/spanien/barcelona/forum/23656.aspx/spanien/barcelona/forum/23656.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Et0
2006-12-18 17:13
alltså jag tror inte att han spelar upp sig bara för att han inte fick det här priset. Jag tror att han har försökt hela iden att komma i den formen han var innan vm. Men jag tror att hela laget kommer att vara mer taggade efter förlusten i söndags.
Barcelona Meley
2006-12-18 17:11
Love Barca y Catalonia

Ja, det får vi hoppas :)
Men jag tar inte den här utmärkelsen på allvar. Tycker det är större att bli utnämnd av fotbollsspelare. Och vi alla vet ju vem det blev :)

FIFA World player of the year går mycket på VM och då förtjärnar Cannavaro att vinna eftersom han var riktigt bra i VM. Men vi alla vet fortfarande vem VÄRLDENS BÄSTA är eller hur?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-12-18 17:11
Sevilla Forumet borde skämmas!
Bara för att jag undrade varför det skriver "TV-Match innan deras matcher" så blev jag spärrad...
Skratttretande
Barcelona Love Barca y Catalonia
2006-12-18 17:00
Lyssna alla barca-cules!
Om Ronnie inte blir världens bästa spelare idag så kommer han spela upp sig rejält för då tänker han säkert, Shit jag måste visa att jag är bäst och då får vi sen den gammle Ronnie vad tycker ni?
Barcelona Katten_86
2006-12-18 16:41
Det gäller ju att ha varit bra en längre tid. Därför faller Cannavaron bort för han har inte haft en bra tid nu i Real, inte Henry heller, blixtrade till lite i VM men inte varit så jätte bra i Arenal nu. Zidane, herregud, vart e fotbollsvärlden på väg?!?! Tyvärr inte heller Ronaldinho för ett dåligt VM. Den som borde få det är Buffon bra i VM och stabil i Juve som jag vet att ni kommer klaga på att dom ligger i Serie B
Barcelona Kapten11
2006-12-18 16:30
Tyvärr vinner nog Cannavaro ikväll. Tyvärr därför att han inte är i närheten av att vara världens bäste fotbollsspelare. Det han presterade i VM var bra, men ska man bara gå på det, borde ju Thuram vara med bland dom 3, även han.

Trots vikande form på sistone(skadan?), borde Henry fått priset. Han är den ende som är i närheten av Ronaldinho beträffande kvalité, och eftersom att Ronnie inte gjorde något bra VM, kan det vara på sin plats att Henry får det.
Trots allt vill man ju att Ronnie ska vinna när han har spelat på toppen av sin nivå, inte när han gör en mellansäsong.

Att Zidane är nominerad måste ses som nån slags avskedspresent, för hans vårsäsong var ju minst sagt värdelös.
Barcelona Meley
2006-12-18 16:29
Rickiboy

Tyvärr är det sant. Det står även på FIFAS hemsida. Själv tycker jag att priset borde byta namn till World CUP player of the year. För det är så dom bedömmer.
Barcelona Rickiboy
2006-12-18 16:18
Alltså grabbar jag låste nåt igår på sport.es som säger att cannavaro kom etta zidane tvåa o ronnie trea!!!!!..HUR fan kan det stämma snälla säg te mig att det är bara skitsnack..eller gå in o läs..www.sport.es..där står det att ronnie fick reda på det redan igår.. att han kom trea.. snacka om att INTE följa sina regler bara för att en gamling ska sluta o en BACK vann VM.. så löjligt sååååååå löjligt,,
Barcelona Meley
2006-12-18 16:18
Det är ju klart att Cannavaro vann och Zidane kom tvåa. Det står det i alla fall på FIFAS hemsida. Tragiskt men sant!
Barcelona tarrak
2006-12-18 15:52
Ja vad kul, ännu en dag där hela forumet går ut på att diskutera vem som är världens bästa spelare! Jag tycker att FIFA ska börja dela ut ett pris om dagen så att det aldrig diskuteras något annat.
Barcelona II-R0naLdinh0-II
2006-12-18 14:33
fast slänger nog ut den genom fönstret om han inte får priset,,men jag tvekar att det kommer att hända :D:D..NAIMA ÄÄÄÄÄÄÄLLSKAR RONALDINHO TILLS JAG DÖÖÖR3
Barcelona II-R0naLdinh0-II
2006-12-18 14:32
världens bästa spelare äär........ ronaldinho--Ronaldo.Gaucho.De Assis Moreira. guud kan inte vänta tills ikväll när dom säger hans namn,,och när jag får se han ta meot priset med sitt älskade leende haha:D ne faan vad jag älskar och avgudar ronaldinho..i mina ögon fiins det ingen spelare som är bättre och KOMME ALDRIG finnas...hahaah NaimA (L) Ronaldinho,,ÄKTA SHÄÄRLEK HAHAHA:D läät att jag ska ha på mig min barca/10 ronaldinho på mig ikväLL,,och ska spela in ;)
Barcelona Afr3M
2006-12-18 14:06
Fifa galan är kl 20.00 på eurosport!
Barcelona Evička
2006-12-18 13:15
Läs på startsidan. Info om TV-sändningar finns där. Sedan går det att söka lite själv också.
Barcelona barca__elve
2006-12-18 13:00
när ska de utse världens bästa fotbolls spelare och säder dom det på tv...tacksam för svar :D
Barcelona Blaugrana_1899
2006-12-18 12:06
Beguiristain// Jobbigt med släcktingar som är espanyol fans :)
Barcelona Beguiristain
2006-12-18 10:14
Satt o tittade på Espanyol-Real igår, maken till sömnpiller får man leta efter. Jag satt o led med mina släktingar som är hängivna Espanyol fans, tyvärr kan Real inte bjuda på bättre underhållning. Just nu håller dem superettan klass på sin höjd, det djävliga är att dem vinner trots att deras fotboll är den sämsta i la liga :-(
Barcelona Evička
2006-12-18 08:48
Riki_84
Varför skulle det vara en kommentar ur Barçasynvinkel att anse att Cañizares är bättre än Casillas? Cañizares spelar såvitt jag vet också i en konkurrentklubb. Och varför kan inte ni maränger tåla att de finns de som inte anser att just er keeper är bäst.
Real Madrid Riki_84
2006-12-18 08:28
Ämne: ronnie10

Casillas....
Iker e kanske inte den bästa målvakten, lite svårt o säga men han en av dem bästa. Du kan väl inte mena allvar att Cañizares är Spaniens bästa målvakt. Irriterande när folk kommer med dumma kommentarer bara för att Casillas spelar i konkurrentklubb.
Det finns 2 målvakter till i Spanien som är bättre än Cañizares.
Nästa gång du kommenterar nått, kommentera det ur fotbolls synvinkel o inte ur barca synvinkel!
Barcelona Nemo
2006-12-18 07:55
ronnie10

Casillas är inte världens bästa målvakt. Han kan inte styra ett försvar. Jäkligt synd att Cañizares skadade sig den där sommaren 2002. Annars är jag säker på att han hade haft en startplats i Spaniens landslag. Cañizares är Spaniens bästa målvakt.

Taherinho

Det är bra att du försvarar Barcas färger på andra sidan jordklotet :-)

Världens bästa spelare-priset är så svårt att sia om. Jag tycker ingen av de tänkta vinnarna har visat upp stor form, och då tänker jag främst på VMslutspelet där FIFAs pris är baserat på.

Alla vet vem som egentligen är bäst i världen. Han börjar R och slutar på o-n-a-l-d-i-n-h-o ;-)
Barcelona Taherinho
2006-12-18 01:59
Kara Barca vanner...har kommer en dyster rapport fran Brasilien...

Efter att ha varit pa en fest med over 5 000 personer (helt otroligt) sa var klockan har i Sao Paulo 7 pa morgonen. Fick sjyss hem snabbt tog pa mig Barca trojan och drog till kompisar for den stora matchen...Ni fattar inte hur stort det har VM for klubblag ar har i Brasilien...och sjalvklart var nast intill alla brazzar segervissa om sitt Internacional. Matchen tycker jag faktiskt vi var helt helt ok i forutom en viss...a jag vet inte om jag ska namna han...Gudjohnsen...fyfan!!!! Han gor ju ingenting och jag vet att Inter hade bara tva skott pa mal men faktum ar att ett gick in... Slutskedet av matchen nar de visade Ronaldinhos ansiktsuttryck...a vad ska jag saga en otroligt sorgligt syn for varldens absolut basta spelare... I alla fall efter matchen har jag hela dagen forsvarat Barca har mot diotbrazzar som tycker att Barca ar inte den basta lagen i varlden...men till slut medgav samtliga att Barca spelar den absolut vackraste fotbollen i alla fall, ddet erkande dem efter 6 timmars intensiva tjafs...hmm... i alla fall Visca Barca Visca Catalunya och jag hoppas allvarligt talat mycket mer pa att vi tar ligan och champions League fran **** Madrid och Chelsea... Tror inte allas att den har matchen var sa viktig dar i Europa men vad tycker ni??? Ar vi varldens basta klubb?? Spelar vi varldens vackraste fotboll och ar framforallt Ronaldinho varldens basta fotbollsspelare?? En sak vet jag i alla fall...Barca, Mes Que Un Club

Ciao och Visca!!!!!!!!!!!!!!
Real Madrid ashorii
2006-12-18 00:13
Ämne: L0S MERENGUES

Va....
vadå? robinho har redan visat att han kan även mot dom bästa lagen, som t ex mot er senaste mötet! han lekte rejält. men de e synd att han itne är jämn!
Barcelona Meley
2006-12-18 00:05
AlexTheGreat

Nej vi har inte påstått det heller, väldigt många tycker Henry är en värdig vinnare och vad jag vet så spelar han inte i Barcelona.
Om Cannavaro hade spelat kvar i Juve hade jag ändå inte tyckt han förtjänar världens bästa.
Barcelona ronnie10
2006-12-17 23:54
Håller med Gabriel, självklart ska Ronaldinho eller Henry vinna. Att inte Casillas, däremot, var ens en av 50 kandidater till Balon D'or är helt sjukt. Till och med Giuly var ju kandidat. Casillas måste vara Spaniens eller världens bäst bevarade hemlighet. För han är enligt mig kanske den absolut bästa målvakten i världen.
AlexTheGreat
2006-12-17 23:50
Måste alltid vara någon från er lag som är bäst? sluta nu, cannavaro är den bästa och det bevisade han under vm och visar det även nu.
Barcelona barca__elve
2006-12-17 23:43
vilken tid ska de utse världens bästa fotbolls spelare och vilken kanal går det på om det nu visar det på tv...är mycket tacksam för svar...

Real Madrid MrWho
2006-12-17 23:34
Värkar som alla i forumet då menar jag inte enbart Cules, L0S MERENGUES jag menar alla forum vara så kallade experter vilka spelar som förtjänar vad och vet precis om allting inom fotbollen. Varför jobbar ni inte för FIFA eller åt FIFA? Utmärkelsen delas ut efter deras åsikter och inte efter allas folk säger att han X eller han Y förtjänar priset.
Barcelona Meley
2006-12-17 23:17
Gabriel

Du tog orden från min mun, riktigt bra formulerat. Håller med dig!
Barcelona Gabriel
2006-12-17 23:13
L0S MERENGUES

Vadå ska jag ta och vänja mig vid en kommentar om att Cannavaro är världens bästa fotbollsspelare då eller? That just aint gonna happen eftersom jag, du och alla andra vet om att han inte ens är i närheten utav världens bästa fotbollsspelare. Innan VM-slutsspelet var han inte ens med i diskussionen som världens bästa mittback. Då pratades det om Puyol, Nesta, Terry osv. Cannavaro har alltid varit en erkännt mycket bra back, men han snackades aldrig in som i topp 3 när man diskuterade kring detta ämnet. Nu helt plötsligt efter VM guldet så är han världens bästa spelare? Haha, yeah right!

Det finns en anledning till varför folk vänjer sig till att kalla Ronaldinho för världens bästa spelare och det är inte för att han vunnit Fifa world award två år i rad, utan det är för att han bevisat sina konster blandat med effektivitet (något som robinho inte vet hur det fungerar) på fotbollsplanen mot de bästa laget i Europa. Sen spelar det för mig mindre roll vilka priser han ror hem. Ronaldinho kallades för värlens bästa spelare redan under våren 2004 innan han ens hade fått det priset. Det säger en hel del.

Sen har jag inte sagt att Ronaldinho bör få priset pga han har spelat upp sig. Fine, ge det till Henry då. Men Cannavaro 1:a och Zidane 2:a?

Idioti alltså!
Barcelona Meley
2006-12-17 23:08
För att vinnaren har redan kommit ut och det är Cannavaro, konstigt nog.
Men imorgon delar dom ut priset.
Annons: