/spanien/barcelona/forum/23592.aspx/spanien/barcelona/forum/23592.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zamboza
2007-01-14 00:45
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

Angående långskott så är det ju i princip alltid samma spelare. Jag tänker på Marquez när han lirade på mittfältet och Edmilson som verkar tro på mirakel eller nåt. Han har tagit 40 meters skott dem 2 senaste matcherna. Belletti hade ett urmärkt läge till ett inlägg, men skjuter skott från omöjlig vinkel. Riktigt irriterande faktiskt.
Barcelona 19messi
2007-01-14 00:44
Tycker inte det var ett misstag att sälja V bommel. Tror inte han skulle va bättre än edmilson eller motta. Tycker att när turham är tillbaks ska man testa att köra turham / pyoul och sedan ha Marques som pivote
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2007-01-14 00:43
Ämne: Rambla//
Nej, herre....Xabi Alonso skulle nog inget lag tacka nej till och han skulle va rena drömvärvningen för eran deffensiva postion då både Motta och Edmilson inte hållt mottet i år men man kan ju vänta tills sommafönstret.
Barcelona Meley
2007-01-14 00:42
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

Håller med dig totallt om Deco. Det är dags för folk att inse!
Barcelona II Barça II
2007-01-14 00:41
Rambla//
Nej, herregud ingen ska sparkas, speciellt inte Rijkaard. Den som säger emot tar jag inte på allvar. Det är ju på dessa positioner som du nämner som vi behöver förstärka, våra vänsterbackar är stabila fast har kommit upp i åren. En back up till Zambrotta och så behöver vi en pivote, tycker inte att Motta håller måttet och så börjar Edmilson bli gammal. Fast det sägs ju att Xavi Alonso ska värvas till nästa säsong, det är ju trots allt bara ett rykte, men det skulle sitta fint.

En annan grej jag har grubblat över påsistonde är angående V. Bommel. Frågan är om det inte var ett misstag att släppa honom. Tycker att han gjorde bra ifrån sig dem matcherna han fick chansen. Menar inte att han skulle ta pivote-platsen men han var en väldigt bra back-up till våra ordinarie mittfältare.
Barcelona Zamboza
2007-01-14 00:40
borjeboy

Se länk, där du kan beställa biljetter och annat.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-14 00:38
Numero uno: Vill absolut aldrig mer se en "Deco-hatare" på detta forum igen. En dryg skit som hela tiden upprepar sig på meningar som att han ska säljas och att han är dålig. Dessa 2 månader sedan Sociedad matchen (undantag Atletico), då vi spelat utan Deco, har alla cules världen över fått smaka på en sur karamell utav hans frånvaro.

Munero dos: Nu ser vi effekterna av ett skitigt anfallsspel. jag vet inte om ni har tänkt på att vi inte gjort mer än ett mål/match sedan 2 och 1/2 månad sedan. Det började mot Sociedad (1-0) då Valdes räddade oss. Och hållt i sig tills nu. Ta inte upp matchen i onsdag mot Alaves, då Alaves är knappast bättre än AIK.

Numero tres: WTF är det som händer med dessa långskotts chansningar från 35-40 meters håll, vi drog ca 4 stycken sådana idag (Belletti på volly från det avståndet!!!!!!) mannen som skjuter 3/4 inlägg åt helt fel håll. LÄgg av med det!!

Så ja, tillräckligt från mig.

Jag är helt hopplös, vi kan fan inte göra mål längre, och nu som det verkar inte ens försvara oss :((
Barcelona Kamelen
Edmílson var enligt mig otroligt bra under den förra säsongen. Dock har han varit riktigt dålig, om inte bedrövlig denna säsongen. Ser helt omotiverad ut. Skulle vara härligt med ett nyförvärv på just den positionen dock kanske vi bör ha tålamod med honom säsongen ut.
När fick Messi sitt Eu Pass?
Barcelona B(H)arça fanaticos
2007-01-14 00:36
Det är bara att inse. Utan 2/3 av världens bästa anfall går det inte bättre än såhär, om man gör ett par försvarsmissar varje match och inte uttnyttjar de egna målchanserna.
Barcelona Myrran
2007-01-14 00:35
Gabino
Nej det har han inte men han håller på att fixa det har jag för mig. Har pågått i några månader.
Barcelona 19messi
2007-01-14 00:35
I sommar vill jag framförallt förstärka def.mitt. Sedan tror jag också abidal hade varit en mycket bra värvning till nästa säsong!
2007-01-14 00:34
Ämne: Rambla
Håller med d....
Har han värkligen EU-Pass Giovanno Dos Santos?
Barcelona Messi(as)
2007-01-14 00:33
Bedrövlig insats av hela laget! Finns inte mycket mer att säga, deras andra mål är ett skämt -snacka om dåligt försvarsspel!

Pandiani dagens svin, borde ha blivit utvisad ingen snack om den saken!
Vi får hoppas att Iniesta är tillbaka nästa match, han är den enda som får godkänt den här matchen av mig.

*In med Oleguer i rotation bredvid puyol och på Bellettis plats. Vet att han nyligen kommit tillbaka från skada men grabbarna måste få tillbaka spelglädjen.
*Starkt att byta ut Guily redan i halvlek, snacka om att ta fel beslut i VARJE läge.
*Svagt att byta ut Guddy mot Motta. Blev inte den tyngd på mitten jag tror Ronnie/Guddy lite mer tillbakadragen hade funkat.
*Nästa match ser jag gärna Iniesta eller Saviola i Messis frånvaro.

Hoppas Pandiani sover riktigt dåligt inatt, skulle vara hemskt om jag inte skulle få se Iniesta på Camp Nou om 2 veckor.

Visca Barca
Barcelona Myrran
2007-01-14 00:31
Rambla
Håller med dig till 110 procent. Även om jag vill se förstärkningar till sommarn men då måste de ha en motivering och syfte att kommer till Barca. Försvaret måste ännu en gång prioiteras sen även def.mitt vill jag se en ersättare till Edmilson i sommar eller nästa sommar. Anfallet vill jag bara se att Guily åker bort och Dos Santos går in. Ha kvar Saviola som backup och matcha in dos Santos som vi gjorde med Messi. Men på kortaresikt vill jag se en bänkning av Marquez när Thuram är tillbaka. Dinho-Eto-Saviola i anfallet då Eto är tillbaka och ett byte av Eto in i andra halvlek med Guddy så att Eto matchas in långsamt och inte börjar med hela matcher med en gång.
Valencia borjeboy
2007-01-14 00:30
Hej, skall åka till barcelona om ett par veckor, och undrar vart man kan förbeställa biljetter på internet till barcelonas matcher??? (28e januari e matchen jag tänkte se) den mot celta
Barcelona Rambla
2007-01-14 00:28
Sevilla kan mycket väl ta guldet den här säsongen. Men för eller senare måste även de få en svacka. De är i alla fall ett större hot än Real Madrid. Tror att även Valencia blir livsfarliga nu, topplagen lyckades inte skaka av dem helt och hållet och nu är de med i racet igen.
2007-01-14 00:26
Men va tror ni om Sevilla hänger dom med säsongen ut?
Barcelona Gabriel
2007-01-14 00:25
Luís Garcia

Läs inte fel då!
Barcelona Rambla
2007-01-14 00:24
II Barça II:

Nej självklart ska man inte sparka Rijkaard och halva laget. Det är nästan så jag förväntade mig en dålig instats i kväll, det har ju varit uppehåll och julledighet. Men inte en sån här dålig instats i alla fall. Det är helt självklart att vi måste förstärka till nästa säsong, framför allt på en av ytterbacksplatserna som jag ser det och pivote-platsen. Det känns som om varken Edmilson eller Motta håller den här säsongen.

Myrran:

Nej du har säkert rätt, vi kan lämna realfansen utanför. Men även vissa hormonstinna och unga barcfans får ta och skärpa till sig. De är nästan aldrig här och skriver annars, men nu ska de prompt visa sina patentlösningar hur man löser den här "krisen". Vilken kris? Vi är med i toppen trots att vi saknat flera viktiga nyckelspelare nästan hela säsongen så här långt. Det kommer att bli bättre, är övertygad om det.
Real Madrid Zizou-Mano
Ghazza, Rambla //

Det är det minsta jag kan göra. Bedrövligt att det finns sådana människor som har orken att förnedra supportar efter en förlust.

En liten instickare. Deco var väldigt saknad idag såg jag. De avgörande från Dinho var inte så många som man vill få dem till, men jag tror nog med Deco på plan så skulle ni säkerligen göra minst ett mål till. Rijkaard har en jäkel till högerarm :-)

Deppa inte cules, ligan lever för er i allra högsta grad.
Barcelona Criff
Jag missade matchen idag och tur verkar det vara när jag läser alla inlägg här haha! Såg nån skrev att vi ska göra oss av med Rijkard? haha.. skrattretande. Jag hade detta lite på känn för vi har klarat oss så länge nu att det helt enkelt var dags att få en injektion utav stryk :P Förstår fortfarande inte varför Rijkard envisas med att sätta Saviola på bänken!? Jaja hoppas vi återhämtar oss snabbt iaf och att vi får tillbaks vårt fina anfall igen :) Godnatt.
Barcelona _Barca_For_Life_
Nån som har klipp där rijkard tar sönder glas grejen bla bla :P
Luís Garcia
Ämne: Luís Garcia

Omg!....OMG! Andas. Läste fel. Förlåt...
Barcelona Gabriel
2007-01-14 00:23
Ne alltså, trots att man är stolt som culé frmför allt på sistonde i och med alla framgångar ska ja ändå säga att ja saknar de gamla tiderna då de fanns "cojones-spelare" som luis enrique, stoichkov osv. Ett exempel är ju att ta alla "el clasico" nu för tiden. Hela bunten består av brassar som är världens bästa kompisar med varandra. Förr var det annorlunda!

Rivaler och värsta fiender! Ja saknar den synen!
2007-01-14 00:23
Synd för er om Iniesta skadat sig för han är i storform i stort sett bästa utespelaren
Luís Garcia
2007-01-14 00:22
Ämne: Missförstå mig inte ....
Samma här. Tycker att Oleguer borde starta men sen när vi behöver krafter framåt så ska Belletti in. Men Belletti verkar inte ha skakat av sig sitt härliga 2-1 mål! Verkar som om han fortfarande tänker på "One night in Paris". =). Låt han njuuuuuuta! :)
Barcelona Ghazza
2007-01-14 00:22
Jag säger som Gabriel, man saknar en mittfältsgeneral som Luis Enrique enormt just nu. Eftersom vi spelar med tre innermittfältare måste den defensiva ta ett enormt ansvar. Vad sysslar Edmilson med idag? Nej, Mister får hitta på något nu. Byt plats på Rafa och Edmilson på träningen. Och funkar det, prova en match. Marquez-Puyol ser allt darrigare ut, tja hela backlinjen i princip. Något måste göras!
Barcelona Gabriel
2007-01-14 00:21
Luís Garcia

Omg! Ja snackar om laget i allmänhet. När nämnde ja ens att han spelade idag?!
Barcelona Myrran
2007-01-14 00:20
Rambla
Att Real fans och Barca fans ska kunna disskutera i normal ton är lika troligt som om en extrem-liberal och extrem-kommunist skulle enas om samma syn om ägandet av företag. Sorry men så är det i 90% av fallen. Sen finns det dem som går att snacka fotboll med även om man har olika åsikter.
Annons: