/spanien/barcelona/forum/23596.aspx/spanien/barcelona/forum/23596.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-02-09 15:53
tarrak
Haha, jo det ska bli härligt med REM där framme igen. Det kan ju faktiskt bli en klackspark åtminstånde, men jag kan också nöja mig om Messi dribblar runt 5-6 försvarare och sedan lite retfullt lobbar in bollen över målvakten. Det funkar också.
Barcelona Anton_
2007-02-09 15:51
Skönt att eto`o och Messi är tillbaka det behöver de båda för att vinna ligan!!!!!!!
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:50
Myrran/Ja, det är helt sjukt. Samtidigt är jag som ett barn inför julafton när jag tänker på helgens match. Att få se både Samu och Messi igen känns fantastiskt. Förhoppningsvis kanske vi rent av kan få se lite fint spel, vilket var ett tag sen.
Barcelona Myrran
2007-02-09 15:46
Det måste verkligen hända lite runt Barca då de mest erkända på Les Rambles börjar ta upp tranfers av spelare som Johnny Ekström.

Och alla små barn runt om i Sverige, det var en sarkastiskt inlägg av mig. Kolla på wiki va det betyder.
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:46
Eller som Johnny själv kommenterade målet:
"Det blev lite fippel och jag sprang....sen blev det mål."

3€ för han autograf, vilket fynd!

Ursäkta för allt tjat om il ciclone, blev lite uttråkad av C. Ronaldo-spekulationerna. Jag ska lägga ner!
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:36
Johnny Bråttom aka Kallebäcks-expressen är kult för tusan :D

Glömmer heller aldrig hans mål mot Polen. Total lycka. Nere i Empoli är han en legend, il cyclone.
Barcelona Evička
2007-02-09 15:35
Ämne: Korrekt! Vår vän Gas....
Jo, en och annan prestation kan jag väl påminna mig också, men jag minns honom nog inte som en avde riktigt stora. Men, men jag böjer mig för Maradona. Han måste ha rättare än jag.
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:34
Korrekt! Vår vän Gaspart visade framfötterna redan på den tiden. En kopia av kontraktet finns för övrigt i tidningen.

Evièka/Enligt Maradona är han den bästa svenska spelaren genom tiderna:) Jag har ingen aning, minns bara hans solomål mot Polen och att han var galet snabb.
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:27
Hehe, trodde inte det skulle vara så lätt. Måste ha varit Gaspart och Nunez? Gissar på Gaspart som körde sin övertalningsförmåga på Nunez. :D
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:23
Rambla/Fin tanke men fel! Du får en chans till:) Tänk på att det rör sig om ett 8-års kontrakt för en relativt oprövad anfallare. Övergångssumman skulle också vara den största någonsin för en svensk spelare. Du kanske känner igen mönstret?

Övriga är också välkomna att ta en chansning:)
Barcelona Evička
2007-02-09 15:23
Läste just om Johnny E. DEt hade jag inte heller en susning om och hade inte kunnat drömma om. 8 år är ju inte lite. Var han så bra?
Barcelona Sóm més que un club
2007-02-09 15:22
Tänk pâ att icke-matchdagar mâste fotbollspressen ljuga ihop 75 sidor spekulationer.
Fakta är att Barça vägrade att "omförhandla" Dinhos kontrakt vid juluppehâllet vilket man tidigare lovat den ngt snikna brodern. Detta kan ju ha väckt en viss surhet och visst kan man dâ skrämmas med Milans intresse som uppenbart finns.
Ronaldinho har en nästan olöslig utköpsklausul vilket gör att han mâste gâ ut och ta avstând frân att spela i Barça och göra sig helt omöjlig för att Barcelona skall kunna tänka sig att sätta sig vid förhandlingsbordet. Med den image Ronaldinho har är svârt att tänka sig det scenariot. Om sedan Milan kan tänka sig att lösa utköpsklausulen är det ju en annan femma. Hursomhelst har inte Ronaldinho ngt värde eftersom han inte gâr att ersätta.
Det finns ingen spelare med hans högstanivâ och imagevärdet ár astronomiskt.
Barcelona Rambla
2007-02-09 15:19
tarrak:

Vågar man sätta en slant på Cruyff?
Barcelona Evička
2007-02-09 15:17
Den här diskussionen om R10 eventuellt lämnar börjar bli lite tjatig, liksom den om en viss ManU-spelare. I dag kan ingen ha en aning om hur det blir, det är ingen idé att hålla på och älta detta.
Förlåt, jag blev bara så trött!
Barcelona tarrak
2007-02-09 15:16
Rambla/Ja det var efter att IFK vann över Barça med 3-0 och Johnny spelade fram till samtliga mål. Sedan lyckades Barça med samma recultat på Camp Nou och vann efter straffläggning. Vågar du chansa på vem som var den drivande kraften bakom värvningen från Barças sida?
Barcelona Gullinho
2007-02-09 15:09
Kommer aldrig att förlåta Ronaldinho om han lämnar oss för Milan eller nån annan skit klubb! Milan tröjan klär inte honom usch!

C.Ronaldo, om den killen kommer så flyger jag i taket...älskar att se han spela!
Men det lär ju inte hända eftersom han skulle kosta en slant.
Barcelona Etooooo
2007-02-09 15:06
Ja hoppas dinho aldrig lämnar barca. Han e kung fan
Barcelona Etooooo
2007-02-09 15:05
Barcelona Rambla
Etooooo:

Inser du inte vilken omöjligt fråga det är att svara på? Hur ska någon på detta forum kunna veta det? Förhoppningsvis så stannar han några säsonger till.
Barcelona Etooooo
Barcelona Etooooo
2007-02-09 14:59
Kommer dinho lämna barca i sommar för milan?
Barcelona Rambla
2007-02-09 14:51
tarrak:

Haha, det där hade undgått mig. Det var som f...

Jisses vilket liv det blir på unga små milanfans så fort Kviborg vässar pennan. :D
Lite lågt att ge sig på personen, när det enda han gör är återger vad som står i skvallerpressen både i Spanien och Italien. Don't kill the messenger!
Barcelona tarrak
2007-02-09 14:41
Alla som brukar titta på FanTV vet ju att det blivit lite av en Johnny Ekström-revival den senaste tiden. I senaste Offside så är det en väldigt intressant artikel om den gamle legenden. Vad jag inte visste var att han i slutet på 80-talet skrev på ett 8(!) år långt kontrakt med Barça. Allt var klart med övergångssummor och liknande förutom att det fanns en klausul som sa att Barcelonas styrelse var tvungna att godkänna kontraktet. Tyvärr för Johnny så sa styrelsen nej och istället värvades Gary Lineker, medans Ekström vann den interna skytteligan i Empoli med sina 3 mål.
Barcelona Etooooo
2007-02-09 14:33
De ja tror är att dinho kommer aldrig lämnar barca han kan inte få det bätrre nånananstans. Han har de bra i barca
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-09 14:23
Barca#1!

Vi är inte Chelsea gubben.

Smogen

Har klubben inte länkats ihop med Elfsborgs Anders svensson?

Då ska banne mig han också hamna i klubben eftersom ryktena säger så!

Hahah
:D
Barcelona Barca#1!
2007-02-09 14:15
Barca behöver bättre avbytare
för de e svagt o ha Giuly o Ezquerro dom kan inte hålla bollen
Barcelona Smogen
2007-02-09 14:12
Efter att ha läst en del om vilka transfers som ska ske i sommar har jag insett att köpet av C.Ronaldo nog kan vara ganska vettigt. Detta med tanke på att....

Ronaldinho ska gå till Milan
Etoó ska till Milan
Messi ska till Inter
Deco ska till Chelsea (eller någon annan klubb i England)
Xavi ska till Man U eller Chelsea
Dos Santos lär vara påväg till Italien
Ezquerro ska till vilken klubb som helst
Gudhjonsen ska till West Ham (eller va det Newcastle?)

och sist av allt
Rijkaard ska träna Milan

inte undra på att Laporta är intresserad av C.Ronaldo och eventuellt Lampard. De kommer ju bli de enda offensiva spelarna, tillsammans med Iniesta, som finns nästa säsong.
Barcelona Barca#1!
2007-02-09 14:09
vi behöver inte Lampard bättre om Daniel Alves kommer så han kan va Högerback o Zambrotta vänster
Barcelona Ride_The_big_one
2007-02-09 14:02
Etooooo

Nej inte på långa vägar!

Du kan inte tro rykten så pass lätt.
Barcelona Etooooo
2007-02-09 14:00
Ämne: det har ryktas om La....
Så lampard är klar?
Annons: