/spanien/barcelona/forum/23640.aspx/spanien/barcelona/forum/23640.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mr-Experto
2006-12-22 11:46
Tjaa !
Finns det någon länk till målen från gårdagens match ?

MVH
El visca barca !
Barcelona Barca Barca
2006-12-22 11:41
När jag såg Ezquerro och Guily spela samtidigt på plan, va hade ni förväntad er? Det är ju B-spelare dom håller helt nämligen inte klass. Bägge ska absolut inte spela samtidigt på plan. Sen fattar jag inte varför Rijkaard envisas med att bänka Saviola. Vi måste göra mål då måste man sätta in en anfallare. Medina Cantajeo(Dommaren) vafan håller han på med? Spelarna rörde knappt Madrid spelarna så blåser han. Äh lika kassa som vanligt. Börjar tröttna på Rijkaard envisas hela tiden och speciellt på barca att dom inte skickar iväg spelare som guily till någon annan klubb.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2006-12-22 11:10
Är det någon som kan hjälpa mig med den där svenskafans loggan som man ska lägga in i sin reklamfilm, har laddat ner den men kan inte öppna filen.
Tacksam för hjälp.
Barcelona tarrak
2006-12-22 10:57
Bittert poängtapp mot ett ganska mediokert Atletico. Jag tyckte att de försökte spela alldeles för svårt i andra halvlek, hela tiden en massa bollar på chans i mitten av banan istället för att rulla rent mer tålmodigt och komma runt på kanterna.

Väldigt onödig varning på Ronaldinho som kan kosta oss ytterligare poäng, annars var han bra. Motta var övertänd som vanligt och lyckades skaffa ett tidigt gult vilket hämmar hans spel. Xavis gjorde en av sina bästa insatser på länge, känns som han är på väg åt rätt håll.

En hyfsad höstsäsong till ända och man ser verkligen fram emot våren med ett ännu starkare lag. Det här vinner vi!
Barcelona AlexC
2006-12-22 10:39
Iakttagelser från igår:

- Vi kunde ha uppspel på högerkanten igår utan att bli av med bollen hälften av gångerna. Fortsätt med Iniesta istället för Giuly.

- Trots att Xavi var bäst på plan får han gärna sluta att vara rädd för att näta.

- Mindre klockrent av Rijkaard att inte ge Saviola chansen när det som Gudjohnsen saknade allra mest var speeden i löpduellerna.

- Har Motta (som var helt OK igår både som mittback och pivote) spelat en ligamatch i år utan kort?

- Har La Liga världens sämsta domare? (ledande fråga)
Barcelona Tompa
2006-12-22 10:23
Synd att vi inte vann vilket vi borde ha gjort.

Men Rijkaard - varför, varför låter du Ezquerro gå före Saviola? Kaninen har en del brister men det borde ändå vara klart som dagsljus att han är bättre än Ezquerro. Svor högt i soffan när sistnämnde brände ett jätteläge, ja han fick inte ens bollen på mål...

Väldigt onödigt av Dinho att snacka till sig en varning i slutet.
Barcelona barçaroffe
2006-12-22 10:11
Det enda positiva var val att mitt tips, 1-1,gick in. Plus Ronaldo den lille´s frispark forstas!Genialisk!

Looua: Real gor ju inte mal alls!

Casillas: Patetiskt uttalande om Ronnie och skytteligan. Avundsjuk och frustrerad ?

Manga gnaller om att man inte har sportexpressen. Ar det sa besvarligt att skaffa den kanalen om man nu alskar spansk fotboll?

Har i spanien gick matchen pa en "vanlig" reklamkanal gratis. Kanske darfor den medelmattiga publiksiffran, 53.000 ?

Feliz navidad!

Barcelona barca__elve
2006-12-22 09:52
har någon en länk där det finns barcelona wallpapers ??? Tacksam för svar
Barcelona Alesito
2006-12-22 08:30
vaknade, första jag tänkte på... hur kan dom bägge G:n va så ineffektiva.. sen att man sätter in andra före el conejo förstår jag inte. skönt med att messi o eto snart e tillbaka så man slipper se dom på plan..

min julklapp skulle vara. att barca gör sig av med gudy o guly.. =)

vi måste verkligen förstärka våran trupp, den känns ganska tunn.. när man nu kollar vilken "klass" spelarna rejkard slänger in. förutom saviola som är riktigt grym och har visat ofta varför han borde vara den som är inhopparen...

Barcelona Juaníto
2006-12-22 07:20
Xavi var bäst på plan.
Barcelona Gabriel
2006-12-22 01:22
Okej, Xavi spelade helt okej. Men jag kräver mer utav honom. Men visst, vid närmare eftertanke var han inte underkänd. Men han var knappast strålande heller.
Barcelona Gabriel
2006-12-22 01:19
Ronaldo De Assis Moreira

Jag var inte nöjd med Xavis spel idag, det är min åsikt. Men ännu mindre nöjd var jag med Motta, glömde att nämna honom. Han är en säkerhetsrisk varje gång han är med ifrån start. Man riskerar alltid att bli en man mindre på plan när han är med. Kommer ofta in sen i sina brytningar och är allmänt vårdslös i sitt spel. Detta gör att han allt som oftast enbart får spela ca 65 minuter av en match eftersom man blir tvungen att byta ut honom. Idag fick han gå ner som mittback pga brist på spelare. Annars hade han blivit utbytt.

Sen, jag vet inte vad du tycker men när det står 1-1 så föredrar jag att man byter in en renodlad anfallare som kan avgöra matcher. Vem vet hur det hade gått ifall Saviola fick chansen?
Barcelona Zamboza
2006-12-22 01:17
Man får inte glömma att vi spelat 3 matcher på en vecka, och lägg därtill den långa resan hem från Japan. Dessutom har våra motståndare i de 2 senaste matcherna varit 100 procentiga i effektiviteten. Där ligger väl anledningen till dem dåliga insatserna. Jag grämer mig fortfarande, och hur kommer det bli mot Getafe utan Ronaldinho och Deco. Vi har tyvärr slarvat bort vårt försprång till Real. Ist för 7 p blir det förmodligen bara 3 efter Getafe matchen. Jag hoppas bara att jul uppehållet gör laget gott.
Barcelona michoo
2006-12-22 01:05
Det enda dagens barca inte har är effektivitet det är inte första gången vi tappar en säker seger till oavgjort..
Trots dagens resultat så vare riktigt kul o sen Xavi han va riktigt pigg o bjöd på bra spel.

Buenas noches
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-22 01:02
Det har jag redan gjort :D vill se ronaldinhos frisparksmål bara ... ta det lugnt
Real Madrid Akram
2006-12-22 00:55
Vill bara be er förbise Real Madrid fans som kommer in här och häcklar er.

Deras minne verkar raderas efter 24 timmar och man verkar redan ha glömt "fotbollsmatchen" mot Recre.

Än en gång, låt er inte dras in i onödiga, barnsliga och totalt meningslösa tjafs med hormonstinna "madridistas".
Barcelona R0NALDINH0
2006-12-22 00:48
Ämne: Ronaldinho och Deco ....
Samt faktist...
Barcelona R0NALDINH0
2006-12-22 00:48
Ämne: har någon länk till ....
Du borde inte bry dig om Barca gå och kolla in era mål när ni förlorade mot Revreativo.
Barcelona Zamboza
2006-12-22 00:47
Ronaldinho och Deco tjafsade till sig onödiga varningar. Utan dem så känns det inte som vi kan vinna. Det blir förmodligen som bäst oavgjort mot Getafe. Man kan alltid hoppas att man har fel.
Real Madrid ¤[Casillas}¤ $£
2006-12-22 00:42
har någon länk till målen??
Barcelona Ghazza
2006-12-22 00:40
Ronaldo De Assis Moreira,

Enligt dig låter det som att Saviola endast skulle få 10 minuter om vi ledde med 3-0. Kan man inte ta in honom när vi behöver honom som mest ska han inte vara på bänken. Hur som helst fel av Mister. Han måste ju inse att Saviola är vårt starkaste kort, och den enda egentligen som kan avgöra matchen i ett sådant skede.
Barcelona Ronaldo De Assis Moreira
2006-12-22 00:37
Gabriel:
Xavi underkänd? Han var en av de som skapade något på plan idag. och angående det där med Saviola, jag hade inte heller satt in nyfrisk spelare i ett sånt skede om jag inte varit 110% på att han håller, samt matchoträningen (inte för Ezquerro lirar spec mkt heller men han har vatt igång hela tiden).

R0NALDINHO

5 varningar i ligan = automatisk avstängning
Barcelona R0NALDINH0
2006-12-22 00:34
Fan vad dumt av Rijkard asså. Så ni ska veta Rijkard gillar inte Saviola dom är osams.Whatever ta in Saviola och äg!

Varför e inte Deco och Ronaldinho med på Getafe matchen ? :S kommer bli svårt utan dom.
Atlético Luff
2006-12-22 00:29
Håller med om att domaren var dålig och förstörde rytmen i matchen, men jag tycker inte de felaktiga avblåsningarna "gynnade" något av lagen speciellt, han vara bara allmänt dålig.
Barcelona Alesito
2006-12-22 00:29
ÄNNU EN GÅNG FÅR JAG DET BEKRÄFTAT.

gudy och guly har absolut ingenting att göra i barcelona, tack vare dom går inte ens majoriteten av våra avslut på mål! förstår inte hur vissa ens tycker dom är "duktiga" finns fan inget dom gör rätt på en plan. blir så jävla arg sen när rejkar väljer byta in ezquerro och guly före saviola även om han nu vart skadad så är han klass skilnader bättre än respektive.

så onödigt tappa poäng under matcher vi äger exakt samma sak som mot internatcional fast vi inte förlora.. eto hade satt minst 2 mål idag garanterat!!

Barcelona barca__elve
2006-12-22 00:23
Vet någon en sida eller nått där det finns barcelona blider (nya) Tacksam för Svar....
Barcelona Gabriel
2006-12-22 00:22
Medina Cantalejo är presskåt. Han får bånge i byxan av att läsa om sig själv i tidningarna. Allt får att få stå i centrum, knappast första gången detta händer med honom.
Barcelona Taherinho
2006-12-22 00:19
Vill bara saga en sak...inte bra med provokation- jag vet....inte bra att snacka skit om andra lag- jag haller med....men men anda : Barcelona spelar kanske inte sin basta match (har inte sett matchen tyvarr) men anda spelar vackert som alltid 1-1 mot At. Madrid...... R*** Madrid spelar usel fotboll och forlorar hemma mot Rec (vet inte ens hur man stavar det laget) med 0-3...

Ganska stor skillnad mellan ett mastar lag och ett lite (ELLER GANSKA MYCKET) samre lag... oavsett om vi vinner ligan eller inte sa konkurerrar vi med Sevilla som spelar ocksa som oss fantastiskt fotboll...hellre det an ett trakigt vardelost spelande lag som...a ni vet namnet vill inte ens namna de....

Visca El Barca!!!!!!!!!!!!!!!!
Barcelona Gabriel
2006-12-22 00:15
Fy fan så jävla onödigt detta är. Poängförlust igen mot At.Madrid på hemmaplan. Va fan är detta? Så bra är dom fan inte så dom ska ta poäng mot oss varje jävla gång.

Underkänt för många spelare idag:
*Deco
*Thuram
*Xavi
Dessa var alla för dåliga idag. Dessutom får även Rijkaard underkänt. Kan verkligen inte förstå bytet han gör. Istället för att ta in Saviola? Ezquerro är knappast en spelare som kan avgöra en match på det sätt som Saviola kan. Dåligt Rijkaard, mycket dåligt!

Ikväll hade vi chans att rycka ifrån R.Mierda än mer, och vi tar inte den chansen. Coño! Det är sånna här matcher som kommer att avgöra vem som vinner ligaguldet, det är det som stör mig så mycket.
Barcelona Zamboza
2006-12-22 00:12
Jag känner mig helt tom just nu, som efter Chelseas kvittering på övertid. Vi har ju allt under kontroll, fram tills att dem kvitterar på sin enda målchans. Samtidigt blir Thuram skadad i löpningen med Aguero. Efter deras mål tappar vi allt spel, samtidigt som Giuly och Ezquerro gör riktigt dåliga inhopp. Ingen av dem verkar vara vän med bollen. Ezquerro borde gjort bättre av sitt friläge vid straff linjen. Ronaldinho gör ingen bra match, trots målet. Han tappar bort massor av bollar, vilket gjorde att spelet böljade fram och tillbaks. Men han var inte ensam. Det var tyvärr flera spelare som slog bort bollarna. Oleguer som vänsterback kändes som ett handikapp. Det ända han bidrog med var att han fanns på plan.Iniesta och Puyol var bäst i laget. Tungt att tappa två poäng.
Annons: