/spanien/barcelona/forum/2364.aspx/spanien/barcelona/forum/2364.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-08-27 16:14
Det finns säkert de som vill att Barça ska testas rejält i gruppen och att man måste slå de bästa lagen. Jag är inte en av dem, fuck that. Detta är gruppen jag vill se: Barcelona Porto Galatasaray Gent Vi har en klen trupp så fokus på ligan i höst med lite enklare matchning i CL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2015-08-27 16:13
Först nästan €70m för Sterling och nu snart nära €80m för de Bruyne. Haha, är det ens lönt att försöka konkurrera när mediokra skitlag som City får pumpa in hur mycket pengar de vill? Finns inte en chans att de får in sådana intäkter på ett korrekt sätt. Uefa, gör ert jobb!
Barcelona DM1982
2015-08-27 16:10
[QUOTE=1974]Grabbar kommer man kunna kolla på sändningen via luren? [/QUOTE] Viaplay visar och det ska gå att titta genom uefa.com
Barcelona Rambla~
2015-08-27 16:05
Cesc var inte bara usel, han verkar ha gjort kaos i omklädningsrummet och påverkat andra spelare negativt verkar det som tack vare sin egen taskiga karaktär. Visst ryktades ganska mycket om att Pep ville slänga ut både Cesc och Piqué efter en avslutad säsong? Den värvningen har faktiskt förstört väldigt mycket i Barca. Thiago lämnade, Piqué gick ner sig och säkert andra saker som jag inte kommer på nu. Och honom förnedrade klubben sig för med sitt eviga pinsamma jagande under ett par somrar.
Barcelona 1974
2015-08-27 15:55
Grabbar kommer man kunna kolla på sändningen via luren?
Barcelona Coach Pep.
2015-08-27 15:28
Gabriel

Tack själv för att du påminner oss om Fabregas oduglighet. Det är viktigt då Zlatan och Fabregas måste i allmänhet svartlistas och ses ned på bland culés
Barcelona Gabriel
2015-08-27 15:23
Tack för ditt underbara inlågg, Coach Pep.
Barcelona Coach Pep.
2015-08-27 15:10
@Kröjf:

Ja, av alla självförstörande skämtaffärer Barca gjort är Zlatan-gate den värsta. Sedan dess har pinsamheterna avlöst varandra och Barca är en parodi på transfermarknaden med tanke på att alla kör med oss lite som de behagar. Det är tråkigt att man inte kan skratta åt Real Madrid längre då vi gått om dem på pinsamhetsskalan.

Eto'o ensam var mer värd än vad Zlatan någonsin kan bli, men vi skänkte bort honom som välgörenhetsdonation som tack för att vi tillgodogjort oss den egocentriske kroksnoken. Pep har som vi vet benägenhet att göra radikala förändringar och vi ser samma sak i Bayern där Schweinstegier drog till Man Utd, vilket är konstigt och samma sak som att De Rossi skulle lämna Roma.

Hur som helst är det bara kolla på vad som hände med Inter och Eto'o för att förstå hur inkapabelt det var att byta till oss dromedaren mot lejonet. Etoo gick till Inter samma år som Diego milito vilket medförde två världsklassanfallare på samma position. Båda var anfallare med en understödjande natur och framförallt var de två anfallare som man förväntar sig 20+ mål/säsong ifrån. Mourinho bedömde att han bara behövde en av dem som målgörare vilket blev milito som hade en av de bästa säsongerna av alla anfallare det året, och förmodligen någonsin. Etoo spelade på ovanliga positioner; som winger och ibland ytterback. Mou utnyttjade Etoos breda kvaliteter utöver målskörd och gjorde så att han verkligen jobbade för laget, snarare än att jobba som målgörare. Jag tror han sedan hade en allvarlig skada och alla pratade om att han inte längre var samma spelare.

När Mourinho lämnade så fick vi istället se lejonets återkomst på steroider. Milito underpresterade kraftigt medan Etoo blev ett monster och kulminerade. Han bar inter 100 % som var ett miserabelt lag den säsongen, och slutade upp med nästan 40 mål och 15 assist. Ingen såg det komma men Etoo var bättre i varje aspekt.. en komplett maskin.

Kort sagt så höll Etoo en låg nivå/profil 2009/10, och 2010/11 var förmodligen hans bästa (!) säsong rent individuellt då han dubblade sin mål- och assistskörd gentemot förra säsongen i ett betydligt sämre lag.

Förstår ni hur mycket fotboll Eto'o hade kvar i sig när vi donerade bort honom till förmån för promenad-Zlatan? Som tur är insåg Pep det ödesdigra misstaget och gjorde sig illa kvickt av med Zlatan så att vi kunde vinna CL säsongen därpå. David Villa var en fullgod ersättare till Eto'o, men Ibra bör alltid hånas av alla culés!
Barcelona Erik Satie
2015-08-27 14:37
Lionel Messi prisas för "Goal of the season" i Champions League 2014/2015! Edit: Med hela 39% av rösterna.
Barcelona Barcelonistas
2015-08-27 14:25
Cl titeln, att försvara den titeln och vinna den 2 år i rad har alltid varit en stor dröm för mig. Vi alla vet hur jävla svårt det är dock men det är knappast omöjligt var det något lag som borde ha vunnit Cl 2 år i rad så var det Peps Barca. Uttåget 2012 är något som jag fortfarande har ångest över, det handlade inte bara om att vi åkte ut ur Cl utan snarare på sättet vi gjorde det på samt att det ledde till att vi inte kunde försvara titeln.Vår match på Stamford Bridge är en av dom bästa matcherna vi faktiskt gjorde under Pep. Helt makalöst hur vi rullade ut Chelsea.

Luchos utmaning blir att göra laget bättre. Jag tror det finns mycket mer att hämta från dagens lag.
Barcelona DM1982
2015-08-27 14:22
[QUOTE=Den vise mannen]Var inne på Puertan då var det skriverier om ngt VPN man kunde ladda ner som gjorde att man kunde välja "finska" och på så sätt få in La liga om man har Viaplay. Ngn som vet ngt om detta och kan förklara detta lite mer. [/QUOTE] Tror att de syftar på en app som heter Hola (ser ut som en liten sol). Den funkar, kollade på b-laget med den, går bara att de TV3 Cat i Spanien. Har dock inte fått viaplay att funka genom den.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2015-08-27 14:13
Bravo är bättre och tryggare än Ter Stegen..Sen att tysken behöver speltid håller jag med om..
Barcelona Den vise mannen
2015-08-27 14:02
Var inne på Puertan då var det skriverier om ngt VPN man kunde ladda ner som gjorde att man kunde välja "finska" och på så sätt få in La liga om man har Viaplay. Ngn som vet ngt om detta och kan förklara detta lite mer.
Barcelona DM1982
2015-08-27 13:58
Med tanke på att det i princip är omöjligt att förvara sin CL-titel så kommer jag vara helt avslappnad kring lottningen och turneringen.
Barcelona Lion24
2015-08-27 13:54
Frågan är vad Jordi Masip tillför som Pinto inte tillförde eller kunde tillföra som 3:e målvakt? Jag är mycket orolig över målvaktspositionen och det handlar inte bara om att Ter Stegen stannar i sin utveckling utan jag är orolig över harmonin bland Bravo och Stegen. Vi alla vet ju att det har sagts ett och annat, främst från Bravos håll, och det här håller inte i längden. En trupp måste ha den bästa lagmoralen och harmonin för att bli framgångsrika. Läste en artikel där Piqué sa typ: ''under mina år som fotbollsspelare så har jag aldrig bevittnat en bättre omklädningsrum än dagens Barca''. Det talar sitt tydliga språk att harmoni är extremt viktigt. Första säsongen skulle inte vara nå problem med att Stegen spelar cup matcher, även om han själv ville och såg sig bra nog att spela liga matcherna också så tror jag han förstod: ''okej, det här är mitt första år i klubben, jag är ung, jag spelar i en mega klubb, jag kan inte språket men nästa år när jag kommit in så''. Så tänkte han förmodligen.

Men nu kan det dyka upp problem när Stegen förväntar sig en startplats men inte får det. När Stegen spelar så blir Bravo kanske sur och tar media som ett vapen för att uttrycka sin åsikt eller missnöje. Det skapar bara problem, problem och problem i längden. Jag kände det här ''problemet'' redan när jag började förstå att Bravo och Stegen skulle konkurrera ut varandra om en startplats. För en målvakt så är det inte nyttigt, för en backlinje så är det inte nyttigt och det är inte heller nyttigt för hela laget, fasta situationer till exempel där de flesta spelarna är hemma och hjälper sin målvakt.

Det är här Pinto borde vara. Ja, hade jag varit tränare för FC Barcelona så hade Pinto fortfarande representerat FC Barcelona. Om man nu ändå ska ha en mördande konkurranssituation bland målvakterna så kan det vara mycket bra att han en spelare som kan agera som en mellanhand mellan Stegen och Bravo. Vi som följt Barca intensivt vet vilket karäktar Pinto hade. Vi vet vilket glädjespridare han var, vilken ''pappa'' eller ''storebror'' han var. Han kunde vara en som skulle hålla konkurranssituationen på en hälsosam nivå där han förmedlar mellan dom två målvakterna, där han kunde sprida glädje och skratt bland båda två så att harmonin förbli på topp. En mycket oroande utveckling och situation.
Barcelona Barc6
2015-08-27 13:18
Rambla-. Jag förstår verkligen inte hur LE tänker kring målvaktssituationen. Varför ska inte Ter Stegen vara liga målvakt. Trodde att det redan var bestämt att dem skulle byta roller till denna säsong. MaTS behöver kontinuitet, det är nu i den här åldern som han måste samla på sig erfarenhet. Och jag ser verkligen inte vad som Bravo är bättre på än språket. Med denna potential som Mats besitter.. Nej.. Dåligt av LE. Förhoppningsvis är det ok av MaTS att det är såhär för tillfället och att han inte lämnar. P.S Ursäkta röran och språk. skyller på sömn och uteblivet kaffe.
Barcelona Rambla~
2015-08-27 12:54
Ter Stegen som ännu inte spelat en ligamatch för Barcelona. Frågan är om han ens får göra det denna säsong. Jag tvivlar, ska väl till en skada på Bravo först.
Barcelona NoGo™
2015-08-27 12:42
Ter Stegens räddning mot Bayern blev säsongens räddning!

Gratz
Barcelona Barcelonistas
2015-08-27 12:22
L.A.M nr 10 - dom tar in saker som hur mycket poäng du tar i gruppspelet rätt så löjligt om du frågar mig. Men det är ingen lista som jag bryr mig om speciellt mycket om.

Vi alla vet vilket lag som är världens bästa. Det är ett lag som vunnit 4 Cl titlar på 9 år inte 1 Cl på 12 år.
Barcelona Den vise mannen
2015-08-27 12:17
L.A.M & Gabriel Känns ändå tveksamt till att Lucho hade satsat på Thiago då han helst verka föredra ngn medeldistanslöpare med hyfsad bollbehandling. Får inte in i mitt huvud hur Lucho resonerar när det kommer till spelare. En frågestund med honom hade jag gett mkt för.
Barcelona The black Messi
2015-08-27 11:59
Real kommer få PSV i sin grupp idag. Det har man kunnat se i stjärnorna i tusentals år
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:47
Gabriel Haha, skön du är. Kan inte säga att jag är lika extrem i mitt Cesc-hat men fan vilken dålig värvning det var.
Barcelona Gabriel
2015-08-27 11:16
L.A.M nr 10 En av många förklaringar till varför jag hatar Fabregas. Att det inte är hans fel att han stod i vägen för Thiago förstår jag självklart också, men jag skiter i det. Jag tar tillbaks det jag sa igår om att Song måste vara den sämsta värvningen vi någonsin gjort, av emotionella skäl pga mitt hat för Fabregas rankar jag honom som den sämsta värvningen vi någonsin gjort. Värdelös spelare, tänker aldrig att ge mig kring den diskussionen att Fabregas suger som fotbollsspelare. Man kan komma med argument att ingen fotbollsspelare som spelat för Arsenal, Barcelona och Chelsea kan suga så mycket som jag påstår, men likt ett barns envishet utan att ens bry mig om att lägga upp argument till varför han suger kommer jag likt förbannat aldrig att ge mig och fortsätta hävda att Fabregas suger och är sämst. Mitt hat för den värdelösa spelaren när inga gränser. Hade jag någon gång av slump träffat på Fabregas så lovar jag och svär inför alla här inne och på min kärlek för Barcelona som klubb att jag kommer att berätta för honom hur jävla värdelös han är och varför han suger så mycket. Inte för att han kommer att bry sig, men jag kommer att kunna dö lyckligt på min dödsbädd när jag blivit gammal sen.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:13
När man tänker efter är det ju helt katastrofalt att den lagdel vi just för tillfället har mest behov av en värvning i är den lagdel vi för 2-3 år sedan hade Cesc och Thiago som ersättare till Xavi och Iniesta i. Har man de förutsättningarna är det helt galet att man ska behöva jaga en halvmiljardsvärvning på mittfältet bara ett par år senare.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:08
Gabriel Hade exakt samma känsla när Cesc värvades. Vi har gjort några riktigt dumma värvningar genom åren men vettefan om inte den tar priset när man tänker på hur han stod i vägen för La Masias största talang de senaste tio åren. Att vi fick tillbaka pengarna hjälpte knappast när vi pga Cesc tappade Thiago. Nu är han alltså bunden till Bayern fram tills dess att han är 28 år, sjukt hur fort tiden går och sjukt att han inte spelar för oss.
Barcelona L.A.M Nr 10
2015-08-27 11:02
Rambla För att inte tala om Tel Aviv. Dock lite andra anledningar än enbart geografiska som gör att de spelar europeiska turneringar. Men känns ändå fel.
Barcelona Gabriel
2015-08-27 11:02
Och där sprack alla drömmar och förhoppningar man hade om att Thiago en dag skulle återvända. Ibland undrar jag om man ändå inte har något av ett sjätte sinne när det kommer till Barça för jag minns hur tydligt som helst att jag var emot Fabregas värvningen just på grund av att jag kände på mig att Thiago skulle försvinna om han värvades. Klandrar ledningen för det här, men till en viss del klandrar jag även medlemmarna som gav nytt förtroende och röstade om på Bartomeu. Egentligen borde man inte vara så förvånad, för redan där och då när Bartomeu valdes om till president dog en möjlig return för Thiago till Camp Nou. Klart som fan att han inte väljer att komma tillbaka till den ledning som skickade ut honom med huvudet före. Är fortfarande helt säker på att Laporta hade hämtat tillbaka Thiago om han valdes som president. Men men. Nu är det bara att släppa det och gå vidare. Grattis till Bayern för förnyandet av det jag anser vara den bästa mittfältaren i världen. Ja, det enda som har hindrat Thiago från att få det erkännandet är hans skadebekymmer, men blir han kvitt dem kommer han bevisa en gång för alla vilken magisk spelare det är.
Barcelona Z_Z
2015-08-27 10:57
@Rambla~:

Fast om vi skulle dra gränsen där så skulle ju exempelvis Ryssland och en del av länderna som bildades efter Sovjet inte heller ligga på rätt sida. Neråt mot mellanöstern ses väl Turkiet som gräns men uppemot Ryssland brukar man tala om Uralbergen vilket gör att åtminstone en liten del av Kazakhstan ligger på rätt sida. Då är ju Israel ett större frågetecken.
Barcelona Rambla~
2015-08-27 10:48
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":

Det är nog ledningen du ska tacka för den transfern. De behövde få in nytt kapital för de allt mer skenande utgifterna när de skulle värva Neymar. Är ganska så övertygad om att Tito inte hade mandat att bestämma om Thiago skulle stanna eller inte. En lämplig sänkning av hans klausul just under sommaren eller hur?
Barcelona Rambla~
2015-08-27 10:43
Hur Astana får lov att spela Europas CL är ett mysterium. Kolla in var det ligger på kartan. Europa? Vilket skämt. Jag som trodde att gränsen till Asien gick vid Bosporen i Turkiet. Fattar ingenting.
Annons: