/spanien/barcelona/forum/23653.aspx/spanien/barcelona/forum/23653.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Engen
2006-12-19 16:40
Under en hel säsong kan man knappast ha Zidane och cannavaro förre Ronaldinho i kampen om världens bästas pelare.
men tyvärr är det ju så att i ett VM år så är fragångar i VM mycket viktigare än framgångar i klubblaget.

Men,men,men som sagt tycker att utmärkelsen "Världens bästa fotbollspelare" är lite luddig.

Jag menar det är ju 9/10 dom offensiva fotbollspelarnas pris och väldigt sällan dom defensivaspelarnas pris.
Jag menar sig mig den gången då en Målvakt har vunnit något sådannt pris?...tänkte väll det.

Tycker man skall skrota detta pris och göra om det till något helt annat.

Som tex. Bästa framspelaren,
bästa defensivaspelaren, bästa målvakt och bästa målskytt.

Skulle vara så mycket mera rättvisare om jag säger så.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-19 16:17
Robin. K = Bra sagt. Du är fotbollskunnig, det märks.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-19 16:16
Förstår inte varför Real Madrid-fansen jublar över Cannavaro. Han fick priset för insatsen i Juve och i VM. I Real Madrid har han varit medioker precis som hela laget. Tråkig fotboll trots en hög av offensiva spelare. Tragiskt med kontringsfotboll i spanska ligan.
Barcelona antonjohn
2006-12-19 15:38
El Capitan//

Tänkt på att Internacional kan bli Inter i förkortning? Och att personen som gjorde mål heter just Vieira Adriano? :)
Valencia El Guiri
2006-12-19 15:09
Objektivitet? Ironi! :D
Real Madrid AckeDman
2006-12-19 14:36
Den här THOMAS JUNEBORG imponerar grovt... maken på objektivitet har jag inte skådat bland redaktioner tidigare.
Barcelona Lundello
2006-12-19 14:31
Det var en riktig pajasgala igår. Riktigt värdelös. Vad e de för människor som snackar? Ska man inte ha männiksor som kan engelska?
Barcelona tarrak
2006-12-19 13:40
Robin K/Jag tycker att du ska hälsa din kusin att varken Dinho eller Eto'o lär vara intresserade av spel i Intertotocupen. De stannar!
Barcelona Rambla
2006-12-19 12:39
Moratti vill ha Messi, Berlusconi vill ha Ronaldinho och Eto'o. Inget nytt under solen. Kruxet är bara att spelarna själva inte vill lämna den vackra staden Barcelona. Summa sumarum, de lär stanna där de trivs.
Barcelona FCBarcelona_
2006-12-19 12:30
Robin K:

Milan verkar vilja ha varenda spelare av oss så det är bara skitsnack tror jag.
Real Madrid Robin K
2006-12-19 11:54
Heej:)

Jag vill först säga, Cannavaro vann helt rättvist.
Ronaldinho är en otroligt bra fotbollsspelare (ingen nyhet) men Cannavaro vinner priset eftersom han var bäst i VM, Ronaldinho var ju inte bra alls så jag tycker det är rätt att Cannavaro vann.
MEN om vi tittar på förra säsongen så var Ronaldinho bättre, sätt över klubblagmatcher.
Sen kan man ju diskutera om det är rätt att ge en spelare priset för att han var outstanding i 7 matcher...
Vad tror ni om Etoo till Milan i sommar, sen vill jag ha lite mer om Ronaldinho till Milan..Min kusin är Milanfans och han tror att Ronnie kommer gå dit...Jag tror det är "bullshit" men vad säger ni??

Ha det bra!

//Robin HALA MADRID
Barcelona Gabriel
2006-12-19 01:30
Kim

Hehe, din skojare. Så långt tänkte jag faktiskt inte. Nåja, det får väl bli det enda positiva i den förlusten då ;)
Barcelona Kim
2006-12-19 01:20
Ämne: Att Cannavaro vinner....
Men Gabriel, var det inte du som sa, att du trodde att Ronaldinho skulle lämna Barcelona när han vunnit alla titlar som går att vinna. Med en förlust i klubblags-VM, så måste det ju betyda att han har kvar en titel att vinna med Barcelona till senare. ;)
Barcelona El Capitán
2006-12-19 01:14
Imperatore//

Såvida du inte skämtar så har fått fel tanke. Barça lirade mot Sport Club Internacional, ett klubblag från Brasilien. Inte för att såra dig, men kan inte folk läsa på lite mer helt enkelt innan de utalar sig som du gjorde i det här fallet...
Barcelona Gabriel
2006-12-19 01:10
Att Cannavaro vinner Fifa world award är bara patetiskt. Som jag redan sa igår så nämndes inte ens Cannavaro som en kandidat till "världens bästa mittback" när man diskuterade kring detta. Det pratades då om John Terry, Puyol eller Nesta. Cannavaro fick visa upp sig och ta mer ansvar i Italiens försvar efter det att Nesta skadade sig. Och nu helt plötsligt, efter VM, som spelas i max 7 matcher under en månad, så är han världens bästa back och världens bästa spelare. Det är så att man får ett brett falskt smile på hela sitt face!

Zidane, hehe. 2a? Ja, hehe. Hmm?! Bla bla bla? Kommer inte på vad jag ska säga :-)

Nej men ärligt talat. Jag brukar som sagt inte ödsla tid med att göra nått stort av en indivduell utmärkelse. Självklart hoppas man som culé att en Barçaspelare ror hem priset men det är inte så viktigt att man inte somnar på kvällarna ifall det inte blir så. Fast självklart reagerar man denna gången ändå eftersom det hela är så oerhört löjeväckande. Bara det att Zidane ens är med som kandidat är skrattretande. Sen kan jag också undra hur fan Zidane fick Vm:s bästa spelare. Det hade däremot Cannavaro förtjänat!

Jävlar och shit att vi fick stryk mot Internacional :( Det däremot är något som man stör sig på. Vilken chans vi gick miste om. Men men, oturen var ej på vår sida och det är bara att komma tillbaka nästa år ;D

Visca!
Imperatore
2006-12-19 00:20
Ämne: Härligt med seger ig....
II Barca II //

Synd att ni inte vann Klubbvärldsmästerskapen-Finalen i söndags mot Inter, då Vieira Adroano avgjorde matchen =(

Men lycka till i famtiden så kanske det blir chans till revansch i Champions League mot jusst Inter och Vieira och Adriano hehe...elleerr???

MVH

Barcelona Jay-z
2006-12-19 00:02
Hehe villka roliga Citat kviborg gör shit den dära snubben är inte klok inte konstigt att han får sitta utanför bild i Eurotalk..

Cannavaro är världens bästa spelare "En sann madrista" Hehe snubben har vunnigt med juve och iteliska landslaget i med Madrid. Och att han är en sann madrista går ju att diskutera hur länge har han spela i klubben snart ett halv år eller..
Barcelona Södan9
2006-12-18 23:50
¤[Casillas}¤ $£

Håller med dig till 100%

Myrran

Angående att Ronaldinho får mycket gratis pga av hans namn och status tycker jag är felaktigt. Om Ronaldinho inte är bäst på plan så är han oftast dålig enligt "experterna" men däremot så ifall han är bra så får han oftast extra mycket beröm.
Det är sällan han får ett medelmåttigt betyg, antigen så är han bra eller "dålig". Många säger tex att Ronaldinho sög under VM, saken är väll den att han inte var sämre än någon annan i Brasilien?

När en bra spelare inte kommer upp i sitt eget bästa så är han plötsligt sämre än alla andra också.
Barcelona Myrran
2006-12-18 22:44
Alla dessa priser.
Jätte fint att få dem och allt det krafset. Men ni måste väl se att det finns favorisering i alla sånna här prisutdelningar, förutom de som inte bestämms av "experter" utan av fansen och folket själv alternativt spelarna själv.
Cannavaro gjorde en bra säsong och ett grymt vm går inte säga emot. Zidane samma sak med han. Ronaldinho var bra i ligan men hade ett sämre vm men fick väl ganska mycket grattis på hans namn och status.
Ta tex. Fabregas, han är ung och han ledde ett Arsenal till en bra position i ligan och en CL final. Ganska stor bedrift enligt mig. Finns inte många spelare som gör det, men hans tid kommer väl om några år. Finns garanterat mer namn men trött som jag är så kommer jag inte på mer.
Real fans, ja kanske Zidane var grym i ligan men jag kollar inte så mkt på er så det kan jag inte säga.
Och ja jag är kritisk varför Ronaldinho är med för att bedömma som dessa "experter" gör så hade han ju inget bra vm och det är ju de matcherna de lägger vikt på.
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-18 22:37

Jag tror att alla vet att ronaldinho är världens bäste spelare NU. Men priset baserades på VM och det är klart att en spelare från vinnande nationen har större chans att vinna. Men faktum kvarstår att Ronaldinho är världens bästa spelare NU och Cannavaro car det i VM
Barcelona Barcc
2006-12-18 22:27
F. Cannavaro

Vad är det som är absurt? Absolut, Grattis! Han har vunnit priset det går inte att komma ifrån. Men det är klart vi ifrågasätter. Alla vet att Ronaldinho är bäst i världen, det finns de som gillar det och de som inte gillar det. Det är enkelt. Så länge han vill vara bäst i världen så är han det. Ännu ett år har han bevisat att han är bäst i världen.

Sen håller jag med till hundra procent att Cannavaro var bäst i VM och att Ronaldinho inte alls levde upp till förväntningarna. Förmodligen finns det inga större matcher än VM heller. Så Cannavaro har varit större i den största matchen. Men som sagt, faktum kvarstår, världens bästa spelare heter Ronaldinho!

Grattis Cannavaro!
Barcelona Nemo
2006-12-18 22:22
-Disaster-

Det finns många faktorer. Jag kan nämna hans ålder, att han inte är van vid Spansk spelstil. Att Marquez är mer van vid att ha Puyol vid sin sida ändå så är det bara Rijkaard som har svaret :)
-Disaster-
2006-12-18 22:09
Nemo

Och varför tror du att Thuram inte är första valet då? För han inte kan peta Marquez.
Puyol vet jag att ingen kan peta ;)
Barcelona Nemo
2006-12-18 22:04
-Disaster-

Hade Thuram varit första valet så hade han petat Marquez. Även fall jag tycker att lite bänknötning för Marquez skulle göra honom gott.
-Disaster-
2006-12-18 22:04
samuel-9

Vad har dommarna med att Juve släppte in minst mål?
-Disaster-
2006-12-18 22:03
Nemo

Hmm en Thuram som inte ens kan peta Marquez?
Knappast
Real Madrid F. Cannavaro
2006-12-18 22:02
Seriöst lönt o göra såhär stor uppståndelse bara gratta Cannavaro och hoppas på att Ronnie vinner nästa år. Det är helt enkelt naivt att säga att han inte förtjänar det, ni kanske tycker nån förtjänar det mer men att säga att canna inte förtjänar det är absurt!
Barcelona Zamboza
2006-12-18 22:01
Ärligt talat så skiter jag i dem här priserna., och det säger jag inte bara för att Ronnie kom 3:a. Enligt mig borde Ronaldinho eller Henry fått priset, men jag grämer mig inte. Det är cl och ligan som betyder något för mig.
Barcelona samuel-9
2006-12-18 21:59
Ämne: Och va fan är det ni....
Man ska tacka dommarna inte Cannavaro.
Barcelona Nemo
2006-12-18 21:59
-Disaster-

Juventus spelade ju 9-1-1 så att släppa in minst mål är ju knappast någon stor bedrift :-)

Sen ska vi inte glömma att han hade en backkollega vid namn Thuram. Där har vi en försvarare som förtjänar mer beröm än vad han har fått.
Annons: