/spanien/barcelona/forum/2361.aspx/spanien/barcelona/forum/2361.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona B-Guden
2015-06-07 16:56
@Leo y Cesc:

Fast vi kan inte presentera några nyförvärv förens Januari. Så det är bara bullshit.
Barcelona Leo y Cesc
2015-06-07 16:53

@barcastuff: The final transfer fee of Sevilla player Aleix Vidal (25) would be 20M fixed plus 2M incentives. Expected to be presented tomorrow. [ed]

Mycket bra köp där !
Flavía
2015-06-07 16:51
Andrés Iniesta är den första spelaren genom alla tider som har blivit matchens spelare i tre av världens största turneringar. Det vill säga VM-final (2010), EM-final (2012) och nu CL-Final (2015). Kung!
Barcelona DM1982
2015-06-07 16:45
[QUOTE=Canaletes]Det skrivs olika vart man läser. Tex As skriver att Barça måste betala medans Marca skriver att Vermaelen måste spela ett viss antal matcher för att kravet ska uppfyllas och jag tycker också att det är det mest logiska. [/QUOTE] Det verkar extremt osannolikt att Arsenal skulle få pengar för en spelare som inte har spelat en match i CL.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2015-06-07 16:40
Kul att inga fans vill ha Dani Alves. Stanna i Barcelona istället och lägg skorna på hyllan här.

Alltså kan inte tänka mig att inte se Alves på högerkanten. Han är dessutom lagets underhållare som får igång stämning och sådana spelare är viktiga att ha för harmonin.
Barcelona Canaletes
2015-06-07 16:40
@Mido:

Det skrivs olika vart man läser. Tex As skriver att Barça måste betala medans Marca skriver att Vermaelen måste spela ett viss antal matcher för att kravet ska uppfyllas och jag tycker också att det är det mest logiska.
Barcelona grande jw
2015-06-07 16:37
@Mido:

Den klausuluen ska tydligen inte gälla eftersom Vermaelen inte spelade några matcher för oss i CL. Rätta mig gärna om jag har fel.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-07 16:37
Pogba är överskattad man borde gå för Veratti istället!
Barcelona 1.70-ligan
2015-06-07 16:33
@Peshmerge - AS9:

Aleix Vidal känns som en bra värvning men Gündogan känns inte riktigt bra. Har svårt att se vad han faktiskt skall kunna tillföra nu efter skadorna. Det är inte samma spelare längre.
Jag är faktiskt sugen på Pogba om inte priset är helt orimligt. Det är ingen typisk Barcaspelare men har kvaliteter som (om han smälter in) kan göra oss ÄNNU bättre... Han och Aleix Vidal är de jag hoppas på, men det finns alternativ.

Snart firande. Har njutit hela dagen!
Barcelona Mido
2015-06-07 16:31
Arsenal kommer att få 35 miljoner kronor av barcelona (CL vinst) ,, you know vermeleen,,,
Barcelona Mido
2015-06-07 16:26
[QUOTE=Canaletes]Tror ni Barças straff kan upphävas med tanke på allt som händer med FIFA? [/QUOTE] Nix,,
Barcelona Canaletes
2015-06-07 16:25
Tror ni Barças straff kan upphävas med tanke på allt som händer med FIFA? Edit: Älskar slowmotionversionen på Piqué mer xD "OoOOhoOwWoo!!"
Barcelona B-Guden
2015-06-07 16:11
Katanja

Ja låt oss ha kvar stämpeln efter att Barca filma mot Mourinhos MMA lag, och busquet's filmningar mot Inter, visst händer det att våra spelare, då framförallt Alba och Masherano filmar, men vi är fan det lag som filmar minst nu av dom top lag jag kollat på. (Real Madrid, Chelsea, City Atletico Madrid, är alla värre, där Real är dom största med Ronaldo i spetsen.
Barcelona Peshmerge - AS9
2015-06-07 16:08
@Blaugrana91:

Läste ca för en vecka sen att United har vunnit kampen om Gundogan. Det svänger fort..
Barcelona Barcelonistas
2015-06-07 15:32
A Manc - man börjar vänja sig vid allt nonsens som kommer från la puta. Det var ett tag där dom tom jämförde Carlo Ancellotis Real med Pep Guardiolas Barcelona...
Barcelona Vampíro
2015-06-07 15:31
Är inte Alex Vidal en yttermittfältare? Har för mig att han endast lirat några matcher som back. Nåväl inte ens en märklig transfer kan förstöra mitt humör en dag som denna.
Barcelona Blaugrana91
2015-06-07 15:30
Snabba puckar av klubben, vinner CL igår och första nya spelaren i princip redan klar. Enligt Sport är Gundogan också i princip klar.
A Manc
2015-06-07 15:29
Grattis till trippeln, välförtjänt! Bästa med allt är ju att de inne på Reals forum tycker att det är deras egna fel att ni vann trippeln, haha. Vanföreställningar är ordet. Ni får jättegärna se till att de blir titellösa i båda liga och de inhemska cuperna även nästa år :). Stort grattis än en gång!

/ Man Utd fan
Barcelona barca!54
2015-06-07 15:26
Davids3

Axel vidal kommer träna med Barca tills han får spela matcher i januari
Barcelona Davids3
2015-06-07 15:24
Men vadå kommer man låna ut honom igen till Sevilla isåfall? ( Aleix Vidal )
Barcelona DM1982
2015-06-07 15:19
@Katanja:

Skulle vara intressant att få veta vad tycker om spärren som du åker på nu. : )
Barcelona BlueRed
2015-06-07 15:15
[QUOTE=Katanja]Hur lyckades du blanda in Ronaldo i det hela? Barca är laget som filmar mest av alla, helt kart. Inget lag är ens nära oss i detta. Är det bara jag som skäms otroligt mycket över det? [/QUOTE] Enkelt faktiskt. Det är bara att notera de straffar han har fått som han har filmat till sig. Och eftersom ämnet du drar upp handlar om just filmningar så tyckte jag att det passade in. Ja inte fan skäms jag för det. Hur mycket spelarna överspelar smärtan skiter jag i, inget Barca utmärker sig i, alla spelare gör det numer. Filma utan kontakt, som dessutom leder till något så avgörande som en straffspark... Hell no.
Barcelona Barcelonistas
2015-06-07 15:10
Katanja - ja känner att folk bara vill leta fel kring Barca. Filmningar ja förut, men nu filmar vi fan inte mycket. Den som förnekar de han vet ingenting
Katanja
2015-06-07 15:07
@BlueRed:

Hur lyckades du blanda in Ronaldo i det hela?

Barca är laget som filmar mest av alla, helt kart. Inget lag är ens nära oss i detta. Är det bara jag som skäms otroligt mycket över det?
Barcelona Shanghai
2015-06-07 15:07
Det betyder att Dani Alves packar väskorna och åker. Riktigt tråkigt att en legendar lämnar klubben, då han har minst 3 år att spela på den yppersta nivån. Dock vill jag inte att han lämnar och hoppas att man lånar ut både Douglas och Montoya, så har man kvar Alves. Så får man in Vidal, riktigt bra med konkurrens.
Barcelona Vampíro
2015-06-07 15:05
Det är såhär man vinner CL, värdiga mästare i alla tre tävlingar. Inte genom ett skitmål på hörna i sista minuten. Var tvungen.
Barcelona 11-9-10
2015-06-07 14:56
@barcastuff: Barcelona announce that Sevilla right wing player Aleix Vidal (25) will tomorrow at 13:00 be presented as new Barcelona player [via tv3]
Barcelona barca!54
2015-06-07 14:56
Barcelona announce that Sevilla right wing player Aleix Vidal (25) will tomorrow at 13:00 be presented as new Barcelona player [via tv3]
Barcelona Mr. Dashir
2015-06-07 14:54
Vet inte om det diskuterats tidigare, men tycker det är värt att nämna att Barcelona bara mötte regerande mästare från respektive ligor. Inte en enda match var mot ett lag som kommit 2,3,4 från sin egen liga. I gruppspelet vann vi gruppen mot Franska, Holländska och Cypriotiska mästarna, i slutspelet; Engelska, Franska, Tyska och Italienska. Hade vi mött Atletico istället för PSG i kvarten och vunnit hade varit den perfekta turneringen.

Tycker att man borde börja diskutera denna versionen av Barca i CL som den bästa någonsin. Jag kan inte minnas ett slutspel vi mött så tufft motstånd och ändå vunnit, utan att egentligen någon gång varit hotad. Tycker inte jag varit nervös under någon match som Barca har spelat, möjligvis de 10 minuterna efter Juves kvitteringsmål igår men det är allt. Generellt har vi varit för överlägsna.
Barcelona BlueRed
2015-06-07 14:54
[QUOTE=Katanja]Skulle vara intressantare att få veta hur Busquets fick så ont i benet när Vidal knappt nuddade honom. Pinsamt! [/QUOTE] Du menar på samma sätt som 99% av alla spelare i världen får när dem knappt blir nuddade? Hellre att dem rullar runt och får "jätte" ont av en smäll som knappt nuddar, än att rulla runt och smågråta när ingen ens har nuddat dig *host* Ronaldo...
Annons: