/spanien/barcelona/forum/23543.aspx/spanien/barcelona/forum/23543.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona tarrak
2007-01-30 14:05
Rambla/Ja om det är på det viset så funkar det förstås med all tre i truppen. Jag har lite dålig koll på Liverpool då jag, precis som alla andra, tycker de är så fruktansvärt dåliga;) (SteveGJr! var är du?)
Barcelona Abu_barca
2007-01-30 14:01
skiit då kommer han inte vara iform mot liverpool
Barcelona Rambla
2007-01-30 13:59
Ämne: e det 3veckor kvar ....Snarare två veckor. Den 11:e feb hemma mot Racing Santander.
Barcelona Abu_barca
2007-01-30 13:58
e det 3veckor kvar tills Eto´O är tillbacka???
Barcelona Rambla
2007-01-30 13:57
tarrak:

Logiskt sett så har du inte fel. Jag tror inte att Sissoko har balansrollen utan ses mer som den som jagar livet ur moståndarna. Sen är det väl tänkt att det ska roteras en del bland de spelarna.
Barcelona tarrak
2007-01-30 13:55
Rambla/Men om Pool värvar Mascherano så "måste" de väl göra sig av med någon spelare? Xabi, Sissoko och Mascherano skulle väl tävla om samma plats eller har jag fel?
Barcelona Rambla
2007-01-30 13:46
tarrak:

Jag förstod det, no worries. :)

Mascherano hade varit perfekt. Nu ser det ju ut att han går till Liverpool trots allt, när Fifa än en gång ruckar på reglerna när det gäller Liverpool. Pinsamt av Fifa.

Kan annars tänka mig att Txiki och Rijkaard är intresserade av Xabi Alonso, men han lär nog bli allt för dyr. Det verkar som om Benitez vill förlänga hans kontrakt i sommar.

En annan sak som slog mig. West Ham vill ha Guddy, det är nog deras nya isländske ägare som ligger bakom det. Kanske skulle man byta honom mot Tevez? Annars borde man ha agerat och försökt knyta till sig Mascherano mot Guddy. Fast något säger mig att islänningen helst av allt stannar kvar i Barcelona trots att han kommer att få nöta mer bänk i framtiden.
Barcelona tarrak
2007-01-30 13:39
Rambla/Jag menade naturligtvis inte att kritisera din fina sammanfattning, jag ville bara "brasklappa" lite mot mitt eget resonemang:)

Fredecó/Jag tycker att känns svårt att hitta några lämpliga kandidater för ett lämpligt pris, men jag tycker att Mascherano är ett intressant alternativ. Han har visat att han kan spela på absolut högsta nivå, han är ung och förmodligen hyfsat billig då han sitter på läktaren i West Ham.
Barcelona Fredecó
2007-01-30 13:28
Men vem skulle en ny tänkbar pivote vara ?
Något bra förslag?
Barcelona Rambla
2007-01-30 13:23
Ämne: Rambla/Det känns lit....
Tidigt för oss fans här på forumet kanske. Men du kan vara säker på att ledningen nu jobbar för heltryck med att forma nästa säsongs trupp. Det var en artikel i EMD, så därav inlägget.

En pivote ja, helt klart det som behövs mest primärt ihop med en stabil ytterback.
Barcelona tarrak
2007-01-30 13:15
Rambla/Det känns lite tidigt att sitta och spekulera om nyförvärv till nästa säsong redan nu, men det bekymrar mig lite att de inte har siktat in sig på en ny pivote, det är där det brister just nu.
Barcelona Rambla
2007-01-30 12:53
Nästa säsongs värvningar

Barça har börjat se över hur truppen ska se ut till nästa säsong. EMD nämner att klubben kommer att göra minst 3 värvningar till nästa säsong, beroende på hur nuvarande spelare presterar under resten av den här säsongen.
Namn som nämns av EMD:

-Målvakt
Barcelona har fortsatta kontakter med Independientes argentinska målvakt Ustari.

-Försvarare
Gabi Milito är den mittback som tilltalar klubben mest, men han förnyade nyligen sitt kontrakt och den nya utköpesklausulen är nu €30m. Dessutom, Zaragozas nya ägare verkar inte vara de som säljer spelare, snarare så köper de. Han lär bli dyr att värva.
Två andra alternativ är Andrade (Deportivo), som nyligen gjorde comeback efter sin svåra knäskada och lär bli relativt billig, med tanke på nuvarande situation i Deportivo. Alexis (Getafe) är också med på listan.
Barça måste bestämma sig för vad som kommer att hända med Thruam, Gio, Sylvinho och Belletti. När det gäller ytterbackar, så föredrar Barça fortfarande Alves men del Nido lär begära myckert pengar för honom.

-Mittfältare
Barça har koll på Lampards situation. Om han inte förnyar med Chelsea snart, kan han bli tillgänglig för €12m med tanke på Fifas nya regler.
Barça har också andra namn på listan, som Wesley Sneijder (Ajax), som har kontrakt till 2009. Priset på honom lär inte överstiga €10m.
Barça har också koll på defensiva mittfältare.

-Anfallare
Barça har också ögonen på Cristiano Ronaldo. Det är svårt att se Manchester United skulle sälja sin stjärna. Barcelona har inte agerat alls, men de håller koll på hans situation. Klubben gillar hans talang och hans mediala potential.
Rodrigo Palacio är ett annat alternativ, men han har nyligen förnyat med Boca Juniors till 2010 och Boca lär begära en hel del för honom.
Barça följer också Huntelaars (Ajax) utveckling. Andra namn på listan är kända sedan tidigare, Diego Milito och Diego Forlán.
Klubben måste ta ett beslut när det gäller Saviola, som ännu inte fått något nytt kontraktsförslag, och Gudjohnsen som fått anbud från PL.
Giovani Dos Santos kommer med säkerhet att ingå i A-truppen.
Barcelona tarrak
2007-01-30 12:49
SteveGJr!/Ursäkta att jag är lite efter men jag kan helt enkelt inte låta bli:
"men det känns som om ALLA inte bara barca fans, underskattar oss... och det får mig att må illa."

"Det känns bara sköönt att vi är underdogs och att alla tror (eller ska vi säga "vet") att barcelona kommer "köra" över lilla pool från england :)"

Svårt att bestämma dig?
Barcelona El Capitán
2007-01-30 11:23
Amunt//

Krossa Vicentes axlar? Ingen var väl mer våldsam än den andre. Båda spelarna gick överstyr, men sånt händer när alla ger 100% i träningarna, vilket är bra...

Kolla länktips så får ni bedöma själva.
Barcelona Rambla
2007-01-30 11:01
Ämne: Rambla vi möter Newc....
Har inte påstått något alls, det är du som tolkar. Jag diskuterade med en Valencia-supporter, inget annat.
SteveGJr!
2007-01-30 10:14
Rambla vi möter Newcastle före och Mancheter United mellan båda barca matcherna, så du kan inte säga att ni har mycket jobbigare spel schema än oss.... Kan också påpeka att det endast är 3 dagar mellan United matchen och barca matchen på Anfield.
Barcelona Rambla
2007-01-30 09:48
Ämne: Juanito:
Det kunde ....
Hehe, visst det kanske låter som ursäkter. Men kom igen, det behövs ingen Einstein för att se hur dåligt förberedda Barcelona var redan i matchen mot Sevilla i Supercup-matchen innan säsongen. Tre dagar innan kom de tillbaka från en Amerika-turné. Tidsomställning, en massa välgörenhet som spelarna ställde upp på. Ingen vidare bra förberedelse inför säsonge. Klubben får ju självklart skylla sig själva när de förbereder sig så illa inför en säsong.

Förresten, det verkar som om du får rätt angående Mata. Barcelona har inte visat något intresse alls. Det verkar som om klubbarna har någon sorts Gentelmens agreement, där man inte försöker värva spelare från varandra. Inte för att det har hindrat huvudstadsklubben försök att knyta till sig barcaspelare under presidentvals-kampanjen. :P
Valencia Amunt!
2007-01-30 09:33
Juanito:
Det kunde Puyol också när han försökte krossa Vicentes anklar på landslagsträningen men jag kallar inte honom för en oschysst spelare trots det ;)

Rambla:
Tsss. ursäkter, ursäkter ;)
Men visst man kanske inte borde klaga men Inter smäller bra mycket högre än Liverpool iaf, dessutom är ändå ZLATANS Inter man möter ;)
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-30 08:49
Rambla.
jävligt tufft spelaschema är det.
Zaragoza x2, Liverpool x2, Valencia, Sevilla och Real Madrid, alla under nästan en månad.
Visca el barca.
Barcelona Rambla
2007-01-30 08:18
Amunt!:

Självklart kan många spelare sätta stopp för Dinho, speciellt när han är ur form och allmänt dålig. En sån bra spelare som Miguel tex. När tom en sån dussinlirare som Boulahrouz raderar ut honom på Stamford Bridge säger väl det inte något om kanibalens kvalité, utan snarare om vilken dålig fysisk form Dinho faktiskt befann sig i.

Aja, kom inte och snacka. I höstas fick vi möta Chelsea och marängerna under samma vecka, båda matcherna på bortaplan. Det var dömt att misslyckas, speciellt med tanke på vilken fysisk status laget befann sig i. Nu har vi er, Sevilla och Liverpool inom kort. Fattar inte att man kan ha sånt "oflyt" med spelschemat som den här säsongen.
Barcelona Juaníto
2007-01-30 01:44
Vem underskattar Liverpool? Jag tror på en jämn match, som dock svänger i Barcelonas favör om Etoo och Messi är klara för spel.

Förresten, det sägs att Mascherano är klar för Liverpool nu.
Barcelona sambasoccer
2007-01-30 01:07
hej alla!!
första gången jag besöker detta forum.
varför tror så många att barca kommer att köra över liver vi vann helgens match mot ett botten lag men se hur vi fick slita & lite tur....sluta att underskatta liverp de kommer att bli en jämn kamp må bästa lag vinna.
Barcelona Juaníto
2007-01-30 01:01
Amunt!/
Tänker du efter lite mer så minns du att han fällde Etoo i straffområdet också. San kan, du vet.

Rambla/
Messi en vecka före och Etoo _kanske_ mot Valencia. Förhoppningsvis, men jag hoppas vi har en av de två tillbaka tills dess.
Barcelona Anbo
2007-01-30 00:27
SteveGJr

Hur många lag är rädda för ett lag som släppt in 11 mål mot Arsenal på Anfield på två matcher???
Valencia Amunt!
2007-01-29 23:50
Rambla:
Såvitt jag vet är [San] Miguel en väldigt ärlig spelare och han stoppade Dinho i sin egen ficka senast samtidigt som han stod för en mängd ruscher framåt ;)

Varför i helvete måste man spela mot er för att sedan spela mot Inter, för fan, spelarna lär vara döda av utmaning efter dom dagarna...
Barcelona Ride_The_big_one
2007-01-29 23:40
SteveGJr!

Det var jag som sa time will tell hihi. :P
Aja ser fram emot krigar möten med er.
Väl mött mate
SteveGJr!
2007-01-29 23:27
Haha ska bli kul att se det kamerunska lejonet (som min kompis kallar honom :P) kriga mot den så lojala Carragher, det kommer bli ett hett möte där... får se vem som går vinnande ur duellen. Det ska också bli interesant hur världens förmodligen mest underskattade spelare Steve Finnan klarar sig mot självaste Ronaldinho (Finnan brukar kallas "the unsung Hero" bland oss liverpool fans). Men den största duellen lär utspelas i mitten mellan Deco och Xavi mot Gerrard och förhoppnings vis Sissoko (våran utan konkurans bästa spelare i år innan han skadade axeln för ca 2 månader sen), men annars blir de Gerrard och Xabi. Ojoj ryser redan nu, det kommer smälla rejällt där ;) Ballack o Lampard hade inte så trevligt senast kan jag säga. Ska bli intresant att se hur Puyol och co i barcas försvar agerar mot rivjärnet Kuyt (våran nya kelgris) och Bellamy/Crouch. Eftersom att Puyol är en väldigt nick stark back skulle jag föredra Bellamy framför Crouch som kommer få de tufft i duellerna med Puyol... Aja som du sa Rambla "time will tell".... Ni får gärna fortsätta diskutera och förmdela era tankar kring dem "små" "interna" duellerna på planen.
Barcelona Evička
2007-01-29 23:26
Ämne: Evicka,

Trumvirve....
Sorry, den passningen var oemotståndlig.
Real Madrid King_raul
2007-01-29 23:19
Evicka,

Trumvirvel.. catjing!! :)

Barcelona Evička
2007-01-29 23:18
Ämne: Nej jag har inte get....
Ja det gäller att vårda det enda guldkornet från den här säsongen. :)
Annons: