/spanien/barcelona/forum/23636.aspx/spanien/barcelona/forum/23636.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2007-01-04 16:02
Återigen, jag kan inte förstå mig på hur ledningen resonerar när de planerar värvningar inför nästa säsong. 10 mille på en målvakt som ska vara backup? Det är vansinne. Det är pengar som kan användas på mycket bättre sätt. Kanske riskerar att bli tjatig nu men jag hade lagt hela krutet på att försöka fixa in Daniel Alves. Om det sen finns extrapengar kvar i transferbudgeten får man mer än gärna fixa in en konkurent till Valdes. Men att slänga iväg 10 miljoner euro på en målvaktstalang när det fortfarande finns priosaker kvar att ta hand om är för mig obegripligt. Likadant med Palacio. Ja menar, Boca har redan förkastat ett bud på 19 mille på killen - va fan begär det. Vi har inget behov av att förstärka anfallsfronten, återigen - lägg pengarna på något vettigare!

Åh jag blir galen snart. Hoppas dessa rykten inte stämmer minsta lilla.

*C.Ronaldo - Onödigt, skit i honom!
*Ustari - Inte prio, fixa annat först!
*Palacio - Onödigt, skit i honom!
*Xabi Alonso - Låter mycket bra, men svår deal!
*Abidal - Låter också bra, men föredrar Dani Alves!

Jag saknar Rosell! - Läs länktips angående Rosell
Real Madrid jojjenina
2007-01-04 15:59
undrade om nån här vet,hur mycket det kostar o bli medlem i barcelona fc??Grymt att ni har 150.000st medlemmar!!
Barcelona Myrran
2007-01-04 15:49
En ung hungrig back-up till Valdes har jag saknat länge. Detta kanske blir skjutsen och konkurrensen Valdes behöver för att ta det sista steget och bli en riktig världsmålvakt i klass med Buffon, Cech, Maräng-killen mfl.
Barcelona CE_Barça
2007-01-04 15:36
Fy fan va bra med en grym back-up till Valdes, så det blir lite konkurrens och Valdes kanske presterar ännu bättre, har också hört han är en god vän med Messi!
Skulle vara Kanon tycker jag!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-04 15:34
[RealMadrid- R9 Ronaldo]

Tro vad du vill fakta är fakta,haha Diego lopez lika bra som Casilias/Valdes????

Du är en rolig prick
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-01-04 15:31
Tror inte Real har varit intresserade , Av en målvakt från Argentina då vi redan har Diego Lopez som är lika bra som Valdes och Casilias som knäcker.
Inget illa menat om Valdes bara bra menat om Diego Lopez.
Barcelona Rambla
2007-01-04 15:03
Amunt!:
Tror att både Aarón och Giovani står sig ganska slätt mot Bojan. Han är hetast av alla. :)

Ustari är bara 20 år, kan mycket väl bli utlånad 1-2 säsonger. Annars var ju Jorquera nästan på väg till Deportivo inför den här säsongen. Han är 27 år och kanske vill prova på A-lagspel i någon annan klubb? Det är inte fel att ha en ung hungrig Ustari som ger Valdes lite mer konkurrens, vilket gör att den gode Victor håller sig än mer skärpt. Sen så blir ju Leo glad, att ha en av sina bästa vänner i samma klubb. :)
Barcelona Ravo
2007-01-04 14:52
Ämne: Tja!

Skulle ni k....
hahah den va skön!!! men saken är att du skulle ha länken till svenskafans någonstans i din video, alltså du ska ha länken om du vill vara med i tävlingen om fyra biljetter tll el clasico :).
Barcelona Kamelen
2007-01-04 14:41
Det jag har sett av Ustari har verkat väldigt lovande då han varit säkerheten själv de 3-4 gångerna jag har sett honom. Verkar väldigt lugn och stabil trots sin ålder. Men då kommer ju frågan ännu en gång, behöver vi honom? Nej. Valdés fyller 25 om 10 dagar och är fortfarande väldigt ung för att vara en målvakt. Om det nu stämmer att Óscar anländer efter säsongen så känns det lite som ett slag i ansiktet på Valdés efter att han räddat oss ett flertal gånger inte bara denna säsong utan även den förra.
Barcelona tarrak
2007-01-04 14:40
Rambla/Tack för en fin update! Egentligen vill jag ha kvar Thuram, men precis som du skriver så är det ingen poäng att ha en sådan världsspelare på bänken om han ändå aldrig får spela.

Vidare så ställer jag mig lite frågande till en värvning av en målvakt. Valdés är en grym målvakt med framtiden för sig. Nu vet man aldrig vad som händer men jag tror nog att han står i Barças mål även om 10 år och så länge Jorquera finner sig i sin situation ser jag inget behov av en ny back-up.
Mallorca costinha
2007-01-04 14:36
lycka till i helgen.
Barcelona Rambla
2007-01-04 14:24
Enligt EMD har Barça gjort klart med argentinska Independientes supertalang, målvakten Óscar Ustari 20 år, för ca €10m. Han anländer då under sommaren inför nästa säsong. Hur mycket sanning det ligger i det här återstår att se, vi får vänta tills det står på den officiella websidan. Arsenal, Zaragoza och Real Madrid var också ute efter Ustari. Tydligen så har han baskiskt ursprung och väntas därför kunna få dubbla pass.

Olympique de Marseille vill köpa Thuram. De nöjer sig med att han anländer efter säsongen men vill ha klart affären nu i januari. President Pape Diouf har tydligen försökt övertala Thuram vid flera tillfällen att komma till l'OM. Han har inte accepterat några avtal men heller inte tackat nej till något. Det skrivs att han ska prata med Rijkaard om sin framtid i klubben. Antagligen som när van Bommel ville veta hur mycket speltid han kan väntas få. Thuram har 2 år kvar på kontraktet. Får vi bra betalt, så sälj säger jag då han inte verkar ingå i Rijkaards startelva precis.

Vi har värvat en spelare från RM Castilla, eller rättare sagt lånat. Nej det är inte Mata, åtminstone inte ännu. Det är den holländske försvararen Jeffrey Hoogervost som är tänkt att spela för Barça B.

Juventus som bygger nytt inför sitt återtåg till Serie A sägs vilja ha Saviola. Åtminstone så finns han med som ett alternativ i deras planer, speciellt då de räknar att kunna värva honom som bosman i juni när hans kontrakt går ut.
Barcelona tarrak
2007-01-04 14:11
Fernando Hierro!/Den var bra, jag antar att det var du i Madrid-tröjan;)
Barcelona r.Hyder
2007-01-04 14:07
Fernando Hierro!

HAHA! Jag tycker att den filmer var riktigt bra! Skön som fan!
Real Madrid Fernando Hierro!
2007-01-04 14:05
Tja!

Skulle ni kunna checka in min video o säga vad ni tycker om den?

tack på förhand!

http://www.youtube.com/watch?v=JtYXOMz5I2k
Real Madrid Fernando Hierro!
2007-01-04 14:04
Barcelona Blaugrana_1899
2007-01-04 13:23
Alla länkar fick mig upp i varv nu, f*n va man längtar till returen på camp nou nu! vilken fest det ska bli där Barça ska stå för underhållningen!
Valencia Amunt!
2007-01-04 13:08
Rambla:
Mata stångas med backar från Segunda som är mycket tuffare och fulare än i Primera och han är Castillas absolut bästa spelare.
Men jag fattar vad du menar, vi i Valencia har ju Aaron som är en riktigt intressant spelare och är en av Mestallas bästa spelare (hihi, Aarón Ñiguez Giovani Dos Santos ;P) och då är han bara 17 år.

Men det är bara bra att Real Madrid köper in en massa med sydamerikanare istället för att satsa på sina egna, förr eller senare måste en ekonomisk katastrof drabba laget p.g.a. Detta men de kan ju få pengar från annat håll också (säger inte från vart för jag vill inte ha något tjafs)
Barcelona Ravo
2007-01-04 12:16
Ämne: RonaaaldinhooR10

....
haha, om jag inte minns rätt så lovade någon att dubbla det budet någon la på kaka, och det va inte madrid. På det sättet du menar så kommer kaka att gå till chelsea och inte er då.
Barcelona Rooonaldinho
2007-01-04 12:05
Har du inget vettigt att skriva så skriv inte alls. Ett meningslöst inlägg till och du åker på en spärr tills du har mognat. / Red.
Barcelona CE_Barça
2007-01-04 10:28
Ronaldo tar varken ronaldinhos eller Messis plats, men en hyfsad bänlvärmare skulle han bli ;)
Barcelona Daninho_7
2007-01-04 10:16
1. cristiano ronaldo är grym, platsar i Barca? nej, ska han ta ronaldinhos plats? skrattretande.

2. real madrid får aldrig kaka
Barcelona Tompa
2007-01-04 09:54
Jag håller med de som tycker att vi ska satsa mer på de egna talangerna i canteran (vilket sannerligen det inte råder brist på) än att värva svindyra etablerade stjärnor. Särskilt Palacio har jag svårt att förstå varför man verkar så angelägna om att värva. Offensiven är är ju redan världens bästa + Dos Santos och Krkic i canteran. C Ronaldo tror jag inte det blir något av. Även om det är en grym spelare så är han med tanke på vår nuvarande trupp och de egna produkter som finns inte värd priset. Hur mycket skulle M United vilja ha? Tror inte de släpper honom för under 40 miljoner euro, kanske t.om 50.
Barcelona Rambla
2007-01-04 08:26
Ämne: RonaaaldinhooR10

....
Vad vet du om hur mycket pengar Barça har till förfogande och vilka spelare de har lust att lägga pengar på? Inte ett skit, så sluta yra.
Real Madrid Raúl_madrid
2007-01-04 03:18
RonaaaldinhooR10

snälla duu vi kan lägga pengar på Kaká om vi ville...men förstökte först..nya försök till sommaren..men ni kan högst lägga 250 på Ronaldo...så det är skillnaden meller er och oss..
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-04 03:14
Grabbar nån som vet varför Ronaldinho,Deco,Marques inte tränade ida ?
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-04 03:08
Raul_madrid

Vi vill inte ens ha honom och Barcelona Tackade nej så ?

OBS : glöm att ni får Kaka :)
Real Madrid Raúl_madrid
2007-01-04 02:45
Glöm att ni får C.Ronaldo grabbar!
God natt
Real Madrid Raúl_madrid
2007-01-04 02:42
va händer me era 190 milj på Palacio som ni la för en månad sedan hörde att den blev förkastade ? har jag rätt eller rätta mig om jag har fel?
Barcelona Duda
2007-01-03 23:55
Ja du, vem vill INTE ha en C.Ronaldo i sitt lag? Visst skulle det vara svårt att klämma in honom i våran elva, men för er som såg min.. "omotiverade" elva igår så handlar ju fotboll om att vinna, och det gör man ju genom att göra mål :)

Annars så hoppas jag verkligen på att vi inte köper in allt för många spelare då jag mer hoppas på våra egna produkter!
Annons: