/spanien/barcelona/forum/23554.aspx/spanien/barcelona/forum/23554.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Mago
2007-04-25 12:21
den där matchen vann de
Barcelona El Mago
2007-04-25 12:18
en härligt kille bojan vs ossasuna B
Barcelona barca_and_me
2007-04-25 11:57
det blev 4 mål mot al-ahly... barca vann
Barcelona El Mago
2007-04-25 11:51
DÄr har ni igårdagens match bilder

VISCA EL CATALUNYA
Barcelona El Mago
2007-04-25 11:46
Lionel M.
Qué es lo que está ocurriendo?
det håller jag med helt och hållet
tänk på CESC FABREGAS han var en BARCA B
spelare för några 3-4 år sedan men nu en av de bästa spelarna anser att det är lite ni måste tänka på om de laget ska lånas ut kommer att
fascinera honom inom en kort tid så blir han inte inte längre en barca spelare för det andra så BARCA B verkligen behöver honm eftersom att de ligget under nedflyttningsstrecket.
så kommer de att platsa inom kort tid också i A lagets startelvan lita på bara Grabbar

VISCA EL BARCA CONTRA EL LEVANTE LA DOMINGO !
Barcelona Lionel M.
2007-04-25 11:33
Bojan och Giovanni,
Otroligt kul att se vad canteron kan bygga upp i vårt kära Barcelona. Finns få lag i världen som skapar så många unga talanger som vi gör och det gör det också viktigt för föreningen att visa på en framtidstro för ungdomarna.

Bygger vi upp och lånar ut talanger så finns risken att döda framtidstron och även passionen för Barcelona som klubb.
Bygger vi upp och tappar (Cesc) förstör också förtroendet för Barcelona som klubb. Det kan också säga mer om spelarna som lämnar än vad det gör om Barcelona som klubb?
Bygger vi upp och ger chansen (Se Messí, se Iniesta, se Xaví, se Puyol, se Valdés och se Oleguer) så förstärker vi passionen för klubben och även viljan att prestera och ha tålamod som ungdomsspelare.
Tror klubben redan har detta tankesätt och det behöver de verkligen kommunicera ut till ungdomsspelarna så de vet vad som förväntas och hur deras talang sakta men säkert kommer tas tillvara på.

I övrigt så tror jag att vi kommer möta ett taggat Levante i helgen. De känner på sig att Barcelona skakar just nu. Sen gör det inte saken bättre att de och Celta kämpar om att dra sig upp över nedflyttningsstrecket.
Barcelona Criff
2007-04-25 11:25
Dos Santos tyker jag inte ska lånas ut, men det kommer han heller inte göra. Jag tror Rijkard tar upp han som reserv redan i sommar. Eftersom det enda dem har väntat på är EU passet och det kommer nu i april. Men Bojan däremot tycker jag ska lånas ut, men till holländska ligan isåfall. Den är lite lättare än spanska ligan. Så han får lite erfarenhet utav en högre nivå. Och sen kommer han tillbaks till barca efter säsongen och får känna lite att spela med A laget mer så växer han in sakta men säkert.

För killen är bara 17 år(rätta mig om jag har fel), och Rijkard brukar inte ta upp någon som är så ung.
Barcelona Holländaren
2007-04-25 10:22
Gubben fyller 60 år idag. Grattis till vår störste.
Barcelona Messinales
2007-04-25 09:47
tycker att dos santos ska vara reserv till messi
han va mycket bättre än Giuly igår Giuly kunde knapp hålla en boll.. så in me dos santos!! nästa match!!
Barcelona El Mago
2007-04-25 07:07
VICSCA EL BARCA CONTRA EL LEVANTE
Barcelona El Mago
2007-04-25 07:05
Att låna ut Dos santos och Krkic elr en av de anser att det är en liten dåligt insats av laget det skulle verkligen vara bättre om killarna skulle bara växa hos oss så vet de hur laget fungerar men om man har lånat ut då tar det tid och koma i kamp med andra spelarna i startelvan alltså i framtiden ni tänker på andra spelare som jorge andrade elr så låt killarna växa hos oss så att de kan bli framtidens riktiga spelare
tänk inte på andra spelare tånk på Dos santon + Krikic
Barcelona Kim
2007-04-25 02:27
Jag vill inte veta av att vi lånar ut vare sig Bojan eller Giovanni nu. Båda två är alldeles för unga för att vi ska riskera att de matchas för hårt. Vid ett utlån, så förlorar inte Deportivo, Ajax eller PSV nånting på att testa spelarna mycket. Skiter det sig, så ja, då lämnas dom tillbaka. Nä, låt våra spelare vara kvar och utvecklas i lugn och ro hos oss. När de sen är a-lagsspelare på allvar, då kan vi börja diskutera utlån.
Barcelona Rambla
2007-04-24 23:57
Criff:

Risken är att han inte skulle få spela så mycket i Ajax. Tror ju knappast att han flyttar på Babel och Huntelaar ännu. Fast det är klart, inte säkert att båda är kvar till nästa säsong. Ajax är annars perfekt just för den typ av fotboll de spelar och för Henk Tenk Cates beskyddande vingar. :)

Deportivo är ett annat bra alternativ. De har ett ungt lag där många unga får chansen. Bra att få spela i Primera och få erfarenhet av spansk ligafotboll.

Vi får se hur det blir. Helst ska ju självklart Barça B klara av att hålla sig kvar. Det blir svårt. Många unga tonåringar i laget som får möta tuffa och hårdhudade spelare där fysik går före teknik och kreativitet. Tufft för unga grabbar.
Barcelona El Mago
2007-04-24 23:52
assist av messi
Barcelona Criff
2007-04-24 23:51
Det låter fint Rambla. Hoppas det stämmer. Antingen Ajax eller Depor hade vatt nice. Ajax för Ten Cate och Depor för det är spansk fotboll. :)
Barcelona El Mago
2007-04-24 23:51
DET är Dos santos + Bojan som bytt namnet till
EL Mago där har ni eto'o andra mål för kvällen grabbar sov gott ses imorn
Barcelona Rambla
2007-04-24 23:42
Deportivo har hört sig för om angående ett lån av Bojan till nästa säsong. Eventuellt kan han då ingå i den deal med att få deras mittback Andrade som ryktas bort. Det skulle vara om Barça B ramlar ur Segunda B, de ligger lite pyrt till nu. Även de tre holländska lagen PSV, Ajax och AZ har sen tidigare hört sig för.
Barcelona Criff
2007-04-24 23:40
Härlig match, det var ingen ta det lugnt match. alla kämpade och gick in i närkamperna. Jag personlgen tycker Giovanni ska komma upp i A laget till sommaren. Han var 10 gånger bättre än Giuly. Bojan såg jag inte så mycket, streamen var för kass. Men skönt för honom att göra mål :)
Barcelona Dos santos + Bojan
2007-04-24 23:35
etoos 3-0 målet assist av El Mago/ronaldiiiiiiiiiiiinho
Barcelona Rambla
2007-04-24 23:34
Gooooool de Samu Eto'ooooooooooo!
adiiL
4-0 ETOO
Barcelona Meley
4-0 nu va? :D
där kan man också se EToo's mål
Barcelona Criff
2007-04-24 23:33
Eto 4 - 0 :)
2007-04-24 23:30
Tack kim snyggt jobbat nu kan alla njuta av det
2007-04-24 23:30
Tack kim snyggt jobbat
Barcelona Kim
2007-04-24 23:27
Saviolas mål:
http://www.d1g.com/video/show/927846

Bojans mål:
http://www.d1g.com/video/show/927901
Barcelona Criff
2007-04-24 23:24
Ja asså, han springer hela tiden, stressar målvakten precis som Eto brukar göra. Fintar o har sig precis som Messi. Han har varit bättre än giuly idag i mina ögon i alla fall :)

en sak han måste lära sig dock är att ta löpningar på högerkanten där ronnie brukar lägga sina fina krossbollar. Där har han missat några gånger.
2007-04-24 23:23
Criff

kollar du på matchen'?
2007-04-24 23:23
Criff

kollar du på matchen'?
Annons: