/spanien/barcelona/forum/23668.aspx/spanien/barcelona/forum/23668.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Meley
2006-12-18 00:05
AlexTheGreat

Nej vi har inte påstått det heller, väldigt många tycker Henry är en värdig vinnare och vad jag vet så spelar han inte i Barcelona.
Om Cannavaro hade spelat kvar i Juve hade jag ändå inte tyckt han förtjänar världens bästa.
Barcelona ronnie10
2006-12-17 23:54
Håller med Gabriel, självklart ska Ronaldinho eller Henry vinna. Att inte Casillas, däremot, var ens en av 50 kandidater till Balon D'or är helt sjukt. Till och med Giuly var ju kandidat. Casillas måste vara Spaniens eller världens bäst bevarade hemlighet. För han är enligt mig kanske den absolut bästa målvakten i världen.
AlexTheGreat
2006-12-17 23:50
Måste alltid vara någon från er lag som är bäst? sluta nu, cannavaro är den bästa och det bevisade han under vm och visar det även nu.
Barcelona barca__elve
2006-12-17 23:43
vilken tid ska de utse världens bästa fotbolls spelare och vilken kanal går det på om det nu visar det på tv...är mycket tacksam för svar...

Real Madrid MrWho
2006-12-17 23:34
Värkar som alla i forumet då menar jag inte enbart Cules, L0S MERENGUES jag menar alla forum vara så kallade experter vilka spelar som förtjänar vad och vet precis om allting inom fotbollen. Varför jobbar ni inte för FIFA eller åt FIFA? Utmärkelsen delas ut efter deras åsikter och inte efter allas folk säger att han X eller han Y förtjänar priset.
Barcelona Meley
2006-12-17 23:17
Gabriel

Du tog orden från min mun, riktigt bra formulerat. Håller med dig!
Barcelona Gabriel
2006-12-17 23:13
L0S MERENGUES

Vadå ska jag ta och vänja mig vid en kommentar om att Cannavaro är världens bästa fotbollsspelare då eller? That just aint gonna happen eftersom jag, du och alla andra vet om att han inte ens är i närheten utav världens bästa fotbollsspelare. Innan VM-slutsspelet var han inte ens med i diskussionen som världens bästa mittback. Då pratades det om Puyol, Nesta, Terry osv. Cannavaro har alltid varit en erkännt mycket bra back, men han snackades aldrig in som i topp 3 när man diskuterade kring detta ämnet. Nu helt plötsligt efter VM guldet så är han världens bästa spelare? Haha, yeah right!

Det finns en anledning till varför folk vänjer sig till att kalla Ronaldinho för världens bästa spelare och det är inte för att han vunnit Fifa world award två år i rad, utan det är för att han bevisat sina konster blandat med effektivitet (något som robinho inte vet hur det fungerar) på fotbollsplanen mot de bästa laget i Europa. Sen spelar det för mig mindre roll vilka priser han ror hem. Ronaldinho kallades för värlens bästa spelare redan under våren 2004 innan han ens hade fått det priset. Det säger en hel del.

Sen har jag inte sagt att Ronaldinho bör få priset pga han har spelat upp sig. Fine, ge det till Henry då. Men Cannavaro 1:a och Zidane 2:a?

Idioti alltså!
Barcelona Meley
2006-12-17 23:08
För att vinnaren har redan kommit ut och det är Cannavaro, konstigt nog.
Men imorgon delar dom ut priset.
Barcelona Puyolinho
2006-12-17 23:05
Ordem e Progresso

Hehe okej, Tack.

Men varför sitter ni o pratar som om Cannavaro redan har vunnit ?
Barcelona fede
2006-12-17 23:03
Ämne:

Det är jävligt r....
Ursäkta mig men vad är det som är tragiskt med att diskutera sina konkurrenters spel osv.? Så länge man håller diskussionen på en bra nivå är det väl ingenting konstigt med det?
Barcelona Ordem e Progresso
2006-12-17 23:02
Puyolinho

Nej, det delas ut imorgon klockan 20.00 på Eurosport! :)
Barcelona Puyolinho
2006-12-17 22:57
Är Fifa World Player priset redan utdelat ?
Barcelona Meley
2006-12-17 22:40
¤[Casillas}¤ $£

Har jag sagt att jag inte uppskattar någon mittback eller målvakt? Jag tycker absolut inte Cannavaro är världens bästa. Som sagt det här priset går i stort sett bara efter VM där jag tycker att Cannavaro presterade bäst. Men att han är världens bästa fotbollsspelare kan jag inte hålla med om.

Förresten så känns det som att du har läst fel inlägg för jag har inte sagt någonting om att dom förstör för de som spelar vackert :S
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-17 22:35
Meley
Hur kan du då uppskatta Puyols spel lr någon annan mittback ivärlden inte heller kan du inte tycka att nån målvakt är bra eftersom de förstör för de som spelare vackert,anfallarna. Förstår inte din syn på fotboll.
Real Madrid 29 La liga 17 CdR 9 CL
2006-12-17 22:33
Alltså jag har inte blivit arg eller irriterad på att Ronaldinho vunnit världens bästa spelare utmärkelsen tidigare, jag anser att han är världens bästa spelare när han är bra, i alla fall offensivt.

Men det känns som om att man bara uppmärksammat offensiva spelare i utmärkelsen tidigare då det är dessa som synts mest, det är dessa som får högst lön och så har det varit de senaste 50 åren, men fotbollen har utvecklats mycket de senaste åren, speciellt försvarsbiten, så jag anser att det är på tiden att en försvarare slår ett slag för alla andra kämpande försvarare på planer runt om i världen så dessa också får uppmärksamhet för sitt slit och då råkar Cannavaro vara världens bästa mittback, iaf under VM och VM spelar stor roll i dessa utmärkelser.

Fotboll är ett lagspel och alla positioner räknas, det fanns en tid då jag också enbart uppskattade häftiga finter i hög hastighet men ifall man tar sig tid att studera en skicklig försvarare så ser man att det är precis lika mycket konst i den biten av fotbollen.
Barcelona Meley
2006-12-17 22:30
Jag vet faktiskt inte vad jag ska säga.
Men som sagt så vann Ronaldinho FIFpro och det är ändå spelarna som vet vem som är världens bästa. Just nu ser jag FIFA World player som ett stort skämt bara.
Inte för att Cannavaro spelar i Real Madrid men jag tycker ABSOLUT inte han är bäst. Thierry Henry förtjänar det om man kollar på hela hans år.
Real Madrid hazem real
2006-12-17 22:29
Det skulle bli likadant om man valde en på varje postion.Då skulle de vara tvungna att även välja en defensiv mittfältare,offensiv mittfältare,ytterback,mittback,yttermittfältare osv.
Då är det bättre att bara välja en spelare och den spelaren blir världens bästa fotbollsspelare.Priset blir inte lika prestigefullt.
Real Madrid hazem real
2006-12-17 22:19
Älskade Barca//
Cannavaro är bra på att förstöra motståndarens spel vilket gör honom till en bra fotbollsspelare.Att försöka förstöra motståndarens spel är en del av fotboll.Världens bästa fotbollsspelare behöver inte spela snyggt.
Barcelona Älskade Barça
2006-12-17 22:13
Jag anser att man inte kan utse världens bästa spelare eftersom alla spelar på olika positioner.
Därför borde dom utse en bästa på varje position.
Barcelona Meley
2006-12-17 22:08
Från början tyckte jag att dom tre som blev nominerade var pinsamt, men nu är det fan ännu pinsammare :|
Real Madrid R9_phenomeno
2006-12-17 22:07
det ingår i fotbollen, annars kunde man inte spela "mot" nått
Real Madrid R9_phenomeno
2006-12-17 22:05
älskade barca

du måste ochså tänka på att 60% av att vinna fifa player var baserad på vm och cannavaro blev världens bästa mittback i vm,lätt. Italien vann vm.
Barcelona Älskade Barça
2006-12-17 22:05
Aldrig förut har en back utsetts till världens bäste men för att han(Cannavaro) gjorde ett bra VM så blir han utsedd till bäst.
Bäste spelare borde vara den spelare som spelar fotboll bäst inte spelaren som förstör spelet.
Barcelona barca_anfall
2006-12-17 22:01
när är etoo tillbaka
Real Madrid R9_phenomeno
2006-12-17 22:00
Älskade barca

Zidane var bättre före, (VM).
Barcelona Älskade Barça
2006-12-17 21:58
R9_phenomeno

ja han spelade dåligt i vm.
Men du kan inte påstå att Cannavaro har varit lika bra som Ronaldinho efteråt och Zidane var defenitivt inte bättre före.
Barcelona Meley
2006-12-17 21:58
Oj jag läste på sport.es nu, det kan inte vara sant? Det måste vara ett skämt.

Tycker absolut inte Cannavaro är världens bästa och Henry borde va me bland dom tre.
Real Madrid R9_phenomeno
2006-12-17 21:54
Älskade Barca

han spelade skit dåligt vm och gjorde inte ett ända mål t.sk från zidane som lekte med Brasilien. O jo ronaldinho va dålig i början de är nu han börjar få igång formen men efter nyår kommer den va bortspolad igen, d ee jag säker på
Barcelona Älskade Barça
2006-12-17 21:51
R9_phenomeno

Han ligger tvåa i skytte ligan och leder assist ligan så en så dålig inledning har han ju inte gjort.
Barcelona Meley
2006-12-17 21:49
Gabriel

Vart har du fått reda på det? :|
Annons: