/spanien/barcelona/forum/23545.aspx/spanien/barcelona/forum/23545.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Will
2007-01-25 18:56
Verkar som att det är rätt så hög medelålder i Penyan(utifrån olika bilder på hemsidan), någon som har koll på det?

Inte för att det skulle vara något negativt, jag är bara nyfiken.
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:56
Rambla/Har du inga roligare nyheter att komma med, så kan du hålla de för dig själv:(

För att gottgöra mitt förstörda humör så kan du väl vara snäll och lägga upp länken till Eto'o-låten som varit uppe tidigare?
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:45
Shaban/Du har all info på länken. Tänk på att du måste vara medlem i penyan, men det kostar bara 100 kr.
Barcelona tarrak
2007-01-25 18:44
Jag har under åren haft väldigt stora förhoppningar på Motta. Har hela tiden gått och hoppats på att han ska få en längre skadefri period för att kunna nå upp till sin potential. Den här säsongen har han varit en stor besvikelse ,om inte den största. Nu vill jag absolut inte att han ska säljas eller något liknande, men skärper han sig inte måste man nog se sig om efter alternativ, för som han spelat den här säsongen håller han inte på den här nivån.
Barcelona El Capitán
2007-01-25 18:09
Rivaldinho9//

Ville verkligen inte gå in på det här snacket men somliga förstår helt enkelt inte...
Nu har vi en spelare som heter Eidur (Smari) Gudjohnsen som har i princip under hela sin fotbollskarriär lirat i premier league under "engelsk fotboll". Han kom nu i somras och har fått lira striker när hans orginalposition i England var som släpande forward/offensiv mittfältare. Han har lyckats klämma in drygt 10 mål och har relativt bra anpassat sig till den spanska fotbollen. Han har fått enorm kritik och och blivit åtagen ett ansvar som han egentligen inte alls ska ha fått. Folk vill gärna kritisera nykomlingar (kanske också för att han kommer från Chelsea) och jag tycker att allt som allt har Guddy lyckats tillföra laget mer än t.ex Giuly den här säsongen.

Sedan vad som gäller Saviola så satsar jag hellre på Guddy eftersom El Conejo känns som ett ganska stort frågetecken för mig. Jag tror inte att Saviola, som bara är 25 skulle vilja fortsätta som reserv i Barca när Eto'o kommer tillbaka. Han skulle lätt kunna platsa i en startelva i något annat lag och om jag ska vara ärlig så tror jag att han kommer ta sitt pick pack till sommaren.

Jag tror att Guddy är rätt så bestämd vad som gäller hans framtid. Han har gjort ett helt okej jobb i laget hitills och jag tror att han kan acceptera att inte vara ordinarie. Eftersom efterfrågan på Guddy inte är särskilt stor också så tror jag att han nöjer sig med att bli roterad när Eto'o kommer tillbaka. Han är 28 nu och jag tvivlar på att någon större klubb än Barca kommer köpa honom i framtiden och erbjuda en ordinarieplats.

Om vi går över till de övriga spelarna i laget så tycker jag att Xavi har blivit underskattad i laget. Många ser hellre Deco och Iniesta i mitten. Jag håller med om att Iniesta har varit helt suverän, men Xavi spelar inte alls sämre enligt mig. Hans passar når nästan alltid fram och han är väldigt kvick i sitt spelsinne och bollkontroll. Tycker att Iniesta och Xavi har presterat bättre än Deco i ligan men jag vet ändå att Deco är oerhört viktig. Även om han slarvar en hel del så lyckas han ändå sätta upp tempot i Barca och styra upp laget i offensiven.

Hursomhelst, jag hoppas att ni inte tappar bort er i inlägget men det finns så mycket att säga.

Rivaldinho9, jag håller dock med dig angående Motta. Han kan bara bli bättre och han passar bra i pivoteplatsen. Edmilson tror jag har nått sin peak som sagt och han är ju inte allt för ung heller =)
Och vem älskar inte Mottas vänsterbössa!?

Aja, SOM-HI TOTS BARCA!
Villarreal Roger
2007-01-25 18:02
Alla som är medlemmar på Svenskafans.com måste gå med i denna liga som heter ståplatsligan! Vi är för tillfälligt 25 lag men jag hoppas på 5 till innan säsongen ska starta!

Kom igen och häng på! Ni ångrar er ej!

ID 4775
Barcelona Rambla
2007-01-25 17:05
Det känns som om Rijkaard sätter lite väl stor tilltro till den här truppen. Nu är Belletti borta 10 dagar, Thuram steg av efter uppvärmningen igår och Zambrotta fick vila eftersom han nyligen har varit borta i flera veckor och säkert har någon överansträngd muskel. Nu är Marquez avstängd mot Celta efter att ha fått sin 5:e varning. Eto'o och Messi är inte tillbaka förän tidigast runt 10 februari inför matchen mot Racing Santander.

Kanske borde Txiki och Rijkaard tänkt över någon värvning nu i januari trots allt? Det ser i alla fall just nu inget vidare ut.
Barcelona Shaban
2007-01-25 17:03
tarrak..

Jag är också sugen på att åka ner. Hur mycket kostar det att åka med penyans? Var kan man säga till osv?

Jag brukar inte skriva här så ofta..jag läser för det mesta .. vad ni snackar om osv haha :D

Barcelona barçaroffe
2007-01-25 15:49
Det har ordnar sej! Real och Sevilla ar ocksa inne i en svacka. Och snart ar Etoo och Messi tilllbaka! Och Ronaldinho hittar tillbaka till formen igen!
Barcelona tarrak
2007-01-25 15:41
Är det någon härifrån som ska med på svenska penyans resa till matchen mot Mallorca? Eller kanske någon som åkt med dem tidigare? Funderar på att hänga med då det verkar som ett roligare alternativ än att åka ensam eller med någon av mina hopplöst fotbollsointresserade vänner.
Barcelona jocke4
2007-01-25 13:54
Rivaldinho9

Hur skulle Riquelme kunna spela i barca om han intens får spela i villareal för att han är för dålig... Han har redan floppat i barca en gång
Barcelona Tompa
2007-01-25 13:01
Återigen en svag insats av Barca, måste ändå medges. OK, delar av andra halvlek var bra men som helhet var absolut det inte godkännt. Uppryckning krävs nu!

Mångs spelare var dåliga igår. Visst, man kan inte kräva underverk av Dinho varje match me det han visade igår var på tok för dåligt. Bäste spelaren - Deco, utan tvekan. Har aldrig förstått varför så pass många dissar honom. Som jag ser det är Deco en av lagets abslout mest värdefulla spelare. Positivt är ändå att vi leder serien.
Spanien guddytoshoes
2007-01-25 11:37
Ganska besynerligt(ifall de är ett försvårt ord så märkligt) att du citerar Betis fansens matchrapport, med andra ord så faller du pladask för en subjektiv värdering av motståndarfansen utan att ha sett matchen.

har haft nöjet att se de par senaste matcher / bor för närvarande i köpenhamn och där visar dom alltid fotboll.

Och för mig är det ett under att Guddy får så j-a mycket skit / han var enligt min "subjektiva" mening absolut inte sämre än tex. saviola och bättre än Guily /dock på olika positioner.
Barcelona Love Barca y Catalonia
2007-01-25 11:07
Haha, Efter Arsenals match så skrevs en Match Rapoort. Mannen som skrev Matchrapoortet( Stavning) skrev:
Flamini gjorde tre minuter och betygsätts inte, men jag gillar alltid hans polisonger..
Ehh är det där ett bögraport?
Villarreal Ibravissimo
2007-01-25 10:56
Ämne: Ibravissimo.
Inte d....
Aha okej. Jag var faktiskt inte 100 % säker där på att han hade vunnit de båda senaste åren men han har iallafall hamnat tvåa en gång då?

Jaa det är ju sant om han inte är startspelare så kanske han inte ska lämna. Som jag sa jag tycker han ska få spela sen får vi se hur han spelar och hur det blir i framtiden...då kan jag framför mina åsikter lite bättre.

Då kommer jag vara lite mer bestämd angående Gudjohnsen.
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-25 10:48
Ibravissimo.
Inte de 2 senaste utan bara det senaste, D forlan vann ju för 2 år sen när han gick förbri eto´o i den sista omgången.
Visca el barca.
Barcelona Nemo
2007-01-25 10:40
Ibravissimo. Varför ska han lämna när han inte ens är tänk som startspelare?

Ni kanske skulle kunna köpa honom... eller nej, förresten ni köper ju bara Real Madridrejects :-)
Villarreal Ibravissimo
2007-01-25 10:31
Ja du. Jag tycker att Gudjohnsen ska få lite speltid tills sommaren sen tycker jag om han bränner så många chanser som han gör nu så borde han lämna laget.

Eller kanske inte direkt lämna jag vet inte exakt. Får se hur han spelar i fortsättningen...han har precis börjat få lite speltid så man ska inte bedöma så här fort.
Barcelona Nemo
2007-01-25 09:30
Ibravissimo. Jag tror nog hela fotbollseuropa vet att Gudjohnsen är sämre och det vi här inne också. Jag har svurit i samma mening som jag har sagt hans namn. Men vi måste också tänka på att han har en jävla press på sig. Ersätta Eto'o efter bara 4 ligamatcher. Rijkaard vill ha Gudjohnsen som back-up spela honom då och då i början av säsongen för att på så sätt få honom mer involverad i spelet. Nu helt plötsligt ska han spela som Eto'o. Det är inte rättvist.

¤¤Raúl¤¤. Så som ni spelar verkar det som att ni spelar i Segunda. VILKET NI GÖR!
Real Madrid Besten
2007-01-25 09:08
Rivaldinho9//

Om det är så, så kan ni lika gärna köpa C,Ronaldo och sälja Deco till Man U som har varit intresserade av Deco.
Villarreal Ibravissimo
2007-01-25 01:41
som jag har sagt här på ert forum förra veckan och denna vecka...Det skulle bli mycket skillnad om Eto'o var på planen istället för Gudjohnsen.

Han är en bra spelare men inte tillräckligt bra för att spela i Barca.

"Som tur är så har inte inbytte Eidur Gudjohnsen ställt in siktet för 5 öre utan missar en del ganska hyggliga lägen."

Om Eto'o hade spelat istället hade han säkert suttit någon av dessa lägen. Han är mer teknisk, snabbare, hårdare i spelet, bättre avslutare på mål, La ligas bästa målgörare de två senaste säsongerna. Tyvärr så kan Gudjohnsen inte mäta sig med honom.
Barcelona Rambla
2007-01-25 00:18
Högerkanten är väldigt viktig i Rijkaards spelsystem, han vill ha attacker på den kanten eller svepande krossbollar från Ronaldinho. Därför har jag svårt att förstå hur han kan spela med Guily. Nu är visserligen inte Guily förstavalet där, utan det är Messi. Men han är inte en renodlad ytterspringare. Stämmer det att Barça siktar in sig på C.Ronaldo till nästa säsong så förstår man ju tankegångarna om Rijkaard ligger bakom det beslutet. Tror visserligen inte att han kommer, han lär stanna i Man U.
Real Madrid Ike
2007-01-25 00:16
Hmmm Deco är nog den viktigaste spelare vi har. Riquelme? nej tack. Va ska den karl tillföra förutom att sänka hastigheten i spelet me 800% ungefär.
Riquelme är en bra spelare, men en som måste ha massa boll, och är inte dirket snabbaste spelaren i bunten.

Gudjohnsen försvaras av några, "Han köptes som backup", "var för att han kan spela på många positioner", "han är igentligen ingen spjutspets".
Ehmm nej tack.. hem till england(island) me dig, tror ja hade gjort fler mål än honom med dom chanser han haft.
Bänka Ronaldinho ett par matcher. Oleguer imponerar, han ska stanna till höger, sätt zambrotta till vänster istället för gio.
Iniesta Deco Xavi, kombo i mitten mot lite svagare lag tack. byt inte ut Savoila mot Gudjohnsen, Giuly om någon.

Jag har klagat ända sedan kluivert höll Saviola på bänken att, Saviola ska spela, börjar kännas lite uttjatat MEN... LÅT SAVIOLA SPELA FÖR HE****TE :)

PS. Deco ska ingenstans. En halt deco spelandes i en permobil är bättre än riquelme.
Barcelona Evička
2007-01-25 00:14
Om man ska säga något positivt om Guily, han fixar en del hörnor. Fast sen är det väl inte så mycket mer. Xavi kommer, han har haft det segt efter sin skada förra säsongen. Visst, det har tagit lite lång tid, men jag tror på honom. En Xavi i form är ovärdeligt.
Barcelona Rambla
2007-01-25 00:14
Rivaldinho9:

Jag säger inte att det ej hade fungerat men tror aldrig att det kommer att bli aktuellt med både Riquelme och Ronaldinho på planen. Då är det två spelare som helt saknar defensiva egenskaper och de andra mittfältarna skulle bara få ägna sig åt att täcka upp för dem.
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-01-25 00:12
Sant men tragiskt. Han håller inte.
Barcelona Rivaldinho9
2007-01-25 00:12
Rambla//

Du har rätt i att det skulle bli svårt med exakt samma mittfält som nu om man skulle spela med Riquelme.

Med tänk så här då; Man gör en anfallsdiamant med R.E.M. och Riquelme släpande bakom dom.
Bakom honom i sin tur har man typ Xavi och Motta eller Edmilson - Motta om man vill spela mer på kontring. Ärligt talat, du kan ju iaf inte säga att det låter som Mission Impossible, för Deco har ju typ samma roll nu fast han får jobba def mycket och därför inte kommer rättvänd så ofta i rätt läge.
Vad säger du/ni?
Valdes
Dani Alves-Marquez/Thuram-Puyol-Zambrotta
Xavi/Motta Edmilson
Riquelme
Messi Ronnie
Eto'o
Barcelona Rambla
2007-01-25 00:11
Iniesta var riktigt bra ute på högerkanten. Nästan som Messi när han drev in i banan. Vilken skillnad på Guily som springer och bara snubblar med sig bollen och blir nästan alltid av med den. Helt ärligt, Oleguer har bättre bollkontroll än lille Ludo och det säger inte lite. Guily klarar inte av att dribbla av ett trafikljus ens. :(
Barcelona Henk Ten Cate - El Mister
2007-01-25 00:08
Sluta med snacket om Riquelme som är helt otroligt. Efter en dålig match av Deco skall man byta ut honom mot Riquelme som är petad i Villareal?
Otroligt.

Iniesta gör en okej 2a halvlek men kan så mycket bättre sett över 90 min.

Måste dock säga att Xavi börjar spela riktigt bra. Han rör sig o spelar enkelt och säkert samtidigt som det alltid är något kreativt i de passingar han slår. Iniesta vet vi är bäst som inhoppare. Varför inte låta honom fortsätta med det nu när Xavi är igång?

Låter kanske dumt men Iniesta är faktiskt bäst som inhoppare tycker jag. Men på en sådan spelare är det bra med Rijkaards rotationssystem. Xavi och Iniesta rotera vore utmärkt.

Som sagt, högre lägsta nivå på Deco hade gjort susen.

Ronaldinho skall sluta trampa inne framför deras mittbackar. Han skall röra sig, driva, dribbla och trolla som han brukar göra när han spelar på vänsterkanten

=)
Barcelona Rambla
2007-01-25 00:06
Ämne: nej rambla det är vi....
Har vi varit starka? Tja kanske det men jag är då inte nöjd med spelet som presteras, men placeringen i ligan kan jag ju knappast klaga på. Vi vet alla vilken kapacitet det här laget besitter när det fugerar på planen. Det har de två senaste säsongerna om inte annat visat.
Annons: