/spanien/barcelona/forum/23635.aspx/spanien/barcelona/forum/23635.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gabriel
2007-01-04 23:50
Hur ska detta egentligen gå emot getafe? Själv är jag inte alltför optimistisk. Vi saknar många nyckelspelare - Zambrotta, Deco, Ronaldinho, Eto'o, Messi. Bortsett från dem så är Thuram skadad, Oleguer, Gio och Motta är tveksamma till spel. Det känns verkligen som att Getafe har sin gyllende chans att plocka hem 3 poäng mot oss den här gången, en bättre möjlighet än denna kommer de aldrig att få. Jag hoppas verkligen att jag blir överbevisad och att la plantilla bevisar varför de spelar i FCB :-)
Barcelona r.Hyder
2007-01-04 23:50
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo

Iniesta inte snabb? Visst han är inte så snabb på långa sträckor, men har du sett killen speed med boll och hans acceelation? Den är grymt bra, han har inte samma typ av speed som Ronaldo ens. Dessutom har/kommer vi ha tillräckligt med speed när REM lirar igen.
Barcelona Gabriel
2007-01-04 23:38
AlexC

Fan då, jag som började känna mig speciell.

Då missuppfattade du det, kanske inte så konstigt eftersom jag skrev att "det såg väldigt bra ut". Hur som helst, det jag menade var att det såg bättre ut än vad det gör nu. Nu är det näst intill en omöjlighet att värva honom pga kontraktsförlägningen.

Det jag läste efter CL-finalen när det börjades prata om Alves och Barça var att Rijkaard ansåg att Alves och Belletti var alltför lika varandra i spelstilen och att han därför ville lägga pengarna på en spelartyp som vi inte redan besitter i spelartruppen.

Hur mycket ledningen var sugna på att köpa Alves innan Champions League finalen kan jag inte svara på, det enda jag vet är det som sades i sporttidningarna - och ja, jag tar dem med en nypa salt. Men när det konstateras från ett flertal olika tidningar, både nationella och internationella att Barça var villiga på att buda på honom till sommaren (dessutom vid ett antal tillfällen) så börjar man ta ett sånt rykte mer på allvar. Om det bara var tidningsspekulerande eller inte, vet jag inte.

Nåja, dags att byta kapitel nu. Kan nån bläddra till sida 2?
Barcelona tarrak
2007-01-04 23:30
Barcelona AlexC
2007-01-04 23:29
Gabriel

Jag behandlar dig varken annorlunda eller granskar dina inlägg mer än någon annans här inne. Att jag lägger in andra insynsvinklar på dina inlägg istället för t.ex. folk som skriver "sälj Messi och köp Conaldo" får du gärna istället ta som en komplimang.

För att knyta ihop säcken så kan jag väl klargöra att det jag reagerade på var att jag uppfattade det som att du menade att vi var hyfsat nära att köpa Alvés för ett år sedan och att det var Rijkkards fel att så inte blev fallet. Jag tror att han sade det om Belletti för att ge Belletti en motivationshöjare eftersom man nog kände på sig att Alvés skulle bli för dyr, dock bara spekulationer som sagt. I mina ögon har Alvés---Barça främst varit tidningsspekulerande och styrelsen vår brydde sig inte särskilt mycket om att matcha Liverpools bud på brassen ens när de var en bra bit under 18 M £.

Jag tror att det mer är medias och supportrarnas önskan att värva Alvés och därför var dealen Alvés---Barça så het i somras.
cules
2007-01-04 23:25
Barcelona Gabriel
2007-01-04 23:14
AlexC

Tar du allt som sägs så ordagrant eller är det bara när du och jag diskuterar som du gör det?

Bra och bra, det såg bättre ut åtminstonde. Flera sporttidningar spekulerade om en värvning av Alves till Barça och att man skulle inleda förhandligar osv till sommaren. Alves nämnde själv att han ville spela för oss. Men det var ett år sen, och om du vill ha källa som alltid - då får du leta upp det själv :-)
Barcelona AlexC
2007-01-04 23:08
Gabriel//

Vad var det då som såg bra ut med Alvés för ett år sedan?

Inte hans ihopatryckta ansikte antar jag. 8)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-04 22:56
CE_Barça.
Det bror på vad snabb är för dig, men iniesta är ljusår efter cristiano ronaldo när det gäller snabbhet.
Barcelona Gabriel
2007-01-04 22:53
AlexC

Du säger saker som jag redan vet om. Det enda jag försökte poängtera var att Dani är ännu mer unavailable än vad han var tidigare. Tidigare hade han blivit uppåt 20 mille dyr, nu skulle han bli ännu dyrare. Och nej, jag vet om att ledningen aldrig hade hostat upp de pengarna för en ytterback.

Men tack för en upplysning som jag redan hade tänd i vardagsrummet :-)
Barcelona Jontteee
2007-01-04 22:42
Barcaaa10

Tur att du inte är Rijkaard då =)..

Nån sa om det defensiva platsen.. läste nåt med Macherano, jag skulle vilja ha Lucho Gonzales från Porta han verkar mkt bättre än Maucherano, plus e han lagkapten i Porto.
Barcelona Barcaaa10
2007-01-04 22:08
:) hade jag varit Rajkard hade jag Sålt messi till inter för 900 o köpt Ronaldo.. Det är två spelare som är lika bra men olika stil...
Barcelona CE_Barça
2007-01-04 22:01
Mes Qué Un Club// Jag kan hålla med om att han är bra, MEN, vem ska han peta då? Messi? NEJ!, Ronaldinho? Nej Nej! och inte heller Eto'o.

Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo//
Är inte Iniesta snabb??

Barcelona AlexC
2007-01-04 21:51
Ämne: Tyvärr så är det ant....
Gabriel//

Sanningen ligger nog närmare att Alvés redan i somras var för dyr. Liverpool lade under förhandlingarna 18 M £ på brassen och Del Nido avböjde även det. Tror aldrig i min vildaste fantasi att Barças styrelse hostat upp ca. 20 M £(nästan 300 miljoner SEK) för en ytterback.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-04 21:18
Jag tror han skulle passa in i tremanna mittfälltet, så vi får mer fart för ingen av iniesta, deco och xavi är speciellt snabb, det skulle förbättra våra omställningar väldigt mycket.
Visca el barca.
Barcelona r.Hyder
2007-01-04 21:11
Mes Qué Un Club.

Vem ska han peta? Han vill säkerligen inte vara bänkvärmare. Och på ett tremanna mittfällt är han inget för!
Barcelona Mes Qué Un Club.
2007-01-04 21:01
Måste bara säga att jag kan inte håller med er som säger att Ronaldo inte är något för Barcelona. Killen passar i vår spelstil och är nått fruktansvärt bra!

Visca El Barca!
Barcelona daudan
2007-01-04 20:46
Va tippar ni i nästa möte mott Getafe?
Själv tror ja på en 2-0 seger för barca
Barcelona Duda
2007-01-04 19:50
Nja, det som har hänt är ju att Sevilla nu är ett mycket starkt lag som är med och slåss i toppen, då har han ju ingen större anledning att vilja lämna heller. Sedan att han har skrivit på ett nytt kontrakt är ju bara bra för honom, men man vet aldrig. Chelski kanske kommer med ett bud han inte kan motstå? ;)

Det känns i alla fall som att det är dags att börja tänka på framtiden. Vänsterback till att börja med. Gio och Sylvinho blir inte yngre!
Barcelona Gabriel
2007-01-04 19:38
Tyvärr så är det antagligen bara att glömma Daniel Alves eftersom han tecknade på en förlägning alldelles nyss, han skulle som sagt kosta allt för mycket. Det såg väldigt bra ut med Alves för ett år sedan, sedan hände något - Belletti gjorde det avgörande målet i CL-finalen och efter det var det som att någon hade förtrollat Rijkaards skalle. Helt plötsligt var inte Alves nödvändig då han anser att han och Belletti är alltför lika varandra i spelstilen. Synd bara att gode Rijkaard glömde att tänka på att Belletti börjar komma till åren och inte har särskilt många år kvar inom toppfotbollen.

Suck :/
Barcelona Romario(Barcelona4-ever)
2007-01-04 19:27
Ämne: Ämne: du kan ....
ja duda!! du läste rätt vi kan glömma daniel alves!! alves kostar nu mella 400-600 mijloner kr och finns ingen chans att barca lägger så mycke pengar på en spelare! vi hade chansen att köpa honom för ett år sen men Rajkarde ville inte ha honom
Barcelona Duda
2007-01-04 19:22
Ämne: du kan glömma att ni....
Vadå, så bara för att man skrivit på ett nytt kontrakt så är det helt plötsligt omöjligt att värva spelaren? :)
Sevilla Sevilla_FC
2007-01-04 18:49
du kan glömma att ni får daniel alves eftersom han precis tecknat nytt kontrakt till 2012 :)
Barcelona Etoooo
2007-01-04 18:38
Ja vill ha daniel alves! Han äger
Barcelona Ghazza
2007-01-04 18:32
Nja... En målvakt som antagligen blir reserv bakom Valdes för 100 mille? Som sagt, det finns bättre ställen att lägga de pengarna på. Sedan har jag aldrig hört Jorquera klaga. Tvärtom, av det jag har läst i spansk media så kämpar han alltid och han vet att Valdes går före. Han gjorde några matcher förra året och då såg han bra ut. Och dessutom är han Culé. Nej värva en ytterback säger jag.
Barcelona Myrran
2007-01-04 18:01
Skulle absolut inte tacka nej till Mascherano. Han va bra under vm. Och att han inte har lyckas i West Hem beror väl på några saker. Miljön, Spelidér mm.
Skulle vara en bra förstärkning till klubben.
Barcelona Rambla
2007-01-04 17:14
Ämne: Även den defensiva m....
Du har rätt, han har eu-pass. Det verkar dock vara en krånglig värvning då han ägs av det där MSI-group. Även Tevez. Känns ju nästan som om de är livegna stackarna.

Tänk om Zaragoza värvade honom som det står i vissa artiklar. Hade ju varit katastrof om vi missade det tillfället. Av det jag såg av honom i VM så var han fantastisk. Är knappast förvånad att han inte lyckas som i ett lag som West Ham, medspelarna är för dåliga vilket gör även honom sämre. I ett passningsskickligt och tekniskt lag så kommer han till sin rätt.
Barcelona Gabriel
2007-01-04 17:08
Även den defensiva mittfältsplatsen skulle behövas förstärkas, det är sant. Mascherano vore en bra värvning, han har EU-pass dessutom ifall jag inte missförstått mig.
Barcelona Rambla
2007-01-04 17:06
Ämne: Jorquera har inte sa....
För att inte att tala om defensiv mittfältare. Hur ofta är inte Edmilson och tidigare även Motta skadade? Mascherano vill bort från West Ham. Varför hugger man inte och slår till på honom för?
Barcelona Alesito
2007-01-04 17:05
1. abidal in
2. målvakt
3. ut med guly
Annons: