/spanien/barcelona/forum/2363.aspx/spanien/barcelona/forum/2363.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DeAssis
2015-06-09 15:18
Borell är ju anti tiki-taka. Peps fotboll var revolutionerande, men den dog ut fort. Luchos fotboll är mer tidslös och lättare att tycka om. Peps lag delade fotbollsvärlden i två och även många Barcelona-supportrar (inklusive mig) tröttnade på laget under Peps sista år framförallt. Det fanns ingen glädje kvar. Därför är jag extra glad över årets säsong. Det känns som att vi inte bara har "vunnit tillbaka" respekten som många lag tappade för oss under Pep/Tito/Tata utan vi har även vunnit tillbaka glädjen och hungern.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 15:12
Coach Pep - En teori som jag har är att Borell inte gillar propaganda fotboll helt enkelt. Han verkar gilla det lite mer destruktiva sättet där man försvarar mycket och kör på omställningar. Han har själv sagt att han inte är ett fan av Wengers Arsenal, sättet dom spelar på. Luchos Barca spelar nog en fotboll som Borell helt enkelt gillar mer. Han har själv tagit upp det i ET där han sa att Luchos Barca spelar en helt annan typ av fotboll och att det skiljer sig mycket. Han verkade väldigt nöjd bär han sa det också.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LennyRomario
2015-06-09 15:12
@Coach Pep.:

Amen.
Barcelona II Barça II
2015-06-09 14:59
Kung Alves! Fan va skönt att han äntligen fick förlängt! Levande legend!
Mod.
2015-06-09 14:56
Tjaffs tar ni per pm, inte här ute.//Mod.
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 14:53
Camerooninas Exakt därför jag vill se en helt ny president. Är trött på det barnsliga beteende mellan vuxna män och klubben är den ende som drabbas Jag vill ha ny idéer och någon som verkligen tar klubben i första hand. Som har klubb legendarer från dem senare åren i sin ledning
Barcelona LeoMessi
2015-06-09 14:50
Seriöst nu grabbar, sluta bråka. Detta forum har aldrig varit så fientligt som det är nu. Ni håller på samma klubb, även om ni har skilda åsikter om vissa saker.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:49
Vad har jag gjort? Det ända jag gjorde var att idiotförklara Barto med tanke på så mycket elände han och Rosell ställde till. Detta är något som 90% av les rambles tycker. Är 90% dumma här inne då elr? Sen nämner 11-9-10 säsongerna 06/07, samt 07/08, att vi gick titellösa under dessa år med Laporta. Jag skrev att Ronaldinhos mättnad var orsaken ( en stor orsak i allafall). Förklara nu vad det är som jag har fel i?
Barcelona Coach Pep.
2015-06-09 14:47
@Barcelonistas:

Om Borell säger något, då vet man att det är tvärtom.

Barca anno 2008 var kört i botten. Pep gjorde fundamentala omstruktureringar, implementerade en filosofi som förändrade fotbollskartan och spelade en näst intill perfekt fotboll. Pep var ständigt proaktiv och detaljstyrde varje aspekt av spelet. Luchos Barca är en o-organiserad röra som helt bärs upp av fronttrion.

Vinna är en sak, bra fotboll en annan.
Barcelona the cameroonians
2015-06-09 14:47
11-9-10

Jag hade också helst sett en ny president eftersom jag är rädd för fortsatt pajkastning och att det blir för mycket jämförelser med det historiska och därmed också fel fokus - vilket kan påverka händelserna ute på plan också.

I morgon kommer de övriga kandidaterna att tillkännage och presentera sin kampanj och vi får ta del av vad deras tankar med klubben är.
Dock visar ju alla undersökningar att det trots allt är mellan Laporta och Bartoemu det kommer stå, och då vet jag var jag lägger min röst i alla fall.

Rosell och Bartomeu gick till val på vissa grunder och pelare 2010 men har i princip inte lyckats genomföra något vettigt. I stället har klubben tappat i ekonomisk styrka (trots tröjreklam), blivit stämt och åtalat för skattebrott samt ljugit om en hel del intrikata saker, t ex Laportas "misskötsel" av ekonomin vilket blev totalt avvisat i domstol.

Frågan är om Laporta har tillräckligt starka och tydliga strategier för att åter styra klubben framåt? Jag vet i alla fall att kommer anställa personer som är duktiga på det de gör och inte kommer bruka svågerpolitik för att plocka in ja-sägare.

Varje gång jag tänker på Bartomeu och hur han annekterade sitt presidentskap går det en rysning genom ryggraden. Sådant får inte ske och vi måste ha mer transparens när det kommer till viktiga beslut. Samma sak med Espai Barca som bara tillät ledningens förslag att komma fram och som motade undan de frågor som inte var besvarade i detsamma.

Inget snack om att det behövs förändring, klubben handlar inte bara om FC Barcelonas A-lag i fotboll - den handlar om allt från stadgar till medlemmar och så mycket mer.

Om drygt 2 timmar avgår Bartomeu, jag hoppas att det är det sista vi får se av honom i klubben. Räknar dock med ett verbalt krig den närmsta månaden mellan just Laporta och Bartomeu. Och när två träter kan mycket väl en tredje komma ut med segerbucklan. Eller?

Skrev för övrigt en krönika om Rosell/Laporta, där jag inte ville se Laporta som kandidat 2016. Fast då visste jag inte att nutiden skulle se ut som den gör.
Barcelona papillon
2015-06-09 14:44
Barcelonistas

Jag börjar på allvar tro att du och Pasillo är en och samma person.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona papillon
2015-06-09 14:43
Barcelonistas

Lämna ditt nummer så kan vi göra det.

Du är den ende här i detta forum som inte märker hur löjligt dum du låter.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:42
11-9-10 - det räcker nu du är bara ute efter att provocera. Jag kmr ignorera dig framöver. Skriv inte mer din pajas!
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-06-09 14:40
Vill bara skriva, att det var jävligt gött att läsa att KUNG ALVES stannar. Det gjorde min dag. Han kan än !!!
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 14:40
Barcelonistas Get your shit together Du dumförklarar dig själv gång efter gång, en riktig hycklare. Du gör det oerhört svårt att ta på allvar Läs igenom vad du skriver och skriv efter poletten har trillat ner För du skriver samma grej med två olika slutsatser
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:33
Papi - tuff bakom dator skärmen ring mig istället så kan vi snacka? 11-9-10 - det var ju det jag skrev? Jag tog upp Ronaldinho som ett exempel. Deco var en annan son inte var hungrig, även Eto mot slutet. Den ända som hade driv var Messi i anfallet. Haha folk här vet inte mycket asså.
Barcelona papillon
2015-06-09 14:30
Barcelonistas

Herregud du formulerar dig som en hjärntvättad tonåring. Skrämmande och sorgligt på en och samma gång.
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 14:30
Haha eat shit Det gick inte bra för ett helt lag var mätt, och det var Pep som fick igång klubben och ingen annan! Han gav oss hungern Likt hur lucho har gjort i år
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:27
Att det går bra sportsligt nu är tack vare spelarna samt tränarna men även de jobb som Laporta gjorde. Laportas jobb ger frukt nu det kan vi alla se. Att det gick dåligt 06-08 berodde på att Ronaldinho inte levererade mer.
Barcelona AndreD
2015-06-09 14:25
Alveeeesss fyfan vad glad jag blev nu
Barcelona KiNg-PuYi
2015-06-09 14:25
KUNG DANIIIIIII
Barcelona 11-9-10
2015-06-09 14:24
Men det går väl bra sportsligt nu med va? Eller gick det bra sportsligt med laporta mellan 06-08?! Dumma argument Både barto och laporta är samma skit, den ene har kunniga personer omkring sig den andre har inte (har nu). Bägge är maktberoende och gör det för egen vinning på ett sätt eller annat. Att laporta helt plötsligt vill glömma politiken tror jag verkligen inte på Nej jag hoppas på en ny president som inte har suttit tidigare
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:17
Vem hade inte dansat med strippor och fixat horor om man hade pengarna? Hade du haft Laportas stålar hade du gjort samma sak. Så länge det går bra sportsligt så får Laporta föra vad han vill.
2015-06-09 14:15
Haha, att du ens jämför Laportas image med Bartomeu som står åtalad för skattebrott, har sålt klubbmärket till Qatar och behandlat spelare som skit är helt befängt.

Enough said.
Barcelona papillon
2015-06-09 14:14
Barcelonistas

Ok allt gott började och slutade med Laporta.

Man sköter inte sitt jobb när man umgås med strippor och horor. Man representerar sin förening även utanför. Seriöst har du lirat nån sport vid nåt tillfälle så brukar det vara det första man lär sig.
Barcelona papillon
2015-06-09 14:10
the cameroonians

Om du gillar att se ditt lags president uppföra sig som en desperat tonåring i puberteten så kul för dig.

Laporta har gjort bort sig och smutsar ner sin image (och i förlängningen även klubbens image). Han gjorde det bra sportsligt men hans tid är över, förhoppningsvis.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 14:10
Papi - har du haft en ute kväll med Barto elr va är de frågan om gringo? Laporta var den som byggde allt när han tog in Frank. Allt som Laporta byggde höll ju Rosell och Barto på att förstöra. Fattar du inte hur mycket skada Rosell och Barto gjort? Trots all skada så finns det ledigt lite saker som dom gjort bra så som värvningarna. Laporta får dansa med strippor, och hyra horor hur mycket han vill så länge han sköter sitt jobb. Neymar affären, värvningsförbudet, är bara några få saker.
2015-06-09 14:05
@papillon:

Det gjorde Laporta också, samtidigt som han såg till att inte smutsa ner klubbens identitet.
Barcelona papillon
2015-06-09 14:03
Barcelonistas

Har aldrig påstått att Bartomeu är en ängel.

Du kan inte hylla Bartomeu för att Barca vann trippeln men du kan tokhylla Laporta för precis samma bedrift. Samtidigt kan du hylla både Rosell och Bartomeu för värvningarna, samma värvningar som lett till att Barca kunnat vinna trippeln?

Jag får tyvärr inte ihop ditt resonemang.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-09 13:55
Papi - suck på dig som tror att Barto är en ängel. Samma Barto som slickade Rosells röv trots att pajasen skämde ut oss. Barto har inte gett oss trippeln det har spelarna och tränaren gjort. Det ända man kan hylla Rosell och Barto för är värvningarna.
Annons: