/spanien/barcelona/forum/23637.aspx/spanien/barcelona/forum/23637.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona EsCúle
2007-01-06 12:37
tarrak

Tack. Jo, det känns lite onödigt då Eto'o samt Messi återvänder strax. Det som skulle behövas om man tittar långsiktigt är helt klart en ny pivote.
Barcelona Engen
2007-01-06 12:14
CE_Barça:

När folk slutar läsa deras tidningar.
Barcelona tarrak
2007-01-06 12:06
EsCúle/De spelare som verkar närmast en övergång till Barça är Ustari och Palacio. Jag hoppas dock att det inte blir något med någon av dem då båda känns som onödiga köp till överdrivna priser.
Barcelona Duda
2007-01-06 12:03
Klart som f*n att om man vill ha en defensiv mittfältare med klass så ska man göra allt för att värva Mascherano, iaf med tanke på situationen mellan honom och West Ham. Xabi Alonso är en grym spelare, men han skulle säkert kosta 3-4 gånger mer skulle jag tro. Mascherano är även 3 år yngre!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-06 11:56
Men de kan ju har rätt, men tror inte det.
Visca el barca.
Barcelona EsCúle
2007-01-06 11:56
tarrak

Håller med fullt ut. Man kan försöka med Mascherano, men om inte han kommer så tycker jag man ska satsa på någon från de egna leden. Sedan har vi ju även Motta som kan spela den positionen.

Någon som vet det hetaste ryktet just nu? Det ryktas ju hela tiden om spelare hit och dit. Vilka tror ni kan anlända? (Inte vilka ni vill).
Barcelona Myrran
2007-01-06 11:54
EsCúle
Under den artikeln man läser så står skribentens namn klick på det namnet så kan du skicka mail till skribenten. Är nog det bästa sättet att göra. Eller så kan du ju skicka ett mail til till robert laul o be han lägga upp det på hans blogg. Men de försöker sälja tidningar, bara att leva med det.
Barcelona tarrak
2007-01-06 11:47
Trots att Edmilson har varit lite av en personlig favorit så börjar till och med jag inse att vi borde se oss om efter en ersättare. Åldern i kombination med hans ständiga skadeproblem gör att situationen börjar bli ohållbar.

Jag skulle gärna se att man försökte med Mascherano, tror att man kan få honom för ett hyfsat pris med tanke på hans situation i West Ham där han ofta inte ens får sitta på bänken.
Barcelona EsCúle
2007-01-06 11:41
CE_Barça

Det är ingen idé att läsa Aftonblaskan för det är varken fakta eller nöje. Jag håller mig till spanska tidningarna för det mesta!

Någon som kan länka till där man kan skriva och skälla ut Aftonbladet? Jag har letat i flera månader, men hittar inte. Fast dem kanske inte har någon sån för det skulle antagligen bli kaos. :-)
Barcelona CE_Barça
2007-01-06 11:31
Läs den pinsamma artikeln!

när ska dom ge upp?
Barcelona Myrran
2007-01-06 11:01
little_master
Men nu är det så att Edmilson börjar gå upp i åren och det skulle vara bra och ha en ersättare som har blivit van med spelet i spanien och inte bara kastas in när han slutar helt ovan. Plus att både Motta och Edmilson är ofta skadedrabbade och om båda är borta så kan vi ju slänga in Marques på pivote platsen men han bildar till 90% mittlås med Puyol. Så att ha ett mittfält med Deco-Xavi-Inheista(oj fel stavning) fungerar inte i längden därför behöver vi en defensiv mittfältare till.
Mina förslag:
Xabi Alonso, är sedan tidigare van med spelet i La Liga dock kan han vara lite små svår att få hit.
Owen Hargreaves, någon som kan ge en kommentar om han? Bayern har ju sagt att de kan tänka sälja han så jätte svår borde han inte vara att få.
Essien, en av Murres "Untouchable" kommer vara riktigt svår om näst omöjlig att värva.
Viera, vet inte hur gammal han är men är rätt så gammal så i mitt tycke värva inte.
M.Diarra, har sett stadig ut kommer vara näst intill omöjlig att få + att vi får nog ett gris huvud på Camp Nou om det händer.
Marcherano, har väl inte lyckas allt för bra i West Ham? Såg grym ut i VM och är en framtidsman.
Mallorca costinha
2007-01-06 09:55
när är eto tillbaka.
Barcelona little_master
2007-01-06 04:09
Ja tror inte ens att vi behöver viera eller essien...då de lär kosta en hel del. Annars finns ju marcherano som ett allternativ. Men jag e nöjd me motta och edmilson. Kmr ju ihåg hur edmilson tog bort kaka helt ur matchen mot milan..så defensiva mittfältare e de inga problem
Barcelona Etoooo
2007-01-06 02:42
Som defensiv spelare skulle ja vilja se vieria elle essien
Barcelona Lundello
2007-01-06 01:38
De e väl ingen som har snackat skit om C.Ronaldo?
Vissa har bara påpekat att det skulle vara en onödig värvning. Med tanke på de spelare som finns idag.

Det finns 2 anfallare som man kan kasta i dagsläget. Det är Giuly och Ezquerro. De finns då 5 spelare av hög klass. Messi, Etoó, Ronaldinho, Gudjohsen, "Dos Santos".

FÖRSTÄRK DEFFENSIVA MITTFÄLTARE!!
tänkbara namn?
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-06 00:13
Jag tror inte Ronaldinho går någonstans.
På Barca-DVD'n (han kan ju iofs inte prata negativt om Barca när han spelar där) men där säger han ju att han stortrivs i både laget och staden Barcelona som enligt honom är "Europas Brasilien".

Pengar har han väl så det räcker och blir över.
Barcelona Leva Barca
2007-01-06 00:05
GRATTIS TI RONALDO . HEHEHE KOLLA IN MIN LÄNK
Real Madrid Kungen 10000
2007-01-05 23:01
Du, det har redan skrivits om detta klippet. Er reklam får ni skriva någon annanstans. /Red
Barcelona Älskade Barça
2007-01-05 22:57
Varför tror Italienarna att vi helt plötsligt vill bli av med våra största stjärnor. Och varför skulle t. ex. Ronaldinho vilja gå till Milan? När han stortrivs i Barcelona och har pengar så de räcker ändå. Så jag ser ingen anledning att han skulle vilja gå till Milan. Om han inte är ute efter en ny utmaning då.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-05 19:31
Evička

Touche :D

Dags och dra mig från datan ha de gött gott folk
Barcelona Myrran
2007-01-05 19:26
Om vi i Barca skulle hitta på att vi hade jätte talang vid namn Sven Svensson som törsta efter en A-lagsplats i Barca och han kommar att debutera inom kort. Så jag tror fan (ursäkta språket) att italienska medier skulle skriva att alla toppklubbar skulle vilja värva Sven Svensson.
Inte för det skulle gå igenom då bluffen skulle spräckas ganska så snabbt men det skulle nog bli en hysteri i någon dag iaf.
Barcelona Evička
2007-01-05 19:25
Ride_The_big_one

Icke att förglömma att de vill sälja tidningar också. Undrar hur många de har sålt på "nyheten" att Ronaldinho ska Milan.
2007-01-05 19:19
Myrran
Kunde inte ha sagt det bättre själv inte för tillfället iallfall :D

Rambla
Jag antar att italienarna måste lugna fansen med lite trick or treat i detta fall trick:D
Barcelona Myrran
2007-01-05 19:18
Rambla
Alla vill ju ha de bästa spelarna. Vi kan väl bara tacka och ta emot och vara stolta att vi har de bästa anfallarna i världen.
Barcelona Rambo~
2007-01-05 19:17
Tycker att det är löjligt hur vissa snackar skit om C.Ronaldo, när ni säger att oprövade talanger lätt kommer bli bättre än honom etc. Okej visst håller jag med om att C.Ronaldo skulle vara en väldigt dyr och onödig värvning. Men det finns inte många spelare som klarar av det Ronaldo kan. Hans dribblingspeed är extremt hög, och hans tasigförbiförmåga kan mätas med Ronaldinho! Tänk också på att grabben är 22 eller är det 21 år? D.v.s att det finns gott om tid för honom att utvecklas till en bättre och mer rutinerad spelare. Så tänk innan ni dissar spelare.....
Barcelona Myrran
2007-01-05 19:16
Ämne: Myrran

Jojo det ....Jo klart man har men det är en madrista du pratar om. De är ju sura på allt och alla som säger något gott om Barca.
Barcelona Etoooo
2007-01-05 19:16
Milan kan bara glömma o glömmmmaaa att de får spelare från oss:P
Vi äger!!!
Barcelona Rambla
2007-01-05 19:13
Jaha, så nu ska vi sälja både Messi och Ronaldinho till sommaren enligt italienarna? Varför inte slänga iväg Eto'o i samma veva när vi ändå är igång, Milan är ju även intresserade av honom.

Vilka nötter de där italienarna. Vad tror de, att Barça helt plötsligt ska sälja av sina bästa spelare?
2007-01-05 19:08
Jag njöt iallfall när strömblad och Lund överrösta lilla Kviborg det såg så roligt ut. :D

Barcelona Tompa
2007-01-05 19:03
Jag tröttnade på Kviborg när han skrev att Cannavaro är en "sann Madridista" efter att han fått Fifapriset som världens bäste 2006. Orkar inte bli arg längre på karln.
Annons: