/spanien/barcelona/forum/23614.aspx/spanien/barcelona/forum/23614.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ghazza
2007-01-07 14:36
Nu hoppas jag vi spöar ett gäng madridistas. (För det är precis vad Getafe är.)
Lillebror till Real Madrid med många kopplingar till klubben. Till och med inom styrelsen.

Hoppas det blir ett jävla tryck på läktaren och att det smittar med sig på planen. Killarna som får chansen nu när det är en massa skador skall verkligen ta för sig och visa att dem ska spela.

Visca!
Barcelona tarrak
2007-01-07 14:33
Det var värst vad alla är positiva inför matchen. Naturligtvis hoppas man alltid på seger men jag tror att vi ska vara nöjda om vi kommer därifrån med en poäng. Getafe har ju bara släppt in två mål på hemmaplan och det anfall vi ställer upp med ser inte överdrivet vasst ut.
Barcelona IniestaShow24
2007-01-07 14:25
Hej vi kommer och vinna idag mot Getafe med 3-0 Iniesta gör 1 mål och Giuly 1 och Gudjohnsen 1.
Barcelona El Capitán
2007-01-07 14:23
Angående snacket om en ny defensiv mittfältare, så tycker jag faktiskt att man bör satsa på Motta.

Tycker att han ofta lyckas vinna sin dueller och för mig passar han perfekt på platsen som bollvinnare. Han är relativt lång, stark och har en för j***a härlig vänsterbössa! Njuter som fan när man får se honom dra iväg skott mot mål.
En nackdel som man skulle kunna peka ut är att han dels är skadebenägen, dels onödigt rå ibland (dock tycker jag det är gött eftersom vi inte har särkskilt många kraftpaket i mittfältet som stöter på och kämpar).

Plockar ofta på sig gula kort men samtidigt har han den rollen som gör att han lättare kan få kort. Det finns förmodligen bättre def. mittfältare än Motta för tillfället. Men eftersom han är ung och i mina ögon kan utvecklas mycket mera så tycker jag att man ska satsa på honom.

Läste nånstans om att Barça - Espanyol ska ersättas med någon Intermatch? Är detta sant eller jävlas någon bara?

Aja, inte långt kvar till match nu! Det har varit frustrerande att se PL rulla på medan vi får sitta här och rulla tummarna! Hoppas iaf att laget är utvilat nu och vinner den här matchen trots saknaden av vårat "ordinarieanfall".
Barcelona Ronaldinho_Messi
2007-01-07 14:22
Idag vinner vi med 0-3^^
Målen görs av Giuly Gudjohnsen Saviola
Barcelona Q
2007-01-07 14:17
Ämne: Det är Motta, en av ....
Jag vet att de är hans bästa kompis visste inte bara vem det var för man fick aldrig se ansiktet. Tyckte det så ut som en tjeje först haha. Hoppas att xavi och Iniesta spelar upp sig idag och är kreativa nu när det saknar så många kreativa spelare..
Barcelona Rambla
2007-01-07 14:14
Det är Motta, en av hans bästa vänner.
Barcelona Evička
2007-01-07 14:14
Ämne: Kan någon säga mig v....
Är det inte Motta? Han var ju skadad större delen av den säsongen, men fanns med vid sidan av planen ibland.
Barcelona Q
2007-01-07 14:09
Kan någon säga mig vem det är ronaldinho kramar om efter sitt frisparks mål han gör?
Barcelona Zamboza
2007-01-07 13:55
Kanske borde man söka jobb hos AB. Iof har jag ingen journalist utbildning, men med tanke på alla oseriösa idioter som härjar där borde det kanske inte vara så svårt och komma in. Lönen lär ju vara hyfsat, trots okunskapen som lyser igenom deras artiklar.
Barcelona Leo_Messi19
2007-01-07 13:39
Tror ändå att vi vinner idag, 0-2, Giuly gör båda ;)
Barcelona tarrak
2007-01-07 13:27
Rijkaard dementerar alla rykten om några problem inom laget efter sydamerikanernas försening. Vidare säger han att han accepterar spelarnas förklaringar och att någon typ av bestraffning inte varit aktuell.

Och jag som trodde att man kunde lita på Aftonbladet:(
Barcelona Alenoinho
2007-01-07 12:48
KOlla länken där har ni zaragoza- sevilla slagsmålet
Barcelona Brankt
2007-01-07 12:44
Tarrak/

Först ökade Zaragoza på till 2-0, sedan kvitterade Sevilla. Det kan man ju inte göra. Sevilla reducerade och inget annat.

Jag antar att det var det Zamboza menade.
Barcelona tarrak
2007-01-07 12:21
Zamboza/Vad var det för fel på den texten?
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-01-07 11:49
vem tror barca vinner idag ? jag hoppas det
Barcelona Zamboza
2007-01-07 11:48
Kunde inte låta bli att klistra in denna text som handlade om Zaragoza-Sevilla från skitbladet. Samme pajas som skrev den pinsamma artikeln om Barca igår.

Diogo som hade huvudrollen även i den första halvleken när han nickade in 1–0.
Diego Milito ökade på strax efter paus innan Sevilla 20 minuter senare kvitterade genom – just det – Luis Fabiano. Resultatet var en rejäl missräkning för serieledaren.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-01-07 11:45
jah shena på er dah barca fans jag är lite osäker idag om barca vinner elr förlorar jag fattar inte varför dom inte tar in saviola
Barcelona daudan
2007-01-07 10:22
Riktigt skönt med att Sevilla torskade igår :) men det var en riktigt bra Match tråkigt slut bara. Men nu ligger Sevillja kvar på 37 och Barca på 34 hoppas det drar in till 37 men en mindre Match spelad :D

Ja tror på att Barca tar detta men ja fattar inte varför rejkard bara väljer Ezquerro och aldrig låter Saviola ta plats...
Barcelona Smogen
2007-01-07 09:09
Barca mot Espanyol? När går den? Inte ikväll menar du får då är det ju Getafe. och den är kl. 17.00.

sen är det ju sunkigt som fan att man numera måste kolla på internet TV eller skaffa sport/expressen för att se matcherna. Sunkigaste jävla tv kanalen som finns. Barca är ju det enda av intresse dom visar. kolla deras tablå.
Barcelona R10 - M19
2007-01-07 05:05
Vaaaaaaaaaaaa?

Så de ska alltså inte visa Barca's match mot Espanyol, utan väljer istället att visa Torino - Inter 20.30 - 22.25. Heeeeeelt jä*la ofattbart.

Sveriges Media: Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan Zlatan
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-07 03:14
Jag tror nog vi vinner imon med 1 - 0 guddy målskytt :) men det blir svårt men hoppas på en vinst :)

R.10 :D vill ockå ha den skratta ihjäl mig :D
Barcelona r.10
2007-01-07 02:58
Yees vi vinner imorrn :)

Obs! har någon klipp på catfighten ? :)
Barcelona Ghazza
2007-01-07 02:57
Såg inte själva matchen mellan Zaragoza och Sevilla, men otroligt skönt att Sevilla torska! Vinst idag så ligger vi väldigt bra till.

Visca!

P.S. Jag hoppas verkligen att Saviola tar en anfallsplats. Spelar Ezquerro + Guily blir jag riktigt missnöjd. Vad skall grabben göra för att få sina chanser? Han är bättre än att vara 7e anfallare i Barca.
Barcelona Lion0
2007-01-07 02:39
Har sett här att några vill ha en ny defensiv mittfältare. Jag är nöjd med Edmilson men han är ofta skadad. Men när han väl spelare så tycker jag han gör det bra ifrån sig. Har fin teknik för att vara en defensiv spelare och fin spelförståelse. Även hans krossbollar är sköna (ingen slår Marquez). Men tycker att Rio Mavuba från Bordeaux är en intressant spelare. Han själv vill prova spel i något annat lag. Även Mascherano är duktig men han går säkert till Juve. Mavuba är född 1984, alltså 22 år gammal, snart 23 medans Edmilson är 30, snart 31. Även Emanuelsson skulle vara bra om han kom till Barca då han är en ung spelare och har en fantastiskt offensiv. Han är ju också bara 20 år gammal. Många vill ha Daniel Alves, men Alves skulle bli dyr, riktigt dyr. Man kan spela Alves på högern och spela Zambrotta på vänsterkanten.

Så här vill jag att vi ska spela mot Getafe:

Valdes

Belletti Marquez Puyol Sylvinho

Xavi Edmilson Iniesta

Giuly Guddy Saviola.

Visca el Barca ! .
Barcelona RonaaaldinhooR10
2007-01-07 02:25
När kommer Etoo och Messi tillbaka ?
Barcelona Rambla
2007-01-07 00:30
Ämne: Ämne: Ämne....
Heh, touché!
Barcelona Evička
2007-01-07 00:30
Ämne: Ämne: !--TEMP_B--!Ämne....Jo, det är sant, men det hade skett i omklädningsrummet och inte på plan ;)
Barcelona Rambla
2007-01-07 00:29
Ämne: Ämne: vilken ....
Nej, de hade klöst ögonen ur varandra bara. :)
Barcelona Evička
2007-01-07 00:28
Ämne: vilken tjej slagsmål....Tjejslagsmål?? Tjejer hade aldrig betett sig så korkat!!

Du har inte funderat över att använda ex punkt då och då?
Annons: