/spanien/barcelona/forum/2356.aspx/spanien/barcelona/forum/2356.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2015-07-04 22:12
[QUOTE=Cule4life]Vilket JÄVLA kacklande, vet någon startelvan där världens bäste spelar ?? [/QUOTE] Romero; Zabaleta, Demichelis, Otamendi, Rojo; Biglia, Masche, Pastore; Messi, Kun, Di Maria
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Cule4life
2015-07-04 22:09
Vilket JÄVLA kacklande, vet någon startelvan där världens bäste spelar ??
Barcelona Liunil Masse
2015-07-04 22:09
Åt helvete med denna trippeln om det nu betyder att Bartomeu kommer vinna. Att människor har så kort minne och glömmer allt bara för LUCHO och laget fixar trippeln. Värvningarna av Rakitic, Neymar och Suarez? Jätte svårt att värva spelare som drömmer om Barca. Kasta ut Abidal, Neymar övergången, transferbanen, Qatar på tröjan, pajkastningen mot Messi från Madrid utan att skydda honom, skicka ut Pep, Zubi som sportchef, förstört La Masia, jag kan fortsätta...
Barcelona Rambla~
2015-07-04 22:08
enkos Du tycker inte förhållandena i Qatar är en tillräckligt stor nagel? Hur man kan blunda för vad som sker i det landet kommer jag nog aldrig förstå För övrigt är det inte bara Qatar som är störande när det kommer till Bartoneu. Listan kan göras lång.
Barcelona Blaugrana91
2015-07-04 22:05
[QUOTE=Barcanist]Blaugrana91 Ett av världens största flygbolag med slaviska personalförhållanden, vilket många, många, många arbetare vittnat om. Smutsbolag, smutsland. [/QUOTE] Ja iof det har du rätt i, dock finns det nog skit i dem flesta företag, men ja vissa är ju värre än andra.
Barcelona Vampíro
2015-07-04 22:04
Vamos Leo!
Barcelona enkos
2015-07-04 22:04
@Barcanist:

Smutsland för dig och andra syrianer. . men inte för katalaner och övriga världen
Barcelona Rambla~
2015-07-04 22:03
Har de ingen bättre arena i Santiago? En utan löparbanor? Tata, Demichelis, seriöst?
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-04 22:02
Blaugrana91

Ja, jag var nöjd med dem när jag åkte senast. Men man kanske får gå lite längre än så och fråga sig vissa frågor. Tex: Är det statligt? Vad kommer pengarna ifrån?
Barcelona Messi es el fenómeno número uno
2015-07-04 22:01
Någon med bra stream?
Barcelona Barcanist
2015-07-04 22:00
Blaugrana91

Ett av världens största flygbolag med slaviska personalförhållanden, vilket många, många, många arbetare vittnat om. Smutsbolag, smutsland.
Barcelona Barcelonistas
Copa America
Barcelona enkos
Så det är Qatar som är nagel i ögat och därför är Bartomeu skurken?
Barcelona Blaugrana91
2015-07-04 21:58
Även om jag är emot Qatar så är det ju faktiskt Qatar Airways som sponsrar oss, vilket är ett av världens största flygbolag och anses ju vara bland dem bästa när det kommer till komfort och liknande.
Mascherano#14 el Jefecito
2015-07-04 21:55
Shit vad trött jag är på allt jävla drama kring den här valkampanjen. Tro mig, när det kommer till Laporta vs Bartomeu så är jag 100% Laporta alla dagar i veckan. Jag hade hellre viljat att Roman Abramovich hade vunnit valet före den svinaktige Barto.

Men! Det är skrämmande många här inne som verkligen köper allt Laporta säger och målar upp en total felfri bild om honom. Jag har inga bevis för ryktena att han festade med prostituerade eller åkte privat jet för klubbens pengar och jag tänker inte heller ge mig in i den diskussionen. Men jag tycker fan inte att han sköter denna kampanjen snyggt i och med all drama. Och jag har heller ingen större förhoppning om att han kommer att lägga ner beefen även om han blir president. För mig känns det som att två föräldrar söker egen vårdnad genom att smutskasta den andre och den som blir mest drabbad är barnet - i detta fallet Barcelona.

Nä, jag hade önskat att Laporta kunde vara större i den här situationen och inte gå in på samma linje som äckel-Barto och gänget.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2015-07-04 21:43
Finns det ens något som talar för att Laporta vinner valet? 9000 signaturer är jävligt många, 99% säker att grodan Barto vinner
Barcelona the cameroonians
2015-07-04 21:35
Enkos

Absolut.

Men jag tror också att det kan vara tvärtom, vi ska inte underskatta möjligheterna som internet ger alla utlandsbaserade där det finns betydligt större möjligheter att ifrågasätta saker med utrymme att kolla källor och information direkt när något sägs.

Värre då om man tuggar pistagenötter, läser la vanguardia & lyssnar på ett öra.
Barcelona Rambla~
2015-07-04 21:30
Insatta i vad? Man behöver inte åka ner till Camp Nou för att tex uppdatera sig hur Qatar behandlar sina gästarbetare.
Barcelona 11-9-10
2015-07-04 21:28
Enkos Det är ju trots allt oftast dom som stirrar sig blinda och ser inte längre än första raden ( trippeln, senaste 6 månaderna) samt att dom flesta läser endast md därnere
Barcelona enkos
2015-07-04 21:11
@the cameroonians:

Eller så är folk i Barcelona och närmare än oss bättre insatta och vet bättre än folk från Sverige och svenska fans där många aldrig ens sett en match på plats
2015-07-04 21:00
@Diar Shekha:

Bartomeu har haft tillgång till medlemsregistret sedan tidigare och kunnat gå direkt till väljarna för att fiska signaturer. Plus att han ju har alla de äldre socis på sin sida, dvs Nuñistas från 1900-frös-ihjäl. Inget konstigt, men det ser onekligen tufft ut för de andra.
2015-07-04 20:57
Verkar vara samma domare som dömde Argentina - Paraguay i gruppspelet som fått förtroendet att döma finalen. Var inte den matchen relativt tuff?

Han heter för övrigt Roldan i efternamn... Dock inte Kevin i förnamn ;-)
Barcelona Diar Shekha
2015-07-04 20:57
Bartomeu got 9.083 signings.
Laporta got 4.708...

Some serious campaigning has to start, @JoanLaportaFCB.

Hur är der här möjligt? Är våra medlemmar Senila? Jag får inte ihop det, det är som en chock för mig. Det bör inte vara möjkigt att ge så mycket stöd åt Bartomeu efter allt som hänt. Nu är man halvt besviken för att vi vann trippeln för utan den hade Bartomeu verkligen inte haft någon chans.
Barcelona enkos
2015-07-04 20:41
Här finns en lista över alla kanaler som sänder finalen ikväll i copa men jag kan inte från mobilen se dem, kan någon kopiera alla kanaler här?
Barcelona Rambla~
2015-07-04 20:35
Tänk om alla socis som får rösta fick upp ögonen ordentligt precis innan valdagen och helt plötsligt svängde över till Benedito sida istället. Vilken skräll det hade varit om han vunnit valet. Ju mer man läser om hans tankar desto mer inser man att han i första hand tänker på klubbens bästa och att dess gamla värderingar inte missbrukas.
Barcelona Rambla~
2015-07-04 20:29
King Puyi Själva poängen från ( Xaviesta ) var tex det här: Vi alla vet att Laporta "hasslade" för egen vinning skull. Ursäkta, men hur vet vi det? Det är ingen vedertagen sanning bara för att Rosell påstod det. Han påstod mycket under den perioden med sin smutskastning, tex att Laporta och hans ledning hade kört ekonomin i botten, mixtrat med siffror i boksluten för att dölja en förlust. Nu efteråt vet vi att det bara var skitsnack och propaganda. Visst, det fanns kanske även saker som påstods som stämde, jag påstår inte annat. Dock har jag för länge sedan insett att vad Rosell/Barto än häver ur sig är det oftast populistiskt och endast till för att tjäna deras egna syften snarare än att gagna klubben. Ett annat exempel. Barto påstår nu, ivrigt påhejad av sina kompisar och journalister på MD och annan media kontrollerad av grup Godó, att Lucho krävde en värvning av Arda Turan. Jaha? Har någon hört detta komma från Luchos mun? Med tanke på hans relation till media och journalister lär vi heller inte höra Lucho varken bekräfta eller förneka det. Det var samma sak när Barto påstod att Tito hade begärt att de värvade Neymar ett år tidigare än det var planerat. Senare visade det sig att att Tito aldrig hade pressat ledningen på detta. Så nej, allt är inte alltid fakta bara för att media och andra hakar på ett rykte, lögn eller annan halvsanning.
2015-07-04 20:18
Benedito sägs ha fått ihop 4000 signaturer.

Här kan ni läsa mer om vad han tycker om både det ena och andra (engelska)
Barcelona enkos
2015-07-04 20:15
Är det någon fri sat kanal som sänder copa finalen 22.00?
Barcelona ( Xaviesta )
2015-07-04 19:46
King Puyi Nu handlade mitt inlägg inte om Laporta eller Bartomeu eller själva valet ens. Jag snackade om hur man bör behandla och framföra fakta, oavsett diskussionsämne. Ska du med hjälp av fakta få fram en viss åsikt så bör du vara 100% annars är det inte "fakta" du diskuterar med, förstår du hur jag menar? Vidare så är jag inte Laportas advokat eller maskot och har inget intresse att föra populistisk propaganda för att försöka få folk att inse att Laporta är "bäst" eller en "ängel". Jag vet vem jag helst ser som president och varför och hat inget behov av att få folk att hoppa på mitt tåg. Med andra ord tänker jag inte försvara Laporta mot dig :)
2015-07-04 19:44
Jordi Farré klarade inte att få ihop de 2534 signaturer som krävs för att gå vidare i valet. Även Jordi Majo har för litet antal. Laporta fick ihop 4807 signaturer och är som väntat vidare. Det rapporteras dock att Seguiment FCB har runt 2700 och kan helt otippat ta sig vidare. Inom den närmsta timmen kommer även Freixa, Benedito och Bartomeu att få sina signaturer räknade. EDIT: Signaturerna kommer att kolla mot medlemslistan och det brukar vara så att cirka 10% av valsedlarna inte är giltiga. Den 8:e vet vi de slutgiltiga antalen.
Annons: