bäst. Av alla poänglösa snoppmätartävlingar så måste det vara den värsta. Jag skiter fullständigt i om den spanska så skulle vara sämst i världen så länge Barça fortsätter att vara världens bästa lag.
Spanien Paella con las gambas
2006-12-15 15:51
Luís Garcia //

Dags att byta nick kanske? Särskilt nu när han ska möta sitt gamla lag,Luis tillhör oss!
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-12-15 15:51
Rambla: Shitt viket pasnings spel jag räknade passningarna:
32 Pass utan att tappa bollen!
Nice
2006-12-15 15:50
Civello//

Barcas anfall är bättre än vårat.
Eran tränare är lika bra som våran.
Erat försvar är minst lika bra som vårat också.
Barca är det ända lag som jag gillar i Spanien.

Nöjd?

Sen överdrev du lite där..
Barcelona Civello
2006-12-15 15:43

Bra då vet vi.

PL är bättre än La Liga.
Alla spelare i La Liga är svaga, och när man blåser på dom så ramlar dom.
Liverpools mittfält är femton gånger bättre än Barças.
Och Gerrard är tjugotre gånger bättre än Ronaldinho, för han lever ju bara på sin teknik.
England är bättre än Spanien.

TACK och hej!
Mallorca Kung Benítez© | Fortress Anfield
2006-12-15 15:37
Riktigt roligt dubbelmöte mellan oss och ni. Kommer bli otroligt jämnt tror jag och riktigt nervöst (för oss supportrar då).

VÄL MÖTT!!!
2006-12-15 15:37
Luis Garcia//

Bra sagt!
2006-12-15 15:36
la liga bättre än PL!! Hahahaha =D den va bra =D.

I spanien så är det ju teknisk gå fotboll, och så fort man petar på varandra så blåser ju domaren för frispark!! Hur tråkigt är inte det??

I PL så är det mkt mkt högre tempo hårdare spel, bättre spel och jämnare lag! Tar man botten lagen i PL så skulle ju dom utklassa de spanska bottenlagen lätt!

Sen Spaniens största match är barca - madrid
Englands största match är Liverpool - manure

såg el classico 3:e gången irad och har aldrig sett/hört sämre stämning! Det är ju faan dött på läktaren!!
Kanske är mkt känslor, men inga sånger inget liv på arenan!
Tar ni det engelska mötet så är det sånger i 90 minuter tempo starkt hela tiden och fansen vissar verkligen passion för fotbollen.

Även spanjorerna i PL säger ju att PL är en bättre liga än la liga! Ngt mer?
Luís Garcia
2006-12-15 15:35
Asså man kan inte säga vilken liga som är bäst tycker jag.

För att om man gillar högt tempo så kollar man på EPL.

Gillar man fotbollsmatcher med mycket mål och tekniska nummer så ska man kolla på LFP.

Gillar man taktiskfotboll ska man kolla på Serie A.

Allt handlar nästan bara om vad för slags fotboll man gillar. Men som jag har ju jag Barca som favorit lag! Men jag ser ändo inte La liga som bästa ligan för det. Men jag ser Barca som världens bästa lag!

Mes Que Un Club!
Barcelona tarrak
2006-12-15 15:34
Kul att vi fick den lottningen jag hoppades på. Av de lag som vi hade att välja på, så anser jag att Liverpool är det sämsta, därmed inte sagt att att de på något sätt är dåliga. I övrigt så tycker jag att det är en sympatisk klubb vars fans oftast är trevliga och har en skön attityd.

Om vi har Samu tillbaka i någorlunda form och kanske t o m Messi så tror jag inte att det här ska bli några större problem.
Barcelona Forza_Barca7
2006-12-15 15:24
Med sami och kanske leo tebax så kommer vi komma långt tror jag :) föresten, när är messi tillbaka ?
Atlético Lippan
2006-12-15 15:22
Håller på Barca i mötet med Liverpool, lycka till !! :D:D

Barcelona Älskade Barça
2006-12-15 15:18
Number 10

Jag vet inte om du kan så mycket om fotboll men säger du att La liga är sämre än EPL så antar jag att du inte ser så mycket på fotboll. I mina ögon är EPL även sämre än Serie A.
Number10
2006-12-15 15:14
Jag citerar "macca74" från TBR:

"Sju engelska lag var med i Europacuperna. Alla 7 lagen vann sina grupper. Av Spanien 7 lag var det bara Valencia i CL och Espanyol i UEFA cupen som vann sina.

Tycker det säger det mesta om vilken liga som är den bästa i Europa"

Men men var och en har sina åsikter :)
Real Madrid Al_atay
2006-12-15 15:03
EPL är inte bättre en La Liga..

i championsleague så har England 10 Spanien 11 vunna titlar från första början...från 1990-2006 har England 2 och Spanien 5.. så jag fattar inte hur ni kan skriva att EPL är bättre en La Liga :S
2006-12-15 14:52
El Spanjako//

Han har ju inte gjort det än! Även det har ryktas, men och vad har Pennant med saken att göra? Alves kommer ju bli högerback då!
Barcelona Mitt Andra Landslag
2006-12-15 14:45
Sköönt att möta liverpool , de 2 lag som vunnit champions leuge ! inom 2 år ! nu får vi se vilka som e bäst;) , hoppas vi fixar doom ! VISCA EL BARCA (L)
Spanien El Spanjako
2006-12-15 14:39
Men LoL Alves har skrivit på nytt kontrakt för Sevilla och vi köpte Pennant istället.
Barcelona krullo
2006-12-15 14:36
Det ska bli enorm roliga matcher om än något ambivalent för mig eftersom det är mina två favoritlag.

Å ena sidan tror jag Liverpool kan få svårt med Barcas snabba tekniska spelare. Å andra sidan är liverpool kanske det lag som är bäst i världen på cupmatcher där man är underdog. Finns dessutom ingen spelare som är bättre när det väl gäller än Gerrard.

Jag tror Barca behöver en klinisk avslutare (läs eto) i dessa matcher. Liverpool kommer stänga igen särskilt på nou Camp och det är man riktigt bra på.

Sen är ju Gracia gubben i lådan för Pool han var helt magsik 2005 i CL. För barcas del är det avsluten samt huvudspelet i försvaret som kan bli nyckeln tillsammans med hur man ska stoppa Gerrard.

Liverpool får givetvis inte dra på sig onödiga frisparkar om man ska ha en chans.

Jag tror matcherna kan bli jämnare än vad många tror, men Barca är givetvis favorit.
2006-12-15 14:22
Gabriel//

Vi la ett bud på Alves i sommras. Han sa att han ville spela i PL och LFC skulle vara en perfekt klubb att sepla för, vi la ett bud på ca:10-11 mille (pund), men de ville ha 12-13 mille.
Benitez var inte villig att lägga ut så mkt för honom. Sevilla tacka nej på budet med det ryktades att de skulle fortsätta förhandlingarna, det där var på slutet i sommras. Men sen gick tiden ut (transfferfönstret). Det ryktas om att vi kommer försöka få honom igen..Som du säkert läst/hört så kommer vi tyvärr få en ny ägare som är världens 5:e rikaste person i världen och då har ALves ryktet blivit mer intensivt.

Det gick att läasa här på SF. Engelska tidningar säkert spanska tidningar med som Marca o.s.v. Även på våran officiela hemsida.
Brynäs Atchoo
2006-12-15 14:20
Rambla

Tackar för de vänliga orden. Man märker ganska snabt hur en person är genom att läsa deras inlägg. Personligen är jag inte speciellt aktiv på TBR eftersom jag anser att nivån där är ganska låg. Vårat forum Melwood är bätte, sväng förbi där om du har lust!
2006-12-15 14:17
Hur ser ni på Luis Garcia, Bolo Zenden & Pepe Reina då??

Kommer ni hata dom för de lämna er, eller gjorde de ett bra jobb hos er och ni tycker om dom eller?
Barcelona Rambla
2006-12-15 14:11
Atchoo:

Du är mer än välkommen på detta forum, då du uppför dig. Som sagt, väl mött.

Du kan även passa på att hälsa dina kamrater på TBR att det här forumet inte enbart består av 11-åringar som bara sett laget de senaste två säsongerna. Bara för att 3-4 unga själar uttrycker sig lite respektlöst innebär det väl knappast att gemene man delar den åsikten här? Eller? De flesta har den största respekten för Liverpool som lag och jag tror DE är lätträknade som tror att detta möte blir 'a walk in the park'. Däremot gläds säker många med mig att få möta just Liverpool, bla för att de två canteranos Luís Garcia och Pepe Reina återvänder till Camp Nou. Det handlar inte om att vi underskattar något lag, utan ser fram emot två spännande matcher.
Number10
2006-12-15 14:07
Ska Liverpool slå Barca så är det på fysik,fysik och åter fysik Ronaldinho ogillar när det blir lite tufft har jag hört, det är han säkert inte ensam om i laget. Sen att stänga ytor och inte låta barcaspelarna komma rättvända med fart, då är det nog kört.. Har Gerrard en bra dag kan allt hända! Väl mött boys
Annons: