/spanien/barcelona/forum/23574.aspx/spanien/barcelona/forum/23574.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2007-04-23 13:20
"Men hur som helst så vinner vi ligan, det som hände igår är redan glömt."

ekar det här inne? ;)

Nej skämtosido, vi har som Rambla sa även Sevilla kvar. Ert schema är "lättare" på pappret i a f.
Men bollen är rund och puyols frisyr är stor.

Barcelona Edmilson
2007-04-23 12:53
Undrar en sak om Barca som ja läste på Romas forum är att dom lagt ett bud på Chivu som Roma tacka nej till, men det planeras att barca skall lägga ett högre bud så småningom nån som vet något om det??
Barcelona II Barça II
2007-04-23 12:48
Jag har sagt det förr och säger det igen, det som är problemet med Barça den här säsongen är att vi saknar en stabil defensivmittfältare, pivote. Men hur som helst så vinner vi ligan, det som hände igår är redan glömt. Dags att blicka framåt, någon som vet när Edmilson är tillbaka?
Barcelona barca_and_me
2007-04-23 11:47
glöm villareal matchen koncentrera er på levante match ingenting är avgjort än så andas lungt
Barcelona Fredecó
2007-04-23 11:37
Man ser direkt då Ronaldinho är tillbaka på planen att de är direkt han som får ta all skit vid en förlust. Pinsamt tycker jag! Barcelona spelade bra i första och försöker spela boll, det som gör att man förlorar denna tillställning är att man missar sina målchanser i första halvlek. Eto'o har två fina lägen, även Ronaldinho har ett läge (tänkte på väggspelet med Xavi) man måste göra mål på dessa lägen, då stänger man matchen helt. Då Barca inte gör mål växer Villareal mer in i matchen. Sen att de gör 1-0 i andra tycker inte jag är helt oförväntat då man missat så bra lägen. Sätt chanserna och matchen och 3p är vunna!
Barcelona messi-#19
2007-04-23 11:27
hoppas bojan och dos santos mot AL AHLY ??
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-04-23 09:44
Ack så jobbigt att Barca spelar nu på Tisdag kl 21,30 mot Al-Ahly. Då missar man CL. Jag vill verkligen se Bojan (?) och Dos Santos in action. Har längtat efter den dagen Messi, Bojan och Giovani spelar tillsammans, och nu kanske den kommer.

PS, hur är det med Bojans medverkan? Läste att Barca förhandlade med Spaniens U-17 lag om att låta Bojan spela med Barcelona istället nu på Tisdag.
Barcelona Sürer
2007-04-23 09:18
bara så ni vet .. hamnar vi på samma poäng som real madrid vinner madrid ligan .. man går efter inbördes möten .. men vi har bättre inbördes på sevilla
Delarocha
2007-04-23 08:30
Mycket gnäll och skit man läser här, till viss del förståeligt men samtidigt gör Villarreal en perfekt genomförd match och vinner inte helt orättvist.

Första 15-20 av Barcá ser enormt bra ut, sen börjar Villarreal hitta sina positioner, stänger ytorna och börjar få en och annan kontring. Då verkade det som att barcá blev lite mer osäkra på sig själva.
Andra halvlek var Barcá rent ut sagt bedrövliga. Messi hade knappt bollen i matchen:/ Vet inte om det var tänkt så men han var relativt osynlig. Ronaldinho var väl okey och Eto'o har det svårt om Messi o Ronaldinho inte spelar på topp.
Barcelona Ronaldiiinho
2007-04-23 00:41
Man börjar bli lite orlolig men vi vinner Ligan !
1 match är inte allt... :)
Deppa inte grabbar vi vinner dom 6 andra matcherna :D
Villarreal Oggy Oggy Oggy, Oink Oink Oink
2007-04-23 00:40
Tack för god match. Osis för er att vår första bra match det här året skulle komma just idag. Samtidigt måste jag berömma vårt eget lag. Riktigt starkt att vinna en sån här match UTAN den sanslöst bra Riquelme.

Nåväl, hoppas ni tar er samman och reder ut det här tillsist. Ni spelar så sanslöst vackert att ligatitlen, om någon rättvisa finnes i denna värld, måste få stanna i katalonien. Ta väl om Messi, han är bara för jävla grym!
Barcelona FCBarcelona_
2007-04-23 00:05
Upp med hakan gubbar!
Vi fixar ligan i alla fall!

2007-04-22 23:52
Gabriel

Jag är inte lika optimistisk, men det är bra att några är. Sevilla måste ju möta Real, så någon utav de kommer med all säkerhet att tappa poäng, vem det är skiter jag i.

Jag tror inte att Bilbao vinner mot Real. Detta ända Bilbao brukar slå till Real med, är fula ord från läktarna. Det ser jag i alla fall fram emot :)
Barcelona Gabriel
2007-04-22 23:47
Vadå chans? Vi kommer att ta hem ligan. Vi har lättast spelschema och de andra som hotar kommer vara tvugna att slå varandra. Där rycker vi. Madrid förlorar nästa vecka mot Bilbao borta. 3:e ligaguldet är culés!
Barcelona Nemo
2007-04-22 23:46
Det jag är mest irriterad på ikväll var att INGEN tog tag i taktpinnen. Alla stod still och väntade på att någon annan skulle göra något oväntat. Getafematchen i onsdags, så var Ronaldinho borta, det märktes första 20 minutrarna. Spelarna visste inte riktigt hur de skulle luckra upp Getafesförsvar efteråt kom en viss Messi och tog tag i taktpinnen och vi vann matchen.

Ikväll tog inte Ronaldinho tag i taktpinnen Messi kunde inte heller ta tag i taktpinnen för att alla bollar ska gå via Ronaldinho, även fall han har en dålig dag. Rijkaard, jag ser till och med från tv-soffan att något är fel.

Vamos Barcelona.
2007-04-22 23:46
Denna satans säsong har inte medfört nästan några poäng på bortaplan, det är helt klart där felet ligger. Måste ligga något mentalt i huvudet på våra spelare.

De resterande matcherna ska egentligen bara ge 3 poäng hela vägen (Atletico skillt), men jag vette f-n. Ett galet kämpande Sociedad på borta plan kommer innebära en tuff uppgift. Getafe kommer att bli en svår nöt att knäcka, även om vi spelar hemma.

Denna säsong har varit helt jädra ojämn. Jag tror att det ligger i det mänkliga psyket. Spelarna förbättrar sig då en ny säsong startar, man intalar sig att ta nya tag. Och att starta om från scratch.

adiiL
2007-04-22 23:45
Nu tycker jag alla cules ska smälta det här och gå och lägga sig. Låt inte en match förstöra allt vi har foortfarande störst chans att ta ta hem dehär..

Godnatt försök sova gott!
Barcelona Ghazza
2007-04-22 23:42
Jag är lite inne på samma linje som Nemo.

Bara killarna tar sig i kragen och spelar ut, så tar vi ligan. Inget snack om den saken. Låter så oerhört lätt också, och det borde det vara. Vi ÄR bättre än resterande motståndare. I nästan alla kriterier.

För guds skull Puyol, led dina katalonska trupper till seger!
Barcelona Lionel M.
2007-04-22 23:40
Inte ens efter matchen då vi åkte ur Champions Leauge så kunde man se så många tomma blickar. Spelarnas blick talade sitt eget språk och talade det väldigt tydligt.

Att vi förlorar beror inte endast på att Eto´o missade, det beror heller inte på att El Magicó, som för övrigt verkar ha lånat ut sitt trollerispö till Messi, inte vill vinna. Det beror absolut inte på att El Mister ändrar i formationerna för att medvetet förlora.

Delvis förlorade vi för att spelarna inte var fokuserade men även för att Villareal spelar en bra match. Kan vi acceptera att Villareal gjorde en bra match har vi kommit långt.

Ska vi fortsätta hitta syndabockar och fokusera på det destruktiva så kan vi hälsa hem till titeln.

Slutligen hoppas jag att det är precis så laget tänker nu, för alla Culés skull.
Barcelona Nemo
2007-04-22 23:38
Men vi ligger fortfarande 1:a. Vi har fortfarande allt i våra händer konstigt nog efter vårat usla spel i ligan den här säsongen. Vi är nog våra värsta motståndare.
Barcelona Nemo
2007-04-22 23:35
Det var många gånger under matchen som jag ville att ett flerpar spelare skulle säljas. Kan vi inte till nästa match spela med en pivote? Iniestas talang slösas bara bort om han ska puttas och slåss med spelare 3 gånger så stora som han själv.

Nästa vecka är det Levante.
Veckan efter möter Real Madrid Sevilla, då tror jag tyvärr att vi måste heja på Real Madrid...
Barcelona oOk!
2007-04-22 23:35
Ämne: Ämne: Ämne....
Senna är visst 31, kanske lite gammal ja. Men jag gillar han skarpt och tror han kan tillföra en hel del i tuffare matcher.
Spanien Ichi
2007-04-22 23:34
Det är lättare och lira bra när resten i laget gör det, Villreal säsong har ju varit en riktig jojo. Senna är lika viktig som luccin när laget lirar "bra" =)

Sen gillade jag att Veira var kall och undvek "chippen"...dom flesta hade lagt sig långt innan...

edit stavfel..för trött =)

Barcelona kirtap
2007-04-22 23:30
Det verkar som om en del vill att barca ska spela köttmursfotboll. Barca står för offensiv och underhållande fotboll och då får man ibland mål i baken.
Barcelona Rambla
2007-04-22 23:28
Ämne: Ämne: Man mås....
Senna gör 2-3 bra matcher under en säsong så nej tack. Hellre en yngre förmåga anser jag.

Precis som Barça gjorde så att Veira såg ut som en världsmålvakt med alla avslut mitt på honom.
Barcelona oOk!
2007-04-22 23:26
Ämne: Man måste ha tålamod....
Senna var bra idag, lika bra som han var hela förra säsongen. Kanske något att värva till mittfältet? Bra passningsspel, mkt spring och hård i kroppen. Me like...
Barcelona Ghazza
2007-04-22 23:26
Dock är det avsluten som bara saknas för Eto'o idag. Många fina nedtagningar som kunde blivit riktigt farliga. Jag satt och svor för mig själv flera gånger i soffan då Eidur fick fina djupledsbollar men var aningen för långsam. Hade vi haft Eto'o där hade antagligen kvitteringen suttit. *Suck* Nåja, det är bara att bryta ihop och komma igen.

Levante nästa. Tre poäng är ett måste. RM har kokande Bilbao borta nästa omgång. Tuff match för dem..
Barcelona Barcelona81
2007-04-22 23:24
Ämne: Ämne: Jag vet....
Håller med dig, man ska fan kunna kritisera ett lag. Tycker inte om d svenska mentalitete! Jag minns själv när jag var aktiv fotbollsspelare...varje gång man förlorade så sa tränaren "huvudsaken är att man har kul på plan" va e d för skit snack!!! jag vill vinna förlorar jag så ska jag få kritik.. tjänar man så många miljoner som de gör så ska vi fan kritisera dem.
Iniesta=El Genio
Ämne: Ämne: Ämne....
gör så,gör som du vill..
Barcelona kluivert9
fan nu gäller det att skärpa sig. hoppas spelarna och tränare lär sig den här läxan. som någon sa härinne det gäller ta en match i taget och inte tänka mycket på ligatiteln, då kommer vi att vinna alla matcher. vi har fortfarande at.madrid borta så det blir inte lätt. fan vad jag underskattade villareal. det gör mig ledsen. vad gör mig ännu ledsen är att madridisterna exploderar av glädje och tackar gud för för en sån gåva. men vi vet vem som lyftar bucklan iår.
Annons: