/spanien/barcelona/forum/23578.aspx/spanien/barcelona/forum/23578.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Myrran
2007-01-14 11:28
Skador på nyckelspelare gör mkt. Kolla bara på Chelsea de har skador på Cech och Terry och har en bredtrupp och världensbästa andra målvakt. De läcker som ett sål endå, varför? Jo för de har byggt laget runt Terry och Cech i defensiven. Va tror ni skulle hända med Manchester Utd om de fick skador på Ferdinand och C.Ronaldo? Deras spel skulle också gå lite knackigt. Och då är det bara två nyckelspelare. Vi har Eto och Messi borta 2/3 av världens bästa anfall borta. Klart det blir svårare att göra mål då, därför måste andra spelare bli mer offensiva och detta ger luckor i defensiven som tex. Espanyol uttnyttjade till 100%. Så om inte det räckte så är Deco borta som är kugghjulet i våran Barca maskin, det är Deco som sammankopplar försvaret med anfallet. Sen finns det skador på Zambro och Thuram. Zambro är given som ytterback och en av världens bästa ytterbackar också, det känns när en sådan spelare är borta. Thuram är jag nästan säker på att han skulle fått spela istället för Marquez som inte har haft några bra matcher på senaste. Så när vi får tillbaka vårat lag så kommer vår gammla form från fjolåret säkerligen komma tillbaka och vi kommer äta resten av dessa blåbärslag i ligan till frukost. Vi ska gå mot fler titlar!
Barcelona Zamboza
2007-01-14 11:20
OSCAR

Även för ett lag som barca är det svårt att klara sig utan några nyckelspelare. Vi snackar inte om vilka spelare som helst, utan om spelare som är topp 3 i världen på sina positioner, medan ni med ordinarie manskap fortfarande inte lyckats gå om oss i tabellen. Vi har trots allt klarat oss bra och är bara två poäng efter Sevilla, som förr eller senare kommer få en svacka, eftersom dem i princip kör hårt med samma elva match efter match, även om jag tror dem slår Mallorca idag.

Tydligen ville Iniesta fortsätta igår, men Rijkaard valde ändå att byta ut honom av säkerhetsskäl, då det finns viktigare matcher framöver. Han sägs vara tillbaka redan nästa vecka, då vi möter Gimnastic.

Barcelona Lundello
2007-01-14 11:14
Oskar sa att real hade många på transfers o att vi inte ska skylla ifrån oss.

Med tanke på alla era "skador" så går de som de gör.

För barcelona e dettta ingen jätte grej. De e inte så att vi har förlorat ligan. Jag hoppas detta mer kommer motivera spelarna inför nästa match.

Sen så vill jag inte se Giuly emr. GE SAVIOLA CHANSEN!
Barcelona Evička
2007-01-14 10:59
Leo_Messi19
Enligt en första rapport handlar det om en stukning av vänster ankel. Han blir borta mot Alaves i veckan. Han ska undersökas idag och då kommer vi naturligtvis att få veta mer exakt.
Barcelona Smogen
2007-01-14 10:48
Har just sett matchen inspelad. Tyvärr.... Sämsta försvarspelet jag sett under hela säsongen, Hade nog varit lika bra om Beletti inste ens spelat och man lämnat den platsen tom. Edmilson var usel. Den enda som var bra för som vanligt Puyol.

Anfallet har jag sällan sett så fantasilöst. De tre senaste matcherna har varit riktigt riktigt dåliga. Giuly gjorde inte ett enda rätt. Guddy försökte och Ronnie såg lojare och slappare ut än någonsin. Sprang mest omkring och gnällde. Visst jag älskar honom som fotbollspelare och tycker inte han ska behöva anstränga sig i defensiven. Men kanske? Kanske någon gång? när han e som bäst brukar han ju jobba hemmåt lite då och då också. Inte en enda gång gjorde han det igår. Kasst.
Barcelona Leo_Messi19
2007-01-14 10:37
Nån som hört någonting om Iniesta?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-14 10:34
Vi ska se vad det kommer hända med REAL idag:)
Ni minns väl 6-1 ?
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-14 10:32
OSKAR:
Jag svär stick till ditt äckliga forum och diskutera era drömmelvor med spelare som ni drömmer om att få!
Vi ägde matchen men men när man backar med näta hela laget och kör på kontringar så blir det så!!!
Länktips: O
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-01-14 09:14
asså du oskar om ni hade 6 spelare från starkt skadade i en hel säsong tror jag ni skule hamna i division 2 fyfan kolla på deportivo gjorde med er ni hade eran startelva snaka aldrig skit om barca förståru för dom e bäääst och alla lag måste förlora nångong men real förlorar aldeless för ofta ;)

HALLA BARCA!!
Barcelona Juaníto
2007-01-14 07:25
Eto'o, Deco och Messi är tre spelare vars både tekniska och i det här fallet framför allt mentala kapacitet är de bästa i laget tillsammans med kaptenen. Deras sätt att alltid kämpa och spela med stolthet hade smittat av sig på spelarna igår men vi förlorade inte på grund av att dom saknades. Vi förlorade för att Espanyol ville vinna matchen mer än Barcelona, vilket är patetiskt. Jag hoppas Rijkaard (vars byten var knepiga.. misnt sagt) straffar dem. Sanchez Llibre är ett svin, en horunge av den högre ordningen.
Visca el Barcelonismo!
Real Madrid OSCAR
2007-01-14 04:35
Oj va lätt det är att skylla på att några spelare är borta. Borde inte ni som tydligen är bäst i europa vinna ändå?? Fan va ni skyller ifrån er. Bättre kan ni fast ni inte har Deco, Etoó. Vi har halva laget borta och med "20st" transfers på gång, men vi kan säga rakt ut att vi inte vinnner matcherna. med eller utan, Beckham, Roanldo, Carlos, Cicinho, (mfl ur truppen) Säg bara inte att ni förlora pga att Deco eller hästen spelade. Det kan bli ett bra halvår då vi i Spanska ligan har den bästa och jämnaste ligan!!. Upp till kamp!! Real Madrid, Barca, Sevilla, Zarra. mfl
Barcelona barcalover 3
2007-01-14 01:30
Det här känns väldigt tråkigt..hade räknat me vinnst idag :(..men ja tror att de här va sista för i la liga för sesongen. Nu när Eto , Messi,Deco, Zambrotta kommer så är det en helt anan barca.Längtar till matchen mot Madrid , vi kommer ha lekstuga
Barcelona Messi_Etoo_R10
2007-01-14 01:18
Jag vet att Både Zambrotta och Deco ska vara med i nästa match men kommer EToo att vara med ?
Barcelona Messi_Etoo_R10
2007-01-14 01:13
asså vi måste värva en Ytterback Både Belleti och Gio var inte så bra ida. Snälla värva Abidal eller nån :)Deco, Va ja saknade han ida vill inte höra nån kritisera honom ! han är bäst, Utom honom är mittfältet ingeting .
hur länge är Inesta skadad snälla vi behöver honom nu när Både EToo,Messi är skadade !
BARCA FÖR ALLTID VISCA EL BARCA !!
Barcelona Barca#1
2007-01-14 01:06
Fan vilken tråkig förlust mot våra rivaler.nån som vet om rijkaard får böta för att han slog i sönder det där plexiglaset? det märks att det fattas nyckelspelare från barca(deco, etoo, messi) vi behöver dom tre annars blir spelet inte lika bra.
Barcelona Meley
2007-01-14 00:58
Jag tycker det talar för sig själv när vi har så viktiga nyckelspelare borta. Då syftar jag på Eto'o och Messi som varit borta ett tag. Men ändå så kommer vi ligga tvåa efter den här omgången trots denna tunga förlust. (Har inte räknat om Real Madrid går förbi oss på målskillnad om dom vinner, men det tror jag inte :)) Och man får inte glömma att vi har en match mindre spelad också.

Men snart är Eto'o och Messi tillbaka. Då har vi i stort sett hela laget friskt, om ingen annan blir skadad. Hoppas inte. Då kommer inget kunna stoppa oss :D

Visca el barca!
Barcelona Rambla
2007-01-14 00:57
Rijkaard: "Esto no es el fin del mundo"

Som sagt, han blev förbannad vid deras 2-1 och det dåliga markeringsspelet. Tror nog att Rijkaard har lugnat ner sig till i morgon och kommer att styra upp det här. Det var likadant i ligan inför mötena mot Chelsea och Milan i CL förra säsongen. Slarvigt spel och vi var oroliga över försvarspelet. Det fixades till och vi vet alla hur bra det funkade sen i CL.
Athletic Ottar
2007-01-14 00:54
Jag blev förvånad i negativ bemärkelse över det jag såg av Barca idag. Med det lag ni förfogar över skall Espanyol vara en munsbit sju dagar i veckan.

Två la liga vinster och en CL titel borde inte ha gjort laget mätt kan man tycka, men man börjar nästan undra efter en match som denna. Nåväl formsvackan är troligen ytterst tillfällig och när väl Eto'o kommer tillbaka kommer ni kunna göra betydligt enklare mål än vad som nu är fallet.
Barcelona Evička
2007-01-14 00:53
FCBarcelona_
Precis, det är ju inte vilka killar som helst som är borta. Det är alltid tungt att förlora, men det måste komma förr eller senare.
Barcelona FCBarcelona_
2007-01-14 00:51
Sorgligt att vissa börjar snacka som många Real-supportrar gör efter en tung förlust.
Alltså börjar snacka om att sparka och sälja.
Det är bara att inse att vi behöver Deco, Eto'o & Messi.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-14 00:49
Zamboza//

Hehe, tänkte på exakt samma spelare som dig. Skönt att se att man blir förstådd.

Edmilson, och Belletti. Dem har aldrig gjort mål på skott från 20 meter, vad in i helvete får dem och tro att de kommer att göra mål från ca 40. Bellttis var nästan komisk, han ska dra till den på volley från 35 meter och får en så pass stark felträff att den går över honom och till inkast snett 90 grader åt höger.

Barcelona 19messi
2007-01-14 00:46
Ämne: Captian Fabuloso Cav....
Håller med! Förstör anfallen!
Barcelona Zamboza
2007-01-14 00:45
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

Angående långskott så är det ju i princip alltid samma spelare. Jag tänker på Marquez när han lirade på mittfältet och Edmilson som verkar tro på mirakel eller nåt. Han har tagit 40 meters skott dem 2 senaste matcherna. Belletti hade ett urmärkt läge till ett inlägg, men skjuter skott från omöjlig vinkel. Riktigt irriterande faktiskt.
Barcelona 19messi
2007-01-14 00:44
Tycker inte det var ett misstag att sälja V bommel. Tror inte han skulle va bättre än edmilson eller motta. Tycker att när turham är tillbaks ska man testa att köra turham / pyoul och sedan ha Marques som pivote
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2007-01-14 00:43
Ämne: Rambla//
Nej, herre....Xabi Alonso skulle nog inget lag tacka nej till och han skulle va rena drömvärvningen för eran deffensiva postion då både Motta och Edmilson inte hållt mottet i år men man kan ju vänta tills sommafönstret.
Barcelona Meley
2007-01-14 00:42
Captian Fabuloso Cave Of Hair.

Håller med dig totallt om Deco. Det är dags för folk att inse!
Barcelona II Barça II
2007-01-14 00:41
Rambla//
Nej, herregud ingen ska sparkas, speciellt inte Rijkaard. Den som säger emot tar jag inte på allvar. Det är ju på dessa positioner som du nämner som vi behöver förstärka, våra vänsterbackar är stabila fast har kommit upp i åren. En back up till Zambrotta och så behöver vi en pivote, tycker inte att Motta håller måttet och så börjar Edmilson bli gammal. Fast det sägs ju att Xavi Alonso ska värvas till nästa säsong, det är ju trots allt bara ett rykte, men det skulle sitta fint.

En annan grej jag har grubblat över påsistonde är angående V. Bommel. Frågan är om det inte var ett misstag att släppa honom. Tycker att han gjorde bra ifrån sig dem matcherna han fick chansen. Menar inte att han skulle ta pivote-platsen men han var en väldigt bra back-up till våra ordinarie mittfältare.
Barcelona Zamboza
2007-01-14 00:40
borjeboy

Se länk, där du kan beställa biljetter och annat.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-14 00:38
Numero uno: Vill absolut aldrig mer se en "Deco-hatare" på detta forum igen. En dryg skit som hela tiden upprepar sig på meningar som att han ska säljas och att han är dålig. Dessa 2 månader sedan Sociedad matchen (undantag Atletico), då vi spelat utan Deco, har alla cules världen över fått smaka på en sur karamell utav hans frånvaro.

Munero dos: Nu ser vi effekterna av ett skitigt anfallsspel. jag vet inte om ni har tänkt på att vi inte gjort mer än ett mål/match sedan 2 och 1/2 månad sedan. Det började mot Sociedad (1-0) då Valdes räddade oss. Och hållt i sig tills nu. Ta inte upp matchen i onsdag mot Alaves, då Alaves är knappast bättre än AIK.

Numero tres: WTF är det som händer med dessa långskotts chansningar från 35-40 meters håll, vi drog ca 4 stycken sådana idag (Belletti på volly från det avståndet!!!!!!) mannen som skjuter 3/4 inlägg åt helt fel håll. LÄgg av med det!!

Så ja, tillräckligt från mig.

Jag är helt hopplös, vi kan fan inte göra mål längre, och nu som det verkar inte ens försvara oss :((
Barcelona Kamelen
2007-01-14 00:38
Edmílson var enligt mig otroligt bra under den förra säsongen. Dock har han varit riktigt dålig, om inte bedrövlig denna säsongen. Ser helt omotiverad ut. Skulle vara härligt med ett nyförvärv på just den positionen dock kanske vi bör ha tålamod med honom säsongen ut.
Annons: