/spanien/barcelona/forum/23655.aspx/spanien/barcelona/forum/23655.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Imperatore
2006-12-19 00:20
Ämne: Härligt med seger ig....
II Barca II //

Synd att ni inte vann Klubbvärldsmästerskapen-Finalen i söndags mot Inter, då Vieira Adroano avgjorde matchen =(

Men lycka till i famtiden så kanske det blir chans till revansch i Champions League mot jusst Inter och Vieira och Adriano hehe...elleerr???

MVH

Barcelona Jay-z
2006-12-19 00:02
Hehe villka roliga Citat kviborg gör shit den dära snubben är inte klok inte konstigt att han får sitta utanför bild i Eurotalk..

Cannavaro är världens bästa spelare "En sann madrista" Hehe snubben har vunnigt med juve och iteliska landslaget i med Madrid. Och att han är en sann madrista går ju att diskutera hur länge har han spela i klubben snart ett halv år eller..
Barcelona Södan9
2006-12-18 23:50
¤[Casillas}¤ $£

Håller med dig till 100%

Myrran

Angående att Ronaldinho får mycket gratis pga av hans namn och status tycker jag är felaktigt. Om Ronaldinho inte är bäst på plan så är han oftast dålig enligt "experterna" men däremot så ifall han är bra så får han oftast extra mycket beröm.
Det är sällan han får ett medelmåttigt betyg, antigen så är han bra eller "dålig". Många säger tex att Ronaldinho sög under VM, saken är väll den att han inte var sämre än någon annan i Brasilien?

När en bra spelare inte kommer upp i sitt eget bästa så är han plötsligt sämre än alla andra också.
Barcelona Myrran
2006-12-18 22:44
Alla dessa priser.
Jätte fint att få dem och allt det krafset. Men ni måste väl se att det finns favorisering i alla sånna här prisutdelningar, förutom de som inte bestämms av "experter" utan av fansen och folket själv alternativt spelarna själv.
Cannavaro gjorde en bra säsong och ett grymt vm går inte säga emot. Zidane samma sak med han. Ronaldinho var bra i ligan men hade ett sämre vm men fick väl ganska mycket grattis på hans namn och status.
Ta tex. Fabregas, han är ung och han ledde ett Arsenal till en bra position i ligan och en CL final. Ganska stor bedrift enligt mig. Finns inte många spelare som gör det, men hans tid kommer väl om några år. Finns garanterat mer namn men trött som jag är så kommer jag inte på mer.
Real fans, ja kanske Zidane var grym i ligan men jag kollar inte så mkt på er så det kan jag inte säga.
Och ja jag är kritisk varför Ronaldinho är med för att bedömma som dessa "experter" gör så hade han ju inget bra vm och det är ju de matcherna de lägger vikt på.
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-18 22:37

Jag tror att alla vet att ronaldinho är världens bäste spelare NU. Men priset baserades på VM och det är klart att en spelare från vinnande nationen har större chans att vinna. Men faktum kvarstår att Ronaldinho är världens bästa spelare NU och Cannavaro car det i VM
Barcelona Barcc
2006-12-18 22:27
F. Cannavaro

Vad är det som är absurt? Absolut, Grattis! Han har vunnit priset det går inte att komma ifrån. Men det är klart vi ifrågasätter. Alla vet att Ronaldinho är bäst i världen, det finns de som gillar det och de som inte gillar det. Det är enkelt. Så länge han vill vara bäst i världen så är han det. Ännu ett år har han bevisat att han är bäst i världen.

Sen håller jag med till hundra procent att Cannavaro var bäst i VM och att Ronaldinho inte alls levde upp till förväntningarna. Förmodligen finns det inga större matcher än VM heller. Så Cannavaro har varit större i den största matchen. Men som sagt, faktum kvarstår, världens bästa spelare heter Ronaldinho!

Grattis Cannavaro!
Barcelona Nemo
2006-12-18 22:22
-Disaster-

Det finns många faktorer. Jag kan nämna hans ålder, att han inte är van vid Spansk spelstil. Att Marquez är mer van vid att ha Puyol vid sin sida ändå så är det bara Rijkaard som har svaret :)
-Disaster-
2006-12-18 22:09
Nemo

Och varför tror du att Thuram inte är första valet då? För han inte kan peta Marquez.
Puyol vet jag att ingen kan peta ;)
Barcelona Nemo
2006-12-18 22:04
-Disaster-

Hade Thuram varit första valet så hade han petat Marquez. Även fall jag tycker att lite bänknötning för Marquez skulle göra honom gott.
-Disaster-
2006-12-18 22:04
samuel-9

Vad har dommarna med att Juve släppte in minst mål?
-Disaster-
2006-12-18 22:03
Nemo

Hmm en Thuram som inte ens kan peta Marquez?
Knappast
Real Madrid F. Cannavaro
2006-12-18 22:02
Seriöst lönt o göra såhär stor uppståndelse bara gratta Cannavaro och hoppas på att Ronnie vinner nästa år. Det är helt enkelt naivt att säga att han inte förtjänar det, ni kanske tycker nån förtjänar det mer men att säga att canna inte förtjänar det är absurt!
Barcelona Zamboza
2006-12-18 22:01
Ärligt talat så skiter jag i dem här priserna., och det säger jag inte bara för att Ronnie kom 3:a. Enligt mig borde Ronaldinho eller Henry fått priset, men jag grämer mig inte. Det är cl och ligan som betyder något för mig.
Barcelona samuel-9
2006-12-18 21:59
Ämne: Och va fan är det ni....
Man ska tacka dommarna inte Cannavaro.
Barcelona Nemo
2006-12-18 21:59
-Disaster-

Juventus spelade ju 9-1-1 så att släppa in minst mål är ju knappast någon stor bedrift :-)

Sen ska vi inte glömma att han hade en backkollega vid namn Thuram. Där har vi en försvarare som förtjänar mer beröm än vad han har fått.
-Disaster-
2006-12-18 21:58
Ronaldinho spelade inte så bra början av förra säsongen och han avluta inte den så outstandig heller.
Barcelona Abu_barca
2006-12-18 21:56
hahaha Real fans har vaknat nu efter två år
-Disaster-
2006-12-18 21:56
Och va fan är det ni menar? Cannavaro var hur grym som helst i Serie A förra säsongen Juve släppte in minst mål och det mesta kan man tacka Cannavaro för. Och Buffon också självklart av det lilla han fick göra. Det var bara i CL som han inte var lika dominant.
Barcelona samuel-9
2006-12-18 21:55
FORCA BARCA!Vamos RONALDINHO världens bäste fotbollsspelare.
Barcelona Nemo
2006-12-18 21:49
Nu är FIFA-galan slut för iår. Tack gode Gud.

Jag hoppas innerligt att Canal + får rättigheterna till La Liga snart. Nästa säsong har tv4 rättigheterna till Inter-, Milan- och Juventushemmamatcher. Hur mycket la liga kommer att visas då? Säkerligen på sportexpressen vilket är den sämsta tvkanalen någonsin i Svensk tvhistoria.

Kolla bara vilken koll Canal+ har på Serie A och Premier League. Hängivna experter och man får veta nya saker under varje sändning. Snälla, Canal+ köp rättigheterna!
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-18 21:48
Sett på hela säsongen blev Ronaldinho bestulen på priset. Vi vet redan att han är bäst och han kommmer att bevisa det i El Clasico i Mars.
Barcelona Rickiboy
2006-12-18 21:48
enligt fifa så ska det vara ett helt år med bra prestation.. ta bort dem 4-5 Vm matcherna som ronnie var "dålig" på.. resten av året då?.. CL Ligan o allt han gör för barca.. asså jag kommer aldrig smälta detta..ALDRIG
Spanien Paella con las gambas
2006-12-18 21:47
Real-forumet liknar en cirkus nu(som vanligt alltså),alla vill ''dissa' ronaldinho.Naturligtvis var det VM-turneringen som bidrog till hans utmärkelse(cannavaros),men sett till hela året anser jag att dinho borde fått det,hur som helst,lagutmärkelser är viktigare än individuella.
Atlético kuNchiLiWeo
2006-12-18 21:47
Ämne: I slutet av februari....
Okej, synd :(.. Hade gärna velat se han spela mot Atleti på torsdag =)
Barcelona Mr Barca
2006-12-18 21:45
Ämne: Han är ändå en Real ....
Jo han är Real spelare. Och vi ser verkligen att han är världens bästa spelare. Verkar mer hyfsat yr titt som tätt. Men visst, det tar tid att anpassa sig till La liga. El hur????
Barcelona Mr Barca
2006-12-18 21:44
Baseras priset på insatserna under Vm el? Någon som vet. Vm är en turnering med 7-8 matcher. En säsong innebär minst 50 matcher. Räknas detta överhuvudtaget med? Nej tror inte det.
Real Madrid Volim Te BiH
2006-12-18 21:44
Han är ändå en Real spelare.
2006-12-18 21:43
I slutet av februari, som Eto'o. Förmodligen spelklara den första omgången mot Liverpool.
Barcelona Love Barca y Catalonia
Dt är inte dåligt att komma 3:a elle?
Man är ju 2:a bästa FOTBOLLSPELARE för Zidane har slutat
Vill bara säga : Grattis Cannavaro ! Du ger hopp till de andra världsbackarna.
Ronaldinho vinner förmodligen nästa år då han inte har konkurrans av någon och han blir nog den förste att vinna 4 gånger. Zidane och Cannavaro var bättre än Ronaldinho i VM men inte i klubblagen. VM-insatsen räckte märkligt nog ändå in i beräkningarna vilket jag själv tycker INTE ska vara giltigt då det inte är VM varje år.
Annons: