/spanien/barcelona/forum/23677.aspx/spanien/barcelona/forum/23677.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2006-12-17 14:23
Alltid surt med förlust men klubblags-VM är inte den viktigaste turneringen. Grämer mig ändå att vi förlorade både Europeiska supetcupfinalen och så det här.

På något sätt hade jag på känn att det skulle bli förlust när man inte lyckades spräcka nollan snabbt.
Barcelona Kim
2006-12-17 14:20
Fantastiskt att se hur du verkligen målar fan på väggen. Att Köpenhamn skulle nå upp till en gigantisk nivå innan solen har slocknat, finner jag inte särskilt troligt. Jag vågar påstå att vi redan är störst där borta, i jämn kamp med såväl Real Madrid som Manchester United. Dock har inte de satt sin fot där denna gång, vilket vi har, så jag är relativt övertygad om, att Barcelona definitivt har stärkt sin position i Sydostasien.

Vad gäller tröjmarknaden, så är det en hel del pengar inblandade, men de allra flesta tröjor som säljs där är faktiskt inte någonting annat än rena kopior. Dessa produkter inbringar i sig inte några pengar till Fútbol Club Barcelona.

Det viktiga i detta sammanhang är faktiskt inte att vinna matchen, utan att vara där och visa upp sig. Tror du kineser överlag kommer ihåg vilka som Real Madrid spelade mot och hur dessa matcher slutade, när huvudstadslaget var där på försäsongsturné för tre år sen? Vad de däremot minns, är att Real Madrid var där. Samma sak torde därför gälla nu. Publiciteten är det viktiga här, inte resultatet i sig.
Barcelona Arash
2006-12-17 14:09
Ämne: Kim/Precis! Real Ma....
Real Madrid har länge varit bland de bästa på att marknadsföra sig i dessa länder. Och de senaste titlar de tagit la grunden till ett lojalt konsumentstöd.

Du säger "att du inte tror att det sänkte vårat värde där borta". Det handlar inte om att "inte sänka", det handlar om att öka. Ska Barcelona "inte sänka" sitt värde på ett tag, så kan jag lova dig att inom x år kommer en klubb som FC Kobenhavn att sälja fler tröjor i Japan än vad Barca gör.
Barcelona Arash
2006-12-17 14:04
Ämne: Ämne: Ämne....
"De flestr tröjor som säljs i Kina är ju ändå fake", detta är att förakta marknaden.

Det handlar inte om att tappa marknadsandelar till just Internacional och det spelar ingen roll om publiken stod på vår sida. Målgruppen är inte dessa. Jag pratar ren långsiktig marknadsföring, i klassisk anda, där dessa vinster kan sätta pränt i skallen på unga konsumter. Vilket är en väldigt viktig målgrupp, som alltid. Ja, jag tror du underskattar PR-värdet i att vinna en sådan här match.
Barcelona Criff
2006-12-17 14:02
JAg lovar ni alla kommer säga till mig i framtiden när Dos Santos får sin riktiga chans i laget, ååhh fan vi skulle slängt in Dos Santos i KlubblagsVM 2006. ;) haha.
Barcelona Gabriel
what a waste of jetlag!
Barcelona Gabriel
Lika bra att man inte såg matchen med tanke på resultatet, hade bara blivit ännu mer förbannad. Suck alltså!
Barcelona tarrak
2006-12-17 14:01
Kim/Precis! Real Madrid går lysande i Asien trots flera år med dåligt spel så jag tror inte att den här matchen sänkte vårat värde där borta.
Barcelona Criff
2006-12-17 14:00
Ämne: Messí fick slåss med....
JAg tror aldrig i hela mitt liv Santos kommer sno Messis plats. Messi är från en annan planet. Men jag hoppas Santos tar över Guliys plats. Tänk ändå MEssi har en dålig dag så slänger man in en som nästan har samma potenial haha. Backarna kommer dö i motståndarlaget. Jaha Sevilla o real lirar ikväll mot ilka lag. Hoppas dem inte går om oss i ligan!!
Barcelona Mot Nya Tider
2006-12-17 13:59
Resultatet hade sett annorlundare ut om Barça hade Eto'o och Messì på planen. Gudjohnsen är bra, fast inte lika vass som t.ex Samuel;-
Barcelona tarrak
2006-12-17 13:58
Criff/Det var inte alls jag som sa någonting om hans ålder. Självklart kan en tränare göra misstag i coachning under match, men i det långsiktiga arbetet så har jag fullt förtroende för Rijkaard. Jag tycker de senaste säsongerna talar sitt tillräckliga språk.

Och bara för att Messi var redo för A-lagsspel i tidig ålder så betyder det inte att Dos Santos är det. Man skall inte hålla tillbaka unga spelare för länge, men det finns fler än ett superlöfte som knäckts av att slängas in i hetluften för tidigt. Killen är 17, jag säger inte att det är fel att låta honom spela, men det känns inte heller som att det är någon panik att få in honom i laget.

Nu ska jag bege mig ut i det "vackra" Göteborgsvädret.
Barcelona Nemo
2006-12-17 13:54
Messí fick slåss med en Giuly som var en medelmåtta, medan Dos Santos nu måste slåss med en Messí som har framtiden framför sig. Eller ska han ersätta Ronaldinho? Det blir ännu svårare. Vi ska vårda Dos Santos hans tid kommer att komma. Iniesta har bevisat att ingenting är omöjligt. Hur många trodde att han skulle ta Xavis plats säsongen 2006/2007? Jag är förvånad, men samtidigt nöjd. Finns mycket mer potential i Iniesta.
Barcelona Dinho!
2006-12-17 13:54
Kan någon sammanfatta första halvlek. Jag såg inte den:/ Tack på förhand!(;
Barcelona Kim
2006-12-17 13:53
Men snälla, läs igenom allting en gång till. Jag har inte föraktat marknaden i sig, men att tro att en vinst i denna match påverkar oerhört mycket, är lite som att påstå att tygvalet i en bilklädsel avgör hur mycket bilar Ford kommer sälja. Publiken stod på vår sida hela matchen. Det är inte särskilt sannolikt att Internacional skulle ta marknadsandelar av oss efter en enda match i Japan, oavsett om vi hade vunnit med ett mål, eller tvärtom, som det blev nu.
Barcelona RonaaaldinhooR10
2006-12-17 13:53
Varför tog han ut Zambrotta och tog in belleti??
Barcelona Criff
2006-12-17 13:52
Alltså alla ni som pratar om att Gudjohnsen ska inte vara en striker o är bara en back up hit o dit. Klart det är en BAckup, men en backup ska väl ändå kunna prestera någorlunda bra i varje match? annars e de väl ingen bra backup överhuvudtaget? Och ingen behöver ösa in mål. Men i alla fall lyckas träffa öppet mål och kunna hålla i bollen.
Barcelona Nemo
2006-12-17 13:51
Vi ska också tänka på att Gudjohnsen aldrig har varit en renodlad striker. En ganska tuff uppgift att sedan försöka axla Eto'os jobb.
Barcelona Criff
2006-12-17 13:50
Ämne: Criff/Det spelar väl....
Det var ju du som sa att han var bara 17 år gammal och har precis kommit upp i barcelona B. En sån kan man inte sätta på plan. Men var tror du Messi hade varit nu om han inte hade fått chansen från första början? Jo i Barcelona B. hehe. Ja mister är duktig, men man får ha egna åsikter. Inte för att han kommer ändra sitt spel ändå men som att byta in Ezquerro i 88 minute, inte ens du hade väl gjort så? eller du hade gjort allt som "mister" gör =)
Barcelona Rambla
2006-12-17 13:50
Ok, din åsikt. Inga problem.

Här får du min. Gudjohnsen är inte i närheten av att vara en striker som Eto'o. Han är heller inte inköpt med de kraven. Det är tänkt att om Eto'o åker på en skada så är Gudjohnsen ersättaren. Han kan även spela ute till höger, eller på någon av Deco, Xavi eller Iniestas positioner. Det var väl ingen som trodde Eto'o skulle bli borta i 5 månader. Gudjohnsen har faktiskt gjort det helt okej efter förutsättningarna. Sen kan man inte begära att han ska ösa in mål i varje match.

Dos Santos kommer att få sin chans. Lita på Rijkaard att han vet när det är rätt läge.

Min åsikt och slut på diskussionen.
Barcelona tarrak
2006-12-17 13:49
Criff/Jag tycker inte heller att de är tillräckligt bra för att vara ordinarie, som back-up tycker jag att de funkar utmärkt.
Spanien Sebinho
2006-12-17 13:47
Marcos

"Dom är det bästa laget i världen 2006".

Haha. Finns 20 lag i Europa som är bättre. Klubblags-VM är och förblir ett skämt. 80% av den fotbollsintresserade världen vet säkert inte ens om att det spelas nu.
Barcelona tarrak
Criff/Det spelar väl ingen roll hur gammal Messi var när vi diskuterar dos Santos? Ursäkta om jag låter otrevlig men jag tror att Mister har bättre koll på när dos Santos är mogen för spel.
Jag klagar inte på Rijkard nu :D
men undrar varför han tog ut Zambrotta och tog in Belleti ??
Barcelona Criff
2006-12-17 13:46
Ja men du fixerade dig vid att han var 17 väl? åldern spelar väl ingen roll? Det är väl det du lyckas göra på planen.
Barcelona Criff
2006-12-17 13:45
Ämne: Criff/Nu tycker jag ....
Det jag vill ha sagt ät att jag tycker inte att Giuly som jag aldrig har gillat har en för dålig mellannivå för att spela i barca. Gudjohnsen tycker jag heller inte har en tillräcklig mellannivå för att spela i ett lag som Barcelona. Min åsikt.
Barcelona Rambla
Ämne: Ämne: Criff: ....
Messi?

Kan du hålla dig till vad diskussionen gäller eller? Vad har Messi med detta och göra, vi diskuterar Dos Santos nu.
Barcelona Smogen
En stor skillnad mellan Guddy och Ronnie i denna matchen (och i de flesta andra också) är att Ronnie ofta skaffar sig sina egna chanser. Guddy får chanser, oftast av Ronnie. han skapar väldigt sällan chanser själv. sen är det orättvist att jämföra do två ändå.
Barcelona Criff
2006-12-17 13:44
Ämne: Criff:

Snälla rar....
Snälla rara, självklart han ska in. MEssi är bara 19 men har en fast plats i A-truppen. Eller du tror inte Messi hade klarat det heller?
Barcelona tarrak
2006-12-17 13:43
Criff/Nu tycker jag att du skenar iväg och jag har lite svårt att förstå vad du vill ha sagt. Jag är bara så trött på att många enbart nämner Guddys missade chanser när han var långt ifrån ensam om att avsluta dåligt. Lugn och fin nu..

_D_i_H_o_/Tack för de vänliga orden:)
2006-12-17 13:42
Nemo//

Ronaldinho gjorde 17 mål förra säsongen .
Annons: