/spanien/barcelona/forum/23535.aspx/spanien/barcelona/forum/23535.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 20:47
Patrik_86// Första vettiga kommentaren från dig idag...men att du kommer hit igen är egentligen skandal...Har du inget eget forum o diskutera på? Eller är vårt så intressant så du bara inte kan låta bli?
patrik_86
2007-02-22 20:35
asså han har varit "klar" för LFC siste januari, hela processen med FA har handlat om att han skall få spela i PL...

Barcelona Sóm més que un club
2007-02-22 20:35
Det är uppenbart at Liverpoolynglena läser AB som kopierar sun och news of the world som bedriver en häxjakt pâ "filmare" vilket tyvärr drabbar alla tekniskt drillade spelare. Man ger sâ mycket skit till C.Ronaldo som är den kanske bästa spelaren i PL nu. Det är tragiskt. Ocksâ myten om det höga tempot. Faktum är att ner Barcelona vred upp tempot blev de âskâdare.
I Engelska 2:a div. är tempot faktiskr än högre än i PL om man nu är besatt av högt tempo.
Barcelona Myrran
2007-02-22 20:23
Fattar inte hur Mascherano kan få spela i CL för Liverpool. Hans övergång godkändes väl ganska nyligen och måste man inte lämna in spellistan för CL typ den sista Januari?
CJ
2007-02-22 20:16
Nästa match mot oss på Anfield kommer vara er svåraste för säsongen, men är det något lag som kan klara av det så är det ni, men om ni ska gå vidare så krävs det att ni inte viker ner er i närkamperna, det kommer bli tufft, det kommer gå fort och det kommer vara ett jävla liv på läktarna (högst ljudnivå av alla klubbar i Serie A, La Liga och PL, det är bevisat, 131 dB)

Men väl mött den 6:e mars.
Barcelona Visca Barcelona
2007-02-22 20:09
Nästa borta match mot liverpool kommer bli svår, Liverpool e ganska starka hemma, Men om vi har tur o etoo kommer tillbaka så kommer det nog gå bra, annars spelar vi förhoppningsvis med Messi, Ronaldinho o Guly.... försvaret e inte så starkt, visst har vi Puyol men en spelare kan inte göra ett helt lag ofta e Emerson nere som en extra back och det är inte direkt vad vi behöver, Rijkaard borde satsa på en stark o stabil back som Cannavaro.Anfaller är mycket bra o tekniskt men det skulle behövas en stark spelare som går in hårt i närkamper, dikduellerna som Essien.
Om det e sant att Etoo e benkad pågrund av bråk med Rijkaard borde han köpa in en spelare som didier drogba, För i anfallet har Barca Ronaldinho o Messi, men ingen av dom e direkt målgörare.
Barcelona EsCúle
2007-02-22 20:04
Det finns ingenting att skylla på, gårdagens förlust satt rejält.
Vi måste inse att det kan bli förvånansvärt tufft på Anfield, jag är oerhört orolig. Må alla krafter vara med oss i returen!
CJ
2007-02-22 20:01
Visca Barcelona //

Möjligheten att Rafa väljer att mönstra följande mittfält (nedan) känns ganska aktuellt men förmodligen kommer vi spela ungefär likadant som vi gjorde på Camp Nou, fast vi kommer nog trycka på lite mer i och med fördel av hemmaplan.

Sissoko - Alonso - Mascherano
--------- Gerrard -----------

det där är ett mittfält som skulle vara oerhört svårt att tränga igenom med mascherano och sissoko som ger ytterbackarna det understöd de kan komma att behöva.
2007-02-22 19:53
Spelar Etoo så kommer Liverpool ha det svårt, med 3duon Ronaldinho, Messi & Etoo i anfallet kommer Liverpool att få kämpa rejält
Barcelona Störst, bäst, Barca
2007-02-22 19:52
Vilken dag alla Cules...har ni varit med om något sånt här tjat om filmningar tidigare??? Varför gnäller de? dem vann ju och jag såg inte att någon filmning bidrog till någon matchavgörande situation i matchen igår eller?
2007-02-22 19:51
Vet ni om Mascherano kommer att spela på anfield?? Om han gör det blir det sjukt svårt för deco o co att komma fram. Tror ni Etoo kommer att vara spelklar??
Number10
2007-02-22 19:45
Nej nu ska jag fika, sen kolla på Time Out och ringa flickvännen, ha det bra och väl mött på Anfield! Trevligt att bråka lite med er ;) Ciao
Number10
2007-02-22 19:43
Captian Fabuloso Cave Of Hair//
Ah, en sak vi har gemensamt! :D Klart att han är rolig att titta på, när han STÅR på benen...

Alla gör det kanske inte, men många. Men det handlar ofta om enstaka gånger i stridens hetta och ett avgörande läge där man ser en fördel av det (dock ej rätt för det). Gör man det upprepade gånger tar mitt tålamod slut. Se C.Ronaldo, Arjen Robben, Barcelona till vis del igår.. :P
(det sista blev jag bara tvungen att lägga till)
Barcelona B(H)arça fanaticos
2007-02-22 19:41
Jag har nu sett många fans till PL-lag komma in hit och hacka på alla filmningar i La liga och Serie A. Ni kan sluta med det. Hur mycket ni än vill tro det så är det inte filmnings-fritt i England heller. Det har ökat markant de senaste åren. Engelska PL-spelare och utländska som kommit filmar även de, tro det eller ej.
En sak bara: Varför tror ni PL är fullt av utländska tekniska lirare? Varför är Liverpool fyllt av utlänningar (mestadels spanjorer), Arsenal fullt av fransmänn osv? För att de filmar bra? Fel! Det är kanske för att den bästa fotbollen spelas i just de länderna och inte England.
Barcelona Nemo
2007-02-22 19:39
Brand New. Att Eto'o inte spelar förtillfället beror på att han inte är 100%. Jag tror inte på att Rijkaard bänkar Eto'o p.g.a ett bråk som är löst. Rijkaard är inte så envis.

Iniesta ska spela i startelvan, och det på någons bekostnad. Iniesta har i tystan jobbat upp sig till en startplats. Aldrig klagat och alltid gjort sitt.

Igår fick han en otacksam roll. Byte med Motta. Liverpool tog över med tanke på bristen av krigare på mittfätet Iniesta fick sjunka djupare och djupare. Varför inte ta ut Xavi och låta Iniesta arbeta högre fritt och inte ha en tanke på defensiven...?
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-02-22 19:33
Number10/

Hehe, Cronaldo är knappast en favorit hos mig, jag tycker om kvicka spelare som dribblar effektivt a lá Messi. Men C.ronaldo trots hans filminingar har varit bäst i PL i år. Bättre än Gerard, faktiskt :) och det har visats i hans resultat.

Oavsett hur mycket du tycker att filmningar är skit, och höjer blodtrycket då du ser Ronaldo falla enkelt. Så är filmningar en del av spelet.
Alla gör det, inklusive dina "krigare" i Liverpool
Barcelona T#11
2007-02-22 19:32
kan liverpool besegra oss på camp nou så kan vi besegra de på anfield helt enkelt....så är det

smärtsam förlust :(
Brand New
2007-02-22 19:31
Synd att Eto'o inte spelar för tillfället, vad tror ni det beror på? en schism mellan honom och Reijkard eller är det som det framkommigt i medierna en skada? Tycker ni tappar en dimension i spelet när Samuel inte spelar. Djupledsspelet och den där riktiga effektiviteten försvinner.

Nemo//
Iniesta är helt klart en av det mest underskattade spelarna inom världsfotbollen för tillfället. Tror han är den rimliga ersättaren till Deco och då måste han skolas in. Men vem ska Frank bänka? Inte kan han väl bänka Xavi och Deco som tillsammans utgör världens kanske bästa mittfälltspar?
Barcelona Nemo
2007-02-22 19:21
Kniven mot strupen det är underbart! Det är nu vi ska visa om vi verkligen ska vinna CL eller inte. Det känns otroligt tungt just nu. Men vi får ta fram det positiva. Vinner vi inte CL kan vi fokusera på att vinna ligan och Copa del Rey då bevisar vi att vi är bäst i Spanien...igen!

Jag förstår inte hur Rijkaard kunde bänka den bästa spelaren i truppen. Då tänker jag på Iniesta. Han blir jämt bänkad i de stora matcherna. När ska han få rutin när han adrig får spela?

Vi kanske inte borde skylla på enstaka individer. Vi är trots allt ett lag.
Jamie_Carragher
2007-02-22 19:20
Det är klart Barcelona har en chans att vinna på Anfield, lyckas vi göra 2 mål på Camp Nou så kan Barca göra två st. på Anfield. Tror dock det kommer bli väldigt,väldigt tufft att lyckas med det. Stämningen just i CL brukar vara magisk på Anfield och spelarna höjer sig ytterligare några snäpp med publiken i ryggen, dessutom har vi varit grymma på hemmaplan i år. Men, givetvis finns chansen, ni är regerande mästare och har många världsklasspelare i laget.
Tror dock att det passar bättre för oss att möte er än t.ex. Arsenal. Vi är bra på att få matchen dit vi vill och kontrollera den utan att behöva ha mycket boll, och personligen anser jag att ni spelar oerhört långsamt faktiskt, en herrans massa passningar på mittfältet och så ska allt som oftast Deco & Ronaldinho röra på bollen innan ett avslut ska tas. Arsenal har ett mycket snabbare spel och det har vi ju uppenbart problem med (3 matcher mot dem, 3 förluster)

Men lycka till. Välkommna till Anfield

YNWA
Barcelona Barcc
2007-02-22 19:20
Funderar på att göra ett frågeformulär till icke-supportrar som kommer hit och skriver... ja... ingenting vettigt alls... Skulle nog fungera som en lektion för somliga. T ex, madrid-ado, vad åstadkom du med ditt inlägg? Blev du en bättre människa? Hjälpte du dig själv till ett bättre liv? Var du Madrid mer troget?
Number10
2007-02-22 19:19
Captian Fabuloso Cave Of Hair//
Guds hand är ett undantag, dessutom ingen filmning... :P

Sen får du nog leta med ljus och lykta för att hitta var jag förespråkar spel med dobbarna före och huruvida det är "manligt" eller inte. Hör av dig när du hittat det :) I fotboll ska man kunna ta en tackling utan att ligga och skrika efteråt, fysiskt spel med närkamper är en del av spelet. Filmningar är inte det, men i.o.m. att det figurerar inom fotbollen och att ditt lag, i synnerhet, drar fördel av det så är det väl självklart att du ser det som en del av spelet..

Misstänker att C.Ronaldo är din nya stora förebild, äckligare spelare får man leta efter... Upprepade filmningar borde straffas i efterhand!
Barcelona Rambla
2007-02-22 19:17
Number10:

Efter att det enda du har bidragit med på det här forumet är att klanka ner på vår klubb och dess spelare, och det efter att ni helt sensationellt har besegrat oss på Camp Nou, har du mage att klanka ner på huruvida det jag skriver är klokt eller inte. Snälla, ta och gör oss alla en tjänst och lämna forumet din självgode fan.

Jag gör som tarrak och konstaterar att dåliga vinnare är fan tom värre än dåliga förlorare. Det verkar som om nästan alla liverpoolsupporters har byggt upp någon slags försvarsmekanism, där de i efterhand om restultatet inte hade blivit som de önskat, tänkt skylla på orättvisa domare och filmande barçaspelare. Det är bra, nu vet vi var ribban ligger. Om det nu sker ett mirakel i returen och vi mot alla odds vänder, vet vi vad som väntar. :D
Real Madrid madrid-ado
2007-02-22 19:11
Asså, alla Barcà fan som tror att ni kan slå Liverpool på Anfield tror helt fel. Ni kommer torska igen, tyvärr! Om ni inte slår dom hemma så lär det inte hjälpa att åka till England med förhoppning om att göra 2-3 mål, tänk på hur starka Liverpool är, tänk på vilket tryck det kommer vara, tänk på hur alla engelsmän kommer kriga för att ni ska torska! Enligt min åskit är ni redan nu körda, medan Real har en relativ bra chans att gå vidare för att man har det ganska enkelt mot Bayern borta även om det blir en tuff match.

Så, med andra ord: HEJDÅ BARCELONA! :D
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 19:07
Ämne: Jag delar inte rikti....
håller helt med. och det där med en extra domare låter skitbra.
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 19:04
Marquez måste bort. Man borde satsa på någon ung mittback som Vincent Kompany i HSV. Han ser mycket lovande ut.
Barcelona El Capitán
2007-02-22 19:03
Jag delar inte riktigt samma åsikter som många andra här gällande filmningar.
Tycker ni verkligen att det ska vara en del av spelet?
Jag avskyr verkligen filmare och jag blir riktigt arg när en filmning ger ett lag övertaget i en match, Barça såväl som vilket annat lag.
Jag tycker nästan att grova filmningar skall bestraffas även om de upptäcks på repriser efter en match. Man borde göra allt för att avskräcka det. Om jag vore UEFA presidenten, skulle jag glädjeligen ha en extra domare på läktaren med en skärm framför sig för att anropa "huvud"domaren om filmning skett :)

Ni skulle sett hur arg jag blev när Eboué filmade till sig frisparken som gav Arsenal ledningen i CL finalen.
Ain't nothing worse than a rotten cheater!
Barcelona Gaucho 10
2007-02-22 18:57
Ska jag vara ärlig så är jag inte bekymrad.
Inget lag är bra en hel säsong.
och när Eto´o kommer tillbaka så kommer målen också.
Atlético pulka.
2007-02-22 18:53
Liverpool har släppt in 3(!) mål på 13 hemmamatcher den här säsongen i ligan och ni snackar om att vinna med 3-2. Lycka till.
Barcelona Lejonet
2007-02-22 18:49
Har en fråga hur går de för etoo på träningarna? nån som vet tränade han idag
Annons: