/spanien/barcelona/forum/23615.aspx/spanien/barcelona/forum/23615.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla (Anims Puyi)
2007-08-12 17:12
Pio Pio:

Om det är någon klubb som kan få fart på Motta så är det Milan. Det som är problemet för Motta i Barça är enligt mig spelsystemet. Han funkar inte som ensam pivote i ett 4-3-3 system. I ett annorlunda spelsystem, skulle det inte förvåna mig om han blommar ut helt.

Hehe, tackar. Jag ska göra mitt bästa. Kommer inte att vara rädd för att ge kritik även till Barça om när jag finner det befogat.
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 16:29
Rambla

Förresten grattis till platsen i Fuera de Juego panelen! Du kan nog lyfta upp den en del med lite Barçafokus. Har saknats enligt mitt tycke! Så lycka till! ;-)
Las Palmas Pio pio
2007-08-12 16:23
Ämne: Enligt Marca så rör ....
Rambla

Ja, man kan undra. Innan Cicinho blev skadad så tyckte jag han var helt suverän i Madrid. Härlig speed och med bra inlägg - lik Belletti men med bättre teknik ;-) -. Men man undrar vad dom sysslar med, nu verkar de som att de skiter i Sneijder och tar Van der Vaart. Inget ont om Van der Vaart men Sneijder är en mer komplett spelare. Så nu får vi hoppas han stannar i Ajax och sen när Deco måste pensioneras nästa år så tar vi Wesley! ;-)

När det gäller Motta så är det synd att han måste gå. Men han har inte nått upp till sin potential, jag tror att han skulle behöva en nytänding. Och ingen bättre klubb än Milan till detta. Eller?
Valencia Emmma
2007-08-12 16:22
Se och lär till denna gamla repris!
Lukas.RP
2007-08-12 16:15
Kanske dags för vår käre Motta att lämna ändå, och pröva lyckan i en annan klubb. Det är han värd!
Barcelona Vampíro
2007-08-12 16:04
Synd att Motta måste lämna, jag trodde faktiskt han kunde bli något stort. Men skador satte stopp för honom.

Hans bästa match i Barça tröjan måste vara mot madrid säsongen 02/03 när han tog bort Zidane ur matchen på bernabeu.
Barcelona Barca__-
2007-08-12 15:56
Vem minns inte Mottas matcher mot Chelski!.. visserligen gjorde han självmål på stamford men var ändå viktig med sin tyngd på Camp Nou..
2007-08-12 15:54
Lukas:

Det är nog mycket som talar för att Motta hade skrivit på ett nytt kontrakt illa kvickt. Problemet är bara att Rijkaard och Txiki inte vill ha honom. Ok, Motta är lite av Rijkaards favoritspelare, det är därför han haft sånt tålamod med Motta. Det är nog Txiki som övertalat Rijkaard att Motta inte har någon framtid i klubben. Dessutom, oavsett om han är favorit eller inte så hade han ju fått rätt så lite speltid. Inte för att Motta klagat tidigare precis, men han behöver mer speltid för att komma vidare i sin karriär.
Lukas.RP
2007-08-12 15:48
Rambla

Okej. Och det är la inte mycket som talar för att Motta vill skriva på ett nytt kontrakt?

Jag minns den period när Motta gjorde supermatcher, men sen gick och blev skadad. Sedan dess har han aldrig riktigt nått upp till samma nivå.
2007-08-12 15:45
Lukas:

Hans kontrakt går ut nästa säsong. Då måste man skriva ett nytt kontrakt annars drar han ju utan att klubben får något för honom. Inga fler Saviola-fall nu mer tack.

Motta fyller visserligen 25 denna månad men är trots det fortfarande ung. Det känns som om han varit med hur länge som helst.
Lukas.RP
2007-08-12 15:36
Varför inte låna ut Motta en säsong till en lite mindre klubb där han kan få speltid, och utvecklas lite mer?
2007-08-12 15:35
Enligt Marca så rör det sig bara om timmar innan Cicinho blir klar för Roma. Vad sysslar Madrid egentligen med? Hur kan de släppa honom och istället behålla den allt äldre Salgado? Hm, jag begriper mig inte på hur den klubben resonerar när det gäller vissa spelare. Cicinho kommer att förstärka Romas högerkant ganska så rejält.

Cicinho och Giuly radarpar? ;)
Barcelona Ghazza
2007-08-12 15:34
Såg precis det. Det är ju skönt att Txiki har alla hästar i stallet iallafall. Känns ändå lite bittert om Motta lämnar... Jag har alltid tyckt att killen bara behöver ta ett steg till i utvecklingen för att bli en världsspelare. Han är ju bara 24, men det känns som om han har stannat i utvecklingen, tyvärr.
Lukas.RP
2007-08-12 15:34
Haha, skön kommentar av Txiki. Undra hur Motta känner för honom nu.

Tycker det är rätt att behålla honom.
2007-08-12 15:31
Ghazza:

Du kan nog utesluta att klubben släpper honom gratis. Eftersom han är canterano och varit här i så många år så har man också investerat ett visst kapital i honom. Det blir inget gratis här inte oavsett hur mycket Motta grinar. Läs Txikis kommentar från igår.
Barcelona Ghazza
2007-08-12 15:29
Motta har väl varit i klubben sen han var 14-15? Jag läste för ett tag sen att han vill att klubben släpper honom gratis. Vet inte riktigt hur det står till idag, men klubben har alltid stöttat honom med alla hans skador och detta är tacken?
2007-08-12 15:24
Skit också, Motta allt närmare Milan. Skulle inte förvåna mig om han lyckades alldeles förträffligt där. Det skulle svida att se en canterano lyckas bättre i en annan klubb. Samtidigt förstår man ju att han få en annan utmaning i en annan klubb och självklart är en av världens bästa klubbar ett attraktivt alternativ för Motta, oavsett hur mycket speltid han kommer att få.

Gillar förresten Txikis kommentar:

"Motta is unhappy? Too bad, that is life," he had said. "We are not going to let him go wherever he wants for free.

Det är inte välgörenhet man sysslar med. :D
Lukas.RP
2007-08-12 14:30
Savve

Okej, då lär vi nog få se Gaby spela lite också.

Tror nog att Bayern kommer ställa upp med ett ganska b-betonat lag, de har fullt upp med tyska ligan, och man vill varken trötta ut spelarna eller riskera skador i en sån här match. Men självklart blir det en bättre värdemätare.
Barcelona Savve
2007-08-12 14:25
Ämne: Angående Militos cha....
Är ju en vänskapsmatch så antar att man får göra minimum 5 byten men troligtvis fler. Bayern har dessutom redan påbörjat ligaspelet så de lär knappast vilja spela med a-laget hela matchen.

Angående de spelare som är kvar i Barcelona kommer de ansluta till truppen från och med nu när alla är tillbaka från asien. Dvs Marquez, Messi och Milito, detsamma gäller Deco om han är tillbaka från Brasilien ännu (spårlöst försvunnen?). Så detta blir första matchen där hela laget är samlat och dessutom mot betydligt bättre motstånd så här kommer man få en bättre värdemätare var vi står.
Lukas.RP
2007-08-12 14:18
Iniesta#8

Nej det är inte fel, läs: från Asien turnén.
Giovani gjorde 1 i Skottland, Ronaldinho 2 och Henry gjorde också 1 i Skottland. Så det är ej fel.
Barcelona Iniesta#8
2007-08-12 14:16
Okeeej
Lukas.RP
2007-08-12 14:10
Lite statistik från Asien turnén:

Mål:

Giovani:3
Ronaldinho:1
Eto’o:1
Henry:1
Iniesta:1
Xavi:1

Assist:

Eto’o:3
Ronaldinho:2
Xavi:2
Iniesta:1

Top 5 mest speltid:

Xavi:257 min
Oleguer:251 min
Iniesta:232 min
Thuram:225 min
Eto’o:220 min

Jag tycker att statistiken talar sitt tydliga språk om att Eto'o kan mer än att bara peta in bollar.
Lukas.RP
2007-08-12 13:22
Angående Militos chanser till spel mot Bayern. Får man bara göra 3 byten i den matchen, eller hur många som helst?
Barcelona Golazo de Messi!
2007-08-12 13:09
Ämne: Ämne: Ylli:
....
Jag kan säga som så att Barcas ledning kommer knappast att släppa Ronaldinho, spelar ingen roll i vilka omständigheter detta skulle kunna ske.

Han är för värdefull för klubben. Nr 10 RONALDINHO, han är fotbollens ansikte idag, tack vare honom får barca många nya supportrar och tjänar hur mycket som helst på att sälja hans tröjor.

De kommer släppa Ronaldinho först när han själv väljer att dra, vilket han sagt att han inte tänker göra.
Barcelona Cristocea
2007-08-12 13:07
Vill ni se årets chock? Klicka på länken för att se årets(2008) ranking lista över Europeiska toppligor, så ska ni få se ett otippad land på 5 plats. Haha.

Föresten, kolla hur Spanien dominerar poänglistan framför alla andra länder.
Barcelona Barcafan
2007-08-12 12:49
Ämne: Hej alla barca fans!....
Det är möjligt att han får speltid. Vet att både Milito och Messi inte var med på asien turen men kanske dom möter upp med laget nu. Så visst finns chansen, han borde ju få spela snart med laget för att vi ska bli samspelt i backlinjen. Premiären är ju om två veckor så det är ont om tid.
Barcelona J.J
2007-08-12 12:46
Ämne: Någon som har sett S....
Dani Alves är enligt mig världens bästa högerback! Igår var han grym både offensivt och defensivt och han springer grymt mycket, förstår varför Del Nido inte släpper han!
Barcelona Xaviiiiii
2007-08-12 11:55
Hej alla barca fans! Har en fråga? Nu på onsdag så möter vi Bayern.
Barcelona är nu på väg hemåt från sin turne.
Tror ni Milito skulle få lite speltid mot Bayern? Kanske lite svår fråga:)
Barcelona PILMÁ
2007-08-12 09:05
Någon som har sett Sevilla vs Reöl!
Sevilla är ett starkt lag denna sasöng och har ett starkt trupp vem såg Dani alves hur han var täjt på robinho + Pabtista (stavning) de kunde inte ens röra på sig!!
Reöl har bästa anfallspar Raul + Kanin=ingenting!
Barcelona Puyol5
2007-08-12 04:36
Ylli

Vi gav honom ett nytt kontrakt han kunnat skriva på, men en mer rimlig lön än den han hade. Han tackade nej, hur kan du kommer och säga att vi kickade honom då? Det handlar om så mycket mer än fotboll mellan Barca och Real, och detta vet mycket väl kaninen. Det är respektlöst helt enkelt, vi fans gav honom kärlek och stöd i alla situtioner, han gick till Real! Ett svek helt enkelt.

Mycket möjligt att inte Eto'o hade kommit då, det stämmer. Men han gick iaf inte rakt från Real till Barca! Och som jag förstår det behandlades han inte så bra hos real. Vår ledning har gjort allt för Saviola, hittat riktigt bra låneavtal osv.
Annons: