/spanien/barcelona/forum/23595.aspx/spanien/barcelona/forum/23595.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Ittoj.
2007-04-15 21:07
Xavi har magiska fötter. Det avgörande var att Xavi o Saviola kom in. Mallorca visade att dom kan försvara sig.
Barcelona Myrran
2007-04-15 21:07
Meley
Barca är ett skickligt lag men för fan alla måste väl se hur tur vi har vid vårat flippermål?
Barcelona sölta
2007-04-15 21:06
Myrran
Nja jag ger mig inte, det snacket om vilken situation han kommit till är endast ifall det är frilägesutvisning eller inte. Dessutom hade Deco vart först på bollen, om än i ett dåligt läge, ifall han inte fallit.

Men precis som du väckte jag nog stora delar av mitt kvarter när bollen studsade in =)
Var ju ett otroligt viktigt mål, hoppas vi kan "döda" ligan nu innan vi möter Atletico.
Barcelona Holländaren
2007-04-15 21:06
Victor Valdes, 3
Does the job.

Giovanni van Bronckhorst, 4
Mycket pigg offensivt och felfri defensivt också.

Liliam Thuram, 4
Mycket säker defensivt men valde ibland lite konstiga passningsalternativ som hade kunnat straffa sig.

Carles Puyol, 4
Samma som Thuram i princip.

Gianluca Zambrotta, 3
Stark precis i början och i mitten av andra halvlek, men har ganska usla inlägg och föll bort periodvis.

Rafael Marquez, 3
Gör ett stabilt, bra jobb idag och vinner väldigt mycket boll. Säker i passningsspelet utan att bjuda på särskilt många av sina Marquezisika passningar.

Deco, 4
Otroligt bra när han driver med boll men slog bort många passningar. Vann mycket boll.

Andres Iniesta, 2
Hade ingen vidare afton.

Lionel Messi, 3
Spelade dåligt i första halvlek och fortsatte nästan lika dåligt tills en kvart återstod ungefär. Synd att han inte är flexibel nog att spela till vänster.

Samuel Eto'o, 3
Pigg och bra, saknar kanske fortfarande det lilla extra men gör sitt jobb och är kanske det bästa alternativet på Ronaldinhos position när denne är borta.

Ludovic Giuly, 2
Breddar bra och gör ett gott jobb fram tills det är dags för inlägg eller avslut. Missade en del dribblingar också men ville mycket.

Inhoppare:
Javier Saviola, 2
Ytterst medioker fotbollsspelare som också stod för en ganska dålig insats. Stod inte för några större missar och var högst delaktig i målet men rör sig uselt och saknar teknik.

Xavi, 4
Är precis vad Barcelona behöver i den här matchen och är egentligen den som vänder på matchen och gör att Barcelona skapar fler heta chanser.

Belletti, 3
Gör ett piggt intryck även om inläggen var sisådär. Fixade hörnan om jag minns rätt.
Barcelona Meley
2007-04-15 21:05
Lite roligt att Madrid fansen nu har insett att dom inte vinner ligan, ja men då har Barcelona bara tur. Det kallas skicklighet eller hur? :)
Barcelona Kapten11
2007-04-15 21:05
Gött!
Årets sämsta insats, Ronnie skynda dig i form!

Rijkaard gör än en gång en usel insats. Sluta gulla med Guily! Vi kan inte anpassa oss efter var Guily passar bäst. Skärpning! Att Rijkaard visar sån glädje vid målet, har givetvis att göra med att han känner stor skuld för hur vi spelade idag.
Barcelona Saviola/Dinho
2007-04-15 21:03
Där har Rijkaard bevis på att han har gjort ett stort misstag hela säsongen när han inte låter Saviola spela o väljer gudjohnsen före honom, Saviola har bevisat ännu engång att han förtjänar att minst att vara före gudjohnsen
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-15 21:03
Hoppas bara att sevilla tappar poäng så rycker vi lite :P

Barca mot Liga titlen som nån sa :
Barcelona Mot Nya Tider
2007-04-15 21:02
När Barcelona fick frisparken som ledde till mål, så blundade jag och bad. Jag såg aldrig målet, men hörde kommentatorn ropa: Måååål!
Vilken känsla!!!
Barcelona kirtap
2007-04-15 21:01
Hur det än är kring spekulationerna kring Ronaldinho så hoppas jag han får den vila han behöver. Det är klubben och resterande spelare skyldiga honom.Utan honom hade vi aldrig varit där vi är.
Barcelona Leo_Messi19
2007-04-15 21:01
WOHO! FY FAN VA SKÖÖÖÖNT
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-04-15 21:00
Ni kan tacka mig!
Jag bad till Barcaguden precis innan Xavi slog frisparken som sedan ledde till målet!

UNDERBART!
Barcelona Myrran
2007-04-15 21:00
Gud vilket skönt mål. Tror faktiskt ligan kan avgöras i vår fördel bara för att Kaninen får in ett skott i stolpen som turlig studsar våran väg. Jag tror jag väckte halva kvarteret när det målet kom. :D
Barcelona MESSIII
2007-04-15 20:59
YYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSS!!!
Barcelona Fc Barcelona / Ronaldinho
2007-04-15 20:59
Yeeees. Skön seger kan inte prata eftersom hur mycket jag skrek när det blev mål . Sköön seger med 3 poäng
Barcelona Meley
2007-04-15 20:58
Oh herre :D Fan vad skönt. Jag satt och hoppades på att Messi skulle göra som mot Real, men intalade mig själv att det var för bra för att vara sant. Jag firade med mamma, hon börjar också bli Barcelona fan. Hon gillar i alla fall Rijkaard :D

Barcelona mot liga titeln!
Barcelona Myrran
sölta
Varför han blåste för Jonas var för att han skulle bara haft en spelare kvar mot sig och hade mer eller mindre öppet mål om han skulle kommit förbi. Deco hade en hel köttmur framför sig när han ramlade och på så vis blåste han inte då det inte var någon målchans. Knepiga regler men så är det.
Barcelona Rambla
Real Madrid 4 Ever:

Du fick rätt, målet kom. Men ingen straff. :D

Måste kännas tungt i kväll att vara maräng va? Hahaha!
Barcelona Mot Nya Tider
Jag är så glad nu:D Påpekade i mitt förra inlägg hur viktigt det var med tålamod och kyla...
Real Madrid Mark_Madrid
2007-04-15 20:57
Nej, fyfan va orättvis La Liga är. :(
Barcelona kalle7
2007-04-15 20:57
UNDERBART! otroligt rättvist, tror aldrig jag har sett någon större mur till försvar.
Barcelona Rambla
2007-04-15 20:56
Alla segrar är sköna. I kväll skiter jag i hur spelet såg ut. Three points in the bag. :D

Vad hände med Belletti? Skadad igen eller?
Barcelona Barca#1
2007-04-15 20:55
YESSSSS :D:D:D
Barcelona kirtap
2007-04-15 20:54
Vad skönt att inte köttmur jämnt lönar sig.
Mycket viktig 3 poängare.
Mallorca Ruud van Nistelrooy #?
2007-04-15 20:54
Ridå... 89:e och allt
Barcelona Rambla
2007-04-15 20:51
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA*!
El Conejoooooooooooo!

Fan vad skönt!
Barcelona sölta
2007-04-15 20:50
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!!!!!!
Barcelona Nauticus
2007-04-15 20:50
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Barcelona sölta
2007-04-15 20:49
Han är sjuk Deco
Barcelona kirtap
2007-04-15 20:48
en match som den här måste punkteras i tidigt skede. det här scenariot har vi sett så många gånger nu. Klart man som mallorca gör, lägger hela laget på försvar. Som förövrigt dom flesta lag spelar mot oss. Ibland är det för lättläst, då måste flera spela mera irrationellt.
Annons: