/spanien/barcelona/forum/23542.aspx/spanien/barcelona/forum/23542.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-01-28 21:56
M.Torres:

Här ska du få lite statistik. Barça har gjort flest mål i ligan så här långt och det UTAN vår pichichi. Då kan man ju ställa sig frågan, hur långt före hade de varit i tabellen nu om inte Eto'o varit skadad i över 4 månader. För att inte tala om Messi i snart 3 månader.
Barcelona Ronaldiiinho
Nog om honom, vi behöver väl inte plåga M.torres.
Titta på Tabellen bara.. :)
Tabellen säger Allt
Barcelona Lion0
Tycker vi gjorde en bra match idag. Gio var mycket bra idag, en av hans bästa matcher den här säsongen och även Giuly som kritiserats mycket svarade för ett fint inhopp.

M.Torres

Du kanske är avundsjuk för att Barca leder ligan. Du kommer med massa s*it snack. Först säger ni: '' utan messi/eto'o/dinho '' så är Barca ingenting och nu kommer du med Saviola :S. Haha skämmigt!
Barcelona Ravo
2007-01-28 21:49
M.Torres hur vet du att vi inte skulle vara uppe på toppen i la liga? plus så är fem eller sex av de där målen gjorda i cupen så vi skulle säkert fortfarande vara där vi är nu.
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:49
M.Torres
Joo det går allt disskutera med mig men kom inte o säg att vi inte skulle vara något utan någon i vårat lag. Fotboll är en lagsport men även för det finns det vissa spelare som sticker ut mer än andra och Saviola har varit framstående nu det senaste men men skitsam nöj dig till Real problem tycker jag...
Barcelona Samuel_Etoó#9
2007-01-28 21:46
Fan va skönt med seger idag!

Grymt snyggt mål av Saviola

+ till Gio idag!
Real Madrid M.Torres
2007-01-28 21:46
Myrran//

Du förstår inte ens vad jag menade. I nuläget har ni bara Saviola som är målfarlig anfallare. Hade inte han gjort 8(?) mål på 4 matcher hade ni inte tagit så "mycket" poäng dem senaste matcherna som ni gjort.

"Utan Saviola i ert lag hade ni inte varit i toppen av La Liga". Synd, här kommer man med falska citat också.

Glöm det. det går inte disktutera med er.
Barcelona Ravo
2007-01-28 21:45
Hahaha! M.Torres! undrar vem näste man är "utan honom skulle barca inte vara något" inse fakta, vi har köpt spelarna och de spelar för oss.
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:41
M.Torres
SNÄLLA!!! Nu är det utan Saviola skulle inte vi va något. Förut va det utan Dinho/Eto'o/Messi skulle ni inte vara något. Sorry du får faktiskt inse fakta att vi har anfallare som målfarliga och exremt bra och de tillhör laget FC Barcelona så de kämpar för vårat lag... Tack o adjö med dig..!
Real Madrid M.Torres
2007-01-28 21:37
Ämne: Det är skrämmande at....
Såg du inte Barcas 3-4 senaste matcher eller? Ni har varit rent sagt usla juu. Utan Saviola i ert lag hade ni inte varit i toppen av La Liga.

Real klass på era senaste matcher. "Vi" ses på Camp Nou.
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-28 21:32
Vilken inställning idag !!!!!!!!!!!

Den här matchen hade allt, kontroverser, mål driblingar, tunnlar, klackar. Ja allt mellan himmel och jord. Bevisar bara att om man vill se underhållande fotboll så räcker det med att vända ögonen mot Camp Nou på matchdag :)

Deco, Edmilson vilken match de gör. De rensar, de krigar, de dribblar. Allt rätt och perfekt. Men mittfältets kung är utan tvekan, XAVI. Vilken gudomlig trofast tjänare han är. Jobbar i det tysta men syns ändå mest av alla. The man is a God!

Har sett att Iniesta får mycket beröm, det förtjänar han. Men kantspelet är inte hans bästa position även om han hanterar det som en Kung. Messi har en gravt större explosion i accelerationen. Men båda har lika bra teknik. Iniesta kan spela överallt på plan. Från def.mitt (mot Milan!) till högeranfallare.

Älskar alls inställing, hoppas bara på att det inte beror på att vi har hemmaplan. Vi får se nästa vecka.

Visca el Barca. A por Osasuna y por el titulo de la Liga!

Barcelona G och J Dos Santos
2007-01-28 21:32
måste säga att vi gkorde en bra match idag.
Domar insats var under all kritik, sånt får inte förekomma på den här nivån. Hoppas han har dömt sin sista match på så här hög nivå.
Barcelona Criff
2007-01-28 21:31
Det är skrämmande att läsa inne på Reals forum. Hur kan man ha så mycket hat? Är det så att de avundsjuka människor som finns i världen dras till real madrid eller vad är problemet? Dem borde fokusera sig på deras kassa spel istället.
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:31
Ämne: Ämne: Ämne....
Då får du väl bara ta det på den ljusa sidan av det och skratta åt det...
Barcelona Evička
2007-01-28 21:28
Ämne: Ämne: Är det ....
Så kan det vara. Jag tycker bara att det är en underlig inställning när hata Barça blir viktigare än älska ditt eget lag.
Barcelona Ravo
2007-01-28 21:27
Evicka samma sak är när det pratas om Barca i tv eller tidningen. De är avundsjuka att det inte är de som nämns längre.
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:24
Ämne: Är det någon so....
De kanske har fattat att de inte kommer vinna ligan iår heller och då vill de inte att Barca ska vinna ?
Barcelona Evička
2007-01-28 21:22
Är det någon som förstår sig på hur marängerna tänker? De blir mer förbannade på att vi vinner än på att de själva förlorar. Jag begriper det inte.
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:19
Tackar de små Culés änglarna tarrak och Rambla som verkar ha svar på allt även om detta var ganska lätta frågor...
Barcelona Ravo
2007-01-28 21:15
Bara för att andra fans ska vara tysta så erkänner jag. Jag öppnade plånboken och mutade dommaren.
Real Madrid M.Torres
2007-01-28 21:13
Grattis Cules. Ni förkänade matchen idag tycker jag faktist fast det gör ont o säga det.
Barcelona tarrak
2007-01-28 21:12
Myrran/Celtas straff var feldömd då Oleguer tacklade Gio (!) och Celtaspelaren föll utan kroppskontakt.
Barcelona Holländaren
2007-01-28 21:12
Mina spelarbetyg:

Victor Valdes, 3
Bra, hade ingenting att göra. Räddningen var fin men jag tror skottet hade gått utanför om inte han nästan hade styrt in den. Orutinerad på straffen.

Giovanni van Bronckhorst, 4
Gör sina bästa match den här säsongen och visar sin allra bästa sida. Är rätt dålig i positionsspelet defensivt men det straffar sig inte idag. Straffen var ingen straff, men det är inte Gios fel, han slängde sig inte.

Oleguer, 4
Exceptionellt bra återigen. Skötte sig exemplariskt i passningsspelet och låg hela tiden rätt.

Carles Puyol, 3
Naturligtvis bra som alltid men slarvade i passningsspelet offensivt emellanåt.

Gianluca Zambrotta, 3
Såg pigg ut och var bra defensivt.

Edmilson, 3
Inte lika kantig som i förra matchen. Tappar få bollar men bidrar å andra sidan inte med mycket offensivt, vilket är konstigt då han med sitt huvudspel borde leta sig in i straffområdet då och då.

Xavi, 3
Mycket bra i passningsspelet och det är sällsynt att en spelare slår 110 passningar. Åsamkade inga klumpar i vattnet men gjorde heller ingenting avgörande.

Deco, 3
Jobbade hårt och bra men tappade lite väl många bollar. Flest tacklingar i laget.

Ronaldinho, 2+
Gjorde ett par bra saker som straffen t.ex. men var ändå inte särskilt bra överlag då han tappade mycket boll.

Javier Saviola, 2+
Snyggt mål och letar sig ofta in i rätt position men är inte en del av spelet i övrigt. Slarvig emellanåt och rör sig inte lika mycket som Eto'o.

Andres Iniesta, 3
Var bra men gjorde det svårare för Ronaldinho och Saviola genom att inte hålla bredden på Giuly-vis och dra ut försvaret. Som sagt, bra ändå med fint passningsspel och några trevliga dribblingar.

Inhopparna:
Ludovic Giuly, 4
Kommer in och är enligt mig väldigt bra. Ger spelet mycket mer bredd och resten av laget får mer luft när han slickar linjen och gör sina löpningar. Idag också vän med bollen och målet var en pärla. Har ett otroligt fint offensivt positionsspel som gör att han egentligen passar perfekt i Barca sett till rörelsemönster. Detta gör att han även fick två chanser som han brände med patenterade strumprullare.

Eidur och Motta spelade för lite.
Barcelona Rambla
2007-01-28 21:11
Gio var någon decimeter utanför straffområdet. Självklart ska kommentatorn dra till och överdriva och påstå det var en halvmeter. Felaktig var den i vilket fall som helst. Sen kunde faktiskt Lequi blivit utvisad då han rev ner Saviola som hade friläge. För att inte tala om Canobbio som trampade Deco rakt över bröstet när han låg ner och kliver rakt över honom i sin iver att komma först till bollen.
Barcelona Nauticus
2007-01-28 21:11
Lisa:
Bronckhorst och Oleguer (tror jag det var) krockar med varandra, och det ser ut som att Celtaspelaren blir fälld, men reprisen visade att så inte var fallet.
Barcelona Visca_Barca
2007-01-28 21:10
asså Moratti e helt dum i huvud. nu försöker han värva ronaldinho istället. haha vika drömar mannen har. kolla Länktipsen
Barcelona Myrran
2007-01-28 21:08
När jag bara såg sista kvarten av matchen idag (jävla arbete man måste ha) så har jag lite frågor:
1. Var Celtas straff feldömd som våran?
2. Klaga kommentatorn lika mycket på Celtas straff som på Barcas?
3. Hur fan kan kommentatorn få det till att Gio blev fäld en meter till en halv meter utanför straffområdet?
4. Var matchen i helhet lika underhållande o spännande som sista 15?

Tackar för svar...
Barcelona Lisa
2007-01-28 21:07
Vad hände vid Celtas straffsituation? De verkade nämligen inte vilja visa den på tv igen och det enda jag lyckat lista ut är att den var felaktig...?
Barcelona Criff
Roligt att hela fotbollsfans världen alltid ska kommentera våra matcher. Ni avundas väl. I vilket fall tycker jag det är skakigt, men det är mest anfallet. Det är väl som kommentatorerna säger, vi har förlorat speeden i anfallet pga skadorna. Annars defensivt gör vi en bra match, mittfältet kan man ju bara le åt. Vi behöver få tillbaks Sami o Messi så vi kan börja briljera på toppen igen :)
Barcelona Rambla
tarrak:

Domaren sög big time, och det åt båda håll. Ett under att inte Canobbio och Garcia blir utvisade innan halvlek. Marängerna stirrar i sitt hat till Barça självklart sig blinda åt hans felaktiga domslut mot Barça. Skrattretande.

Fattar inte hur han kan döma straff till varken Barça eller Celta idag.
Annons: