/spanien/barcelona/forum/23627.aspx/spanien/barcelona/forum/23627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Etoooo
2007-01-03 19:40
Fan på www.tv4.se så står det att vi hade chansen att värva christiano ronaldo men tackade nej och satsade på Henry! Åhhhh vem av dom fick vi? Ingen!!
Barcelona Rambla
2007-01-03 19:36
Visste ni att Xabi Alonso också varit på La Masia? Hans pappa har ju spelat för Barça och Xabi växte upp i Barcelona. Hade nästan glömt bort det. :)
Barcelona Gabriel
2007-01-03 18:28
Kanske inte så givande att posta inlägg med startelvor men jag tänkte posta min startelva angående vilka spelare som varit bäst denna säsongen hitills. Lite intressant kan det ändå tyckas vara kanske, avgör själv :-)

Palop
Dani Alves-Terry-Puyol-Evra
C.Ronaldo-Essien-Gerrard-Ronaldinho
Drogba-Kanoute
Barcelona Gabriel
2007-01-03 18:12
På nått sätt känns det som att det enda vi skulle få ut av att ta Mata skulle vara att rent utav jävlas med Real Madrid, för talanger med klass och potencial har vi gott om i det egna leden. Ser inte varför vi skulle behöva honom så värst mycket. Frågar ni mig så kan det lika gärna vara, han kan gott få gå till Valencia. Och om killen vill ha A-lagsspel så lär han knappast finna det enklare hos oss, och La Masia är redan överbefolkat med supertalanger :-)
Barcelona Gabriel
2007-01-03 18:09
Rambla

Precis. Föredrar du inte själv att det blir Dos Santos som tar Ezquerros plats och inte en madridistas vid namn Mata?

Blårött i själen! :-)
Barcelona Rambla
2007-01-03 18:08
Ämne: Mata i all ära men p....
Håller med Gabriel, på något sätt känns det bättre när talangerna kommer från de egna leden eller åtminstone har varit på La Masia en tid. Det får räcka med Lucho och Eto'o. :-)
Barcelona Gabriel
2007-01-03 18:04
Mata i all ära men personligen föredrar jag att våra egna talanger prioriteras. Vi har trots allt en hel del på uppgång nu, framför allt Dos Santos och Bojan Krkic. Visst hade det varit roligt om vi kunde snuva madrid på honom, men det lär knappast ske i vilket fall som helst. Calderon kan helt enkelt inte tillåta det.
Barcelona Rambla
2007-01-03 18:00
Amunt!:

Ok då är jag med. Har annars svårt att se hur Calderon och Mijatovic låter en talang från de egna leden smita över till värsta rivalen. Ett nytt caso Eto'o skulle vara allt för generande för madridismon. Capello tror jag skiter i vilket, han lär högst stanna någon säsong till och han har inte tid att vänta på Matas genombrott.

Jag såg denne Mata i ungdoms-em, han var riktigt bra. Fast det är en sak att dominera bland pojkar mot att stångas med tuffa a-lagsbackar i la liga. Ett scenario jag gärna ser ske. Ut med Ezquerro till sommarn och in med Mata. Troligtvis lär ju inte heller Saviola bli kvar, så det finns allt anfallsplatser som ska täckas upp. Spaniens största superlöfte Bojan Krkic är bara 16 år och ännu allt för ung för att spela A-lagsfotboll.
Valencia Amunt!
2007-01-03 17:52
Rambla:
Vilket virrvarr det blev med inlägg nu när någon skrev mierda istället för madrid ;)

Iaf så har man erbjudit Mata ett fortsatt kontrakt med Castilla vilket nog inte uppskattas för mycket från hans sida.
Speciellt när han var MVP i U19-turnering samt gjort 6-7 mål i Segunda.

Det som kan tala för er med Mata är väl att han är en anfallare i samma typ som Eto'o/Villa vilket hade passat till er spelstil samt så har vi en 89:a på gång i Aarón som fått väldigt mycket speltid i A-laget i olika turneringar, väntar fortfarande på hans debut i ligan :)

Quique tränade Real Madrid Juveniles för kanske 4 år sen då Mata var 14-15 så han har antagligen sett honom.
Ni lär ha en bättre lönecheck och även ett bättre rykte medan Valencia kan väl ge honom mer speltid även om jag tror det inte skulle vara för stor skillnad på det.

Jag tror det är större chans att han sticker än att han lämnar, speciellt när han kommer gå som free agent ;)
Barcelona CE_Barça
2007-01-03 17:51
mm.. men skit i han nu! Tror ni det blir nån värvning till somaren? vilken isåfall?
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-03 17:49
Rambla

Jag håller med att det där va väldigt onödigt men du måste hålla med att killen är en jäkel på att provocera vissa kan helt enkelt inte hålla sig =)
Barcelona CE_Barça
2007-01-03 17:49
Han är irriterande!
Barcelona Rambla
2007-01-03 17:47
Ämne: Stick till dita marä....
Hm, det där var väl onödigt? Hur var det nu med gästfriheten?
2007-01-03 17:46
Snyft snyft
Barcelona CE_Barça
2007-01-03 17:46
Bra
Real Madrid King_raul
2007-01-03 17:45
CE_barca,

jag sticker, jag sticker! blir ju likt en inföding stenad till döds här inne. Sorry sorry, ni är bäst!

*klick*

Barcelona tarrak
2007-01-03 17:43
King_raul/Om du nu inte vill att någon annan svarar på dina inlägg så borde du ta det via PM. Jaja, storm i ett vattenglas var ordet. Ha det bra!
Real Madrid King_raul
Rambla,
du verkar ha fått bra resultat på nationella provet, synd att se dig här inne :)
Men du kan ju inte vara upplyst i allt.
Ha det bra, du verkar ju i a f slippa en vit jul :)

Barcelona CE_Barça
Stick till dita maräng forum och visa istället! vi är inte intresserad iallafall!
Barcelona Rambla
2007-01-03 17:40
King_raul:

Nej det är jag medveten om, men hur som haver så är detta ett forum och då hoppar man in lite här och där bland inläggen. Det är väl praxis? Nåväl, för att avsluta det hela då, det var inte menat att tillrättavisa dig på något sätt. Utan med all säkerhet hade du bara fått något spydigt svar tillbaka och så är cirkusen igång. :)
Barcelona CE_Barça
hehe ;)
Real Madrid King_raul
CE_barca,
jag kan inte få din länk häruppe att funka?

CE_Barça

1 gång räcker väl? =)
Real Madrid King_raul
2007-01-03 17:39
tarrak,
tände inte till alls, intressant att det blir storm i ett vattenglas för jag frågade en fråga (som inte ens var till för handuppräckning utan ställd till EN forumnist).
Barcelona CE_Barça
2007-01-03 17:38
Världens bästa?
Barcelona CE_Barça
2007-01-03 17:37
Där gick det undan Carlos!
Real Madrid King_raul
Rambla,
återigen frågan var ju inte ställd till dig?

ride_the_big_one,
intressant att du använder Gabriel/Rambla som referens till att inte gå in på vårt forum för en motfråga. De är ju trots allt 2 av max 4 culés som har något innanför pannbenet.
tänk den dag du kan referera "ser du någon culé gå in på ert forum och beté sig".
jag ställde en fråga riktad till en person, sen att 5 andra ALLTID ska invända är ju en annan sak.
Barcelona CE_Barça
Vill dra igång lite roliga minnen!!
(Länken)
Barcelona tarrak
2007-01-03 17:34
King_raul/Oj vad du tände till! Tycker att man brukar kunna skämta med dig. Möjligt att min ironi är förlegad, det lämnar jag upp till andra att bedöma, men det ständiga tjatet om vem som har vunnit flest titlar känns inte speciellt fräscht det heller. Jag låter dig tjura ifred så hörs vi en annan dag:)
Barcelona Rambla
2007-01-03 17:30
King_raul:

Lugna ner dig lite nu, feltolka inte allting. Min poäng och mitt råd var att strunta i det då det knappast leder till någon givande diskussion. Du stångar dig bara 'blodig' i onödan precis som jag också hade gjort inne på Real M's forum om jag börjat ifrågasätta barnen där som använder kiss & bajsspråket när de talar om Barça. Det är inte värt det.

Så, varför ska du börja ta upp grishuvuden nu också? Har jag kastat några grishuvuden på dig, eller? Jag bär inte ansvaret för att några tokiga katalaner hivar in djurhuvuden på planen för att visa vad de tyckte om den girige portugisen.

Senaste matchen på Camp Nou mot Atlético, så kände sig delar av atlétiklacken tvungna att skrika puta catalanes, sieg heil och annan smörja under den tysta minuten för att hedra offren till Recreativo-fansen efter olyckan. Ska jag idiotförklara alla atlétifans för det?
Annons: