/spanien/barcelona/forum/23675.aspx/spanien/barcelona/forum/23675.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcc
2006-12-15 18:22
Asså alla som kommer hit och även Barca-fans som säger att vi är 12-åringar som jublar. Klart man blir glad över lottningen, vi fick om inte bästa så bland de bästa tänkbara lagen enligt mig. Som ngn nämnde vi har Sevilla och Valencia i samma veva, 2 nyckelspelare skadade (Eto'o och Messi). Klart man hellre tar de absolut bästa på papperet senare (även om min åsikt inte var densamma från början)

ohcihc//
Så vitt jag vet spelas fotboll med regler. Om det är någon annan slags fotboll du gillar så skicka in något förslag till UEFA (som de kanske behandlar), men vi vanliga fotbollälskare gillar dessa regler. De bidrar till en konstruktivare fotboll.
Barcelona Meley
2006-12-15 18:18
Gio Style

Jo, helt rätt. Men det tänker man absolut inte på. Eftersom det var inte Barcelona.
Barcelona el Flaco
2006-12-15 18:18
Tror att hemmamötet kan komma att bli tuff eftersom jag förmodar att Liverpool kommer spela som Chelsea gjorde 04/05, dvs. handbollförsvar med 9 spelare i backlinjen. Vi måste nog göra minst ett mål i första halvleken för att öppna upp de.
Barcelona Gio Style
2006-12-15 18:14
Ratta mig om jag har fel... men gjorde inte arsenal sitt mal genom en frispark som egentligen aldrig fanns??

Och nej jag kan inte skriva oa ae oe eftersom jag ar inte i sverige....
Barcelona Meley
2006-12-15 18:02
Men om inte Del horno hade gjort som han gjorde så hade han väl inte fått rött eller?
Och så kan man ju undra varför Lehman fällde Eto'o UTANFÖR straffområdet? Var Eto'o för bra eller? Frilägesutvisning kallas det.

Kom ihåg att Barcelona fick en frispark. Ingen vet hur matchen hade sett ut om det blev gult kort och mål för Barcelona istället.
Real Madrid ohcihc
2006-12-15 17:58
Ämne: "Skönt att vi m....
Jaja ni kanske vann! Men undra hur det hade gått om Del Horno inte hade blivit utvisad på Stamford bridge eller när Arsenal fick en man utvisad tidigt i första halvlek i FINALEN. Jag har svaret! Ni hade inte vunnit =) 11 mot 10 man är kanske er stolthet att vinna en final på.
Barcelona Criff
2006-12-15 17:28
Haha läste nyss det som dem skrev nu sist om att vi ska möta Liverpool, väldigt intressant. Men sen kom jag ner till datumen. första mötet är den 20/21 och returen 6/7? haha de va lite väl skumt :P Annars en bra artikel! Tackar!
Barcelona krullo
2006-12-15 17:25
//tarrak
Japp och barca har ett starkt mittfält offensivt iaf. Som offensiv enhet är barcas 11a världens bästa utan tvekan. Tror ingen betvivlar Barcas offensiva kvalitéer.
Barcelona H.C Xavier
2006-12-15 17:16
Det kommer bli ett helvete att sitta och lyssna på glen hysen kommentera matchen
Barcelona tarrak
2006-12-15 17:16
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]/Med alla spelare friska så kan man utan tvekan säga att anfallet är den starkaste delen. Man behöver nog inte vara culé för att anse att Dinho, Eto'o och Messi tillsammans bildar världens bästa anfall.
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]
2006-12-15 17:06
Tompa//

WORD!
Har man varit med sen 50 talet till och med innan och vunnit sjukt mkt och slagit alla de bästa o.s.v. Då är man en megaklubb.
Barcelona krullo
2006-12-15 17:06
//tompa
håller helt med
Barcelona Tompa
2006-12-15 17:01
Blev Liverpool. Det är verkligen inget lag som ska underskattas. Normalt sett ska vi emellertid slå dem.

Angående diskussionen om megaklubbar hit och dit så är Manchester U definitivt det och även Liverpoolömed 5 Europacup/C.L titlar. Men att kalla Arsenal megaklubb hallå? Man har inte ens vunnit C.L en enda gång och Chelsea må ha köpt ihop ett kanonlag med ryssens pengar. Men i ett historiskt perspektiv har man nästan ingenting att komma med jämfört med Real,Barca, Milan, Licerpool mfl. En megaklubb blir man inte över en eller ett par säsonger...
Mallorca Kung Benítez© | Fortress Anfield
2006-12-15 16:54
El Spanjako /

Precis, vad är så intressant med Real Madrid, en massa överbetalda spelare som spelar för ett mediaföretag.
Luís Garcia
2006-12-15 16:52
Ämne: Luís Garcia //

Da....
Haha om jag ska vara ärlig så blev jag lite glad för att nu är det lite upp till bevis för honom!
Barcelona krullo
2006-12-15 16:49
Jo det är två mega klubbar. Barca med 2 CL titlar och Liverpool med 5. Två klubbar med enorma mängder fans. Kommer bli grymt kul att se.

Ligorna är av ganska olika karaktär. Ommman nu ska säga att nåt är bättre än nåt annat är de iaf de 2 bästa ligorna.
Barcelona Meley
2006-12-15 16:46
"Skönt att vi möter Bayern, vinst hoppas jag och tror på.
Barca kommer åka ur mot Liverpool, för som kanske alla vet är att Barca har svårt med engelska lag, (chelsea,Arsenal cl finalen)."

Jag måste ha kollat på fel CL förra året :| Hade verkligen för mig att vi vann mot Chelsea och Arsenal och tog hem titeln. Men jag kanske har fel eller?
2006-12-15 16:36
Vilken anser ni vara den starkaste delen i laget då? Är det försvaret med Puyol & Thuram eller anfallet?

Okej. Reina är som ni kanske vet ordinarie och Benitez värkar avguda honom. Garcia får ju mest vara inhoppare när alla är friska på mitten.
Zenden är ju en back up. Hoppas dock vi säljer honom snart..
Barcelona Suñol_
2006-12-15 16:33
Det bästa som kommit från Liverpool är John Lennon!
Det näst bästa är väl Wajn Rooney ;)
Barcelona tarrak
2006-12-15 16:31
little_master/Det stämmer att inget lag lyckats vinna CL två år i rad, däremot är det flera lag som lyckades i föregångaren Europacupen men det var en helt annan typ av turnering, även om den gick ut på samma sak, att kora det bästa europeiska klubblaget
Barcelona tarrak
2006-12-15 16:28
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]/Jag tycker också att det är bra spelare, men med den mördande konkurrensen vi har så krävs det högsta världsklass (möjligtvis def. mitt och vänsterbacken undantaget) för att ta sig in i Barças startelva och ingen av de nämda spelarna är riktigt så bra. Annars har jag alltid varit svag för Garcia, men som jag förstått det platsar han inte rikigt?
Barcelona Rambla
2006-12-15 16:25
Luís Garcia köptes tillbaka från Atlético Madrid med god förtjänst. Han gjorde bra ifrån men man ska komma ihåg att Barcelona då var nere i en riktig downperiod. Han var aldrig direkt ordinarie. När Rijkaard kom, så ville han och Txiki behålla Garcia men då spelaren själv bad om att få gå med tanke på den ringa speltiden. Jag har för mig att Liverpool löste hans utköpesklausul. Pepe Reina var ung, han användes i dealen med Villarreal ihop med Belletti. Så här med facit i hand är det väl ingen som önskar värvningen av Belletti ogjord? Han avgjorde ju CL-finalen och därmed har han kultstatus.

Lägg ner med att jämföra ligorna, det går inte. Inte heller vid en jämförelse av matcher och möten i CL. Det är en helt annan sak att spela en hel säsong än några fåtal matcher i CL för att det ska vara en rättvis referens. Allt handlar om tycke och smak.
Barcelona little_master
2006-12-15 16:24
Om jag ska vara riktigt ärlig så tror jag inte att Barca vinner CL i år. Det är väldigt få lag som har gjort det...har till och med hört att inget lag har gjort det men det tvivlar jag på. Det är oerhört svårt att försvara den här titeln. Tror nog att det tar stopp i Semifinalen eller någonting. Men innerst inne hoppas jag att vi går till final och hela vägen men tror nog det blir svårt. Mötet mot Liverpool lär vi ändå klara av. Enda minuset där e att vi börjar spela på Hemmaplan.
2006-12-15 16:23
tarrak//

Okej. Tycker de gör ett riktigt bra jobb i England. Framför allt Reina gillar jag. Riktigt skön att titta på och har utvecklats ngt enormt senaste tiden..

J.Janerique//

Vi har fortfarande inte blivit uppköpta.
Spanien El Spanjako
2006-12-15 16:21
Vi är inte intresserade att bli ett plastlag ala Madrid som köper spelare för att vinna plastfans och sälja tröjor.
J.Janerique
2006-12-15 16:18
Asgarv. Om era s.k "Megaklubbar" är lika stora som Barca & Real Madrid är en annan diskussion. Men det man vet är att Chelski, Man Usa och DubaiFools aldrig kommer nå våra megaklubbars status. Härmed drar jag ett streck över en diskussion där någon i sin lilla glob tydligen tycker det är roligare att kolla på kung-fu än att se på tekniska nummer. Byt sport. Asgarv....
Barcelona tarrak
2006-12-15 16:16
Pride of England [ Heart As Big As Liverpool]/Jag tror inte att det är speciellt många som har något emot de nämnda spelarna, då samtliga lämnade på ett ganska odramatiskt sätt och ingen av dem hade haft någon större chans att ta en plats i startelvan.
Barcelona Sóm més que un club
2006-12-15 16:13
Ämne: "Innan du bespo....
Pride...
"Sa bara att domaren blåser att man inte får tacklas i eran liga, därför tycker jag att PL är en bättre liga."
Jo tycker man sâ kanske PL är bättre...I korpen tacklas det ¨hârt
Barcelona Civello
2006-12-15 16:07
Det handlar inte om att jag ska bli nöjd. Dom eviga debatterna om vem/vad/vilka som är bäst leder aldrig någon vart.

Du håller med Luís Garcia i ena inlägget om att var och en har sin smak, för att i inlägget över komma med kommentarer som "la liga bättre än PL!! Hahahaha =D den va bra =D.". "I spanien så är det ju teknisk gå fotboll, och så fort man petar på varandra så blåser ju domaren för frispark!!" & "Tar man botten lagen i PL så skulle ju dom utklassa de spanska bottenlagen lätt!".

Är ganska säker att det är ett antal personer här inne som inte är villiga att hålla med dig om det där. Självklart ska du få uttrycka dig och tala om vad du tycker, men det där ser jag mer som provocerande än som något konstruktivt till att få igång en bra diskussion.

Som sagt, det finns ingen poäng med att hålla på och jämföra vem/vilka som är bäst hit och dit. Det resulterar oftast i pajkastning.
2006-12-15 16:05
"Innan du bespottar La-liga och deras rykte så tänk efter lilla grabben. Barca och Real Madrid är Megaklubbar som har byggt upp sin legendstatus genom historia, inte något jävla fakebygge...."

J.Janerique//

Ända fejkbygget i PL är väll chelski. LFC, manure & arsenal är väll inte fejk. och kallar du dom inte mega klubbar så värkar du vara inne i en liten "glob".

C.Ronaldo filmar ja! Finns spelare i Pool som filmar med, alla lag har filmare även i Spanien, men jag har inte ens nämt ngt med filmningar så.. Sa bara att domaren blåser att man inte får tacklas i eran liga, därför tycker jag att PL är en bättre liga.

Men som ngn sa, kan vi lägga ner disskusionen?

Det jag frågade förrut med var hur ser ni BARCA fans på Garcia, Zenden & Reina som har spelat i Barca??
Annons: