/spanien/barcelona/forum/23597.aspx/spanien/barcelona/forum/23597.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-13 20:17
Acar

Du får ursäkta om mitt inlägg inte var korrekt, jag var oerhört stressad när jag skrev inlägget och om du är i forumet ofta så borde du veta att jag normalt håller högra nivå. Sen så är det så att man måste förklara varje gång hur det går till med hela stream tittandet man tröttnar till slut.

Barcelona Lion0
2007-01-13 20:10
Allvarligt det är skandal att inte visa derbyt Espanyol-Barca och att visa Torino-Inter. Man blir så j*vla irriterad. HERREGUD jämför derbyt med Inter-matchen. Visst, Zlatan spelar i Inter och Inter är ett bra lag men det är ingenting jämfört med Barca-derbyt !
Barcelona slowhand
2007-01-13 20:02
Finns det något ställe på Internet där man kan köpa biljetter till matcherna. Jag är sugen på att se matchen mot Real Madrid.
Barcelona Acar
2007-01-13 19:56
Ämne: Grabbar om ni inte h....
Bussigt av dig att skriva hur man kan se på derbyt. Men för gud skull, använd kommatecken och punkt!

Mallorca Kung Benítez© | Fortress Anfield
2007-01-13 19:31
LYCKA TILL MOT ESPANYOL!!!
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-13 19:21
Grabbar om ni inte har sportexpressen så rista då in detta man undviker huvudvärk vid sånna här tillfällen, ladda ner ppstream via direct connect eller nåt nerladdnings program installera den och sen sätt på programet sen går du in i adressen jag länkat och går till barca-espanyol spalten och går under ppstream och trycker på den första play knappen ni ser och inväntar matchen...

Enklare än så blir det inte...

Drh^^
2007-01-13 18:22
Aloo :) nån som vet var man kan se matchen ikväll ?
Barcelona Smogen
2007-01-13 17:37
Ämne: Usch, den blev lite ....
Jätteintresant arikel om Valdes. tack ska du ha, bra jobbat!
Mallorca Kung Benítez© | Fortress Anfield
2007-01-13 17:04
Gabriel /

Sorry. Blev bara så irriterande när han klankar ner på Garcia, då det finns "oprofessionella" spelare i Arsenal också.
Barcelona Fara0nen
2007-01-13 16:51
Hej !
någon som vet nått om Etoo och Messi... är inte Etoo snart tillbaka?
Barcelona Myrran
2007-01-13 15:40
Rikjaad dementerar ett byte av Xavi och C.Ronaldo i vinter. Men håller dörrarna öppna för en övergång av C.Ronaldo i sommar. Han säger även att han vill ersätta Guily med en klassytter (C.Ronaldo?).
Barcelona Evička
2007-01-13 15:26
barca__elve
Ja, det är den Reina som står i Pool nu som det talas om i artikeln.

r.Hyder
Ja, de går ifrån det de har lovat. Allt för Zlatan!

Rambla
Bra jobbat!
Barcelona Puyol : )
2007-01-13 15:18
El Capitan / dom har träning kl 12 på söndagar ;)
Barcelona RivaldoBarca
2007-01-13 14:23
Hej! Jag är ny här. Vet ngn var man kan ladda hem Rivaldo filmer?
Barcelona barca__elve
2007-01-13 14:11
vilken reina menar dom han som står i dag i liverpool eller ???
Barcelona Myrran
2007-01-13 13:44
Man tackar så hjärtligt Rambla. Väldig trevlig läsning. Fortsätt med allt du gör för oss culés.
Barcelona r.Hyder
2007-01-13 13:30
Fan att 4+ inte sänder våran 22 (kl) match vilket dem har sagt att dem ska! Riktigt dålig stil, det är ju ändå ett Barça-derby, och så väljer dem att visa Torino-Inter istället. Jaja, det blir väll stream som vanligt senaste tiden.
Barcelona 20
2007-01-13 13:25
Träningarna brukar hållas på La Masia kl 10:00 eller 10:30 såvida träningen inte är 'stängd'.

Visca El Barca!
S. Dali
2007-01-13 13:25
Rambla//

Ett enormt stort tack till dig, för översättning.
Njutbar läsning.

Valdés är sannerligen på väg till att bli en världsmålvakt.

Får hoppas att Den lille Buddhan inte sätter några käppar i hjulen för oss i kväll.
Barcelona El Capitán
2007-01-13 13:17
Jag ska åka till Barcelona nästa vecka (fre 19 - sön 21) över helgen, och jag undrar om någon vet om,när och var laget ska träna? Är det utanför La Masia vid den där lilla miniplanen eller kör dem i Mini Estadi?
Jag vill försöka kolla på en träning men annars måste jag nog ringa till hemsidan eller nått i Barcelona.

Hursomhelst, om någon vet nåt så är jag tacksam för svar! :D
Barcelona [Ronaldinho10]
2007-01-13 13:11
Hejsan Längesen man va här:). Funkar det bra (:?
Barcelona Rambla
2007-01-13 13:02
Ghazza:

De nada. Den blev lite väl lång, kanske borde ha skickat in den som en artikel så redaktionen kunde lagt upp den. Nåja, nu är det för sent. :)

Leve Barca:

Vet inte vad för uppgifter du tagit del av, men Saviola är faktiskt med.

Truppen:

Valdés, Belletti, Motta, Márquez, Puyol, Xavi, Gudjohnsen, Giuly, Ronaldinho, Gio, Edmílson, Sylvinho, Ezquerro, Saviola, Oleguer, Iniesta och Jorquera.
Barcelona Ghazza
2007-01-13 12:59
Trevlig artikel om Valdes. Tack för den ypperliga översättningen Rambla!

Blir intressant i mötet mot Liverpool. Reina mot Valdes, en hel del prestige i det mötet skulle jag tänka mig. Detta stärker bara min åsikt om att Valdes är målvakten som ska vakta Barcas bur. Jag vill inte ha hit Buffon, som vissa andra vill. Spelare som Valdes växer inte på träd.

Més que un club!
Barcelona Leva Barca
2007-01-13 12:53
Hey grabbar . vrf e inte saviola me truppen
Barcelona Rambla
2007-01-13 12:47
Usch, den blev lite lång.

forsättningen...

"Deras engagemang under träningarna var total. De var och är spelare med energi, god mentalitet och tävlingsanda, båda ville alltid spela. Att Reina gjorde debut först i A-laget beror mer på omständigheterna. Denna konkurrens kunde ha blivit ett problem, men till slut var den bra för dom båda. När du har någon så bra nära dig, kan du inte slappna av".

"Det var ett nöje att jobba med båda. De ville alltid förbättra sig. Det bästa med Victor var hans hunger för triumfer, han tyckte alltid att han kunde fixa det. Till hans kvalitéer, måste du lägga till en idealisk personlighet för Barcelonas mål. Han har haft tuffa stunder, har fått mota stark kritik för det, trots det lyckades han alltid klara trycket och behålla sitt lugn. Han byggde en mur för att skydda sig själv och var den samme i nästkommande match. Detta är misstolkat och folk har en falsk bild av honom. Han stärks av motgångar"
, säger Castel.

Som alla andra pojkar på La Masia, önskade Valdés att få leva sin dröm: Att spela varje vecka på Camp Nou, den stadium där han sovit på så många gånger under sitt liv. På La Masia, bodde Valdés och delade rum med de andra spelarna. När byggnaden på La Masia skulle renoveras och platserna utökas, fick Valdés ett tag bo på självaste Camp Nou, i ett rum vid ingången till grind 78. Valdés säger att "sen den stunden kom vi varandra ännu närmare. Vi var bara 3 personer i ett rum". Och han började "lyssna" på tystheten på Camp Nou.

Valdés tog ett modigt beslut att ansluta till Barcelona så ung. Nu, med lite distans, känner han positivt över det beslutet:

"Jag gav min barndom och delar av mitt liv till Barça och, i gengäld, fick jag en fantastisk akademi och min personlighet formades och också den största möjligheten en pojke kan få: att bli en Barcelona-spelare. Det var värt det". Men allt var inte glädje: "När jag kom hit var jag 10 år, 3 år yngre än någon annan. Ivan de la Peña och Albert Celades försökte muntra upp mig, men det var omöjligt. Jag fick nog och jag återvände till mina föräldrar. Jag ägnade 2 år till att förbereda till att återvända till Barcelona". Sedan dess har han upplevet några dåliga erfarenheter, sportsliga och personliga, som hans farfar Exequiels död. Han upplevde också ljuvliga minnen, som den "Jag upplevde i Paris efter att ha vunnit Champinos League-finalen. Det var mitt lyckligaste ögonblick sen jag anlände till klubben".

Victor Valdés, legend.
Barcelona Rambla
2007-01-13 12:45
Hola tots! En artikel i gårdagens Sport om Valdés i och med hans 25-årsdag på söndag.

Victor Valdés, Zubis efterträdare

Sedan Zubizarreta lämnade Camp Nou, har Barcelona haft problem med målvakter. Endast Ruud Hesp spelade någorlunda regelbundet, men han kom till klubben i slutet av sin karriär. Men för 4 år sen gjorde en målvakt från Canteran sin debut i Primeran tack vare Louis Van Gaal och fick regelbunden speltid i och med Frank Rijkaards ankomst.

Victor Valdés var den yngste spelaren i startelvan i det lag som vann Champions League i Paris. Han var den första Zamora som Barça haft under nästan 20 år efter Zubizarreta. Victor har visat en ständig utveckling, men den här säsongen visar han sin bästa form. Vår unga målvakt säkrar målvaktspositionen det kommande årtiondet. Att vara målvakt på Camp Nou är en svår uppgift. Hans självförtroende och sättet hur han tacklar motgångar gör att han lyckas där andra målvakter misslyckats.

Victor Valdés, ett liv hos blaugrana.

Victor Valdés karriär, han blir 25 år på söndag, började i tidig ålder. Han är den yngste målvakt som befäst sin karriär som målvakt i Barcelona och den yngste person som kommit till La Masia. Valdés kom tidigare än klubbens stora symboler.

Han anslöt till canteran vid en ålder av 10 år, 7 månader och 15 dagar (29 aug, 1992). Tills nyligen, har ingen någonsin varit nära detta rekord. Bacary Mendéz, som kom från Almeria och spelar för Infantil, kom 2004 och var 10 år, 11 månader och 20 dagar gammal. Han var nära, men kunde inte slå Victor, som är historiens yngste cantera-spelare.

Victor slog också några av klubbens största symboler så som, Guillermo Amor (13 år) eller Pep Guardiola (12 år) eller andra unga spelare som Jofre Mateu (13 år), Pepe Reina (13 år), Marc Marínez (12 år), Diong Mendy (12 år), Andrés Iniesta (12 år), Luís Sastre (12 år) och Jorge Troiteiro (12 år).

Nu, nära sin 25-årsdag, har Victor ägnat halva sitt liv åt Barcelona. Ett rekord som få spelare i Rijkaards lag kan stoltsera med. Ni kanske tror att han då varit i Barcelona i 15 år, men det är inte 100% sant, eftersom han också under en 2,5 års lång period var utanför klubben.

Han kom till La Masia från Penya Cinco Copas, där han spelade säsongerna 90/91 och 91/92. Oriol Tort och Joan Martinez Vilaseca var de som upptäckte Victor när han spelade för Penyan.

Att vara så ung på La Masia och som den inåtvända person Victor är, var ett problem de första månaderna. Han var 3 år yngre än den näst yngste som bodde på La Masia. Victor Valdés saknade sin far, som flyttat och numer bodde i Los Cristianos (Teneriffa), och några månader senare den 1 dec lät Carlos Naval honom lämna, när den unge Victor bad om det.

Victor stannade hos sina föräldrar under 2,5 år, men bad då sin far att ännu en gång få återvända till La Masia. Hans far talade med Oriol Tort och de kom överens och målvakten återvände i aug 1995, när han var 13 år.

I den åldern, startade han ett tufft "krig" med Pepe Reina, som var i samma ålder. Joan Vila, en av tränarna i canteran säger:

"Det var ett stort problem att ha 2 så stora talanger från samma generation".

"De var alltid i samma lag och det var svårt att välja ut en startman och en avbytare. Till slut bestämde vi oss att de spelade varannan match."

Jordi Castel är målvaktstränare i canteran och bekräftar rivaliteten med Reina.

"Deras engagemang under träningarna var total. De var och är spelare med energi, god mentalitet och tävlingsanda, båda ville alltid spela. Att Reina gjorde debut först i A-laget beror mer på omständigheterna. Denna konkurrens kunde ha blivit ett problem, men till slut var den bra för dom båda. När du har någon så bra nära dig, kan du inte slappna av".

"Det var ett nöje att jobba med båda. De ville alltid förbättra sig. Det bästa med Victor var hans hunger för triumfer, han tyckte alltid att han kunde fixa det. Till hans kvalitéer, måste du lägga till en idealisk personlighet för
Barcelona El Capitán
2007-01-13 12:26
Hoppas Dinho är riktigt taggad nu. Nu har han ju inte lirat match på ett tag och det skulle vara skönt om allt bara flöt på för vårt lilla horseface :D.

Vill även se Motta på pivoteplatsen men Edmilson är vanligtvis förstavalet.
Aja, hoppas det blir ett hett derby och att vi får se på spektakel!

Espanyol cunnus vulvus est!
Luís Garcia
2007-01-13 10:16
Ämne: Kung Benítez© | Fort....Konstigt? Har hejat på Barca sen 1998. Åkte ner till Barcelona för första gången säsongen 02/03. Såg Luis spela på Camp Nou och man blev ju lite smickrad av hans spel samt hans vackra mål. Men säsongen efter så lämnade han.

Han lämnade vilket ÄKTA fans inte också gör för en spelare. Vilket jag gjorde. Men jag har alltid ett öga på honom, brukar kolla på pools matcher när han spelar. Så varför ska jag heja på pool? Om man är en trogen Culé så lämnar man inte för att en spelare sticker. Tänk på att min favorit Rivaldo lämnade också vilket jag blev besviken på men man stannar ALLTID om man är ett ÄKTA fan.

Visca Barca!
Barcelona Myrran
2007-01-13 01:44
Ang. Oprofessionellt betende.
Av egen erfarenhet så vet jag att om jag gör så någon får äta gräs på fotbollsplanen avsiktligt så gör jag det för att visa vem som bestämmer. Och om man ska visa vem som bestämmer går det inte att dra upp spelaren på benen igen. En annan sak om det är en schysst kamp om bollen eller dylikt.
Barcelona Gabriel
2007-01-13 01:25
Trevligt att kunna konstatera att forumet hållt en anständig nivå men när blev detta ett premiere league forum? Nu har de visserligen varit brist på diskussioner angående Barça här inne, dessutom har jag inte själv något vettigt som jag kan komma med för tillfället men nånstans måste man ju ändå dra gränsen.

Det är ju Liverpool kontra Arsenal snack här inne flera inlägg nedåt. Skärpning nu, ni har era forum för sånt!..
Annons: