/spanien/barcelona/forum/23638.aspx/spanien/barcelona/forum/23638.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Evička
2007-02-22 00:19
abelardo
Jisses, jag trodde Valdés var färdigdiskuterad. Hur många misstag för man göra? Vänd på det! Hur många har han gjort den här säsongen? Inte något innan nu. Så blanda inte in ligan här. Där har han varit totalt oklanderlig.
Valencia Morientes #9
2007-02-22 00:19
Josep Guardiola /

Jag hoppas du skämtar?
Barcelona The Dynasty (2004 - ?)
2007-02-22 00:18
Inledningsvis vill jag påpeka att Liverpool gör en bra match, lagom tillbakadraget men visar endå vilja att gå fram vid vissa lägen då de lyckas skapa press på Barca. Grattis, ni vann relativt välförtjänt.
Vad gäller Barca kan man säga att vi spelade väldigt bra i ca 30 minuter. Det påminde mig om Bremen matchen och jag kände mig ganska trygg på en vinst ikväll. Då (efter ca en halvtimme) börjar vi tappa fokuseringen och släpper taget om matchen, Liverpool tar inte över kommandot men lyckas endå få ett kvitteringsmål. Jag känner att 2-0 kändes mer logiskt efter 1:a halvlek än 1-1, men vad kan man göra? Belleti missar markeringen i en fast situation, något som verkar vara ett återkommande mönster denna säsong då vi förlorar.
I andra halvlek är vi helt frånvarande och lyckas inte vaska fram någon press på 'Pool; Messi är blek, Dinho blir utraderad, Saviola tar inte de chanserna han får. 2-1 målet kommer efter en rad slarviga tabbar från försvaret, med Marquez onödiga bakåtnick perfekt serverad till Bellamy (?) som passar vidare till Riise som kan panga in den i nätet. Ännu en miss av Marquez denna säsongen men jag vill även rikta en del kritik mot övriga i försvaret för brist på kommunikation (de kunde ha sagt till Marquez att han inte hade Bellamy i ryggen). Därefter har vi ingen fantasi eller flyt i anfallet, bara en rad misslyckade inlägg. Inför returen vill jag se Thuram i mittlåset istället för Marquez som vi istället flyttar upp på pivotepositionen (alt. Edmilson). Förhoppningsvis är Etó'o tillbaks då med matchträning och förhoppningsvis har Messi fått i sig mer matchträning. Det är INTE över än...
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:17
Ämne: abelardo/Vad det gäl....
Bara att instämma. Frågan är om vi inte legat efter toppen tom om inte Valdés varit så stabil? Hitintills ska väl tilläggas då.
rocksteady
2007-02-22 00:16
Hur skulle det vara om ni på en svensk internetsida med vill jag lova homegent svenska besökare kunde skriva på svenska istället för rumpnissespråk?

Ni vinner för övrigt på anfield så oroa er inte. Liverpool är egentligen ett sällsynt dassigt gäng men som då och då får oväntade krafter för en kort intensiv stund, ungefär som en epileptiker.

Barcelona Meley
Evièka

Det hade varit bra. Men nu får vi istället gå runt på två olika ställen och representera vårat hjärta.
Barcelona tarrak
abelardo/Vad det gäller Valdés så är jag av motsatt uppfattning. Hade det inte varit för räddningar som mot Sociedad och hans totala avsaknad av misstag så hade vi legat på samma poäng som Madrid. Valdés, Puyol och Iniesta har i mina ögon varit bäst i Barça den här säsongen.
Barcelona Evička
2007-02-22 00:14
Meley
Hade vi bott närmre varann kunde vi ha gått ihop med våra tröjor, för jag kommer som sagt att bära min också.

Allvarligt, vem ska ha pivoterollen? Vi har i sanningens namn inte någon som håller för närvarande. Och vågar vi verkligen tro att REM ska börja funka, känns lite optimistiskt tycker jag nog. Men kanske är det jag som är alltför pessimistisk. Lätt hänt en kväll som denna.
Barcelona Meley
2007-02-22 00:14
"2) valdes, hmmm, man ska inte sparka på en som ligger, men hur många misstag får man göra. Visst han gör många bra räddningar också, men hade vi haft casillas och rm valdes hade vi varit minst 10 poäng före rm i ligan. "

Okej var verkligen tvungen att påpeka det där innan jag går och lägger mig. Vi ska tacka Valdes för att vi ligger etta. Hur många gånger den här säsongen har han inte räddat oss? Han har varit riktigt bra, och nu gjorde han några tabbar. Så överdriv inte, snälla!
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:13
Barca__:

Jag tror att det ligger mycket i att Ten Cate saknas faktiskt. Inte just för den taktiska biten, även om säkert han också hade stor del i den. Framför allt så hade han en väldigt stor respekt bland alla spelarna. Har läst att han minsann kunde ryta till ordentligt när spelarna tappade fokus eller höll på och fjantade sig om nu senaste med Eto'o och hela den soppan.

Kanske är det lika bra att åka ur CL, slicka såren, och lägga full fokus på ligan den här säsongen och så kommer vi igen till nästa säsong? Jag vet inte, man kan spekulera tills man blir gråhårig. Det finns nog ingen dundermedicin som ger resultat omedelebart.
Barcelona abelardo
2007-02-22 00:11
Vad vi behöver öva på och vilka som måste visa mer:
1) fösvara oss mot långa inlägg över zambrotta!! Han blev överspelad minst två ggr ikväll varav ett ledde till mål. samma visa mot chelsea hemma vid sista målet av drogba. När ska vi (zambrotta) lära sig av sina misstag
2) valdes, hmmm, man ska inte sparka på en som ligger, men hur många misstag får man göra. Visst han gör många bra räddningar också, men hade vi haft casillas och rm valdes hade vi varit minst 10 poäng före rm i ligan.
3) Marques. jag var på Camp Nou och tittade på barca-racing för 10 dar sen och han var INTE bra då som pivote (även om han fick höga betyg i tidningarna av bara farten), och inte ikväll. tyvärr.
4) spela smart, som mot milan och chelsea förra året. Hur många gånger ska vi gå i fällan mot defensivt spelade lag som liverpool, valencia och Atl.Madrid för att lära oss...?
5) var är Ronaldinho mot dom stora lagen i år?
6) fantasin i 2a halvlek?

trist kväll. hoppas på underverk om 2 veckor.
Barcelona Barca__-
2007-02-22 00:09
säger fortfarande bara ten caté!.. få tbx honom !
Barcelona Meley
Jag mår så dåligt, går inte att beskriva. Ska försöka kommer över det här. Ska bära min barcelona tröja, för oavsett vad som händer kommer jag alltid älska dom.

God natt!
Barcelona tarrak
Rambla/Ja, Motta har klart och tydlig bevisat att han inte funkar som backup, då han antingen är nervös och försiktig eller bränner på och skövlar allt i sin närhet, när han väl får chansen. Han verkar vara en skön kille, men han kommer aldrig att bli en världsspelare.
Barcelona Evička
2007-02-22 00:02
Tompa
Jag är med på det. Det var inte Valdés dag och det var inte någon annans heller. Men nästan ett års suveränt spel försvinner inte för det. Victor reser sig till nästa match, det gör inte Marquez, därför är jag med på att vi bänkar honom - och Belletti.
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:02
Valdés:

Jag tror du missförstår mig. Reinas så kallade misstag blev ju just inga misstag då de inte resulterade i något. Hade vi gjort 1-2 mål på de situationerna så kan jag lova dig att det hade snackats lika mycket om Reinas misstag som det görs om Valdés nu. Strunt samma, vi släpper det nu. Valdés var ingen höjdare i kväll, där är vi eniga.
Barcelona Duda
2007-02-22 00:01
Det är lätt att redan nu börja snacka om nyförvärv nästa säsong, men faktum är att vi fortfarande har ligan kvar och returmötet förståss. Vi får helt enkelt försöka göra det bästa av det hela, sen om vi inte går vidare så är det bara bita ihop och fortsätta köra i ligan.

Visca el Barca
Barcelona Barca__-
Som jag sa innan säsongen började, och nått jag har misstänkt hela tiden. ( kan finnas nångon annan som redan tänkt på detta ) Inget Djurgårn utan Åkeby och en ensam Zoran, och inget Barca utan Henk Ten caté och en ensam Riijkaard!.
Barcelona KeLLeFeNi
Varför backar Barca hem efter det tidiga ledningsmålet, de tappade allt efter det. Sen gjorde Rijkaard några konstiga byten, det är ju inte speciellt smart att ta ut Xavi, Guly tillför knappast något, han har bara någon bra match varje sässong.

Det är inte mycket som stämmer i Barca just nu, spelarna verkar inte ha någon lust att spela längre. Rijkaard måste fan se till att ETOO kommer igång igen, för just nu är han vårat ända hopp till returen. ETOO från start och vi vinner...
Real Madrid Davv15
2007-02-22 00:00
www.sparkalagerback.nu/
Barcelona Rambla
2007-02-22 00:00
Daniel Agger...

Visst blir det svårare iom resultatet. Fast är det några som ska göra det så är det ett Barça i praktslag, även om jag har svårt att se de skulle hinna bli det på två veckor. Det såg lovande ut till en början i kväll. Med lite tur så hade vi fått 2-0 och då hade ni aldrig rest er. Fattar egentligen inte vad som hände där. Offensiven kom av sig och man uppträdde oroligt och allmänt lojt.

tarrak:

Jag är med dig där. Vill egentligen inte snacka nyförvärv så här i mitten av säsongen för det går inte att göra något åt situationen nu. Men är det någon position vi behöver förstärka så är det verkligen en pivote. Varken Edmilson eller Motta duger. Fattar inte vad det är med Motta, får han för lite speltid så han blir nervös och orolig när han väl får spela. Vi måste ha in en världsspelare på den positionen för vi är rätt så sönderlästa just nu.
Barcelona Mr Barca
2007-02-21 23:59
Håller med Tarrak. Förra året var Edmilson gudabenådad. Vilken hög klass han höll. Han har inte varit i skuggan av vad han kan. Där tror jag vi tappat en del. Men vad som saknas mest är jävlarnama. Kommer ihåg förra säsongen hur högt upp vi pressade motståndarlaget samt hur mkt vi sprang utan boll. Det saknar vi denna säsongen.
Barcelona Valdés
2007-02-21 23:58
Rambla; Valdés gör matchens två största individuella misstag varav det första blir helt avgörande. När han tar bollen med händerna efter Giulys bakåtspel skänker han också bort ett farligt frisparksläge vilket definitivt kunde skickat ut oss ur årets CL.

Misstag kan självklart jämföras också mellan utespelare och målvakt efter hur dumt eller klantigt en spelare agerar samt efter konsekvenser (eller skada av handlande). Bellettis och Marques misstag, eller totala hjärnsläpp, var överlägsna Reinas i såväl dumhet som i konsekvens för matchresultat- och att påstå något annat är direkt jättelöjligt.
Barcelona Lejonet
2007-02-21 23:57
Bröder ok vi förlorade med 1-2 men vi tar dom på deras hemma plan då är etoo med! Och REM!
Barcelona Tompa
2007-02-21 23:55
Evièka:
Åtminstone jag har inte sagt att vi ska köpa Buffon. Dock förtjänar Valdés mfl en rejäl sågning. En spelare som jag definitivt bänkat är inte Valdés men väl Marquez. Han har verkligen gått bakåt i år och idag var han helt värdelös.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-02-21 23:54
Jag är övertygad om att vi skulle ha vunnit på Anfield om vi skulle börjat med att spela där först, för då skulle Liverpool ha varit tvungna att gå framåt, och vi såg ju alla vad som hände med Chelsea och Milan förra året.
Visca el barca.
Barcelona Evička
2007-02-21 23:53
Meley
Det är inte fler väckarklockor som behövs, det har de haft tillräckligt många för att vakna. Rijkaard får hitta på något annat, rottingen kanske.
Barcelona tarrak
Våran målvakts tabbar kan vi diskutera tills vi blir gråhåriga, men de kommer alltid att ske oavsett om det är Valdés eller Gud själv som står i målet. Vad som känns mer angeläget just nu är en pivote. Förra säsongen skämde Edmilson bort oss med ett ofta lysande passningsspel blandat med att totalt plocka bort världsspelare som Kaka. Den här säsongen utsätts backlinjen för mycket svårare prov då Edmilson inte varit i närheten av att nå upp till toppform och Motta har varit nästintill usel. Jag har alltid gillat Thiago och sett en stor potential men jag tycker att han bara blir sämre och sämre.
Real Madrid Real Madrid 4 Ever
Varför spelade inte Etoo ikväll?
Barcelona Kamelen
2007-02-21 23:52
Ett tidigt mål från våran sida och matchen är relativt öppen.
Annons: