/spanien/barcelona/forum/23644.aspx/spanien/barcelona/forum/23644.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Tompa
2006-12-18 21:01
Alla Barcavänner:

Jag tycker inte vi ska lägga så mycket energi på att Dinho antagligen inte får Fifapriset. Alla vet ju att när Dinho är i form (som han varit senaste månaden) så är han störst och bäst.

F.ö rena skämtetom Zidane kommer tvåa. Visst, han är en av de bästa spelarna genom tiderna men vad uträttade han egentligen 2006? Han var grymt bra i kvarts och semifinalen i VM. Men våren då? Ja, inte satte han några djupare avtryck i Real Madrid i alla fall.
Barcelona Rambla
2006-12-18 21:00
Ser inte alls fram emot något. Cannavaro får det, är redan klart. Helt okej för mig att han får priset även om han enligt mig inte på långa vägar är världens bästa fotbollsspelare. Det finns idag två spelare på planeten som är överlägsna de andra. De två är Ronaldinho och Henry. De står i en klass för sig. Vem man tycker är bäst är en smaksak. Själv har jag svårt att avgöra vem. Ena dagen är Ronaldinho klart bäst. En annan dag ser jag istället Henry göra de mest fantastiska saker och då är han klart bäst. Vem som får ett pris för ett års prestationer klargör inte att den personen är den bäste fotbollsspelaren i världen. Som sagt, min personliga åsikt.
Barcelona Afr3M
2006-12-18 20:56
DET ÄR PÅ EUROSPORT!!
MEN VET INTE OM DOM VALT ÄNNU!
Spanien Paella con las gambas
2006-12-18 20:45
Världens bästa spelare? Varför ser ni barcafans fram emot det? Undrar vem som får titeln,hmmm...
Barcelona Meley
2006-12-18 20:44
Snart, Eurosport
Barcelona Barca#1
2006-12-18 20:39
När blir världens bäste spelare vald?

VIlken kanal?
Barcelona Meley
2006-12-18 20:36
Ramos_2

Men man kan ju inte göra mål om inte någon skapar chanserna eller? Och man kan inte anfalla om man inte kan försvara. Men jag kanske har fel.
Barcelona 95Ronaldinho95
2006-12-18 20:24
Synd att vi inte leder längre :( !
Barcelona Ride_The_big_one
2006-12-18 20:24
El Meruenge

Tror inte han har haft nåt och göra vare sig med Barca eller Real för den delen och det kommer bevisas förr eller senare
Real Madrid El Meruenge
2006-12-18 20:18
Läste just att Real Madrid har fått ett mail av Eufrenio Fuentes (kommer inte exakt ihår vad han heter) som säger att han aldrig har nämnt Madrid i intervjun med "Le Monde", undrar bara om Barca har fått nåt liknande. Le monde ska publisera i dagarna att allt var fel.
2006-12-18 20:09
Ramos_2

Gudj har knappt fått nån tid att anpassa sig till Barcas sätt och spela normalt att det inte går så bra plus att resten av laget är vana vid att ha en speedy avslutare ( sammy ) saker o ting tar tid det borde du veta som är madrid supporter nya spelare varje säsong/tränare.

Du har absolut inget vettigt och säga, vad ska du sen säga Ars är beroende av Henry och vinner inget utan honom?

Vet inte varför men jag har lust och göra en HOMER J SIMPSON Döööööööööööööööööh
Real Madrid Ramos_2
2006-12-18 19:56
Ride_The_big_one

Om man inte har någon som sätter chanserna, vad spelar det för roll när man skapar så många chanser???

Ett bra exempel är eran match mot Internacional iförrgår, ni skapade chanser men ingen satte dem, de fick två chanser tror jag och satte en av de, och oj de vann och ni förlorade.

Prata när du har något vettig att säga..
2006-12-18 19:53
Ramos_2

När ska ni lära er att 1 spelare inte vinner titlar(Maradona i Napoli ett undantag)!

Ja Eto spottade in mål som hjälpte oss vinna titlarna Puyol stoppade motståndare för att göra mål hjälpte oss vinna titlarna Ronaldinho spelade fram så att vi vann titlarna.

Hur kan man säga att 1 spelare gjorde så vi vann titlarna?

Förstår mig inte på idioti teorin
Barcelona HLKINHO
2006-12-18 19:51
BARCA
Real Madrid Ramos_2
2006-12-18 19:48
Messi_Ronaldinho

Om du lär dig läsa så ser du att jag har sagt han en av världens bästa, men om säger att Ronaldinho är för tillfället världens bästa, så kanske är det du som är trångsynt???
Real Madrid Ramos_2
2006-12-18 19:46
Messi_Ronaldinho

Grabben, till skillnad från er så kan jag erkänna när en i motstånda laget spelar bra, och jag kan säga att utan Etoo hade ni inte vunnit Cl eller La Liga.

PS."Enligt mig och alla ni andra som INTE är trångsynta är Ronaldinho redan nu en bättre spelare än vad Zidane var", jag vet inte hur jag ska svara på det utan att vara "trångsynt".
Zidane har avgjort VM final och CL final. Det är mer än vad man kan säga om Ronaldinho, jag erkänner att Ronaldinho är jävligt bra, utan tvekan. MEn att påstå att han är redan nu bättre än vad Zidane var är rent ut sagt skit snack.
Barcelona Et0
2006-12-18 19:45
world cup player oj jag mena world player of the year baseras endast på vm. De tog den bästa spelare från varje finallag. Enkelt men sant.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2006-12-18 19:45
Ramos_2.

Ronaldinho är världens bästa spelare, de vet ju alla. Förstår inte hur svårt det ska vara att acceptera ett sådant simpelt ting ? ? ? :S Han lekte ju sönder er på Bernabeu och gjorde 2 mål. Erat försvar var koner.
Barcelona Meley
2006-12-18 19:43
Men eftersom Cannavaro var bäst efter VM och VM väger tungt så förtjänar han att vinna. Men JAG tycker att Ronaldinho är världens bästa fotbollsspelare när han är i form och jag vet att väldigt många håller med mig.
Men som sagt så har det inte varit hans år helt enkelt. Ronaldinho vann ju ändå FIFpro och då var det spelare som röstade och det betyder mycket.
2006-12-18 19:41
HAHA bra ramos_2 .

"utan eto'o sjunker barcas anfallsnivå"

Det har vi ju sett prov på. 33 mål redan i La Liga. Utan Messi också ! Stackars er säger jag bara när 2 av världens bästa anfallsspelare är tillbaka. =D
2006-12-18 19:39
Cannavaro är en stabil back men större hjärta än Puyol ? NEJ !
Bättre insats än Puyol på hela året ? NEJ !
Cannavaro fick uppmärksamheten i VM då Italiens Nesta blev skadad tidigt och Cannavaro fick ansvaret i försvaret och han fixade det bra. Men om ni kollar på hela året som priset baseras på så är Cannavaro ej given som vinnare.
Ronaldinho hade ett knappt godkänt VM men glöm inte att det var han som förde Barcelona till ligaguldet och CL-vinsten. Han har även gjort en fantastisk höst nu i La Liga med 11 mål. Som offensiv vänsterytter ! Glöm inte den fantastiska cykelsparken mot Villareal och världens iskallaste frispark mot Werder Bremen. Trots sådan press !
Zidane kommer att vara med i historieböckerna men han gjorde ingen imponerande säsong i La Liga 05/06 utan kan hoppas på, precis som Cannavaro, på VM-insatsen. Men som alla minns skallade han Materazzi och detta drar förmodligen ner på några röster. Zidane som har spelat så länge och vunnit så mycket och som har så mycket rutin borde veta att han inte får skämma ut sig så pass mycket. Enligt mig och alla ni andra som INTE är trångsynta är Ronaldinho redan nu en bättre spelare än vad Zidane var. Ronaldinho har både vunnit CL och VM (2002) precis som Zidane så han är årets vinnare - för tredje gången.

FORCA BARCA !
Barcelona Tompa
2006-12-18 19:23
Ta det lugnt med utmärkelsen. Även om Ronaldinho inte får priset så ska inte jag gräva ner mig och deppa resten av veckan. Ska man se till HELA året tycker jag faktiskt inte det varit någon spelare som varit helt outstanding. Dinho hade ett svagt VM och var inte särskilt bra stora delar av hösten heller. Däremot så är han tveklöst världens bäste när han är i form vilket han visat senaste månaden.
Barcelona Gio Dos Santos
2006-12-18 19:21
AckeDman är ett Galactico kid som bara bryr sig om tröjförsäljning och skiter i hur det går på planen därför är det lätt för han att förstå
Real Madrid Ramos_2
2006-12-18 19:11
AckeDman

Lite fel har du, för att även Real var ute efter Gudjhonsen tror jag, det var innan man värvade Ruud.
Barcelona Barcc
2006-12-18 19:03
AckeDman

Frågan är inte varför du INTE FÖRSTÅR hur vi kan punga ut 7-9 miljoner för en spelare som inte platsade i Chelsea. Frågan är hur du FÖRSTÅR hur ni kan punga ut flera hundra miljoner (kanske miljarder) på ett lag som inte plockar titlar.
Real Madrid Ramos_thebest
2006-12-18 19:01
helt rätt ramos_2 han var gudomlig under VM
Real Madrid AckeDman
2006-12-18 19:01
Ramos_2 överdriver lite på slutet men han har rätt.

Förstår fortfarande inte hur ni kunde punga ut med 7-9 miljoner för en spelare som inte platsar i Chelsea. Han har fan inget som utmärker honom och det är ganska tydligt att ni behöver en snabbare forward.

Om Ronaldinho vinner priset är det inte skandal samtidig är det inte skandal om Cannavaro vinner men jag kan hålla med om att Zidane inte riktigt förtjänar priset fullt ut som Ronaldinho och Cannavaro.
Real Madrid Ramos_2
2006-12-18 18:46
RIvaldo_10

Varför är det så otroligt att Zidane är med?? Jag håller nog med de som sa att Zidane var kass, abslut värdelös under höst sesöngen förra året men efter jul så var han en av de bästa i Real och La Liga, han höjde sig rejält men jag kan hålla med om att det var inte värt ett plats på palen. Men att påstå att han inte förtjänar vara med efter VM det är en sann lögn.
Han var inte bra i gruppspelet, med i 1/8 var han en av matchen bästa spelare, i kvarten mot Brasillen, kan man inte beskriva hur bra han va, det var den gammla Zidane, och i semin gjorde han vad han skulle.
I finalen var han bra, han spelade bra och hade flera möjligheter att göra mål, men alla vet ju vad som hände.

FIFA går efter spelarens matcher, i Zidanes fall var hans sista matcher i VM, och han var bra i VM. NI kan ju inte påstå att Ronaldinho var värd att vinna, han sög ju ända tills de 3-4 senaste matcherna, och det måste ni erkänna.

SÅ var inte så jävla förbannad när inte en Barca spelare vinner.

PS. Den ända som jag tycker var värd priset i Barca är ingen mer än Etoo, utan Etoo har barca aldrig vunnit allt som de har vunnit. Utan Etoo så sjuker barcas anfalls spel flera nivåer. Så Etoo.
Barcelona RIvaldo_10
2006-12-18 18:23
vilken kanal visar sändningen
??
Barcelona RIvaldo_10
2006-12-18 18:23
asså hur f*n kan zidane vara med om dem 3 nominerade ikväll...de e riktigt sjuk fattar ingenting...

om Cannavaro vinner idag så får verkligen inte världens bästa priset. det här e ju löjligt....
Annons: