/spanien/barcelona/forum/23532.aspx/spanien/barcelona/forum/23532.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla
2007-01-29 16:10
Ämne: Tacka dommaren?
htt....
Nej! Tacka laget Barcelona som har ca 70% bollinnehav, skapar många chanser och kunde lätt ha gjort fler mål. Två felaktiga (1 för vardera lag) straffar förändrar inte det.

Men vi kan tacka de komiska bidragen som maränger bidrar med på forumet, alltid lika analytiska och klockrena. :-)~
Real Madrid Real_love
2007-01-29 16:07
Tacka dommaren?
http://fotbollskanalen.se/522474.html
Barcelona Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
2007-01-29 15:18
Kollar ni på spelschemat så ser ni att vi kommer möta Zaragoza x2, Liverpool x2, real madrid, valencia, sevilla på mindre än en månad, Tufft.
Visca el barca.
Barcelona Dale BARCA
2007-01-29 15:08
Barcelona kommer vinna i c.l
liverpool kommer vara som småå barn för barcelona jag tycker att puyol och marquez zambrotta och thuram på backen och xavi deco och iniesta mittfältet och ronaldinho etoó och messi på anfallet så det blir 4-3-3så ska de börja tycker jag hoppas de vinner hela c.l
Barcelona Rambla
2007-01-29 14:44
Spaniens största och mest kända domarkskandal är från tidigt 70-tal. En Franco-tillsatt domare, minns inte hans namn nu, blåste en icke-existerande straff på Camp Nou för Real Madrid. Domaren som tom befann sig på Real Madrids planhalva, fick av någon konstig anledning för sig att han skulle blåsa straff för marängerna. Det lustiga var att situationen som föranledde straffen var minst 1.5-2 meter utanför straffområdet. Det hela slutade i skandalscener och publiken invaderade planen.
Barcelona Saviola/Dinho
2007-01-29 14:39
kolla på Celtas straff den var oxå fel Gio o nån annan krockar killen slänger sig oc får straff
och sen komentatorerna ska överdirva en halv meter d var högst 15-20 cm utanför straff området
o den där "experten" hasse nån ting han kan gå o lära sig fotboll säger att saviola är dåligt kolla hur många mål Saviola har gjort o Rijkaard kan du inte bara sätta Gudjohonsen i bänken han plastar inte ens i AIK o låta saviola spela
Barcelona Messi_Ronaldinho
2007-01-29 14:19
Ojj, vad det diskuteras om straffarna igår. Liksom Real Madrid har fått genom åren fler felaktigt dömda straffar (tänker främst på Robinho) än Barca. Så fort Barca får en straff är det "orättvist". De poängen Real Madrid har fått senaste åren har flera domare bidragit med. Har sett Cannavaro dra ner en spelare med armbåge i straffområdet denna säsong och domaren var passiv :S. Sedan kan jag räkna upp flera situationer men det blir en lång lista. Barca har spelat till sig poängen och nu är det bara avundsjuka från Företagets sida eftersom att de ligger efter med 4 poäng.
Sedan har man en omröstning : La Ligas största filmare
Dom tar bara upp frågan för att påpeka att vi vann orättvist igår. (Gio blev touchad på vänstra foten vilket en hel del trångsynta realfanatics inte såg men jag håller med om att det var en halvmeter utanför. Real Madrid har fått flera sådana straffar och ingen säger något. Förresten är det först gången Gio faller aningen lätt så varför är han med på omröstningen ? Guti borde vara med och vinna omröstningen)
Men men... Våran stab sjunker inte till den nivån och därför röstar vi inte om sådant. Vi håller oss till fotboll och därför har vi dubbelt så fler medlemmar på svenskafans.

FORCA BARCA !!!
Barcelona Rolledinho
2007-01-29 13:00
Allt detta prat om att Ronaldinho är på väg bort ifrån Barcelona, att han själv vill till Chelsea eller att Inter tänker lägga ett milijard belopp på världens bästa. Har till och med hört att det i stort sätt är klart eller i alle fall väldigt nära. Vad kan vara sant ?
Barcelona Tompa
2007-01-29 11:10
Captian Fabuloso Cave Of Hair:

Verkar som du trots allt mssförstått mig. Ingen spelare är ju större än klubben brukar det heta. Ronaldinho drar in välduga summo till Barca självklart gör han det men ekonomiskt tror jag inte vi står och faller med Dinho.

Jag tar om det en gång till. Inget konkret tyder på det i dagsläget men skulle det vara så att Ronaldinho trots allt vill lämna Barca (själv bedömmer jag sannolikheten till högst några procent), ja då är det tjänstefel att tacka nej till motsvarande en miljard spänn eller mer. Men som sagt, endast om Dinho mot all förmodan själv vill lämna. I annat fall kan de bjuda 2 miljarder med och jag hade tackat nej i Laportas ställe.

Skulle du vilja ha kvar en spelare som egentligen vill bort för att han drar in massor med stålar? Inte jag om man erbjuds så vansinnigt mycket pengar.
Eva (red)
2007-01-29 10:42
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo
Tack för påpekandet. Du har rätt, det var lite sent och sanningen att säga har det där med höger och vänster aldrig varit min starka sida. Nu är det ändrat. / Eva
Barcelona Captian Fabuloso Cave Of Hair.
2007-01-29 10:22
Tompa/

Jag skulle inte säga att Laporta då gör en dundertabbe. Tänk på hur mycket pengar Ronaldinho drar in för oss i sponsoravtal och tröjförsäljning. För att sedan inte ens nämna titlarna han hjälper oss att vinna. CL titeln förra året berodde på just alla hans insatser fram till finalen, assisten mot Milan, målet mot Chelsea, målet mot Benfica o.s.v. Plus så var han i allra högsta grad inblandad i situationen som fick Lehman utvisad i finalen.

Så Ronaldinho ger oss mycket mer pengar än de 1 lijard vi skulle få för att sälja honom. För att säga sanningen så är de där fantasisummorna ingenting jämfört med de summor han inbringar FC Barcelona.

Jag skulle säga att Laporta gör en dundertabbe om han säljer Ronaldinho för de fantasisummorna eller till och med mer.
Barcelona Tompa
2007-01-29 10:11
Ryktena kring Ronaldinho fortsätter. Jag tror fortfarande inte det finns någon sanning i dem alls. Dinho kommer stanna hos Barca länge än!

Misstolka inte det jag kommer skriva nu. Jag VILL verkligen behålla Dinho och jag tror att allt som skrivs antagligen bara är rykten, inget annat. Men om det mot all FÖRMODAN är så att han har allvarliga planer på att lämna oss och någon av de berörda klubbarna är beredda att pröjsa en miljard spänn eller mer (vilket känns osannolikt) gör Laporta en dundertabbe om han tackar nej till de fantasisummor det talas om.
Barcelona Tompa
2007-01-29 09:56
Väldigt skönt med en seger och betydligt bättre spel från Blaugrama. Saviola gör återigen mål, "kaninen" är verkligen glödhet. Men det går inte att komma från matchen utan att kommentera domarinsatsen. Återigen en katastrofalt svag insats av såväl domaren som de s.k "assisterande" domarna. Borde givetvis varut utvisning när Deco stämplades i första halvlek och så Barcas straff där fällningen skedde utanför straffområdet. Och det finns fler exempel. Nog finns det fog för dem som påstår att spanska domarkåren är Europas sämsta...
2007-01-29 09:45
Till Redaktionen.
Ni har skrivit att Gio kommer från högerkanten när saviola gör mål, det ska va vänsterkanskten.
Visca el barca.
Barcelona Forza_Barca7
2007-01-29 09:36
Ämne: När kan Samuel Eto&q....
Eto'o är nog tillbaka mot racing på camp nou. Då beräknas också att Messi ska vara tillbaka, dom ska göra comeback samtidigt och jag ser fram emot det. Nästa match mot osasuna kommer han troligen inte spela. Läkarna vill vara på den säkra sidan, så han inte får följdskador.
Barcelona fcb_10
2007-01-29 09:17
När kan Samuel Eto"o comeback göra!!!
Real Madrid ss.bobsson
2007-01-29 09:08
Man kan inte säga att de va 2 felaktiga straffar. Eftersom den ena va i straffområdet och dena andra va typ en halv meter utanför ???????????

Tacka vet jag dom italienska domarna - dom e mutade.
Men dom Spanska domarna är fan ta mig sämst i EU.
Barcelona GiovanniDosSantos_FCB
2007-01-29 07:09
jag tycker man inte ska klaga för den tveksama straffen för den straff celta fick va helt onödig av dommaren att blåsa på
Barcelona Duda
2007-01-29 01:03
Ämne: Jo, det e klar men b....
Klart att det är en gnutta sanning, vem vill INTE ha Ronaldinho i sitt lag? ;)

Där emot så har pengar inte så stor betydelse för oss, visst är det mycket det rör sig om, men förhoppningsvis så når Ronaldinho upp till sin "normala" standard igen och fixar fler titlar åt oss. Då får vi ju ändå igen pengarna tillslut!
Barcelona Rambla
2007-01-29 00:11
Kvällens mål i länktips.

Bona nit a tothom!
Barcelona Saman.
2007-01-29 00:06
Tror att han hade spelat väldigt bra i italienska, tycker att tempot där är så långsamt i spelet och ronaldinho är ju snabb. Men en övergång ditt är inte ens att överväga.

BTW måste jag klanka ner på dagens dommarteam i matchen. Det var FEL FEL FEL över allt :)
Barcelona sanel
2007-01-28 23:52
Vad tror ni om Ronaldinho i den italienska ligan? Själv tror jag det antigen fungerar perfekt eller inte alls.
Barcelona Rambla
2007-01-28 23:52
Nu är det så här. Detta är något som tidningarna har skrivit och fått för sig. Något ni kan vara säkra på är att Barcelona inte har fått något bud på 1,3 miljarder för Ronaldinho. Hur lättlurade är ni?

endatjejen:

Du tror att Ronaldinho skulle få de pengarna att stoppa i egen ficka? Då får du nog tänka om. Det du ska vara medveten om är att Ronaldinho har kontrakt till 2010 och går ingenstans om inte klubben vill det. Sen så har jag svårt att se Ronaldinho ens skulle överväga att lämna Barcelona för Inter.
endatjejen
2007-01-28 23:44
Jo, det e klar men bakom varje rykte finns väl en gnutta sanning, det tror jag.
Real Madrid R9_phenomeno
2007-01-28 23:40
Ämne: Hej!
1,3 miljarder,....
mm väldigt mkt..men finns oxå väldit mkt skitsnack speciellt aftonbladet..värre än dagisbarn
endatjejen
2007-01-28 23:38
Hej!
1,3 miljarder, erbjudande från Inter ang. R. Tror Ni inte att pengar till slut talar eller?
Om det nu stämmer så är det VÄLDIGT mycket pengar.....
Real Madrid R9_phenomeno
2007-01-28 23:23
Om Hasse/
fan fattar inte hur killen har fått sitt jobb alltid konstiga kommentarer och analyser om fotboll. Börjar tro att han pratar om amerikansk fotboll ibland. Blev riktigt förvånad när han såga saviola nyss vad snackar killen om? Hade han sagt något som stämde skulle jag hållit med oavsett om de va negativt eller positivt men när han drar på n grej som att saviola är ojämn. Han har varit riktigt bra de senaste matcher han spelat och bevisat att han är de givna valet mellan honom och gudjohnsen. Men som han sa att för att saviola är ojämn så byttes han ut. Tror inte han kolla på klockan ovanligt att anfallare bytts ut vid den tiden (81:a minuten) så den teorin försvinner. Undrar också om nån vet hur man kan skriva till honom och diskutera lite fotboll så han lär sig lite om sporten.
Barcelona little_master
2007-01-28 23:21
Fc Barcelona / Cristiano Ronaldo:
Jag håller defenetivt inte med. Jag kan förstå nu varför han blev kickad från Panatonaikos i sommras. Undra vad han ville`?
2007-01-28 23:13
Ni som hörde vad hasse backe sa om saviola, håller ni med eller, det gör i alla fall inte jag.
Visca el barca.
Barcelona Rambla
2007-01-28 22:25
Betis 2-1 på straff.
Annons: