/spanien/barcelona/forum/23580.aspx/spanien/barcelona/forum/23580.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-01-21 13:38
Ämne: Det är exakt en måna....
Jag såg Liverpool - Chelsea igår, och jag kan ju säga så här mycket. Det blir ingen lätt uppgift på Anfield om Liverpool behåller sin form. Visserligen så saknade Chelsea flera viktiga spelare, men det spelar ingen roll för Liverpool var bra och gav inte Chelsea en chans. Det kommer att bli tufft och vi behöver verkligen ett bra resultat på Camp Nou.

Nu när Valencia är med i racet om ligen igen, så kommer den matchen att bli mycket svår. Nu har ju även de bortamatch mot Inter, så de kanske också måste vila några spelare? Kan vi ta 1 poäng på Mestalla får vi vara oerhört nöjda enligt mig men självklart går vi för seger. Hoppas bara att alla spelare har lite bättre fysisk form än vad de visat upp de senaste matcherna.
Barcelona Barca#1
2007-01-21 13:36
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo

Det beror på placeringen i ligan. Om barca leder ligan kommer han nog att vila några spelare men om vi ligger dåligt till då kommer han köra med bästa mannskap
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-21 13:34
Det är exakt en månad till Chl mötet mot liverpool, och jag undrar hur ni tror rijkaard ställer upp mot valencia som vi möter 3 dagar innan, tror ni han sparar spelare eller ställer upp med bästa möjliga 11.
Barcelona Rambla
2007-01-21 13:30
Alves//Sevilla:

Du behöver inte försvara ditt lag inför någon maräng. Sevilla har så här långt varit ligans klart bästa lag. Två förluster och en oavgjord så här långt in år 2007 förändrar inte den saken. :)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-21 13:30
Rambla.
Klockrent sagt.
Barcelona Rambla
2007-01-21 13:27
M79:

Med ditt sätt att resonera, så betyder det ju heller inte något att er Kaká på officiella hemsidan sagt att han vill stanna i Milan. Vad ska han säga? Han kan ju inte säga till Milans fans att han föredrar att gå till Real Madrid, eller hur? Samma sak. Jag föredrar och tro att Zambrotta helt enkelt är ärlig, precis som du är övertygad om att Kaká är ärlig. :)

Zambrotta har faktiskt kommenterat det där i spansk press. Han blev inte alls tvingad att gå till Barça, utan det var något han valde själv och inte ångrar idag.
Barcelona Zamboza
2007-01-21 13:21
M79

Att han hade velat gå till Milan stämmer säkert, då han ville vara kvar i Italien, men samtidigt har jag svårt att tro att nån som är ordinarie i Barca skulle vantrivas i staden Barcelona med allt vad den har att erbjuda. Att dessutom få spela med några av världens bästa spelare gör inte saken sämre.
Barcelona Zamboza
2007-01-21 13:18
Läste på sport att Jorge Mendez, agent till Deco C.Ronaldo och Mourinho hade ett möte med Mijatovic, som är sportchef i Real. Mijatovic ska ha frågat Mendez om Mourinho var tillgänglig efter säsongens slut, varpå Mendez ska ha svarat: Mourinho skulle endast lämna Chelzki för Barca. Som sagt bara rykten.

Idag är jag säker på att Saviola kommer få spela från start. Skönt också med Zambrotta tillbaks, då han behövs eftersom jag inte riktigt litar på Belletti, även om han är som bäst mot mindre lag på Camp nou. Jag hoppas Rijkaard petar Marquez, då han inte förtjänar att spela i startelvan. Han har enligt mig fått för många chanser som han förbrukat. Thuram måste få en ärlig chans, annars tror jag han med största sannolikhet lämnar efter säsongen, vilket jag inte hoppas.
Alves//Sevilla
2007-01-21 13:15
Håller bara med dig.

Tyvärr går det trögare för oss just nu. Adriano skada sig mot villareal igår. Navas är skadad sen tidigare och som ni alla vet så är fabiano avstängd.

Jag ska inte hitta bortförklaringar för jag vet att även ni har skadebekymmer. Utan dessa skador så tror jag att sevilla och barca hade drygat ifrån i ligan.
Barcelona M79
2007-01-21 13:14
Rambla //

Vad ska han säga? nä jag trivs inte alls i Barca, alla vet att jag ville gå till Milan men fick inte för TJuve. Sanningen men de kan man inte säga idag, VM spelarna kommer bli bättre o bättre såklart.

Viktiga är att Real kommer så långt ner så möjligt i tabellen !!!
Barcelona Rambla
2007-01-21 13:07
M79:

Ledsen att göra dig besviken, men Gianluca har flera gånger i intervjuer sagt hur bra han trivs med livet i staden Barcelona och ångrar inte för en sekund att han valde att gå till Barça i sommar. Han har också sagt att det varit jobbigt att komma i form efter VM-slutspelet, precis som för flera andra spelare från Italiens finallag. Du som milanista känner säkert till det, där flera av Milans VM-spelare inte gått att känna igen under hösten. Det är först nu på slutet som Zambro enligt honom själv har börjat hitta tillbaka till sitt spel, men olyckligtvis så skadade han sig under klubblags-vm i december och har varit borta ca 1 månad. Du ska nog inte räkna med att Barça släpper honom i sommar, och jag tror inte heller Zambrotta vill lämna.
Barcelona jonti
2007-01-21 13:04
Ämne: Låt oss nu inte bråk....
Har du någon aning om när Etoó gör comeback då?
Barcelona Rambla
2007-01-21 13:03
Låt oss nu inte bråka om vilka lag Tv4 visar. Besluten handlar mycket om vid vilken tidpunkt matcherna går. Förra säsongen så fick vi nästan se alla Barças matcher i Tv4 plus. I år har man utökat med Sport-Expressen, och många av Barças har gått just då de sänder matcherna.

Leo Messi är just nu i Argentina (sen 22 december) med en av Barças fysioterapeuter, Juanjo Brau, där han dagligen kör dubbla träningspass. Till Barcelona väntas han tillbaka 2 februari för att återuppta träningen på Camp Nou med resten av laget. Han själv räknar med att vara tillbaka 10 februari och få lite speltid på Camp Nou när Barça möter Racing Santander.
Barcelona jonti
2007-01-21 12:58
Ämne: Im coming for peace.....
Om du påstår att ni spelar roligare fotboll än Sevilla så vet jag inte vad du tänker med, för själv så gillar jag Sevillas sätt att spela, de har riktigt bra kantspelare med Dani Alves, Adriano o Jesus Navas i spetsen, medan ni ibland har Raul på kanten. Dessutom Spelar Sevilla en rolig teknisk och snabb fotboll medan ni spelare den trista engelska mal o kontringsfotbollen!!
Barcelona M79
2007-01-21 12:55
Undra om de finns en prislapp på Zambrotta och vad den såfall ligger på ? Han hade säkert velat återvända till serie A igen.
Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2007-01-21 12:47
Håller med Alves. Skoj att få se Barca ikväll. Och inte tråklagen Real och Valencia. En liten fråga också; hur går det för Leo Messi. Fan vad man saknar honom. På bättringsvägen? När beräknas han vara tillbaks?
Real Madrid M.Torres
2007-01-21 12:30
Im coming for peace.

Hoppas inte Ronaldinho går till en annan klubb, inte för att jag tror på ryktet men ifall det e sant så hoppas jag inte det.
Lycka till ikväll.

Alves.../
Det är därför dem visar Reals matcher och inte The Dancing Queens och Co. 0-0 mot Villareal( jag vet vi spelade med 0-0 men det va med helt nytt lag) det e verkligen kasst för "årets bästa klubb" som ni påstår ni är.

HALA MADRID
Alves//Sevilla
2007-01-21 12:29
Riktigt glad att tv4+ visar barca istället för real. De va ett tag sen man såg barca spela. Har tröttnat på att tv4+ alltid ska visa reals madrids matcher. Man vill ju se bra fotboll =P.
Barcelona Evička
2007-01-21 12:05
Messi_Ronaldinho
Maila centralredaktionen och fråga. De kan möjligen ha lite koll på det där.
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-01-21 11:59
Någon som kan föra statistik på antalet medlemmar i varje klubb på svenskafans eller finns statistiken någonstans på sidan att hitta ?
Barcelona Myrran
2007-01-21 11:36
Ämne: Haha! Har ni märkt a....
Tro det eller ej men för att vara ärlig så är det ingen större upptäckt då har pågått i alla dagar i veckan och kommer göra det också. Man lär sig att inte bry sig om marängerna.
Barcelona Zambrotta d´Barça
2007-01-21 11:34
Ibra/
Välkommen till klubben av observanta iakttagare.;)
Villarreal Ibravissimo
2007-01-21 04:46
Haha! Har ni märkt att så snabbt Real vinner en match så tror fansen helt plötsligt att Real är bättre än Barca och om de blir dissade så tar de upp historian istället som tillexempel 50-talet.
Vill inte starta tjafs eller så men efter att ha haft koll på Barca & Real forumet under denna vecka så har jag märkt det väldigt tydligt.
Barcelona Barca fan!
2007-01-21 02:37
Hoppas att Saviola får chansen nu! Det är ju han ju verkligen värd efter den senaste tidens fina insatser. Men samtidigt har ju Riijkard varit väldigt envis med att aldrig starta med honom. Dagens match bör väl ändå blir matchen då han får en rejäl och ärlig chans som han förtjänat. men jag tvekar. Det återstår att se. Hoppas belleti får spela också :p Han har jag inte kunnat sett på länge då jag inte har sport expressen och då har missat många matcher :(, Han är riktigt sköna att kolla på :D
Barcelona tarrak
2007-01-21 01:29
Jag säger som Simon Bank (ja jag vet att han skriver för Aftonbladet men jag tycker att han är en av få kompetenta sportjournalister i det här landet) när han fick frågan varför det gått förhållandevis tungt för Barça den här säsongen: Nackdelen med att ha världens bästa spelare är att de är väldigt svåra att ersätta.
Barcelona Rambla
2007-01-20 23:03
Vi har haft skador på viktiga spelare hela säsongen så här långt. Två långtidsskador på Messi och Eto'o som är två av våra viktigaste spelare. Lägg där till Ronaldinho rent ut sagt svaga form fram till november månad. Edmilson och Motta har ju knappast rosat marknaden heller. Att komma till en ny klubb, en helt ny liga med annorlunda spel är en stor omställning för Guddy. Det var ingen som räknade med att han skulle starta som nr. 9 i de flesta matcherna utan bara vara en backup till Eto'o. Tar man alla de förusättningarna i beakning så måste man ju inse att Guddy faktiskt har gjort det helt godkännt trots allt. Vi kan inte begära att han efter 4 omgångar i en ny liga (det var då Eto'o skadade sig) ska gå in och spela ett spel där saknaden av en klasspelare som Eto'o inte märks.

Guddy som är inköpt som Henkes ersättare. Även om jag har svårt att förstå jämförelsen då de är två helt skilda spelare, men Guddy kan täcka upp flera positioner så det var väl det Rijkaard och Txiki i första hand tänkte på när man värvade islänningen.
Barcelona BarcaKing
2007-01-20 22:15
Dutch coach, Frank Rijkaard, explained during the press conference that on Sunday against Nastic, his team has to "work as hard or harder than the opposition", despite recognising that "on paper" Barça are the favourites. He also confirmed that his team will have "the same motivation as always and will want to leave a good impression".

Villarreal Ibravissimo
2007-01-20 21:43
Jag hade glömt bort Saviola. Han borde turas om lite mellan dom två. Saviola har ju gjort alla Barcas senaste 6 mål. 6 mål på 3 matcher har han gjort.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-20 21:41
Ibravissimo

Jag håller med att tränarn favoriserat Gudj lite väl mycket, Gudj har gjort det ok eller bättre än okej men Saviola som kan vårt spel bättre borde ha haft fler chanser. Aja det är historia nu så ingen ide att tänka tillbaka :D

El Clasico är för stort att soppa under mattan, vill de ha madrid/barca protester utanför stationens byggnad så föreslår jag att de tänker över innan de ens tänker tanken :D
Villarreal Ibravissimo
2007-01-20 21:35
Om Eto'o inte hade blivit skadad tror jag att 06/07 säsongen skulle se ut på ett annat sätt för jag tycker att Eto'o är mycket mycket bätttre än Gudjohnsen som spelare. Han är snabbare, tror lite mer teknisk och verkligen en som vet hur man ska avsluta framför mål. Gudjohnsen har varit bra men ibland kan han göra Allbäck missar framför mål.
Annons: