/spanien/barcelona/forum/23533.aspx/spanien/barcelona/forum/23533.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid King_raul
2007-01-29 22:15
FC Barcelona /Cristiano Ronaldo,

Titta.. en länk.

Barcelona Meley
2007-01-29 22:08
Hejsan!
Nu kanske ni tror jag är sjuk i huvudet men jag undrar om någon vet vilka hotell som Portugal och Brasilien kommer bo på i London. Eller hur man kan ta reda på det?

Sorry om det inte har med Barcelona att göra men min favorit spelare (Deco) är där, så jag vill verkligen veta :) tack!
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-29 22:07
Rambla.
Men jag syftade mest på mittfältet.
Barcelona sanel
2007-01-29 22:06
Vad tror ni om Ronaldinho i Inter/italienska ligan då?
2007-01-29 22:04
Sanel.
Det får vi endast veta om han kommer hit.
Barcelona Rambla
2007-01-29 22:03
Ämne: Jag tror C Ronaldo s....
Oavsett vilket så är en snabb och teknisk högerytter en av de viktigaste byggstenarna i Rijkaards spelsystem. Det var därför man värvade Guily en gång. Dessvärre så har han väl varit alltför ojämn jämfört med tiden i Monaco. Blir det inte C.Ronaldo, vilket jag verkligen hoppas det ej blir, så lär Giovani Dos Santos flyttas upp på den positionen till nästa säsong. Saken är väl den att Giovani ses som alltför oerfaren medans C.Ronaldo är riktigt etablerad i världseliten numera.
Barcelona sanel
2007-01-29 22:02
Ämne: Jag tror C Ronaldo s....
Jag tror inte att C.Ronaldo passar in i barcas spelstil, han är inte van vid det passningspelet, han gör mer på egen hand.
2007-01-29 21:55
Jag tror C Ronaldo skulle passat perfekt in i vår spelstil, då som mittfältare.
Ingen av iniesta, deco, och xavi är direkt vindsnabb så varför inte ha Cristiano Ronaldo där bara en tanke "dröm".
Barcelona Ordem e Progresso
2007-01-29 21:48
Ville Kviborg stava fel med flit eller var det bara ett stavfel? EftertraCKtade.
Barcelona Rambla
2007-01-29 21:46
C.Ronaldo kommer inte att gå till Real Madrid. Han lär hamna i Barça. Inte för att jag personligen vill ha honom här, han behövs inte men ledningen ser nog annorlunda på det.

Ett par saker som talar för Barça.

Deco, som är hans landslagskompis lär kunna övertala C.Ronaldo att välja "rätt lag".

Jorge Mendes som är C.Ronaldos agent har Barça väldigt bra relationer med sen tidigare. Han är också Decos, Mottas och Marquez agent. Det sägs också att Jorge Mendes, som även är José Mourinhos agent, hade stor del i att "övertala" Mourinho att låta Gudjohnsen gå till Barça.

En sista sak. Om C.Ronaldo fick den här frågan. "Vem spelar du helst tillsammans med?" Ruud van Nistelooy eller Ronaldinho. Man behöver inte vara ett geni för att begripa vad svaret på den frågan blir. :D
Barcelona Jontteee
2007-01-29 21:14
Om Madrid köper C.Ronaldo så tycker jag att vi borde försöka sno Robinho för att visa Madrid hur man tar hand om såna supertalanger...

Men jag skulle helst vilja se Anderson från Porto i dagens Barca, just nu har vi Deco, Iniesta och Xavi dom e rätt lika varandra. Anderson e kvick, bra på att dribbla, har underbara passningar, snabb och e vänterfotad ger en helt annan speluppbygnad än dom tre småpojkarna har.. hehe..

C.Ronaldo e duktig, men vart ska han spela ? istället borde vi satsa på Gio2Santos som en dag kommer bli den som blir den "nya" Ronaldinho..
Barcelona Myrran
2007-01-29 18:39
Dani
Jo, jag vet att det inte är riktigt relevant men endå. Sjävla tankegången jag va ute efter.

En lite rolig idé, kan inte La liga vävra lite domare från Afrika, Asien, Sydamerika tex. de som va med i VM. Borde ju kunna få en bra peng för det och får ju mer erfarenhet av toppfotboll som stärker deras position i världen + att vi får bra domare i La liga...
Barcelona Dani
2007-01-29 18:37
Nu när jag ändå är igång med att skriva vill jag ge min syn på diskussionen senaste veckorna angående lagets form.

Det verkar finnas två läger, där det ena menar att det är en jättekris, och det andra att det inte är någon som helst fara på taket (samt att allt kommer att ordna sig när Messi och Eto'o kommer tillbaka).

Själv tycker jag inte att ordet "kris" är befogat, men det är lite märkligt att många viftar bort resultaten med att säga att "allt kommer att ordna sig med Eto'o och Messi, vi leder ju serien".

Levante, 1-1
Real Sociedad 1-0
Internacional 0-1
Atletico Madrid hemma, 1-1
Getafe, 1-1
Espanyol, 1-3
Nastic, 3-0
Betis, 1-1

Den dåliga formen med två vinster, fyra oavgjorda samt två förluster känns inte som att vi på något sätt kan vara nöjda med, och att mena att allt kommer att vända i och med Messis och Eto'os återkomster känns inte helt rätt. Särskilt inte när spelschemat ser betydligt svårare ut kommande månad än vad det gjort den senaste månaden.

Sedan ska vi ha i åtanke att lagets formsvacka kommit i samma veva som Sevillas medan Valencia låg en bra bit bakom samt Real Madrid som vanligt inte är stabila...

Självklart kan Messi och Eto'o komma igång fort, men det ska vi nog inte utgå från att de gör - tänk på att de varit långtidsskadade och inte spelat på flera månader!

Vinsten och spelet igår var ett klart fall framåt, men en match gör ingen trend.

Edit: Kom nu på att jag missat vinsten i semifinalen av klubblags-VM. Men den förändrar inte resonemanget.
Barcelona Dani
2007-01-29 18:18
Myrran,
Jag har själv dömt fotboll, dock inte på någon högre nivå. Självklart är det inte enkelt, men att jämföra en nervös 16-åring som dömer spelare som är två år yngre med en professionell domarkvartett i la Liga känns inte riktigt relevant.

Självklart är spelet riktigt snabbt på högre nivåer med spelare som i varje situation försöker få fördelar (simuleringar, tröjdragningar, you name it) samt avsaknad av repriser.

Men, domarna är (eller åtminstone borde vara) uttagna att döma på denna nivå för att de är landets skickligaste vad gäller spelförståelse, matchledning, beslutsfattande, osv. Sett ur detta perspektiv tycker åtminstone jag att kvaliteten är åt helvete för dålig - inte bara igår!

En sak jag irriterar mig på är de assisterande domarnas förmåga att inte ta beslut som de måste (eller borde) ha sett, utan gömmer sig istället bakom huvuddomaren. Dåligt samarbete domarna emellan...

Ett exempel är vid Barças straff igår. En uppgift en assisterande domare har är att signalera åt huvuddomaren om en förseelse sker utanför eller innanför straffområdet. (Det gör han genom att: vid förseelse utanför vända sig bort från hörnflaggan, eller vid förseelse innanför vända sig emot hörnflaggan och ta något steg mot den.)

Vad jag såg gjorde han inte det, utan började diskutera med celtaspelare. Jag menar att han rimligen borde ha sett att fällningen skedde utanför straffområdet, men valde att fega ur.
Barcelona Myrran
2007-01-29 17:29
Evièka
Jojo jag förstår det. Men stör mig bara på alla som inte fattar hur snabbt det egentligen går. Det är inte lätt att vara domare. Men som du sa så ska de har kunsakper och stor erferenhet av att döma matcher och standaren borde vara väldigt mycke högre än va den är idag...
Barcelona Evička
2007-01-29 17:08
Myrran
Det är väl ingen som tror att det är lätt, men faktum är att engelska, tyska etc domare som regel (inte alla dock) klarar uppgiften bättre än de flesta spanska. Domarinsatsen igår, som du håller med om var svag, handlade ju inte bara om de här båda straffarna. Han släppte iväg spelet totalt och hade ingen koll alls. Det hade mycket väl kunnat urarta fullständigt. Man kan inte jämföra med att som amatör gå och kolla på fotboll från läktaren. Ställer man sig på plan i LFP för att döma en match, måste man också ha förmågan och kunskapen att göra det samt vara ödmjuk nog att ta hjälp av sina assisterande domare. Sedan att alla då och då fattar felaktiga beslut får vi leva med.
Barcelona christian__89
2007-01-29 16:58
ge Eto'o tid att komma i form i lugn o ro så han inte kommer tillbaka för snabbt o skadar sig igen, han kommer någ göra sin debut mot Racing
Barcelona Myrran
2007-01-29 16:57
Tjatet om domarna. Ska säga en sak först innan jag börjar mala på här, det var en riktig dålig domarinsats. Men hur många här inne har erfarenheter av att vara en domare? Själv har jag dömt 5-mans fotboll för 6-7 åringar och det är ta mig fan inte lätt att döma. Även om jag va 3-4 ggr så stor som spelarna, tempot var inte det högsta, det handla bara om att ha kul. Men endå så måste du fatta dina beslut på en sekund. Du kan inte gå och vänta i flera sekunder på att blåsa då får man nästan ännu mer skit. Domare har inga repris bilder tänk på det! Tro mig attans att minst 90% skrek straff när Gio FÄLLDES utanför straffområdet. För den första sekunden (den man måste bestämma sig på som dommare) såg det ut att vara regelrätt att döma straff. Så alla ni som klagar på straffen igår gå till erat lokala fotbollslag och "lek" dommar från läktarn och se att de inte är så lätt att va dommare och tänk då på de stackars spanskadommarna som dömer i världens bästa liga. Hur svårt tror ni dem har det?!
Barcelona Evička
2007-01-29 16:21
Rambla
Ja, att man befinner sig där brukar ju vara en förutsättning för att man ska kunna få straff. Befinner man sig på defensiv planhalva brukar det inte bli så många spelmål heller.

Jag räknar aldrig med att maränger ska begripa, såpass har jag lärt mig ;)
Barcelona Rambla
2007-01-29 16:17
Evièka:

Begär inte att andra lags fans ska begripa, speciellt inte maränger, vars lag som historiskt sett är det lag som gynnats mest av domarinsatser i Spanien. Nu råkar det inte vara så de senaste två åren. Kan de bero på att de nu för tiden knappt tar sig in på motståndarnas planhalva?
Barcelona Evička
2007-01-29 16:14
Det är en sak jag inte fattar i allt resonemang om dessa båda feldömda straffar. Hur kan Barças feldömda straff ha räddat oss? Vi gjorde såvitt jag minns två regelrätta spelmål, Celta gjorde väl inte nåt, hade f ö knappt ett skott på mål - jo, ett, förutom straffen.
Barcelona Rambla
2007-01-29 16:10
Ämne: Tacka dommaren?
htt....
Nej! Tacka laget Barcelona som har ca 70% bollinnehav, skapar många chanser och kunde lätt ha gjort fler mål. Två felaktiga (1 för vardera lag) straffar förändrar inte det.

Men vi kan tacka de komiska bidragen som maränger bidrar med på forumet, alltid lika analytiska och klockrena. :-)~
Real Madrid Real_love
2007-01-29 16:07
Tacka dommaren?
http://fotbollskanalen.se/522474.html
2007-01-29 15:18
Kollar ni på spelschemat så ser ni att vi kommer möta Zaragoza x2, Liverpool x2, real madrid, valencia, sevilla på mindre än en månad, Tufft.
Visca el barca.
Barcelona Dale BARCA
2007-01-29 15:08
Barcelona kommer vinna i c.l
liverpool kommer vara som småå barn för barcelona jag tycker att puyol och marquez zambrotta och thuram på backen och xavi deco och iniesta mittfältet och ronaldinho etoó och messi på anfallet så det blir 4-3-3så ska de börja tycker jag hoppas de vinner hela c.l
Barcelona Rambla
2007-01-29 14:44
Spaniens största och mest kända domarkskandal är från tidigt 70-tal. En Franco-tillsatt domare, minns inte hans namn nu, blåste en icke-existerande straff på Camp Nou för Real Madrid. Domaren som tom befann sig på Real Madrids planhalva, fick av någon konstig anledning för sig att han skulle blåsa straff för marängerna. Det lustiga var att situationen som föranledde straffen var minst 1.5-2 meter utanför straffområdet. Det hela slutade i skandalscener och publiken invaderade planen.
Barcelona Saviola/Dinho
2007-01-29 14:39
kolla på Celtas straff den var oxå fel Gio o nån annan krockar killen slänger sig oc får straff
och sen komentatorerna ska överdirva en halv meter d var högst 15-20 cm utanför straff området
o den där "experten" hasse nån ting han kan gå o lära sig fotboll säger att saviola är dåligt kolla hur många mål Saviola har gjort o Rijkaard kan du inte bara sätta Gudjohonsen i bänken han plastar inte ens i AIK o låta saviola spela
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-01-29 14:19
Ojj, vad det diskuteras om straffarna igår. Liksom Real Madrid har fått genom åren fler felaktigt dömda straffar (tänker främst på Robinho) än Barca. Så fort Barca får en straff är det "orättvist". De poängen Real Madrid har fått senaste åren har flera domare bidragit med. Har sett Cannavaro dra ner en spelare med armbåge i straffområdet denna säsong och domaren var passiv :S. Sedan kan jag räkna upp flera situationer men det blir en lång lista. Barca har spelat till sig poängen och nu är det bara avundsjuka från Företagets sida eftersom att de ligger efter med 4 poäng.
Sedan har man en omröstning : La Ligas största filmare
Dom tar bara upp frågan för att påpeka att vi vann orättvist igår. (Gio blev touchad på vänstra foten vilket en hel del trångsynta realfanatics inte såg men jag håller med om att det var en halvmeter utanför. Real Madrid har fått flera sådana straffar och ingen säger något. Förresten är det först gången Gio faller aningen lätt så varför är han med på omröstningen ? Guti borde vara med och vinna omröstningen)
Men men... Våran stab sjunker inte till den nivån och därför röstar vi inte om sådant. Vi håller oss till fotboll och därför har vi dubbelt så fler medlemmar på svenskafans.

FORCA BARCA !!!
Barcelona Rolledinho
2007-01-29 13:00
Allt detta prat om att Ronaldinho är på väg bort ifrån Barcelona, att han själv vill till Chelsea eller att Inter tänker lägga ett milijard belopp på världens bästa. Har till och med hört att det i stort sätt är klart eller i alle fall väldigt nära. Vad kan vara sant ?
Barcelona Tompa
2007-01-29 11:10
Captian Fabuloso Cave Of Hair:

Verkar som du trots allt mssförstått mig. Ingen spelare är ju större än klubben brukar det heta. Ronaldinho drar in välduga summo till Barca självklart gör han det men ekonomiskt tror jag inte vi står och faller med Dinho.

Jag tar om det en gång till. Inget konkret tyder på det i dagsläget men skulle det vara så att Ronaldinho trots allt vill lämna Barca (själv bedömmer jag sannolikheten till högst några procent), ja då är det tjänstefel att tacka nej till motsvarande en miljard spänn eller mer. Men som sagt, endast om Dinho mot all förmodan själv vill lämna. I annat fall kan de bjuda 2 miljarder med och jag hade tackat nej i Laportas ställe.

Skulle du vilja ha kvar en spelare som egentligen vill bort för att han drar in massor med stålar? Inte jag om man erbjuds så vansinnigt mycket pengar.
Annons: