/spanien/barcelona/forum/23577.aspx/spanien/barcelona/forum/23577.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Messi41
2007-01-18 09:51
Nu har Ezquerro än en gång visat att han inte håller måttet.Han verkar ju inte ens gå in för att ta en plats i laget. Sälj honom omedelbart och plocka upp en talang!!
Barcelona Evička
2007-01-18 08:35
k!nG

Det finns folk som förnekar förintelsen också. En liten kurs i källkritik, kanske.
Barcelona Rambla
2007-01-18 08:24
k!nG:

Men snälla lille k!nG, tror du någon tar den där sidan på fullaste allvar? En sida som bla länkar till anti-barcelona.com. Verkligen hög trovärdighet på det där. Det räcker att läsa historia, lyssna på vad människor som levde under den tiden säger och har sagt i dokumentärer od. Vi har haft tillräckligt med religions, krig och fascist-diskussioner på forumet. Det blir inte bättre av att du nu försöker blåsa liv i en diskussion där deltagarna nog aldrig lär bli överens. Snälla, bara släpp det så koncentrerar vi oss på dagens fotboll istället.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-18 08:04
Haha va sköna redaktionen är:
När jag gick in på Övergångar så stog det så här:
Fran Merida Till: Arsenal Från: Barcelona (Talangstöld)
Real Madrid k!nG
2007-01-18 07:20
Ni inbitna fans borde se det som ett måste att läsa igenom sidan på mitt länktips.
Ni kommer att upplysa er själva...
Barcelona Gabriel
2007-01-18 01:36
Ämne: Förlängning spelar i....
Åh, de kiklas i magen på mej som när man är nykär när ja läser dessa uppgifter. Dani Alves är en av mina största favoritspelare och jag har tjatat om honom som en galning, börjar nästan bli lite patetiskt nu hehe. Dessvärre tror jag inte att det stämmer, att vi skulle vara beredda på att "spränga banken" eller va nu uttrycket var låter inte riktigt som dagens Barça. Dessutom låter uppgifterna med Damia konstigt, precis som du sa.

Men åherre min lord om han skulle komma. Enligt mig är Dani värd 20 mille.
Barcelona Criff
2007-01-18 00:28
kolla länktips! Han är helt galen.
Barcelona Evička
2007-01-17 23:33
Ämne: Förlängning spelar i....
Nej, det är klart. Allt kan köpas om priset är det rätta. Jag fick för mig att han ville stanna ett tag till, men så är det kanske inte. Han får som sagt gärna komma, Zambrotta till vänster som du sa och sedan behöver vi "bara" få ordning på mittbackarna :)
Barcelona Tiago
2007-01-17 23:28
lyssna på dessa kommentator haha helt underbara haha:P
Barcelona Rambla
2007-01-17 23:25
Förlängning spelar ingen roll. Eller jo, det innebär visserligen att priset kan stiga, men är man stensäker på att man vill ha honom så spelar det mindre roll. Enligt artikeln så är man ju beredd att spränga banken för Alvés. Vanligtvis gillar jag inte att klubben ska betala överpris för spelare men i det här fallet får mina principer ge vika. Dani Alvés i Barçatröjan till nästa säsong vore en dröm. Sen att Zambrotta är tänkt till vänsterbacken gör ju knappas saken sämre. :D

Lisa:

Kameruns landslag har smeknamnet Afrikas Lejon. Därav namnet på Eto'o.
Barcelona Lisa
2007-01-17 23:24
Etoo har diskuterats ganska mycket på sistonde. Han kallas ofta för lejonet eller något liknande. Varför fick han just det smeknamnet?
Barcelona Evička
2007-01-17 23:22
Ämne: Oh, om detta ändå vo....
Ja, det skulle vara en förstärkning det. Nu skrev han ju precis på en förlängning för Sevilla, så lite tveksam blir jag, men hoppas kan man ju alltid.
Barcelona Rambla
2007-01-17 23:19
Oh, om detta ändå vore sant. Nu ska man inte ta en site som Goal.com på allt för stort allvar. Skulle nu Dani Alvés vara den spelare man först och främst satsar på i sommar, så har de verkligen tänkt rätt. Det som gör mig lite skeptisk till uppgifterna är att artikeln antyder att Damia skulle gå till Sevilla i utbyte. Eh Damia, han är ju redan såld till Betis. Dessutom så är han skadad ännu. Dålig koll de har.
Barcelona Rambla
2007-01-17 23:14
hammabarça:

Självklart har du rätt i att ligger Deco där någonstans mellan Eto'o, Puyi och Xavi. Glömde bort honom i brådskan. Beror nog på att han saknats så här lång i år.
Barcelona Q
2007-01-17 22:50
Synd att det inte finns exakta sifror där man kan se vem top 8 löne listan i barca. Ska bli kul att få lejonet tillbaks men jag hade velat vänta längre med hans debut än vad han kommer göra. Kolla bara på Valeron som kom tillbaks efter ett års skada och blev skadad igen.
Han kommer ha långt upp till sin form så lägg inte stor press på han.

Hoppas de stämmer som dom säger på goal. Hade jag vart Txiki hade jag inte tvekat 1 sec för att köpa alves!

http://www.goal.com/en/Articolo.aspx?ContenutoId=212764
Barcelona hammabarça
2007-01-17 22:44
Ämne: Ämne: Rambla ....
Deco lär väl ligga där nånstans också?
Barcelona r.10
2007-01-17 21:05
Ämne: Ämne: Rambla ....
thanks!
Barcelona Rambla
2007-01-17 20:59
Ämne: Rambla

Vet du möj....
Är inte hundra men skulle gissa att det ser ut ungefär så här:

1. Ronaldinho
2. Eto'o
3. Puyol
4. Xavi
5. Saviola

Det är också möjligt att Saviola, Xavi och Puyol ligger på likvärdiga löner.
Barcelona r.10
2007-01-17 20:56
Rambla

Vet du möjligtviss vilka som tjänar mest i barca (lönelista.. top 5) ?
Barcelona Rambla
2007-01-17 20:55
Jisses. Gai Yigaal Assulin kan bli hur bra som helst. Påminner mycket om Messi men spelar till vänster. Ruskigt snabb verkar han vara också.
Barcelona jonti
2007-01-17 20:33
Personligen så är Saviola en favorit. Men om det nu stämmer att han är så sniken så kanske man inte ska skriva nytt kontrakt med han men rent fotbolssmässigt så är han klart bättre än gudhjohnsen o de andra bänknötarna.
Barcelona Jebali
2007-01-17 20:26
Eto'o is baaaaaaaaack :D
nu ska vi få se vad som händer med motståndarna.
Kameruanske lejonet !
Barcelona Jay-z
2007-01-17 20:16
Våran kung Eto'o är tillbaks faan vad glad man blir shiit kan en person vara så saknad som Eto'o har vart???
Barcelona Rambla
2007-01-17 20:11
Holländaren:

Du är helt ute och cyklar om du påstår att Saviola skulle ha den högsta lönen i Barça. Hans lön ligger på ca €4,5m per år, Ronaldinho tex ligger nära på det dubbla. Med skatter och annat så kostar Saviola klubben nära €6m. Skillnaden i hans kontrakt med de andra spelarnas är att de har lägre fast lön och flera bonusavtal som bestäms hur många matcher de spelar, antal titlar osv.

Sen kan man se det så här. Några tycker det är rätt att Saviola plockar ut lön när ledningen så tydligt visar att de inte vill satsa på honom, eller åtminstone så har ni fått för er att de inte vill/ville satsa på honom. Hur var det nu när Laporta tog över då? Då ville man ju behålla Saviola, man erbjöd ett nytt kontrakt, mera bonusbaserad lön precis som alla de andra spelarna blev erbjudna. Då vägrade han ju att riva sitt kontrakt. Så det finns två sidor av myntet. Ledningen ville mao behålla honom, men kanske inte till vilket pris som helst.

Själv är jag den senaste tiden kluven över vad jag ska tycka om Saviola. På ett sätt är jag tacksam över att Saviola nu producerar i och med alla skador, Guddys svaga målform sistone, för att inte tala om Guily och Ezquerro som knappt inte prestar någonting.

På ett sätt så kan man ju kritisera Txiki och Laporta, ja kanske även Rijkaard för att de under 3 säsonger inte nyttjat Saviolas tjänser utan istället lånat ut honom och ändå betala största delen av hans lön. Hade det då inte varit bättre att han varit kvar och spelat för klubben? Istället för att köpa spelare som Maxi Lopez för €7m under en vinter-mercato.

Som sagt, många saker att ta ställning till när man bestämmer vilken åsikt man känner för fallet Saviola.
Barcelona samuel-9
2007-01-17 20:05
Lägg ner, ditt inlägg blev raderat då du stavar otroligt kasst vilket innebär att nivån på forumet sjunker betydligt. Skärp dig med stavningen etc så lär dina inlägg få vara kvar. /Red
Barcelona r.10
2007-01-17 19:57
Vår President efter matchen igår ;)

Laporta's reaction

Joan Laporta told Barça TV after the game with Alavés that he was delighted to "get through the round, which was the most important thing, as well as avoiding injuries. The Copa del Rey is one of our objectives". Finally, Laporta was mightily impressed with Javier Saviola. "Saviola scored a hat trick" he said. "And I am really pleased because he deserved it. He is a player that is always ready to take his chances, and he is an extraordinary person."

Rijkaard!

Rijkaard could only praise Javier Saviola on his performance this evening: "Saviola made all the difference. I am so happy. He is a player who reads the game well and knows how to be in the right place at the right time. But I think he is still able to get better. There is always room for improvement."

But does the Argentinian deserve a place in the starting line up? "Could he be the team's second forward? Why not? I think he deserves to be. His statistics show that he deserves to be in the starting line up".
Barcelona Kapten11
2007-01-17 19:35
Han har gjort det så bra som han egentligen kunnat, men motståndet har varit Badalona och Alaves. Det imponerar inte.

Men, trots allt så är det inte kompetensen som ifrågasätts, utan attityden.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-17 19:23
Kan nån länka upp målen?
Barcelona Rambo~
2007-01-17 19:21
Ämne: Skulle det vara synd....
Du borde tänka efter lite grann... som du säger så är han fortfarande ung och har talang. Jag tror inte att han ser sig själv som att han var en stortalang, vem skulle börja tycka att man heltplötsligt har blivit sämre och bara en i mängden, med tanke på att han värvdes som en supertalang, tror inte att den envise kaninen ger upp så lätt(Han bevisar också vad han kan på planen). Men de borde ge honom ett acceptabelt kontraktsförslag.
Barcelona Kapten11
2007-01-17 19:16
Skulle det vara synd om Saviola, som idag är mångmiljonär, om han tjänade något mindre?
Är han inte intresserad av att spela fotboll?
Hade Eto'o och Messi varit skadefria hade det inte funnits en chans att han hade fått spela en minut.
Nu har hans aktier stärkts, men efter hans agerande vill jag inte se honom i klubben efter sommaren.
Visst var han en stor talang, och är en bra fotbollsspelare, men jämfört med Messi är han en nolla.
Annons: