/spanien/barcelona/forum/23546.aspx/spanien/barcelona/forum/23546.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ronaldiiinho
2007-01-25 00:01
nej rambla det är vi som har varit starka
Barcelona Ronaldiiinho
2007-01-25 00:00
Tarrak du har helt och hållet rätt..
Barca kommer att komma tillbaka och det kommer dom göra starkt! Etoo kommer tillbaka strax men som alla vet kommer det ta ett tag att få fart på målsprutarn, men vi kommer att komma tillbaka!
Barcelona Rambla
2007-01-25 00:00
Alex_Malmö:

Underbart med inlägg från personer som har lite klarsynhet. Kan bara instämma i det mesta du skrev.

Själv begriper jag inte hur vi kan ligga i serieledning med alla de skador vi haft och med det tidvis dåliga spelet som laget visat upp den första halvan av säsongen. Är de andra lagen så dåliga?
Barcelona Rivaldinho9
2007-01-24 23:58
El Capitán//

Såg du matchen idag hade det hållt med mig om Gudjohnsen. Varför tror du att Chelsea sålde honom till oss?? Det skall jag svara på: För att han var en dussinspelare som inte tillförde något, det är därför man säljer spelare på den här nivån. Dessutom är det så att om man är en dussinspelare i Chelsea så har man ju inte direkt högre status i Barca.

Ang. Edmilson kontra Motta är det en smaksak vem man föredrar. Och jag föredrar att matcha en spelare född 82 som är på väg mot sin peak, istället för att spela med en som har nått den och är på väg ner. Edmilson platsar dock i truppen självklart, men i Barcas startelva skall vi inte ha spelare som har nått sin peak. Det gäller också Beletti.(Thuram är ett undantag, för han är evigt ung och är såpass bra att han trots sitt utgånga bäst före ändå är en av världens bästa backar)
Vad gäller Riquelme och Iniesta kontra Deco och Xavi måsta jag säga att jag tycker Iniesta har gått om Xavi detta året, och jag tror att Riquelme skulle tillföra mer än Deco faktiskt, och jag vet många som tycker som jag på den sistnämnda punkten.

Så jag har svårt att fösrtå varför du skrattar.
Barcelona Alex_Malmö
2007-01-24 23:57
Riquelme hade sin chans i klubben och försummade den. Han är en grymt bra spelare individuellt men kommer aldrig någonsin få en ny plats i Barca. Försvaret börjar med anfallarna och riquelme saknar eller vill inte ta det defensiva ansvar som krävs i vårt spelupplägg.
Laget har saknat kontunitet under vintern pga av skador vilket är den största orsaken till tappade poäng. Jag tror få hade tippat barca som serieledare eller för den delen kvalificering till vidare cl spel om spelare som deco messi eto'o inte funnits tillhanda.
Guddy har dåligt självförtroende (inte konstigt med det ansvar som han så tidigt tvingats bära på sina axlar) men fungerar bra långsiktigt som en lojal back-up anfallare. Snack om värvningar är bara onödigt ont eftersom det är lagets (inte individers) självförtroende som gör barca framgångsrikt (ex sevilla, arsenal-b idag osv). barca kommer tillbaka. tro mig!
Barcelona tarrak
2007-01-24 23:56
João Pinto/Det är tragiskt! Jag vet inte vad som är värst; idioterna på läktarna eller LFP's totala ointresse för problemet.
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:47
João Pinto:

Kan bara instämma. Beklagligt och sorgligt.
Barcelona tarrak
2007-01-24 23:47
Som både Evièka och Rambla skrivit så tycker jag att det här krissnacket är klart överdrivet. Visst, vem som helst kan se att spelet inte funkar just nu men vi leder ligan och snart kommer frälsaren tillbaka. När Samu blev skadad så var min förhoppning att laget bara skulle hänga med någorlunda i toppen och det har de klarat alldeles utmärkt.
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:46
Alltså, det många inte verkar se är. Tack vare att Deco, Iniesta och Edmilson/Motta, när nu Deco och Edmilson verkligen är bra ska tilläggas, så behöver inte Ronaldinho vara speciellt bra som oftast. Det räcker att han gör något magiskt på en frispark, eller en genialisk genomskärare. Det är när vårt mittfält fungerar klockrent, självklart även försvaret, som vi spelar bra och rullar ut moståndarna. Just nu klickar varken Xavi eller Deco. Inte heller varken Motta eller Edmilson som pivotes. Lägg där till att försvaret har sett dåligt ut de senaste matcherna innan Gimnástic och kvällens match. Då fungerar inte Barças spel, det är bara att inse.

Tycker annars att Rafa Marquez verkligen skärpte tills sig ordentligt till den här matchen. Kul att han fick göra ett mål, kanske släpper nervknutarna inför framtiden.
Barcelona João Pinto
2007-01-24 23:42
Det är äckligt och pinsamt att Atletico får ynka 2000 euro i böter för rasistpåhoppen på Webo. 2000 euro är ju inget för dem, och det är ju inte direkt första gången det händer.
Spanska fotbollsförbundet måste ta i med hårdhandskarna mot rasism, annars blir vi aldrig av med den.
Det börjar bli svårt att försvara La Liga mot Premier League. Det ställer sig spelarna upp efter tacklingar och framför allt, beter sig publiken tusen gånger bättre än i Spanien...
Barcelona Evička
2007-01-24 23:41
Byte Deco mot Riquelme - ja jösses.
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:40
tarrak:

..Deco och Edmilson får bäras ut på bår i kramp i slutet av första halvlek efter att Riquelme inte tagit en defensiv löpning under hela matchen

Haha, också ett mycket troligt scenario. :D
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-01-24 23:39
Ämne: Rivaldinho9:

Hur ....
I agree totally =)
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:37
Rivaldinho9:

Hur låter det här. Tror du att Riquelme kommer att jobba hem bakåt när vi tappat boll under ett anfall? Tror du att Riquelme kommer att springa liver ur sig när det gäller att sätta moståndarna under stenhård press, som är lite av Rijkaards spelidé när vi ska erövra boll snabbt. Till sist, tror du verkligen att det funkar med Riquelme och Ronaldinho i ett 4-3-3?

Tillåt mig tvivla!
Barcelona tarrak
2007-01-24 23:37
Rivaldinho9/Förmodligen låter det så här:-Deco och Edmilson får bäras ut på bår i kramp i slutet av första halvlek efter att Riquelme inte tagit en defensiv löpning under hela matchen.

Det finns inte en chans att vårat 3-mannamittfält skulle funka med honom.
Barcelona Evička
2007-01-24 23:36
Rambla
Visst hackar spelet, men det är ändå inte illa att det går så pass bra som det går. Jag håller med i övrigt. Dinho gör inte många knop, och när han gör nåt blir det fel. Han kunde ju t ex pröva att passa någon gång. Det är väl därför man har tio gubbar till på plan.

Det kommer säkerligen att vara ett annat lag mot Pool. Ibland tror jag faktiskt att det är just gnistan som saknas. Det känns inte som om de vill tillräckligt. Sorgligt nog.
Barcelona Rivaldinho9
2007-01-24 23:33
Kampanj!!!

Hur många fler här inne på forumet vill se Riquelme dra på sig kataloniens nationaldräkt igen???
Killen är fyller 29 år i år och har många år kvar i toppen.
Hellre honom än Deco som bara slarvar bort allting.

Hur låter det här? "- Riquelme vänder upp och hittar Messi ute på kanten som överlappar bollen till en framstormande Daniel Alves. Han drar på ett senhårt och perfekt inlägg som hittar Etoós fötter. Etoó lägger upp bollen för Ronaldinho som sätter 13-0.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-01-24 23:32
Ramla

Tack för tipset!

Ha en god natt grabbar och tjejer!
Visca el Barca, glöm inte det hur besviken man är så är det nåt speciellt med Barca..
Real Madrid Al_atay
2007-01-24 23:31
se upp Barca!

-----------------Casillias---------------------
-----------Sergio-Ramos---Cannavaro------------
Miguel-Torres--------------------------R-Carlos
----------------------Gago---------------------
-----------------Diarra------------------------
-------Reyes-------------------------Robinho---
--------------------Raul(c)--------------------
-----------------V-Nistelrooy------------------

Barcelona João Pinto
2007-01-24 23:31
Det är för mig väldigt konstigt hur Txiki och Laporta inte agerade på under transfermarknaden, med två ordinarie anfallre borta till februari/en bit in på februari. Målet måste ju ändå vara att vinna både ligan och C.L., och det gör vi aldrig med Guddy och Guily som två av tre anfallare. Ett lån som stod klart när fönstret öppnade hade räckt gott och väl. Något i stil med det avtalet Man U har med Henke...
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:29
Evièka:

Tabellplaceringen är sannerligen inte illa. Spelet där emot hackar betänkligt just nu. För dålig rörelse på vissa spelare. Ronaldinho helt ur form just nu. All den form de verkade ha hittat har förvunnit sen Japan-resan och juluppehållet. Läste en intervju där Xavi sa att om ca 2 veckor så trodde han att laget skulle uppnå normal fysisk form. Då bör Eto'o också vara tillbaka. Jag kan nästan garantera att det kommer att slå gnistor om laget just innan CL-mötet mot Liverpool. Det är den matchen som ligger i fokus när det gäller fysik och form.
Barcelona H.C Xavier
2007-01-24 23:26
Fy fan säger jag! Det här ser inte bra ut. Jag är inte den som skriker kris efter ett endaste poängtapp men nog får vara nog. Det här är ju inte första matchen vi tappar poäng samtidigt som vi har chans att dryga ut ledningen. Hur kan vissa spelare vissa upp en sådan dålig inställning när vi har chans att rycka ifrån med tre poäng? Många kommer sälert hävda att det inte gör något då vi ändå gått upp i ensam serieledning men som sagt det här är inte första gången den här sässongen.

Jag har alltid tyckt att riijkad har varit en bra tränare därmed inte sagt att han är en bra taktiker för där tycker jag att han har sin svaga punkt. Konstiga byten vid konstiga tillfällen. Varför byter han ut Saviola när han är den enda som vissat bra målform? varför byter han inte ut Motta mot Xavi som förövrigt var bedrövlig, nonchalant som få och spelar riskabelt kortpassnings-spel mitt i plan.
Barcelona El Capitán
2007-01-24 23:25
Rivaldinho9//

Jag började skratta när jag såg ditt inlägg...
Jag tänker inte ge mig in på snacket om Guddy nu för det tar bara för lång tid att förklara men vi ska verkligen inte sälja honom.

Det roliga med ditt inlägg är att du sätter Deco och Xavi på reserven, inte också för att nämna att Marquez och kanske Edmilson lär vara ganska "första-lags" spelare nästa säsong.
Hur mycket har Riquelme visat den här säsongen?

Sedan om du nu säger att du har kollat på varje Barçamatch de senaste 3 åren så tycker jag faktiskt att du bör kunna stava till Eto'o.
Barcelona Evička
2007-01-24 23:22
Rambla/ Du har rätt i det där. Vi leder ligan trots att just dessa två har varit borta en stor del av säsongen. Det är faktiskt inte så himla illa.
Barcelona Smogen
2007-01-24 23:21
Ämne: Har följt alla match....
Hmm...tycker du har rätt i mycket, men hur du kan vilja byta Deco mot Riquelme förstår jag inte.

Nej, hellre en riktigt grym defensiv mittfältare.

Palacio känns överflödig. Upp med Dos Santos bara. Det räcker.

In med Alves (om det nu går). vore fint. Men tycker Sylvhino är sämre än Gio. Hellre bort med honom. Dessutom kan Gio spela på mittfältet.
Barcelona Rambla
2007-01-24 23:20
Carles_Puyol_21:

Kolla med en kille som brukar vara är ibland, barçaroffe, han bor sen en tid nere i Barcelona.

Håller med Kamelen. Vadå inte tillräcklig bredd i anfallet? Vem hade inför säsongen trott att Eto'o och Messi skulle vara borta över 3 månader? Vi har fått rulla runt med Guddy, och Saviola på topp. En Guily och Ezquerro på kanterna som ständigt är ur form. Hm, eller så är de inte bättre än så här. Hade Messi och Eto'o varit friska så hade ni fått se ett helt annat Barça. Skaffa er lite perspektiv för tusan.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-01-24 23:15
Känner igen det där med att Ronaldinho är mycket bättre på hemmaplan, främst i ligan.

Varför? =)

Mer inspirerad på gräsmattan inne på camp nou kanske? Skulle jag iaf. vara men är ju ett proffs, borde alltså kunna tända till även på bortaplan mot "sämre" lag.
Barcelona Rivaldinho9
2007-01-24 23:12
Har följt alla matcher med Barca på TV nu i 3 år och ett tydligt mönster är att Ronaldinho bara spelar bra på hemmaplan. På bortaplan är han ofta en medelmåtta, typ sämst på plan med vilje?
Varför Ronnie?

Till nästa år kan vi ju göra oss av med klumpfoten Gudjohnsen och istället behålla Saviola, för islänningen gör ju inte någon glad.

Ut till nästa år:
Gudjohnsen
Guily
van Bronckhorst(han håller ej i CL)
Ezquerro

In:
Riquelme
Palacio
Daniel Alves
Dos Santos från Canteran

Elvan:

Valdes

D.Alves-Thuram-Puyol-Zambrotta
Motta
Riquelme Iniesta
Messi Etoó Ronaldinho

Reserv:

Jorquera

Belletti-Marquez-Oleguer-Sylvinho
Edmilson
Deco Xavi
Palacio Saviola Dos Santos

Gubbar, det roliga är att vi tycker det är kris typ även fast vi leder ligan, är kvar i cupen och skall spela CL 8/1 med Etoó och Messi.
Vi har höga krav.
Barcelona Carles_Puyol_21
2007-01-24 23:10
Hej cules!
jag vet att detta är långsökt men finns det någon där ute som just nu bor i Barcelona? Jag ska nämligen flytta dit och prova lyckan. Finns det någon som man kan ha nån form av kontakt med när man är där och aknske träffas och få hjälp med lite praktiska saker?

Skicka gärna ett PM till mig. eller adda mig på msn, aje_21@hotmail.com

tacksam för svar!
Barcelona II Barça II
2007-01-24 23:08
Problemet är att Rijkaard måste sluta upp med sitt ”roteringssystem”! Varför, starta med Motta och inte Edmilson? Och varför låta Thuram vara på bänken trots hans fina insats senast? Och VARFÖR byta ut vår formstarkaste (Saviola) spelare och inte Giuly? Är det möjligen så att det var Henk Ten Cate som låg bakom våra triumfer?

Vill tillägga att jag absolut inte har något emot mister, jag är tacksam för allt han har gjort för klubben och önskar att han stannar i Barcelona för all evighet!
Annons: