/spanien/barcelona/forum/2354.aspx/spanien/barcelona/forum/2354.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona BARCA-més que un club
2015-06-11 12:50
Alltså seriöst menar sverige allvar nu när det är sommarlov och allt det där och efter det sköna avslutningen på säsongen för Barca med en bärgad trippel i handen, så vill man ju se mer fotboll och vad finns inte bättre än att se Just Copa America där just sverige inte har valt och visa den sköna turneringen på tv.

så jävla dåligt alltså istället väljer dom att visa Damfotboll och annat skit.
Blir väl tråkiga streams som vanligt då.
alla andra stor länder visar Copa America sverige gömmer sig och visar matlagning.
Barcelona Barclasico
2015-06-11 12:42
@the cameroonians:

Att alla presidentkandidater, förutom Bartomeu vill ha bort Qatar från klubben är en ren BS! Var hittar du källan?
Barcelona the cameroonians
2015-06-11 12:41
Gabriel

Var är Douglas på din lista om jag får fråga? :P
Barcelona Kröjf
2015-06-11 12:40
*hjärta* el Jefecitos hesa röst, du skrev bl a: "Papillon Var vänlig och citera någon som skrivit om folkgrupper". Det var förvisso inte jag som fick frågan, men eftersom du verkar vilja veta, så skrev Coach Pep följande: "Sen är det bara hoppas att det fortsättter gå åt helvete för Man City och PSG ute i Europa så att araberna tröttnar och drar sig tillbaka" Jag reagerade faktiskt själv genast på just den raden, i ärlighetens namn och uppriktigt sagt. Så varför reagerade jag inte lika starkt som Papillon? För att jag sjäv inte tror att Coach Peps gjorde sig skyldig till mycket mer än en olyckligt slarvig formulering, i ett i övrig sakligt och upplysande inlägg. Som avsåg FC Barcelonas ekonomiska koppling till en fullkomligt avskyvärd feodalstat. Vilken behandlar sina "gästarbetare" som vore dom lägre stående kreatur. Men jag tycker å andra sidan inte att Papillon behöver beskyllas för att ta på sig offerkoftan, för att denne reagerade. Det är väl snarare att ses som ett sundhetstecken? Precis som Coach Peps starka reaktion på att spelarna i allas vår favoritklubb, sponsras av och gör reklam för diktaturen Qatar. Som minst sagt gjort sig förtjänt av vårt otvetydiga avståndstagande alla dagar i veckan. Men å andra sidan så har ju Pep Guardiola både som spelare och välbetald ambassadör för VM 2022, visat sig fullt beredd att utan synbara betänkligheter befatta sig med oljeshejkernas blodspengar. Och till och med göra PR för ett arrangemang i deras regi. Envisa rykten gör också gällande att Pep kommer coacha Qatar i propagandaspektaklet. Kanske dags för någon härinne att börja fundera på om det inte är skäl nog att byta "nick", i konsekvensens namn?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2015-06-11 12:39
Gabriel

Det där med att att Masken får Direktiv tränaren.

Det var så under Pep, Tito, Tata och nu Lucho!...
Älskar hjärtat han har för spelet....

Vilken ledare...
Barcelona Gabriel
2015-06-11 12:36
Någon som har koll på när och framför allt OM Laporta kommer att offentligöra sin kandidatur? Börjar bli smått orolig, är det inte dags för honom att göra det nu.
2015-06-11 12:31
@Shanghai:

Ja. det ligger en ny deal färdig att undertecknas av nästa president, ett kontrakt som Javier Faus varit med och tagit fram. Dock är det så att alla presidentkandidater, förutom Bartomeu, inte vill ha Qatar som sponsor.

Presidentskifte = sponsorbyte
Barcelona Shanghai
2015-06-11 12:30
Gabriel Ronaldinho naturligtvis. För den summan vi köpte honom för och för det han åstadkom i den katalanska klubben. Det finns sannerligen inga superlativ att beskriva hans gigantiska form och dominans 2003-06. Han kom, han såg, han segrade. Sedan försvann han. Personligen var denna period som Ronaldinho visade sin galanta form, så överglänser den Messis (argentinaren är dessutom tidernas bästa sett till en längre period).
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Shanghai
2015-06-11 12:26
En fråga; om vi får en ny ledningen, kan vi avsäga avtalet med denna reklam?
Barcelona Shanghai
2015-06-11 12:25
Jag blir ärligt talat ledsen på den klubben som jag har älskat sen år 2001. Jag vet inte varför de skall just pröjsa pengar från "Qatar" med den nuvarande reklamen samt att våra legendarer drar dit och spelar. Guardiola kommer säkerligen ta över deras landslag som är fylld med brassar och afrikaner. Nu drog även Xavi dit. Jag vill inte att min klubb skall förknippas med detta land som är största nationen att finansiera terrorn.
Barcelona Gabriel
2015-06-11 12:21
Vilka är era favoritvärvningar sett till hur länge ni följt klubben? Här följer min topp 15-lista.

Ronaldinho
Rivaldo
Luis Enriqué
Eto'o
Abidal
Dani Alves
Piqué
Jordi Alba
Luis Suarez
Neymar
Mascherano
Rakitic
Marquez
Yaya Touré
Giovanni Van Bronckhorst

Många vill nog ha med Deco på denna listan, han faller från min lista av personliga skäl. Tappade mycket för honom efter alla hans uttalanden om hur Ronaldo var bättre än Messi för något år sen, och hur Mourinho var världens bästa tränare (allt detta under en period när Mourinho tränare Real Madrid och det var som mest beef mellan Pep och Mourinho). En ex-Barça spelare borde stå upp mer för sin gamla klubb och gamla lagkamrat. Det gör att han inte är en av mina personliga favoriter, även om han var viktig för klubben under Rijkaard eran.
2015-06-11 12:14
Gabriel

Ja, så här i efterhand - absolut.
Innan visste man dock inte att Piqué helt plötsligt skulle väckas till liv av Enrique och nå samma höga höjder som under 2009-2011...
Barcelona Gabriel
2015-06-11 12:09
En liten reflektion så här nu när säsongen är över. Är det bara jag som är så otroligt glad och tacksam över att vi inte köpte in Thiago Silva, spelaren som behöver 12M€ i årslön för att ha råd att försörja sin familj och brasilianska släkt. Istället har vi Mascherano vid Piqué, en spelare som kanske är långt ifrån världens bästa mittback men som väger upp det med hans fantastiska ledaregenskaper. Det är ingen slump att det är just han som Luis Enriqué ropar till sig för att ge direktiv efter varje mål. Här har vi en spelare som sugit åt sig varenda droppe av barcelonismo som finns att suga åt sig. Som Xavi sa om sin lagkamrat; "han kommer inte från La Masia men man skulle kunna tro att han gjorde det".

Mascherano är och förblir ett underbart exempel till att utländska nyförvärv hur man ska bete sig för att lyckas i Barcelona. En hårt jobbande attityd med rätt inställning som aldrig klagar över något. Sånna spelare är guld värda och växer inte på träd, det är sånna värvningar man älskar. Abidals och Mascheranos, mer av sånt tack, mindre av Thiago Silvas por favór.
Barcelona Tompa76
2015-06-11 11:44
11-9-10:

Snälla du, för mig har detta absolut ingenting och göra med vare sig religionen islam eller araber. Qatar är en skurkstat som vi tar emot pengar ifrån som råkar vara ett muslimskt land. Jag hade varit lika upprörd om vi tagit emot pengar från ett statligt bolag i ett "kristet" land där 80 % av befolkningen i praktiken är slavar.
Barcelona enkos
2015-06-11 11:15
Lopo ska ha sagt till Xavi att 2 - 2 är bra för båda lagen. Vad var det bra för Barca som vann ligan redan innan den matchen är det inget AB frågar sig samt inte nämner att Barca vilat halva laget och hade två finaler att tänka på
Barcelona 11-9-10
2015-06-11 11:06
http://www-personal.umich.edu/~lormand/poli/nike/nikelabor.htm https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090104200416AAeYZDQ http://www.globalresearch.ca/the-us-and-israel-are-the-main-sponsors-of-the-islamic-state-isis/5400940 Eller Sveriges del i alla krig, med all export av vapen Eller Israels bombande mot skolor Men företag från dom länderna är okej, som mer eller mindre sponsrar militären i diverse land ? Varje mynt har 2 sidor, men den här häxjakten mot muslimer och Qatar är chockande. Att det ens tillåts här inne Vad ett 20-tal personer gör definierar inte ett helt land Ja nu kommer väl någon assyr/syrian känna sig träffad och direkt gå in i försvarsställning, DONT! Jag försvarar varken det ena eller det andra, vill inte ha tröjsponsor. Men lite måtta får det vara med all förtal här inne Finns inte något företag tillräckligt rikt som skulle kunna sponsra oss och samtidigt ha ren mjöl i påsen. Inte ens vår klubb har rent mjöl i påsen Varför nämns det inte att xavi ska just till Qatar och spela fotboll och stöder VM 2022. Pep för den delen med?! Pep är väl t om en ambassadör för Qatar 2022?! Jag är Alban, föddes med muslims tänkande men är inte religiös/troende så dom följdfrågorna kan redan skippa Så bort med Qatar, bort med Nike börja lansera egna matchställ så är vi alla här inne nöjda!
Barcelona 11-9-10
2015-06-11 11:06
http://www-personal.umich.edu/~lormand/poli/nike/nikelabor.htm https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20090104200416AAeYZDQ http://www.globalresearch.ca/the-us-and-israel-are-the-main-sponsors-of-the-islamic-state-isis/5400940 Eller Sveriges del i alla krig, med all export av vapen Eller Israels bombande mot skolor Men företag från dom länderna är okej, som mer eller mindre sponsrar militären i diverse land ? Varje mynt har 2 sidor, men den här häxjakten mot muslimer och Qatar är chockande. Att det ens tillåts här inne Vad ett 20-tal personer gör definierar inte ett helt land Ja nu kommer väl någon assyr/syrian känna sig träffad och direkt gå in i försvarsställning, DONT! Jag försvarar varken det ena eller det andra, vill inte ha tröjsponsor. Men lite måtta får det vara med all förtal här inne Finns inte något företag tillräckligt rikt som skulle kunna sponsra oss och samtidigt ha ren mjöl i påsen. Inte ens vår klubb har rent mjöl i påsen Varför nämns det inte att xavi ska just till Qatar och spela fotboll och stöder VM 2022. Pep för den delen med?! Pep är väl t om en ambassadör för Qatar 2022?! Jag är Alban, föddes med muslims tänkande men är inte religiös/troende så dom följdfrågorna kan redan skippa Så bort med Qatar, bort med Nike börja lansera egna matchställ så är vi alla här inne nöjda!
Barcelona enkos
2015-06-11 10:55
Alves är tillbaka i Brasiliens landslag, kallades in istället för skadade Danilo
Barcelona LennyRomario
2015-06-11 10:52
Blev tvungen att googla Ray Hudson då jag inte vet vem det är. Inser till min förvåning att det är han som skriker så förbannat. Råkat få in hans stream ibland på barcamatcherna och blivit glad för att det är på engelska. Men snabbt bytt till ryska igen efter några minuter, eftersom han är totalt övertänd och överdriven. Bör sägas att jag inte kan ett ord ryska. Menar inte att såga nån som gillar Ray. Bara konstaterar att smaken verkligen kan vara olika. Jag gillar inte Niklas Holmgren heller, tycker han är gapig. Vad är det ni gillar med Ray? Kanske just det jag ogillar?
Barcelona Rambla~
2015-06-11 10:38
Jag kommer ihåg hur vi skrattade och raljerade över Getafes tidigare sponsor på deras tröjor. Var det inte Burger King de hade? Kan ju lugnt konstatera att idag hade jag tagit det loggan alla dagar istället för Qatar Airways. Så det kan bli.... :)
Barcelona Tompa76
2015-06-11 10:26
Måste bara ge mig in i Qatar debatten: Först och främst - jag ogillar i HÖGSTA GRAD att vi är sponsrade av shejkerna och jag är inte glad åt tröjreklam överhuvudtaget heller. Samtidigt kan vi inte blunda för verkligheten heller. Fotbollsvärlden ser annorlunda ut än för 15-20 år sedan. Då fanns det inga bottenlöst rika shejker eller ryska oligarker som köpte fotbollsklubbar i Europa, de ekonomiska förutsättningarna är numer helt annorlunda för en medlemsägd klubb som vårt kära Barca. Förutom att sponsra IS och lknande organisationer har Qatar en förfärligt dålig meritlista i avdelningen mänskliga rättigheter. Jag läste i vintras en bok (Gulfen) om staterna på Arabiska halvön. Och armén med gästarbetare i Qatar och grannländerna är i praktiken SLAVAR utan några rättigheter överhuvudtaget. Sorgligt att vår fina klubb hamnat i knäna på en sådan stat. Om det är nödvändigt med tröjsponsor för att hänga med ekonomiskt (tror klubbledningen har bättre koll på det än medlemmarna här på puertan) så köper jag det motvilligt. Hade dock mycket hellre sett Google, Microsoft, McDonalds eller nästan vad som helst på tröjan utan något någon koppling till en suspekt oljestat vid Persiska viken. Hellre tröjsponsor än att klubben juridiskt omvandlas till ett företag och vi blir uppköpt av en ofattbart rik shejk eller kines.(det är där de stora pengarna finns i framtiden, inte en ekonomiskt alltmer ansträngd västvärld).
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-11 09:49
@the cameroonians:

Tack man :)
Barcelona Malcom_X
2015-06-11 09:48
Head to head Messi-Neymar, galna målsnitt må jag säga!
2015-06-11 09:48
Ingen semester än för Alves, han kommer att ersätta en skadad Danilo i Copa America. Hade unnat 32-åringen lite vila så här på "ålderns höst".
2015-06-11 09:37
@Bàckis - adoradors de Rivaldo:
Här kan du köpa den. (vet dock inte hur seriös sidan är)
Barcelona Bàckis - adoradors de Rivaldo
2015-06-11 09:28
Någon som köpt trippel t-shirten ? Hittar inte den på officiella shopen..
Barcelona Xavi 6 // Visca Barca
2015-06-11 09:27
Man skulle hellre se matcherna med Ray än dessa kassa svenska kommentatorer.
2015-06-11 09:13
Ja, som flera skrivit är det lite av en skandal att ingen svensk kanal visar Copa America. Som plåster på såren kommer Ray Hudson att kommentera flera av matcherna, bland annat Argentinas möte med Paraguay på lördag.

Så se till att ordna fram stream från BeIN sport USA :-) #magesterial
Barcelona Guat
2015-06-11 08:16
@enkos:

Är det officiellt nu? Tycker det är oerhört tråkigt att en legendar som Casillas lämnar på det sättet precis som Raul.
Barcelona FCB_Messi
2015-06-11 08:07
Enkos Nej gubben , neymar spelade andra halvlek .
Annons: