/spanien/barcelona/forum/23641.aspx/spanien/barcelona/forum/23641.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 19
2007-01-02 17:08
Men om nu Deco inte är säker att han vill vara kvar i Barcelona så vill jag ha Cristiano Ronaldo som vänsteranffalere och Ronaldinho tar Decos plats.
Barcelona JAG
2007-01-02 16:58
Tjena grabbar! Någon som har koll var man lättast får tag på biljetter till Liverpool matchen? Om det nu går.

Annars så är det skönt med la liga igen, för mycket huvudvärk med PL har det vart över julen =) Etoó och Messias är välkomna tillbaka om i ska ta tag i ligan.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-02 16:53
Jag hoppas på Abidal och ingen mer..ser hellre Giuly och Esqueero lämna laget.. Igen C.Ronaldo.. Ser hellre REM..Helt klart världens mest fruktade anfall..om Ronaldo kommer så ligger väl Messi ? dåligt till.. Nej tack ser hellre Messias spela! Han är kung och han kommer bli bäst i världen inom 2-3 år...

Hit med Abidal sen är det bra! och ut med Giuly och Esquerro.. Palacio är väldigt grym sett han spela i Boca..vilken teknik vilken rörlighet och vilken teknik men han är en utpräglad målskytt oxå!
Barcelona Rambo~
2007-01-02 16:44
Om man ska köpa C.ronlado så tycker jag att vi borde låna ut messi en säsong till någon klubb(typ inter). Sedan kan man se hur C.Ronaldo klarat sig under en säsong. Bara en tanke ;) Det som är risken är att Messi får hjärta för den andra klubben eller att klubben får hjärta för Messi haha, typ att de gör allt för att ha kvar honom, skulle ej förvåna mig om Moratti gjorde något sånt-
Barcelona Gio Style
2007-01-02 16:39
Och behover inte peta nogon utav trollkarlarna po mittfaltet genom att flytta ner non utav dem po pivote platsen. (Ok edmilson elelr motta petas, men det kan vi leva med)
Barcelona Gio Style
2007-01-02 16:32
Eller so flyttar man ner Dinho som offensiv mittfaltare o loter C.Ronaldo ta hans plats?
Jag alskar iaf att se dinho spela som offensiv mittfaltare....
Barcelona Ravo
2007-01-02 16:29
Han vet hur han tänkte, frågan är om du vet hur du ska läsa den biten av texten.
Barcelona Blaugrana_1899
2007-01-02 16:23
Hur tänker du som skrev senaste artikeln när du vill ha C.Ronaldo på en bänk? :S
Barcelona from the stars
2007-01-02 15:52
Cristiano är inte vänstermitt och hade lätt konkurerat ut Messi men behövs inte i Barcelona
Barcelona Ravo
2007-01-02 15:22
Rambla//

problemet är att de aldrig ser såna där saker som skämt. De tar allt på allvar.
Barcelona Rambla
2007-01-02 15:15
Man behöver väl knappast vara Einstein för att förstå Juneborg skämtade till det med C.Ronaldo som bänkvärmare åt Ronaldinho. Klart han går in i en startelva, men bara om någon av de tre i REM inte spelar kvar i Barcelona.
Real Madrid reyes är kung
2007-01-02 15:09
Ska jag vara ärlig så är det enda ni behöver är xabi alonso eller pirlo eller nått motta å edmilson håller inte tycker jag i alla fall. sen har ni ju silvinio och van brokorst dem håller 1 elelr 2 år till tycker jag.
Barcelona Luça Toni #30
2007-01-02 15:07
Ronaldo borde varit med anfallet borde ställts upp så här,

---------Ronaldinho----------
Romario------------Ronaldo.
Barca 3
2007-01-02 15:06
skulle vara grymt med xabi alonso ju, som ny pivote :) även om vi har edmilson och motta så är han ju ändå bättre än dom:) abidal skulle också vara grymt och värva till startelvan =D
Barcelona Gabriel
2007-01-02 15:06
reyes är kung

Det enda skämtet här inne är du. Kom tillbaka när du kan stava :-)
Real Madrid reyes är kung
2007-01-02 15:04
sja jag vaara ärlig så var
Spekulationer om nyförvärv till nästa säsong
Störska skäåmtet jag har läst längst ner om ni skulle värva C -ronaldo tror ni han skulle vara bänkvermare ska jag vara ärlig så skulle han vara den mest givna i hela barca inklusive före ronaldi...
Barcelona Holländaren
2007-01-02 15:03
Cristiano Ronaldo...
säger som Darth Vader:
Naaaaaooooooooooooooo
Barcelona Gabriel
2007-01-02 14:48
Rätt intressant att ändå se så många som har velat ha in Maradona i laget. Visst, Maradona är enligt mig världens bästa genom tiderna men i Barcelona blev han inte så lyckad som man hade hoppats på. Mordförsöken på honom av Ath.Bilbao spelarna fick sina konsekvenser, och det var inte förens han kom till Napoli som han verkligen levde upp till förväntningarna. Själv hade jag inte röstat på Maradona i ett "historiens bästa Barçalag".
Barcelona Gabriel
2007-01-02 14:43
Sports rykten bör man ta med en nypa salt, men om även jag ska ge min åsikt angående dessa värvningar så tycker jag ändå att C.Ronaldo är en onödig värving för tillfället. Jag kan inte se honom platsa i dagets Barça-anfall trots att han just nu är oerhört bra. Det skulle kosta oss en rejäl slant att ta honom till Camp Nou, det anser jag vara onödigt då dessa pengar bör läggas på en position där vi behöver förstärkning, som låt oss säga ytterbacksplatserna.

Xabi Alonso ställer jag mig väldigt positiv till. Både Edmilson och Motta är väldigt skadedrabade dessutom börjar Edmilson komma till åren. Xabi Alonso skulle smaka mumma faktiskt. Dessutom är han spanjor.

Palacio har jag inte sett spela så jag kan inte uttala mig allt för mycket om honom. Men visst känns det som en Saviola/Maxi varning som det tidigare nämnts här inne.

Abidal har jag varit väldigt imponerad av, både i Lyon och i VM. Denna värvningen skulle jag välkomna alla dar i veckan, även om jag personligt skulle föredra en värvning av Dani Alves.

Där har ni mina åsikter, tycker ändå inte de skiljer sig speciellt mycket från eras. F.ö så har elmundo haft en liten omröstning under en period nu. Omröstningen gick ut på att rösta fram det bästa Barça-laget genom tiderna, rolig sak det här.

så här blev resultatet:

----------Zubizarreta-------
----Puyol----Koeman----Sergi
-----------Guardiola--------
-------Deco---------Laudrup-
------------Maradona--------
----Cruyff---Romario-Ronaldinho

Heh, vad säger man? Knappast något dåligt lag det här ;D

Visca!
Barcelona Ghazza
2007-01-02 14:31
Håller med AlexC om i princip allt. Tänk er själva i t ex anfallsituationen. CR är en grym spelare helt klart, men han platsar inte. Och i mina ögon petar ingen på REM, inte ens Henry. Nu är det hjärnan som talar, inte hjärtat.

Det samspelet dessa tre herrar har är ypperligt och med en spelare som CR som kräver speltid skulle det bli oroligheter i klubben gissar jag på. Det är underbart hur j-vla kompletta vi egentligen är :)
Barcelona Rambla
2007-01-02 14:28
Ja C.Ronaldo är äckligt bra just nu, trots det en onödig värvning. Ronaldinho som innermittfältare hade inte funkat i ett 4-3-3. Skulle dock Messi säljas, gud förbjude men Moratti verkar ju lika galen som Florentino Perez var en gång. Då är det en helt annan femma och en värvning av portugisen känns då logisk.

Xabi Alonso där emot en helt okej värvning, men då som ersättare åt Edmilson. Den här säsongen är ju Edmilson mer skadad än vad Motta var förut, som för övrigt verkar hålla den här säsongen (peppar, peppar). Edmilson som är över de trettio kanske borde packa sin väska? Då blir Xabi och Motta två bra alternativ som pivotes.

Palacio känns som ännu en Saviola-värvning, även om han är äldre än vad Saviola var när han kom. Samma spelartyp känns det som och väldigt dyr. En chansvärvning som kan bli en flopp.

Abidal känns klockren, då han defensivt är riktigt bra, snabb och ruskigt stark i närkampsspelet. Tror nog att han kan utveckla sin offensiv tillsammans med Dinho.
Barcelona r.Hyder
2007-01-02 14:26
Skit i Xabi Alonso också, satsa på våra egna talanger, satsa på Crosas istället! Mycket bättre att satsa på egna talanger, bra för klubben och vi fans gillar det också!
Barcelona AlexC
2007-01-02 14:05
- Conaldo, är äckligt bra just nu men han petar varken Ronnie eller Messi och flytta ner Ronnie till mittfältet vore dels förödande för defensiven och dels förödande slöseri med resurser då vi har Xavi, Deco, Iniesta, Motta och Edmilson här.

- Xabi Alonso, är bra men det känns lite överflöd då varken Motta eller Edmilson behöver bytas ut f.t.

- Palacio, kan möjligtvis förlänga listan efter Saviola och Maxi Lopez. Nej tack!

- Abidal, det enda namnet som är lite intressant. Dock är han överskattad och kommer enligt mig till korta när det gäller det offensiva spelet, och som mittback är där lite överbesatt f.t.
Barcelona Myrran
2007-01-02 13:47
Ganska trevlig shoppnings lista.
Abidal har jag dock inte sett mycket av men har hört att han ska vara riktigt bra.
C.Ronaldo är C.Ronaldo skulle vara roligt med ännu en fotbolls artist i Barca men vart ska han spela då? Tremanna mittfältet eller anfallet?
Xabi är väl ett bra alternativ för att lösa av Edmilson när han börjar gå mot åren.
Palacio sprutar väl in mål nere i talang kontinenten men har ingen anning om hur bra han är.
Hoppas mest att vi köper Abidal och Xabi Alonso. I anfallet så kommer våra talanger ta över om 5-6 år kanske så där klarar vi oss förhoppningsvis.
Barcelona Rambla
2007-01-02 13:31
Till säsongen 2007/08 vill Barcelonas ledning enligt Sport.es ha Cristiano Ronaldo, Xabi Alonso, Eric Abidal och Rodrigo Palacio. Trevliga namn det ska erkännas men det är bara rykten och från rykte till handling är det ett stort steg. Kommer en av de spelarna kan man vara nöjd.
Barcelona Farhanio10
2007-01-02 13:26
Hyfsad shopping lista eller vadå? kolla länktipset och kommentera!
Barcelona AlexC
2007-01-02 13:19
Lathund för fellstavvare:

- Champions League
- Giuly
- Ezquerro
- Belletti
Barcelona Ravo
2007-01-02 13:10
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo//

Nu ska man inte driva med han. Hjälp han upp på traven istället. Cadiz det stavas Champions Leauge. :)
Barcelona Hoshiar
2007-01-02 12:56
Jag har hört om att Saviola ska bestämma om sin framtid inom48timmar. Det vore vara synd om han lämnade oss och istället klubben satsar på såna spelare som Gjuly och Eqsurre(eller vafan han heter).
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-02 12:11
Cadiz.
Haha inte för att vara taskig men det är den roligaste chl stavningen jag har sett i de år jag levt.
Visca el barca.
Annons: