/spanien/barcelona/forum/23548.aspx/spanien/barcelona/forum/23548.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid Mourinho1
2007-01-18 20:41
Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]// Jo men va fan... Skulle jag haka upp mig på vad som står i aftonbladet om Chelsea hela tiden skulle jag varit gråhårig för längesedan. Aftonbladet borde en varning när man kommer in på sportbladet:TA INGET PÅ ALLVAR.VI KOPIERAR BARA ENGELSKA SKIT-TIDNINGAR SOM VET ATT CHELSEA SÄLJER LÖSNUMMER....
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2007-01-18 20:37
Ämne: Jag personligen blir....
Men de snack pga att de står i Aftonbladet om det ryktet.
Real Madrid Gabinho! [Higuian, Gago , Macelo]
2007-01-18 20:36
Synd om ryktet är sant i skitbladet. För de skulle va tråkigt o förlora Ronaldinho från La Liga till Primer League där han får spela på minusplaner.
Real Madrid Mourinho1
2007-01-18 20:34
Jag personligen blir helt förstummad när jag ser att ni diskuterar detta ämnet överhuvudtaget. Ronaldinho är inte på väg ngnstans. Till Chelsea kommer han nog aldrig. Helt ärligt med all respekt för hans fotbollskunskaper så önskar jag att han aldrig kommer heller...
Barcelona Evička
2007-01-18 20:32
Meley
Ja, det hoppas jag också. Jag har honom gärna i laget flera säsonger till. Jag säger inte att det kommer hända, men jag är lite orolig.
Barcelona Klint
2007-01-18 20:30
Helt ärligt så tror jag inte att det finns någon som helst substans i Ronaldinho ryktena. Visst blir man lite orolig när det ryktas om Ronaldinhos vara eller inte vara i Barcelona. Men om man ser det ur ett annat perspektiv så florerar det alltid rykten om de bästa fotbollsspelarna i världen.
Det är kanske inte lika hett att skriva något om Arizmendi varje dag?

Sen tror jag inte Ronaldinho blir Barcelona trogen karriären ut, men han stannar nog 3-4 år till om inget drastiskt händer.
Barcelona Meley
2007-01-18 20:25
Evièka

Hoppas du har fel, mår riktigt dåligt när jag läser sånt där :(
Barcelona Evička
2007-01-18 20:12
tarrak
Tror inte heller att England är aktuellt, utan snarare Italien i så fall. Däremot har jag en otäck känsla av att det kan ske förr än vi anar och önskar. Jag har dock hemskt gärna fel på den punkten.
Barcelona tarrak
2007-01-18 20:08
King_raul/Att han någon gång skulle vilja spela i någon annan klubb tar jag inte för omöjligt, men jag har svårt att se att det skulle ske under de närmsta säsongerna. Jag tror inte heller att han drömmer om att springa omkring och blir nedsparkad på engelska leråkrar när termometern kryper mot nollan. Som det har spekulerats om tidigare så verkar Milan vara ett betydligt hetare alternativ, men det dröjer förhoppningsvis några säsonger.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-18 20:06
Äntligen så är :
Thuram,Deco,Iniesta tillbaka:D

Lilian Thuram, Andrés Iniesta and Deco all returned to training on Thursday morning giving manager Frank Rijkaard the welcome chance to work with almost the entire squad!
Barcelona Evička
2007-01-18 20:04
Ämne: Evicka,
jo du räkna....
Jag tror kanske inte att vi ska räkna med att ha R10 kvar för tid och evighet. Vem vet, kanske han lämnar redan efter denna säsongen, men den här Chelsea-"nyheten" tror jag är totalt gripen ur luften.
Real Madrid King_raul
2007-01-18 19:59
Evicka,
jo du räknas in bland dessa. Kan väl formulera om det till "de med lite innanför pannbenet".
Ja det låter onekligen absurt att Ronaldinho skulle vilja lämna Barcelona.

Barcelona Evička
2007-01-18 19:56
King_raul
Vet inte om jag räknas in i kategorin, men ...i dagsläget inte alls tror jag. Källorna är alldeles för vaga, "nära vän" eller vad det var. De får komma med något bättre om jag ska tro dem.
Real Madrid King_raul
2007-01-18 19:54
Rambla/Gabriel/tarrak (och resten "riktiga" culés),
Hur pass allvarligt ska man ta ryktet om att Ronaldinho vill gå vidare?

Barcelona tarrak
2007-01-18 19:34
Rambla/Ja, jag såg att dagens mantra på The Shed är att han skrivit nytt tre gånger på tre år och därmed girig. Att Terry nyligen skrev ett nytt kontrakt och därmed blev PL's bäst betalde spelare (näst bäst i världen efter Beckham om jag inte har fel) verkar ha mindre betydelse. Som vi alla vet så är det antalet sajnade kontrakt och inte antalet kronor som bestämmer hur girig man är. Jag slutar aldrig att fascineras av hur konsekventa och logiska Chelsea-fansens resonemang är!
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-01-18 19:30
asså är det ännu ett april skämst ofta ronaldinho lämnar barcelona tror knappas att barca lämnar han hoppas och jag ber att han inte lämnar oss
Barcelona Rambla
2007-01-18 19:25
tarrak:

Se på Mirrors artikel och jämför med Aftonbladets. Det är ett direkt plagiat från Aftonbladet.

Det är lite lustigt. Andra lags fans brukar häckla Ronaldinho med att han är girig, har skrivt 3 kontrakt hos Barça på 3 år osv. Trots det har han inte den lönen hos Barça jämfört med vad han skulle få hos tex Chelsea eller Milan. När han kom, 2003, så var klubben bankrutt. Man fick be på sina bara knän hos tiotalet banker så att de skulle skriva om lånen. Den enda värvningen man kunde skrapa ihop var just Ronaldinho. Självklart fick han då inte den bästa lönen. Med tanke på vad han sen presterade under de kommande två åren är det väl självklart att man skriver om hans kontrakt och höjer hans lön, annars så snor ju någon annan klubb honom på studs. Klubben såg ju också vad mycket han drog in till klubben vad det gäller PR, tröjförsäljning mm. Är det då konstigt att man till varje pris vill behålla honom? Ingen han väl heller blunda för den sportsliga framgång som han är en stark bidragande orsak till.
Barcelona tarrak
2007-01-18 19:17
Rambla/Ok, tack för klarläggandet. Kan inte säga att Aftonbladets artikel skrämde mig överdrivet, tycker mest det är intressant att se vilka krav de har för att en artikel skall publiceras. Jag har väldigt svårt att se att Ronaldinho någonsin kommer spela i en engelsk klubb och framför allt inte Chelsea.
Barcelona barca__elve
2007-01-18 19:16
Har läst på aftonbladet att ronaldinho vill lämna barcelona för att han känner att han inte har någon stöd alls från ledningen, själv tror och hoppas att rona inte lämnar barca..kolla in länktipset...
Barcelona jonti
2007-01-18 19:08
Seriöst man börjar tröttna på pressen, Hade aftonbladet blivit tipsade av en femåring att Ronni var trött på Barca så hade de skrivit det!
Barcelona Rambla
2007-01-18 19:07
tarrak:

Nej. Det här är uppgifter som framför allt AS alltid tar upp någon gång om året. När Real Madrid har kris, vilket de faktiskt har nu och den här gången är det mest illavarslande som tidigare inte spelet utan det som händer i ledningen. I vilket fall, då kommer alltid AS med lösa rykten om krisen i Barça bla bla. Alltid samma sak. Lögnerna sprids självklart till brittisk media och skitsidor som Tribal och Goal och så är drevet igång.

Evička:

Ok då, blev lite jobbigt att stå där nu. :)
Barcelona tarrak
2007-01-18 19:03
De här ryktena om en spricka mellan ledningen och Dinho som diskuteras, vad grundas de på? Finns det några belägg för att Cruyff inte gillar Dinho?
Barcelona Evička
2007-01-18 18:58
Äh, kom ut ur skamvrån, Rambla. Ironi och ett och annat skämt förgyller tillvaron och gör den lite lättare att stå ut med. De finns alltid de som inte förstår, men vi andra kan väl få ha lite kul för det.
Barcelona Rambla
2007-01-18 18:39
Ride:

Jag är rädd för att det är jag som är den skyldige. Valde att lite skämtsamt nämna de korkade ryktena och samtidigt lätt ironisera det hela. Självklart trodde jag att alla skulle förstå skämtet och det ironiska i inlägget.

Det finns inget som tyder på att Ronaldinho vill lämna eller att han helt plötsligt ej skulle komma överens med ledningen. Brittisk media såväl som italiensk och spansk media skriver sån här skit oavsett att om det ligger någon sanning i det hela eller inte. Aftonbladet tar sen bara och plagierar det hela ord för ord. Slänger upp någon exklusiv rubrik och sen så brukar man även ofta påstå att de själva har avslöjat "nyheten". Sen efter någon timme så hamnar "nyheten" på siter som Tribalfootball.com och Goal.com.

Jag får ställa mig i skamvrån ett tag.
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-18 17:53
Helt otroligt vad lite skitsnack till tabloid sida "aftonbladet" kan få folk att resonera på detta vis.

Varför har vi ens denna disskusion det finns absolut ingen sanning men ändå väljer vi att dra ut på detta varför?

Barcelona Hoshiar
2007-01-18 17:41
Om nu Dinho vill lämna oss, så tycker jag att han ska dra då jag tycker att han har haft sina bästa år trots att han är 26 år bara. Han är inte lika bra spm förrut och det ser man när en motspelare tar bollen i från hon ensam vilket det aldrig ände förra säsongen. Sälj så länge han har hög status
Barcelona ante87
2007-01-18 17:39
Blir så trött på aftonbladet, dom skriver ju bara skit hela tiden. Har inte Dinho en utköpsklausul på över 1 miljard?
Barcelona Evička
2007-01-18 17:36
Barca#1
Svenska media skrev om att Cannavarro skulle bli av med sitt pris också. De går på vad som helst.
Barcelona El Capitán
2007-01-18 17:25
Danke.
Real Madrid Paco Buyo
2007-01-18 17:21
El Capitán,
Testa följande nummer: +34 93 496 36 00, i alla fall om det gäller biljetter.
Ringer du från Spanien är det 902 1899 00 som gäller.
Annons: