/spanien/barcelona/forum/23629.aspx/spanien/barcelona/forum/23629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldinhooo :)
2007-01-02 22:42

Shitt asså tänk er om vi skulle värva alla de 4 spelare det pratas om till nästa säsong. Vi skulle ju har världens isärklass bästa trupp!

--------------------------------
--Ronaldinho-Messi-C.Ronaldo----
----X.Alonso--Xavi--Deco--------
-Abidal-Marquez-Puyol-Zambrotta-
-------------Valdés-------------

-------------------------------------------------

Bänken: Palacio, Eto'o, Iniesta, G. dos Santos, Guddy, Gio, Oleguer, Motta, Thuram, Rubén, Jorquera...

Edmílson, Belletti, Saviola, Giuly, Ezquerro, Sylvinho lämmnar.

Ja dräglar över tanken, vi skulle vinna allt :)
Redaktionen
2007-01-02 21:20
Användarna "samuel-9", "barca_anfall", "Etoooo" får alla en 24-timmars avstängning för onödiga inlägg. "Duda" får en likadan för sin omotiverade startelva. Vid nästa övertramp sätter vi permanenta spärrar på er.
Barcelona Gaucho_
2007-01-02 20:44
C.Ronaldo känns väl inte som någon trolig värvning direkt med tanke på hans prislapp och barcas behov. En riktigt bra pivote hade däremot inte varit helt fel. Xabi Alonsos tryck i passningarna hade nog funkat mycket bra i barcas snabba spel och med den teknik spelarna besitter hade de nog inte varit några problem att kontrollera passningarna heller.
Real Madrid Gago gago
2007-01-02 20:16
Din åsikt har gått fram, men det är främst för din totala önskan att enbart skriva en massa smörja som gör att du får en spärr
/ Red.

Barcelona Myrran
2007-01-02 19:03
Ämne: Ämne: Petter!....
Petter!: Jo, klart den faktan man har ska vara korrekt. Men jag påpekade inte att faktan va fel, utan att dessa personer som tar på allvar att C.Ronaldo skulle sitta på bänken och liknande om han värvades. Den meningen/delen påpekade bara att C.Ronaldo var en onödig värvning för tillfället.
Real Madrid Petter!
2007-01-02 18:56
Ämne: Petter!
Joo exakt ....
Myrran: I artikeln om nyförvärven till nästa säsong baserar skribenten sina åsikter om värvningen av C. Ronaldo på förutsättningen att han skulle vara vänstermittfältare. Det stämmer inte, och därför blir det som står i artikeln ganska poänglöst. Det klart att det är tråkigt att läsa texter som bara radar upp fakta, men jag tycker i alla fall att det är viktigt att den fakta man baserar sina åsikter på faktiskt stämmer. Annars blir det, som sagt, ganska poänglöst.
Barcelona Myrran
2007-01-02 18:53
Petter!
Joo exakt så är den.
De fyller många funktioner men våra skribenter kanske inte skriver allt i klartext som vissa andra redaktioner. Själv tycker jag inte alls om att skriva ren fakta, det är så livlöst så det finns inte. Så om jag skriver en text så försöker jag få lite liv i den och lägger in vissa rader som kanske inte fyller någon direkt funktion utan gör så att texten blir mer rolig att läsa.
Så för att inte skriva ren fakta eller ta texten från sports sida klistra in den i babelfish och klistra in i sin egna artikel så skriver Barca redaktion mer friare men får fram budskapet endå och det ser inte ut och vara en fakta text från en tidning.
Real Madrid Petter!
2007-01-02 18:39
Ämne: Varför reagerar alla....
Myrran: Så din poäng är att artiklarna på Barcelonas sida inte fyller nån funktion alls? Vad bra då
Barcelona Football Club Barcelona
2007-01-02 18:39
Jag tycker ifall Deco skulle lämna så skulle Ribery va den perfekte spelaren att hämta. Han är snabb rörlig bra teknik springer mycket i djupled o en riktig kämpe. Såklart vill man ha Deco kvar men han kanske också vill ha nya utmaningar till slut...
Jag vet inte varför men jag är lite tveksam till Abidal. Tycker i VM så va han den svaga länken i backlinjen och var inte alls så säker som alla säger. Hellre Emanuelsson som kan utvecklas till en grym offensiv vänsterback med sina landsmän gio och rijkard som lärare...
Barcelona Tompa
2007-01-02 18:31
Blaugrana_1899:
"Hur tänker du som skrev senaste artikeln när du vill ha C.Ronaldo på en bänk".

Det var mest ett tankeexperiment. Med tanke på den underbara spelartrupp som Barca förfogar är det ett onödigt köp, han kostar för mycket pengar. Och jag TROR INTE han kommer till Barca.
Barcelona Myrran
2007-01-02 18:27
Varför reagerar alla på artiklarna så starkt? Det var samma sak med CL artikeln med vilka lag vi kunde få möta. Ta det med en nypa salt då redaktionen försöker göra så artikeln blir roligare och mer lättläst. Ta inte allt på största allvar och lär er läsa mellan raderna istället för att ta ord för ord!!! Blir snart galen på detta.
Real Madrid Petter!
2007-01-02 18:17
Jag måste säga att det var en fin artikel om den potentiella värvningen av "vänstermittfältaren" Cristiano Ronaldo. Förutom att han helst spelar till höger, inte vänster, så var det ju en artikel full av poänger...

eller...
Real Madrid Real4Evah
2007-01-02 17:38
Zlatan överskattad?

Inte i internationel media, de tär bara aftonbladet mm som målar upp honom som världens bästa anfallare.
Och du kan ju itne säga att han skött sig dåligt i Inter precis.

Jag tycker nog at Rooney or världens mest överskattade spelare.
Barcelona BarcaRamil
2007-01-02 17:35
Lampard och Zlatan är världens mest överskattade spelare. Om det är någon som kan ta Decos plats är det Gerrard.
Real Madrid Real4Evah
2007-01-02 17:33
Gabriel

Du har rätt, Messi kommer vara bäst i världen om några år. Ni borda hålla fast i honom som en mamma håller ett nyföttbarn.

Gott nytt år på er
Barcelona Gabriel
2007-01-02 17:19
Lampard har absolut inget att hämta i Barcelona. Han besitter inte tillräckligt med teknik för att platsa i vårat tre-manna mittfält. Skall någon byta ut Deco så är det isånnafall Gerrard. Den karln måste nog anses vara världens bästa mittfältare. Han klarar i princip av allt som en bra mittfältare ska kunna. Han är tvåfotad, skjuter stenhårt, har precisa inlägg, löper konstant, är målskytt, nickstark.

Definitivt den mest kompletta mittfältare som finns idag.
Barcelona Gabriel
2007-01-02 17:17
Alla dessa expriment som folk vill ge sig på. Hur fan tänker man egentligen när man vill låna ut självaste Messi, vårat underbarn - vårat! - ifrån de egna leden - den nästa superstjärnan!, till Inter för att få in C.Ronaldo i laget, som dessutom hade kostat oss hela våran transferbudget till nästa säsong. Det är för mig helt obegripligt, det går bara inte in helt enkelt. Att sedan flytta på världens bästa spelare till en mittfältsroll när han trivs alldelles ypperligt till vänster i anfallet vore bara idioti. Varför ska vi ändra på något över hvud taget? Anfallet fungerar helt perfekt med R-E-M. 18 vunna matcher på rad när dessa ställt upp tillsammans säger en hel del, och ändå tvekar folk bara för att de blindas av en spelares hundrafemtio överstegsfinter. Vart har ni lagt klokheten nånstans folk? Tänk er för nu. Vi har dessutom Dos Santos på väg upp, har man glömt honom totlat eller? Som sagt, ett köp utav C.Ronaldo vore bara slöseri med pengar.

2 ligaguld och 1 CL guld - trots det vill folk se experiment.
Barcelona Meley
2007-01-02 17:16
Men nej Deco ska vara kvar :) han vill det, det vet jag ;)
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-02 17:12
Men om nu Deco inte är säker att han vill vara kvar i Barcelona så vill jag ha Lampard
Barcelona 19
2007-01-02 17:08
Men om nu Deco inte är säker att han vill vara kvar i Barcelona så vill jag ha Cristiano Ronaldo som vänsteranffalere och Ronaldinho tar Decos plats.
Barcelona JAG
2007-01-02 16:58
Tjena grabbar! Någon som har koll var man lättast får tag på biljetter till Liverpool matchen? Om det nu går.

Annars så är det skönt med la liga igen, för mycket huvudvärk med PL har det vart över julen =) Etoó och Messias är välkomna tillbaka om i ska ta tag i ligan.
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-02 16:53
Jag hoppas på Abidal och ingen mer..ser hellre Giuly och Esqueero lämna laget.. Igen C.Ronaldo.. Ser hellre REM..Helt klart världens mest fruktade anfall..om Ronaldo kommer så ligger väl Messi ? dåligt till.. Nej tack ser hellre Messias spela! Han är kung och han kommer bli bäst i världen inom 2-3 år...

Hit med Abidal sen är det bra! och ut med Giuly och Esquerro.. Palacio är väldigt grym sett han spela i Boca..vilken teknik vilken rörlighet och vilken teknik men han är en utpräglad målskytt oxå!
Barcelona Rambo~
2007-01-02 16:44
Om man ska köpa C.ronlado så tycker jag att vi borde låna ut messi en säsong till någon klubb(typ inter). Sedan kan man se hur C.Ronaldo klarat sig under en säsong. Bara en tanke ;) Det som är risken är att Messi får hjärta för den andra klubben eller att klubben får hjärta för Messi haha, typ att de gör allt för att ha kvar honom, skulle ej förvåna mig om Moratti gjorde något sånt-
Barcelona Gio Style
2007-01-02 16:39
Och behover inte peta nogon utav trollkarlarna po mittfaltet genom att flytta ner non utav dem po pivote platsen. (Ok edmilson elelr motta petas, men det kan vi leva med)
Barcelona Gio Style
2007-01-02 16:32
Eller so flyttar man ner Dinho som offensiv mittfaltare o loter C.Ronaldo ta hans plats?
Jag alskar iaf att se dinho spela som offensiv mittfaltare....
Barcelona Ravo
2007-01-02 16:29
Han vet hur han tänkte, frågan är om du vet hur du ska läsa den biten av texten.
Barcelona Blaugrana_1899
2007-01-02 16:23
Hur tänker du som skrev senaste artikeln när du vill ha C.Ronaldo på en bänk? :S
Barcelona from the stars
2007-01-02 15:52
Cristiano är inte vänstermitt och hade lätt konkurerat ut Messi men behövs inte i Barcelona
Barcelona Ravo
2007-01-02 15:22
Rambla//

problemet är att de aldrig ser såna där saker som skämt. De tar allt på allvar.
Barcelona Rambla
2007-01-02 15:15
Man behöver väl knappast vara Einstein för att förstå Juneborg skämtade till det med C.Ronaldo som bänkvärmare åt Ronaldinho. Klart han går in i en startelva, men bara om någon av de tre i REM inte spelar kvar i Barcelona.
Annons: