/spanien/barcelona/forum/23547.aspx/spanien/barcelona/forum/23547.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Holländaren
2007-03-10 23:02
Ämne: Det känns lite felak....
Thuram har i och för sig spelet 7-8 år i en trebackslinje så det verkar konstigt...

Jag tycker att Barcelona gör sin bästa match på mycket mycket länge och hade båda lagen förvaltat alla sina heta chanser hade det stått 6-2. Offensivt ser det enastående bra ut.
Barcelona Ozito
tråkigt att domaren valde att förstöra det som börjat som årets bästa fotbollsunderhållning genom att visa ut oleguer...nu kommer matchen dö! andra kortet är väl inget att diskutera...Idíotiskt av Oleguer..men var är domarens kännsla med tanke på att det första kortet vid straffen känndes som ett slag i ansiktet
Barcelona Kim
Problemet är inte Oleguers andra gula kort, det är solklart. Men problemet ligger i att primadonnan Guti söker upp straffsituationen. Som någon skrev här nyss, de får kontakt med varandras ben. Enligt regelboken är detta inte tillräckligt för att utdöma straff. Första varningen är således felaktig.

Det största felet ligger ändå hos Rijkaard, som fortsätter sin märkliga coachning.
Barcelona ante87
Måste säga att domaren är så jävla dålig! Tror ändå att vi vinner, hoppas att barca spelarna utmanar ramos så han åker ut för jag är säker på att han kommer få nått mer hjärnsläpp den här matchen.
Barcelona Xavi_
2007-03-10 23:01
Och förutom att Diarra ska ha två gula kort, kan han dessutom ta ett rött på Ramos som kommer in bakifrån på Dinho och sparkar o sparkar på hälsenorna. Dinho ramlar dock inte och Ramos bestämmer sig för att "nu ska brassen ner" och pendlar benet i en sving som skulle få den bästa golfaren att bli avundsjuk, enbart i syfte att sparka ner Dinho bakifrån. Enligt regelboken ett rött kort!
Barcelona Lionel_
Vad fan sysslar dommaren med. Det verkar som att Barca har en regel för gula kort medan Francos lag har en annan. Oleguer skulle inte fått gult kort vid straffen men han är bara dum som gör den andra grejen med ett gult kort. Men det är klart att med en sån ojämn dommare kan man ju bli osäker. Ramos skulle till exempel haft rött och Zalgado borde få det bara för att han är så jävla dum i huvudet.

Jag fattar inte varför Rijkaard ska ha tre backar. Men nu måste han väl ha det då Oleguer blev utvisad. I varenda av Reals anfall såg man ju hur osäkra Thuram och Oleguer var.

Det positiva är offensiven. Det var länge sedan man såg det så här bra.
Barcelona Kamelen
Ja, Diarra förtjänade väl sitt andra gula när han trycker omkull Messí vid en kontring. Men nej, domaren väljer att endast ge frispark.
Barcelona J.J
2007-03-10 23:00
Ämne: Guti får Oleguers be....
men du tycker inte att guti drar ut sitt ben en tjugo cm för att skaffa den kontakten kanske. ingen straff o inget kort i den situationen men solklart på andra. Ramos borde även ha gjort Oleguer sällskap.

Holländaren: men att ge etoó en trea är fel även om han vett hyfsat bra, för missar man sånna chanser så är man inte godkänd på denna nivån!!!

Förövrigt vill jag ha en liten konsekvent domare.
Barcelona Beguiristain
Oleguer din satans sopa!!!!!

Fan vad jag blir arg, att ta ett rött i årets viktgaste match, faaan vad oprofessionellt.

Har sagt det länge Olegure duger inte till annat än skitmatcher, men Rijkaard envisas med sopan!!!
Barcelona Ride_The_big_one
Vi måste ju återgå till 4 backslinje så här kan det inte forsätta vilket dilemma, på vems bekostnad?

Sevilla Riquelme!
Nikey//
Skönt med någon som kan se det ur en objektiv syn. Självklart är det rött kort och domaren har väl knappast gått in och avgjort matchen. Inga hittills felaktiga beslut som varit avgörande.

Annars en match utöver, som vanligt vid El Clascio dvs.
Barcelona Gaucho#10
Oleguer vilken J*vla idiot, 2 gula = rött + straff killen är duktig, ezquero klarar
höger "mittbacken" bättre !
Barcelona Hoshiar
Ignet snakc om att Oleguers utvisning var rätt. Jag visst och var 100% säkert att han skulle bli det efter gula kortet pga han hänger inte med i tempot. Det är ett skam att han får representera Barca. Sen är jag besviken på mittfältarna framförallt Xavi att de gång på gång blir bortgjorda. Jag har en känsla att Xavi blir utvisad.
Barcelona Barca__-
Oleguer, snälla, vad tänker karln med.

1: Har ett gult, satsar sådär endå
2: ÄR FÖRFAAN PÅ MITTPLAAN INTE ENS ETT FARLIGT LÄGE!.

avslutningsvis, vad är det riijkard inte förstår, 3 backs linje är mer defensivt än det vanliga systemet !!
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
Inte många som har tippat rätt idag. Vem hade trott att Real skulle göra 2 mål på Nou Camp ? ingen ..
Barcelona Rambla
Det känns lite felaktigt att klaga på Oleguer när han blir satt i en trebackslinje. Han är inte tillräckligt bra för att fixa det. Det är heller inte Thuram. Med ett normalt försvarsspel, det som vi brukar har med vanliga spelsystemet, så hade det lätt kunnat stå 4-0 nu. Det är knappast Madrid som skapar fantastisk fotboll och chanser, utan det är Barça som har bjudit på bägge målen. Känns lite trist med det här försvarsspelet om jag ska vara ärlig. Det behövs en klar bättring där.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
Det kan bara bli bättre nu !!!!!

Oleguer har varit kass, rakt igenom. Denna backlinje vi kör med kan däremot döda oss.

Det röda ser jag som positivt då Oleguer var den sämsta på plan, och förstörde mer en vad han bidrog med. Nu måste spelarna verkligen döda sig själva då vi är en man mer.
Barcelona H.C Xavier
2007-03-10 22:59
Någonting måste göras åt domar situationen i spanien!
Barcelona Kamelen
2007-03-10 22:59
Det sämsta Rijkaard kan göra nu är att sära på de tre anfallarna. Med tanke på hur försvaret i Madrid fungerar så lär fler chanser komma. Dock är det ett stort dilemma då han isf tvingas fortsätta spela med tre backar alt. två mittfältare.
Barcelona Meley
2007-03-10 22:58
Vi behöver Eto'o dom resterande 45 min. Men klarar han av att spela 90 min redan? Det blir jobbigt.
Més Que Un Club!
De e klart som fan att vi kommer att vinna den här matchen!!! Dessutom är jag VÄLDIGT förvånad att Ramos inte åkte ut på "sparken" han gav Ronaldinho, vårdslöst spel lr vad!!
Barcelona tarrak
Jag älskar Ole, man han har varit rakt igenom värdelös i den här matchen. Däremot kan jag inte förstå hur han kan få rött kort? Vi får hoppas (nåja) att domaren är konsekvent så kommer det att hagla utvisningar i andra halvlek.
Barcelona Xavi_
Halvlekens minus:
* Rijjkaard, som skäner Real en ärlig chans till vinst genom sin otorligt korkade uppställning.
* Oleguer, som förhoppningsvis gör sin sista match i Barca. Han är för kass!!
* Domaren.. Ännu en gång blir man fruktansvärt besviken på domarna i spanska ligan. Oleguers röda kort är solklart. Men lika solklart är det att Diarra ska ha ett rött
* Guti, faller ungefär lika bra som David Villa. Så trött på filmandet!!
Barcelona Der Afro
Och Diara har sparat ihop till rött också. Två gula skulle han haft. En otroligt ful spelare.

Vår offensiv var mäktig men nu blir det svårt. Får se om Rijkard kör med tvåbackslinje som bnytt grepp. Han kan ju berätta om den nya taktiken i paus så spelarna hinner förbereda sig.
Barcelona Holländaren
2007-03-10 22:57
Jag är i princip 100% säker på att Rijkaard hade gått över till en fyrbackslinje i halvtid. Det blir nog svårt nu.
Real Madrid [RealMadrid- R9 Ronaldo]
2007-03-10 22:56
Matchen är absolut inte körd för eran del. Eftersom ni har en man mindre nu tar spelarna mer ansvar. Kommer ni ihåg mot Sevilla ? Ni skapade chanser framåt när ni va 8 utespelare..
Barcelona Nikey
Alla ni som håller på med "pajas domare" mm.. och "vad fan gör domaren i straffsituationen".

Lägg av!! Domaren har skött sitt jobb väldigt bra hittils, kanske att Ramos ligger nära ett Rött kort. Men alla varningar hittils är berättigade. Det är en halvlek kvar utav en otroligt underhållande match..

Mvh:
Barcelona Meley
Jag väntar på Real fansen som ska komma och säga att Barcelona alltid har domaren med sig ;)
Real Madrid BiH92
2007-03-10 22:55
Man får tacka för en underhållande och bra första halvlek :)
Valencia Marängsviss
2007-03-10 22:55
Ämne: Guti får Oleguers be....
Eller hur.
Annons: