/spanien/barcelona/forum/23651.aspx/spanien/barcelona/forum/23651.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2006-12-20 15:58
Gabriel:

Jag måste dra iväg från jobbet nu. Har dessutom inte de länkarna här på jobbet. Tittar in senare i kväll, efter att jag varit ute och handlat lite julklappar. Vill ha det klart, orkar inte stressen ute i butikerna. Får panik ju.
Barcelona Gabriel
2006-12-20 15:55
Rambla

Må låta lite konstigt detta eftersom vi förlorade finalen, men finns det någon länk där man kan ladda ner matchen? Vill gärna se hur han var då jag inte kunde se matchen. Har förövrigt lite svårt att acceptera en förlust i den matchen när ja själv inte vet hur matchbilden såg ut (räcker inte med det man hör, man måste se för sig själv).
Barcelona Rambla
2006-12-20 15:53
Ämne: Tycker själv också a....
I första halvlek (spelade ju bara den) var han hur bra som helst. Det var den gamle Zambrotta vi såg. Startade ideligen anfall på sin högerkant, han kändes som en extra anfallare.
Barcelona Gabriel
2006-12-20 15:50
Tycker själv också att Zambrotta började imponera mer och mer, men jag hörde att han var riktigt bra den tiden han spealde mot Internacional. Synd att jag missade det :/
Barcelona Rambla
2006-12-20 15:50
Jo det är sant Gabriel. De två senaste säsongerna har det varit mycket skador alltså, trots det så har man klarat av det bra. Visst, man tappar en och annan match som man i vanliga fall inte hade gjort. Brist på koncentration, slita spelare, antar jag. Känns ändå som om det är dags att sätta stopp för Atléti-spöket nu. Två raka förluster på Camp Nou svider.
Barcelona Gabriel
2006-12-20 15:45
Ämne: Det är så typiskt, d....
Visst är det lite frustrerande men det kunde varit mycket värre. Nu blev Zambro skadad i en månad men bara frånvarande i 2 matcher pga juluppehållet. Vi culés är rätt så vana med jobbiga skador på senaste tiden, jag har lärt mig att se det posivita i det negativa.
Barcelona Rambla
2006-12-20 15:43
Det är så typiskt, det känns som vi alltid får en massa skador just när vi ska möta Atlético på Camp Nou. Zambrotta som är kanonform hade verkligen behövts i den här matchen.
Barcelona Gabriel
2006-12-20 15:38
Känns inte direkt som den bästa matchen till att sakna en renodlad vänsterback till (även om Gio var mittfältare först). Men det gäller att göra det bästa av situationen, jag hoppas Oleguer tar vänsterplatsen, han är mycket mer rutinerad än vad en ung och oprövad Olmo är. Det är trots allt At.Madrid vi spelar mot. Och alla vet hur det har gått för dem på Camp Nou på sistonde.
Barcelona el Flaco
2006-12-20 15:38
Hoppas det blir Olmo, de gångerna jag sett honom spela har han sett stabil ut. Fast jag tycker han passar bättre som mittback.
Barcelona Rambla
2006-12-20 15:35
Jag lägger min röst på Olmo, då han är snabbare än både Motta och Oleguer. Dock tror jag att det blir Oleguer.
Barcelona tarrak
2006-12-20 15:28
Jaha! Vem anser ni ska spela vänsterback då? Själv lägger jag nog min röst på Motta även om det inte känns klockrent
Barcelona II Barça II
2006-12-20 15:21
Imperatore//
Jo det var tråkigt att vi inte vann, men vi får väll ta hem trippeln istället :-).

Det skulle vara en drömfinal, Barça Vs Inter. Men skulle Inter ha någon chans? Tveksamt! Elleer?

Lycka till mot Lazio.
Barcelona el Flaco
2006-12-20 15:05
Sylvinho har ju avstängd efter det (onödiga) röda kortet mot Real Sociedad och Gio är skadad efter finalen i Japan.
Barcelona 19
2006-12-20 14:41
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo

Nej, dom är väl inte med, jag hittade truppen på fcbarcelona.com
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-12-20 14:40
19.
Vadå, är ingen av gio och sylvinho med?
Barcelona 19
2006-12-20 14:33
Truppen till Atletico Madrid.

Valdés, Jorquera, Belletti, Oleguer, Thuram, Puyol, Olmo, Marc Crosas, Motta, Iniesta, Xavi, Deco, Giuly, Gudjohnsen, Ronaldinho, Saviola och Ezquerro.

Spelare från Barca-B är med - Marc Crosas och Olmo.
Barcelona Rambla
2006-12-20 00:21
Gabriel:

Det är sant, men det händer typ en gång på 10-15 år det där. Nåja, han lär hamna i Madrid. Ju dyrare, desto bättre.

Bona nit.
Barcelona Gabriel
2006-12-20 00:14
Rambla

Låter bra. Sen finns det ju alltid vacinationer. Forna Real spelare som sedan ska skriva på för våran fina klubb är först tvugna att ta en spruta för att få bort alla sjukdomar och baciller under läkarundersökningen. Efter processen är det klart tecken. Både Luis Enrique och Samy har genomgått detta och har efteråt erkänt att de aldrig känt sig renare i hela sitt liv :-)
Barcelona Rambla
2006-12-20 00:11
Ämne: Rambla

Hur Real M....
Heh, okej. Låt oss säga att Gago har rökt på lite väl mycket för vår smak då. :-)~
Barcelona Gabriel
2006-12-20 00:08
Rambla

Hur Real Madrid sköter deras värvningspolicy är jag inte ett dugg intresserad om. Ifall du frågar mig, så är jag mer än nöjd över det sättet som den sköts just nu. Barças värvningsstrategi är något att skryta över. Gago är verkligen inte värd sånna pengar. Men han är en bra spelare, fast han vill till Mierda, och det gör att man inte vill ha honom längre.

Det är nästan som en tjej man är intresserad av. Ser man henne röka försvinner intresset direkt :)
Barcelona Rambla
2006-12-20 00:03
Gabriel:

Självklart, om han själv ville till Barça (vilket inte är fallet) och för högst €10M. Men att slänga ut det dubbla för en så ung spelare är vansinne enligt mig. Vad skickar det för signaler till de lovande spelarna de har i RM Castilla? De lovande Soldado, Mata, Bueno, Javi Garcia och allt vad de heter. När ska de få chansen? För att inte tala om Higuain, vem ska han peta? Robinho, Reyes, RvN, Ronaldo? Slår vad om att de spelarna de värvat kommer få tillbringa det närmaste året i Castilla.
Barcelona Gabriel
2006-12-19 23:57
Rambla

Gago är annars en spelare jag med glädje skulle se i Barçadressen men aldrig för de pengarna. Då kan det vara. Men det är synd att behöva se honom i Real Madrid om fallet nu blir så.
Barcelona Rambla
2006-12-19 23:55
Heh, Bocas president Macri erbjuder Gago till både Barcelona och Milan. Antagligen bara för att få det pris av marängerna som han bestämt. Som om dagens Barcelona-ledning skulle vara så galna att kasta upp över €20M för en oprövad 19-åring, så galna och desperata är bara marängerna. De dagarna är förbi på Camp Nou. No more Gaspart. :-)
Barcelona Gabriel
2006-12-19 23:43
Södan9

Det beror på vad du menar med "att dömma". Ser inte hur jag skall ha dömt Cesc i mitt tidigare inlägg. Jag gav enbart min åsikt angående honom sen är det upp till andra vad de tycker. Och min åsikt är att Cesc är överskattad. Han är inte tillräckligt bra för en plats i Barça.
Barcelona Södan9
2006-12-19 23:26
Gabriel

Vet inte men har för mig att det inte är första gången du dömmer ut spelare som lämmnat barca i tidiga år. Förstår inte hur man kan tycka spelare är "svikare" för att dom lämnar klubben. Om man kollar till vad han uträttat i Arsenal så kan man ju inte säga att han gjorde fel som lämmnade, eller hur?

Cesc är förövringt en riktigt bra spelare ingen överskattad mediaupphaufsad yngling!
Barcelona Gabriel
2006-12-19 23:06
Cesc skulle aldrig platsa i vårat lag. Han är bara en överskattad, mediaupphaufsad yngling som inte skulle ha mycket att hämta i vårat mittfält. Iniesta är ljusår bättre!
Barcelona Gabriel
2006-12-19 23:01
el diablo

Det handlar knappast om brist på motivation ifrån våran sida, det är bara en dålig ursäkt till förlusten. Flera av spelarna gick ut i media där de förklarade hur mycket en vinst i turneringen skulle betyda för klubben. De sa själva att de inte ville missa chansen att bli historiska på det sätt att de skulle vara det första Barçalaget som vann den titeln.

Nu har jag själv svårt att ge en förklaring till förlusten då jag själv missade matchen pga dålig internetuppkoppling (gick fan inte att streama) men av det jag har hört så lär vi ändå ha varit väldigt överlägsna Internacional, bara det att vi inte satte våra chanser. Internacional kontrade, och satte deras enda riktiga farliga chans av det jag har förstått.

Sedan är det också som någon sade för några dagarn sedan. Det är mycket svårare för europeiska lag att vinna denna turneringen då den hålls mitt under pågående säsong för alla europeiska lag. För de andra lagen, så är deras ligaspel redan avslutat, vilket innebär att de kan koncentrera sig på bara klubblags-VM.

Skitsamma nu, vi kommer säkert tillbaka snart igen. Vi har tillräckligt bra lag för att vinna CL igen, och jag tvekar inte en enda sekund på att fler titlar i europas finrum kommer att bärgas. Kanske inte redan i år, men så gott som väl inom en snar framtid - det är jag säker på.
Barcelona el diablo
2006-12-19 22:54
Barcelonas förlust mot internacional bevisar att europeiska lag inte bryr sig om världsfinalen och bara ser det som en vilken match som helst. Internacional laddade upp i veckor mot denna match. Dags att börja sydamerikanska lag mer seriöst och bevisa att motivation slår klass. Europeiska lag får se upp och sluta spela så jävla överlägsna, räcker med att det skeppas över klasspelare till toppligorna här från Brasilien,Argentina osv. Copa America nästa år lär bli en intressant show. Nu får dem själva skylla sig. Cesc fabregas skulle passa bra i barcas färger nästa år.
Barcelona Gabriel
2006-12-19 22:50
Al_atay

Självklart kan jag ha en förståelse för det. Du gör så gott du kan. Men försök att skriva ett frågetecken, en punkt, stor bokstav efter mening osv i fortsättningen. Ser så mycket trevligare ut och blir mycket mer lättläst :)
Real Madrid Al_atay
2006-12-19 22:46
Ämne: Ämne: Ämne....
okej! ursäkta mina stavfel. Jag kom till Sverige år 2002 det säger väll en del :)
Annons: